INTELIGENTNE WSPARCIE W KAŻDEJ SYTUACJI.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w 3-drzwiowym BMW serii 1.

Inteligentne systemy wspomagające kierowcę pozwalają mu cieszyć się jazdą w szczególnym komforcie. System asystujący ostrzega go przed możliwymi niebezpieczeństwami. System nawigacyjny Professional orientuje się w każdej okolicy. A funkcja Speed Limit Info pozwala uniknąć przekroczeń prędkości. To tylko trzy z wielu opcji zwiększających radość z jazdy BMW serii 1.

Driver Assitance 6

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY.

System asystujący kierowcy obejmuje następujące elementy bezpieczeństwa: bazujące na kamerach systemy ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu i przed kolizją oraz wykrywania pieszych z funkcją lekkiego hamowania miejskiego.

System ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu wykrywa oznaczenia pasów i ostrzega kierowcę wibracjami w kierownicy o ryzyku niezamierzonego opuszczenia pasa przy prędkości powyżej ok. 70 k/h. Ostrzeżenie nie pojawia się, jeżeli zmiana pasa ruchu jest zamierzona (tj. włączony jest kierunkowskaz).

System ostrzegania przed kolizją z funkcją lekkiego hamowania miejskiego wykrywa pojazdy, natomiast system wykrywania pieszych z funkcją lekkiego hamowania miejskiego reaguje na osoby. Jeżeli poprzedzający pojazd gwałtownie zahamuje, BMW błyskawicznie reaguje, gdy aktywny jest system ostrzegania przed kolizją. Najpierw wyświetla się symbol ostrzegawczy, który następnie zaczyna migać. Kolejnym etapem jest alarm akustyczny. Jeżeli kierowca nadal nie reaguje na zagrożenie, przy prędkości do 60 km/h system inicjuje automatyczne hamowanie. Przy prędkościach ok. 20–25 km/h system ostrzegania przed pieszymi pomaga uniknąć wypadków z udziałem pieszych, a przy prędkościach do 60 km/h pozwala ograniczyć ich skutki. Jeżeli wymagana jest interwencja systemu, następuje przyspieszenie reakcji układu hamulcowego oraz – w razie takiej potrzeby – rozpoczęcie hamowania. Asystent skupienia monitoruje zachowanie kierowcy pod kątem oznak zmęczenia. W razie wykrycia nietypowego zachowania na monitorze pokładowym pojawia się zalecenie przerwy w jeździe.

AKTYWNY REGULATOR PRĘDKOŚCI Z FUNKCJĄ STOP&GO.

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go, z radarowym ostrzeganiem przed kolizją i funkcją hamowania awaryjnego i docelowego, zapewnia na życzenie wyższy komfort jazdy i jeszcze większe bezpieczeństwo podczas jazdy w kolumnie. System utrzymuje zadaną przez kierowcę prędkość oraz odstęp od poprzedzającego pojazdu. Samochód przejmuje ruszanie i hamowanie, zachowując wybrany odstęp nawet przy małych prędkościach, również w korku, aż do zatrzymania. Jeżeli na pas jazdy wjedzie inny pojazd albo kierowca zbliży się do poprzedzającego pojazdu, system łagodnie dostosowuje prędkość. System działa do prędkości 210 km/h.
Funkcja Stop&Go nie tylko automatycznie reguluje prędkość aż do możliwego całkowitego zatrzymania, ale też w krótkim czasie automatycznie przyspiesza do żądanej prędkości, gdy tylko pozwala na to sytuacja na drodze.
Jeśli poprzedzający pojazd zacznie nagle hamować, przy włączonym ostrzeganiu przed kolizją Twoje BMW natychmiast zareaguje. Najpierw pojawia się symbol ostrzegawczy, następnie pulsowanie symbolu ostrzegawczego i sygnał dźwiękowy, a potem lekkie hamowanie.

ASYSTENT PARKOWANIA.

Asystent parkowania ułatwia parkowanie równoległe i prostopadłe do krawędzi jezdni. Niezależnie od tego, czy funkcja jest aktywna, czy też nie, system mierzy potencjalne miejsca parkingowe (w tym ciasne luki do parkowania równoległego), przejeżdżając z niewielką prędkością (poniżej 35 km/h) wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów przy maksymalnej odległości 1,5 m.

Po znalezieniu odpowiedniego miejsca kierowca włącza kierunkowskaz, a asystent parkowania przejmuje kierownicę. Kierowca obsługuje natomiast pedał gazu, zmianę biegów i hamulce. System wyświetla także wskazówki na monitorze pokładowym i generuje dodatkowe sygnały dźwiękowe.

Gdy samochód powoli zbliża się do przeszkody, asystent parkowania jest automatycznie aktywowany poprzez funkcję „Auto PDC” (czujniki parkowania). W ramach rozszerzonej funkcjonalności system wspomaga kierowcę przy parkowaniu prostopadłym do krawędzi jezdni. Gdy samochód nadmiernie zbliża się do przeszkód, czujniki parkowania (PDC) emitują sygnał ostrzegawczy.

Przy parkowaniu bez asystenta parkowania funkcja wspomagania parkowania bocznego wykorzystuje dodatkowe czujniki, które monitorują obszar po obu stronach pojazdu i pokazują przeszkody na monitorze pokładowym. Dzięki temu rozwiązaniu parkowanie przebiega bezpieczniej i bez stresu dla kierowcy.

SYSTEM NAWIGACYJNY PROFESSIONAL.

System nawigacyjny Professional wyróżnia się zarówno stylistyką, jak i wyjątkowo szerokim zakresem funkcji. Jest to prosty w obsłudze system nawigacyjny, doskonale zintegrowany z BMW, obejmujący koncepcję iDrive i kontroler dotykowy iDrive. W skład systemu wchodzi zestaw bezprzewodowy ze złączem USB i sterowaniem głosowym, radio BMW Professional z napędem DVD oraz 20 GB pamięci do przechowywania plików audio. System ułatwia również obsługę funkcji komunikatów drogowych podawanych w czasie rzeczywistym (RTTI). Wbudowany kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 8,8" z funkcją dzielenia ekranu (na ekran główny i pomocniczy) został zaprojektowany pod kątem optymalnej czytelności i przejrzystości.

  • Kontroler iDrive Touch

    Kontroler dotykowy iDrive z przyciskami bezpośredniej obsługi menu, ośmioma przyciskami przypisanymi do ulubionych funkcji i sterowaniem głosowym gwarantuje intuicyjną obsługę, umożliwiając wprowadzanie adresów pismem odręcznym na dotykowej powierzchni. Dzięki trójwymiarowemu widokowi mapy wykorzystującemu zdjęcia satelitarne jako tło – oraz fotorealistycznym obrazom wybranych miejsc – nawigacja jest wizualnie ekscytującym doświadczeniem.

  • Automatyczne aktualizacje map

    Aktualizacje mapy są dostępne w punktach dealerskich BMW przez trzy lata bez opłat licencyjnych. W ramach usług BMW ConnectedDrive w niektórych krajach europejskich system automatycznie aktualizuje mapy 3-4 razy w ciągu roku.

SPEED LIMIT INFO.

SPEED LIMIT INFO.

Zawsze na bezpiecznym kursie. Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania sygnalizuje aktualnie obowiązujące ograniczenie prędkości. Informuje również o ewentualnym zakazie wyprzedzania. Wskazania widoczne są na wyświetlaczu informacyjnym na zestawie wskaźników. Jak to działa? Kamera w lusterku wstecznym rejestruje znaki drogowe. Sterownik porównuje te informacje z danymi z systemu nawigacyjnego i wyświetla je. Ponieważ system wykorzystuje również inne komponenty pojazdu, w pewnym zakresie może również informować o zmiennych ograniczeniach prędkości – na przykład obowiązujących podczas deszczu lub w określonym czasie.

KAMERA COFANIA.

KAMERA COFANIA.

Dzięki kamerze cofania podczas manewrowania i parkowania – przy prędkości do 15 km/h –kierowca może kontrolować obszar za samochodem, obserwując go na monitorze pokładowym. Widzi linie prowadzące i kolorowe oznaczenia przeszkód, które wskazują mu, czy dane miejsce parkingowe jest dostatecznie duże i wspomagają go przy manewrach. Przy pełnym skręcie kierownicy wyświetlane są czerwone linie okręgu zawracania i zielone linie toru jazdy dostosowujące się do danego skrętu kierownicy.
Kamera cofania wyłącza się automatycznie po dziesięciu metrach od przekroczenia prędkości 15 km/h. W połączeniu z hakiem holowniczym kamera cofania dysponuje praktyczną funkcją zoom ułatwiającą podjeżdżanie przy sprzęganiu przyczepy.

ASYSTENT ŚWIATEŁ DROGOWYCH.

ASYSTENT ŚWIATEŁ DROGOWYCH.

Asystent świateł drogowych wspiera kierowcę po zmroku, automatycznie włączając i wyłączając światła drogowe stosownie do ruchu drogowego przed pojazdem, co zapobiega oślepianiu innych uczestników ruchu.

Przy dostatecznym oświetleniu drogi automatycznie przełącza na światła mijania. Kamera umieszczona w okolicy lusterka wewnętrznego rejestruje światła reflektorów innych pojazdów na dystansie do 700 m. System rozpoznaje lampy tylne poprzedzającego pojazdu na odległość do 400 m. Gdy z przeciwka nadjeżdża inny pojazd, albo gdy zostaną rozpoznane światła tylne poprzedzającego pojazdu, układ automatycznie przełącza na światła mijania, a przy wolnej drodze znów na światła drogowe. Dzięki temu kierowca może pozostawić światła drogowe włączone na stałe, co zapewnia wyjątkowo komfortową i bezpieczną jazdę po zmroku.