PRAWDZIWY ODJAZD.

Dynamika jazdy i wydajność 3-drzwiowego BMW serii 1.

PRAWDZIWY ODJAZD.

Dynamika jazdy i wydajność 3-drzwiowego BMW serii 1.

Zwinność i pełny energii temperament sprawiają, że BMW serii 1 jest wprost stworzone do miejskiego życia. Silniki BMW TwinPower Turbo i opcjonalna 8-stopniowa skrzynia Steptronic gwarantują żwawą jazdę. A tryb ECO PRO pozwala przy tym uzyskać maksymalny zasięg. Ten samochód zapewnia duże emocje i małe zużycie paliwa.

PRAWDZIWY ODJAZD.Dynamika jazdy i wydajność 3-drzwiowego BMW serii 1.

Zwinność i pełny energii temperament sprawiają, że BMW serii 1 jest wprost stworzone do miejskiego życia. Silniki BMW TwinPower Turbo i opcjonalna 8-stopniowa skrzynia Steptronic gwarantują żwawą jazdę. A tryb ECO PRO pozwala przy tym uzyskać maksymalny zasięg. Ten samochód zapewnia duże emocje i małe zużycie paliwa.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EfficientDynamics pozwala wyciągnąć maksimum z każdego litra paliwa. Zapewnia wyższą moc, lepszą wydajność i większą radość z jazdy. Niesamowita dynamika dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznym obniżającym zużycie paliwa i zwiększającym radość z jazdy – standardowo w każdym BMW.

  • BMW 116d EfficientDynamics Edition.

    BMW 116d EfficientDynamics Edition wyposażone w 3-cylindrowy silnik wysokoprężny BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 l jest bezkonkurencyjny pod względem wydajności i oszczędności. Oferuje moc 85 kW (116 KM) przy 4000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie od 1750 do 2250 obr/min. Dzięki temu BMW 116d EfficientDynamics Edition przyspiesza do setki w jedyne 10,4 s. W cyklu mieszanym spala tylko 3,8 do 3,4 l na 100 km, przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 101 do 89 g/km. Takie dane nie pozostawiają wątpliwości: wydajność tej jednostki napędowej jest imponująca.
    Również na niskich obrotach 3-cylindrowy diesel BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 l spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy i wyróżnia się spokojną pracą. Wyposażony jest w bezpośredni wtrysk CommonRail i innowacyjną turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Wysoką wydajność samochód zawdzięcza również elementom poprawiającym aerodynamikę. Są to na przykład aerodynamiczne 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, elektryczne sterowanie klapami powietrza regulujące odpowiednio do potrzeb wlot powietrza przed chłodnicą.

SILNIKI BMW TWINPOWER TURBO.

Innowacyjne silniki benzynowe i wysokoprężne BMW z rodziny BMW EfficientDynamics oferują dzięki technologii BMW TwinPower Turbo znacznie lepszą charakterystykę mocy oraz spontaniczną reakcję silnika już na niskich obrotach. I mają przy tym wyjątkowo niskie parametry zużycia paliwa i emisji spalin. Wyższa wydajność i optymalna dynamika dają wyraźnie większą radość z jazdy.
W silnikach benzynowych zastosowano innowacyjną technologię turbodoładowania, w pełni adaptacyjny rozrząd Valvetronic ze zmienną regulacją faz rozrządu Double VANOS i bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection. Wszystkie te zaawansowane rozwiązania zapewniają niesamowitą charakterystykę mocy i jednocześnie wysoką wydajność. W silnikach wysokoprężnych również zastosowano turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny i bezpośredni wtrysk CommonRail najnowszej generacji. Zoptymalizowany w ten sposób proces spalania obniża zużycie paliwa i emisję spalin.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

Centralnym elementem strategii BMW EfficientDynamics jest 8-stopniowa skrzynia Steptronic, która wyznacza nowe standardy komfortu i dynamiki. Wyjątkowo gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny rozwój mocy przy każdej prędkości. Obniża to znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą. Przy dużych prędkościach zmniejsza się prędkość obrotowa, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika.
Sprzyja temu również sprzęgło blokujące – nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów.

TRYB ECO PRO.

W zależności od indywidualnego stylu jazdy tryb ECO PRO pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 20 procent. Potwierdzają to testy przeprowadzone przez BMW. Kolejny potencjał oszczędności oferuje funkcja swobodnego toczenia (tylko ze skrzynią Steptronic), asystent przewidywania (tylko z systemem nawigacyjnym Professional) i trasa ECO PRO (tylko z systemem nawigacyjnym Professional lub Business).

  • Swobodne toczenie

    Gdy przy prędkościach od 50 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje, funkcja swobodnego toczenia odłącza silnik od układu przeniesienia napędu. Samochód toczy się wtedy bez napędu. W razie potrzeby asystent przewidywania może inteligentnie ominąć działanie funkcji swobodnego toczenia.

  • Asystent przewidywania

    Na podstawie danych z systemu nawigacyjnego asystent przewidywania rozpoznaje ograniczenia prędkości, wjazd na teren zabudowany, zakręty i wyjazdy z autostrady i odpowiednio wcześniej zaleca ujęcie gazu.

  • Trasa ECO PRO

    Trasa ECO PRO wskazuje najbardziej ekonomiczną trasę w zależności od warunków lokalnych, stylu jazdy i stanu dróg. Komputer pokładowy wylicza, ile procent paliwa można zaoszczędzić, wybierając trasę ECO PRO.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Inteligentne zarządzanie energią w BMW serii 1 obejmuje standardowo takie technologie BMW EfficientDynamics, jak funkcja Auto Start Stop, Brake Energy Regeneration, elektryczne wspomaganie kierownicy i wskaźnik zmiany biegu. Ich harmonijne współdziałanie zapewnia ekologiczną mobilność i maksymalną wydajność.

  • Funkcja Auto Start Stop

    Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na czerwonych światłach czy w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik po całkowitym zatrzymaniu auta i włączeniu biegu jałowego.
    Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po zwolnieniu hamulca silnik w ułamkach sekundy włącza się ponownie.
    Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy. Centralny sterownik w razie potrzeby uruchamia silnik również przy zatrzymanym pojeździe, np. gdy pojazd zacznie się toczyć lub w razie zaparowania przedniej szyby. Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

  • Odzysk energii hamowania

    Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Technologia odzysku energii hamowania zagospodarowuje ten potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc napędu – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

  • Elektryczne wspomaganie kierownicy

    Wspomaganie optymalnie dostosowuje się do aktualnej prędkości jazdy. Oznacza to bezpośrednie i precyzyjne działanie układu kierowniczego przy dużych prędkościach, a zwrotność i łatwość skręcania podczas manewrów. Przy czym układ kierowniczy zużywa energię tylko wtedy, gdy jej faktycznie potrzebuje. Zmniejsza to zużycie paliwa i emisję spalin.
    Zamiast pompy hydraulicznej stosowany jest silniczek elektryczny. Podczas gdy w konwencjonalnych układach pompa jest stale napędzana przez silnik, wspomaganie elektryczne pracuje tylko podczas poruszania kierownicą. Przy jeździe na wprost lub przy stałym skręcie kierownicy, np. na długich łukach, silnik elektryczny nie pracuje i nie zużywa energii. Elastyczne dostosowanie wspomagania kierownicy do aktualnej sytuacji podczas jazdy i prędkości zwiększa komfort kierowania.

  • Wskaźnik zmiany biegu

    Właściwa i odpowiednio wczesna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na dłuższych trasach, oszczędzić sporo paliwa. W zależności od sytuacji i obrotów silnika sterownik ustala bieg najbardziej efektywny. Na wyświetlaczu informacyjnym pojawia się strzałka, która wskazuje, że samochód mógłby poruszać się oszczędniej na wyższym lub niższym biegu. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Testy porównawcze przeprowadzone przez BMW wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają mniej paliwa o około 4 procent mniej.

BMW xDrive.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dopasowuje się nawet do najtrudniejszych warunków na drodze, zapewniając idealną przyczepność. Napęd xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantują, że jazda BMW jest zawsze bezpieczna i stabilna. Napęd xDrive sterowany systemem czujników DSC elastycznie i sprawnie rozdziela siłę napędową w sposób ciągły i zmienny pomiędzy osie, zapobiegając podsterowności lub nadsterowności na zakrętach i gwarantując doskonałą stabilność kierunkową. Zapewnia ponadto szybkie i bezpieczne przyspieszanie nawet na śliskich lub stromych odcinkach dróg. Pozwala to ograniczyć interwencje DSC w krytycznych warunkach na drodze. Dzięki temu BMW xDrive łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilność kierunkową i bezpieczeństwo jazdy – z klasyczną zwinnością BMW.