MAKSIMUM ZABAWY Z KAŻDEGO LITRA PALIWA.

Dynamika jazdy i wydajność 5-drzwiowego BMW serii 1.

MAKSIMUM ZABAWY Z KAŻDEGO LITRA PALIWA.

Dynamika jazdy i wydajność 5-drzwiowego BMW serii 1.

Zwinność i pełny energii temperament sprawiają, że BMW serii 1 jest wprost stworzone do miejskiego życia. Silniki BMW TwinPower Turbo i opcjonalna 8-stopniowa skrzynia Steptronic gwarantują żwawą jazdę. A tryb ECO PRO pozwala przy tym uzyskać maksymalny zasięg. Ten samochód zapewnia duże emocje i małe zużycie paliwa.

MAKSIMUM ZABAWY Z KAŻDEGO LITRA PALIWA.Dynamika jazdy i wydajność 5-drzwiowego BMW serii 1.

Zwinność i pełny energii temperament sprawiają, że BMW serii 1 jest wprost stworzone do miejskiego życia. Silniki BMW TwinPower Turbo i opcjonalna 8-stopniowa skrzynia Steptronic gwarantują żwawą jazdę. A tryb ECO PRO pozwala przy tym uzyskać maksymalny zasięg. Ten samochód zapewnia duże emocje i małe zużycie paliwa.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EfficientDynamics pozwala wyciągnąć maksimum z każdego litra paliwa. Zapewnia wyższą moc, lepszą wydajność i większą radość z jazdy. Niesamowita dynamika dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznym obniżającym zużycie paliwa i zwiększającym radość z jazdy – standardowo w każdym BMW.

  • BMW 116d EfficientDynamics Edition.

    BMW 116d EfficientDynamics Edition wyposażone w 3-cylindrowy silnik wysokoprężny BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 l jest bezkonkurencyjny pod względem wydajności i oszczędności. Oferuje moc 85 kW (116 KM) przy 4000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie od 1750 do 2250 obr/min. Dzięki temu BMW 116d EfficientDynamics Edition przyspiesza do setki w jedyne 10,4 s. W cyklu mieszanym spala tylko 3,8 do 3,4 l na 100 km, przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 101 do 89 g/km. Takie dane nie pozostawiają wątpliwości: wydajność tej jednostki napędowej jest imponująca.
    Również na niskich obrotach 3-cylindrowy diesel BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 l spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy i wyróżnia się spokojną pracą. Wyposażony jest w bezpośredni wtrysk CommonRail i innowacyjną turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Wysoką wydajność samochód zawdzięcza również elementom poprawiającym aerodynamikę. Są to na przykład aerodynamiczne 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, elektryczne sterowanie klapami powietrza regulujące odpowiednio do potrzeb wlot powietrza przed chłodnicą.

SILNIKI BMW TWINPOWER TURBO.

Innowacyjne silniki benzynowe i wysokoprężne BMW z rodziny BMW EfficientDynamics oferują dzięki technologii BMW TwinPower Turbo znacznie lepszą charakterystykę mocy oraz spontaniczną reakcję silnika już na niskich obrotach. I mają przy tym wyjątkowo niskie parametry zużycia paliwa i emisji spalin. Wyższa wydajność i optymalna dynamika dają wyraźnie większą radość z jazdy.
W silnikach benzynowych zastosowano innowacyjną technologię turbodoładowania, w pełni adaptacyjny rozrząd Valvetronic ze zmienną regulacją faz rozrządu Double VANOS i bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection. Wszystkie te zaawansowane rozwiązania zapewniają niesamowitą charakterystykę mocy i jednocześnie wysoką wydajność. W silnikach wysokoprężnych również zastosowano turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny i bezpośredni wtrysk CommonRail najnowszej generacji. Zoptymalizowany w ten sposób proces spalania obniża zużycie paliwa i emisję spalin.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

Centralnym elementem strategii BMW EfficientDynamics jest 8-stopniowa skrzynia Steptronic, która wyznacza nowe standardy komfortu i dynamiki. Wyjątkowo gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny rozwój mocy przy każdej prędkości. Obniża to znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą. Przy dużych prędkościach zmniejsza się prędkość obrotowa, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika.
Sprzyja temu również sprzęgło blokujące – nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów.
Skomunikowane funkcje, takie jak przewidujący napęd, rozpoznawanie stanu pojazdu oraz sytuacji na drodze, w znacznym stopniu wpływają na sposób przełączania biegów. W każdej sytuacji system wybiera optymalny bieg w zależności od trybu jazdy. Przewidujący napęd, dzięki komunikacji pomiędzy systemem nawigacyjnym i sterownikiem skrzyni, umożliwia dobór zmiany biegów odpowiednio do przebiegu trasy: albo sportowo spontaniczny (tryb SPORT) albo komfortowy z rzadką zmianą przełożeń (tryb COMFORT).

100% SPORTU.

Model M Performance BMW M135i to pod każdym względem najbardziej sportowe BMW serii 1. Takie elementy jak adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ jezdny M czy adaptacyjny układ jezdny M umożliwiają dodatkową zmianę właściwości jezdnych.

  • BMW M135i

    BMW M135i jest synonimem czystej radości z jazdy i unikatowej dynamiki. Wysokoobrotowy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW M Performance TwinPower Turbo o pojemności 3 litrów generuje moc 240 kW (326 KM) przy 5800 obr/min i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Uwagę zwraca też potężny dźwięk silnika oraz doskonała zrywność zawsze wtedy, gdy jest potrzebna – za sprawą wysokiego momentu obrotowego 450 Nm.

    Obniżony o 10 mm układ jezdny, z typową dla M sportowo sztywną charakterystyką amortyzatorów i sprężyn, zapewnia niezawodne przeniesienie mocy na drogę. Sportowe hamulce M z niebieskimi zaciskami i logo M gwarantują maksymalne opóźnienie również przy wybitnie dynamicznej jeździe. Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy o specyficznej charakterystyce M i bezpośrednim działaniu daje kierowcy pewność w prowadzeniu auta. Wyposażenie uzupełniają pakiet aerodynamiczny M obejmujący specyficzne wloty powietrza z przodu oraz ekskluzywne 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z oponami Performance i dwie końcówki rury wydechowej.

    Wewnątrz o sportowym charakterze auta świadczą m.in.listwy progowe M, fotele sportowe M, kierownica skórzana M oraz specyficzne przyrządy.

    Zużycie paliwa / emisja CO2
    Dane 5-drzwiowego BMW M135i
    Zużycie paliwa w cyklu mieszanym:
    8,0 l/100 km
    [7,5 l/100 km]
    Emisja CO2 w cyklu mieszanym:
    188 g/km
    [175 g/km]

    Wartości bez nawiasów dotyczą modelu podstawowego ze skrzynią biegów oferowaną w wyposażeniu standardowym. Wartości w nawiasach dotyczą modelu z opcjonalną skrzynią biegów (patrz wyposażenie dodatkowe).

    Zużycie paliwa i emisja CO2 zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz oficjalnej specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w broszurze „Informacje o zużyciu paliwa i emisji CO2 nowych samochodów osobowych” dostępnej nieodpłatnie we wszystkich salonach BMW.

  • Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy

    Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy z funkcją Servotronic umożliwia bardziej bezpośrednie i zwinne kierowanie pojazdem przy mniejszym nakładzie siły. Układ działa niezależnie od aktualnej prędkości jazdy z przełożeniem dostosowanym do kąta skrętu kierownicy. Redukuje przy tym wymaganą ilość obrotów kierownicy przy bardzo dużych skrętach kół. Oferuje adaptacyjne wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy. Wyraźnie poprawia zwinność oraz jakość prowadzenia przy sportowym pokonywaniu ostrych zakrętów i manewrach omijania. Zwiększa też komfort przy parkowaniu, skręcaniu i manewrach. Przy małych skrętach kół układ daje poczucie stabilności kursu i wysoką precyzję prowadzenia.

  • Sportowy układ jezdny M

    W samochodach z napędem tylnym niższy o ok. 10 mm sportowy układ jezdny M wyróżnia się bardzo sportową charakterystyką. Ma krótsze sprężyny, sztywniejsze amortyzatory oraz twardsze stabilizatory. W efekcie zapewnia jeszcze bardziej bezpośrednie działanie zawieszenia, co sprzyja wybitnie sportowej jeździe.

  • Adaptacyjny układ jezdny M

    Obniżony o 10 mm adaptacyjny układ jezdny M daje dodatkowy potencjał dynamiczny. Kierowca może za pomocą przełącznika właściwości jezdnych dostosować charakterystykę pracy układu jezdnego do aktualnie preferowanego stylu jazdy – od ustawienia komfortowego po wybitnie sportowe. Niezależnie od wybranego ustawienia elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M w ułamkach sekundy dostosowują się zawsze do warunków nawierzchni. W tym celu układ wykorzystuje liczne czujniki, które oprócz wibracji kół mierzą również prędkość jazdy. Tym samym zapewniają optymalne ustawienie amortyzatorów i optymalizują bezpieczeństwo jazdy.
    Do zrelaksowanej jazdy przeznaczony jest tryb COMFORT. Wybitnie sportowe ustawienie układu jezdnego, ze znacznie sztywniejszą pracą amortyzatorów, umożliwia tryb SPORT. Ci, którzy preferują wybitnie dynamiczny styl jazdy, mają do dyspozycji tryb SPORT+. W tym trybie aktywuje się funkcja DTC (tryb dynamicznej kontroli trakcji), dopuszczająca większy ślizg kół przy wybitnie sportowej jeździe. Układ DSC jest przy tym nadal aktywny, lecz działa znacznie później, stabilizując samochód – w ramach możliwości fizycznych – niemal w ostatniej chwili.

TRYB ECO PRO.

W zależności od indywidualnego stylu jazdy tryb ECO PRO pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 20 procent. Potwierdzają to testy przeprowadzone przez BMW. Kolejny potencjał oszczędności oferuje funkcja swobodnego toczenia (tylko ze skrzynią Steptronic), asystent przewidywania (tylko z systemem nawigacyjnym Professional) i trasa ECO PRO (tylko z systemem nawigacyjnym Professional lub Business).

  • Swobodne toczenie

    Gdy przy prędkościach od 50 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje, funkcja swobodnego toczenia odłącza silnik od układu przeniesienia napędu. Samochód toczy się wtedy bez napędu. W razie potrzeby asystent przewidywania może inteligentnie ominąć działanie funkcji swobodnego toczenia.

  • Asystent przewidywania

    Na podstawie danych z systemu nawigacyjnego asystent przewidywania rozpoznaje ograniczenia prędkości, wjazd na teren zabudowany, zakręty i wyjazdy z autostrady i odpowiednio wcześniej zaleca ujęcie gazu.

  • Trasa ECO PRO

    Trasa ECO PRO wskazuje najbardziej ekonomiczną trasę w zależności od warunków lokalnych, stylu jazdy i stanu dróg. Komputer pokładowy wylicza, ile procent paliwa można zaoszczędzić, wybierając trasę ECO PRO.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Inteligentne zarządzanie energią w BMW serii 1 obejmuje standardowo takie technologie BMW EfficientDynamics, jak funkcja Auto Start Stop, Brake Energy Regeneration, elektryczne wspomaganie kierownicy i wskaźnik zmiany biegu. Ich harmonijne współdziałanie zapewnia ekologiczną mobilność i maksymalną wydajność.

  • Funkcja Auto Start Stop

    Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na czerwonym świetle lub w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik, gdy tylko kierowca wyłączy bieg i zwolni sprzęgło (skrzynia manualna), lub gdy wyhamuje samochód do całkowitego zatrzymania (skrzynia Steptronic).
    Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) lub zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik w ułamkach sekundy załącza się ponownie.
    Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy. Centralny sterownik w razie potrzeby uruchamia silnik również przy zatrzymanym samochodzie, np. gdy zacznie się on toczyć lub w razie zaparowania przedniej szyby.
    Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

  • Odzysk energii hamowania

    Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Technologia odzysku energii hamowania zagospodarowuje ten potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc napędu – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

  • Elektryczne wspomaganie kierownicy

    Wspomaganie optymalnie dostosowuje się do aktualnej prędkości jazdy. Oznacza to bezpośrednie i precyzyjne działanie układu kierowniczego przy dużych prędkościach, a zwrotność i łatwość skręcania podczas manewrów. Przy czym układ kierowniczy zużywa energię tylko wtedy, gdy jej faktycznie potrzebuje. Zmniejsza to zużycie paliwa i emisję spalin.
    Zamiast pompy hydraulicznej stosowany jest silniczek elektryczny. Podczas gdy w konwencjonalnych układach pompa jest stale napędzana przez silnik, wspomaganie elektryczne pracuje tylko podczas poruszania kierownicą. Przy jeździe na wprost lub przy stałym skręcie kierownicy, np. na długich łukach, silnik elektryczny nie pracuje i nie zużywa energii. Elastyczne dostosowanie wspomagania kierownicy do aktualnej sytuacji podczas jazdy i prędkości zwiększa komfort kierowania.

  • Wskaźnik zmiany biegu

    Właściwa i odpowiednio wczesna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na dłuższych trasach, oszczędzić sporo paliwa. W zależności od sytuacji i obrotów silnika sterownik ustala bieg najbardziej efektywny. Na wyświetlaczu informacyjnym pojawia się strzałka, która wskazuje, że samochód mógłby poruszać się oszczędniej na wyższym lub niższym biegu. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Testy porównawcze przeprowadzone przez BMW wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają o około 4 procent mniej paliwa.

BMW XDRIVE.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dostosowuje się do nawet najtrudniejszych warunków pogodowych. A przy tym gwarantuje najlepszą trakcję w każdych warunkach. xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) pozwalają zachować stabilność i pewny kurs. Układ xDrive – sterowany przez DSC – rozdziela napęd na osie tak, aby odpowiednio wcześnie zapobiec nadsterowności lub podsterowności, zwiększając przez to stabilność jazdy. Dzięki temu układ DSC może rzadziej reagować w krytycznych sytuacjach. Układ BMW xDrive efektywnie łączy zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilny kurs i bezpieczeństwo – z typową dla BMW zwinnością, dając jeszcze większą radość z jazdy.