ZLEĆ ZADANIA NIEZAWODNYM POMOCNIKOM.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW serii 2 Active Tourer.

ZLEĆ ZADANIA NIEZAWODNYM POMOCNIKOM.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW serii 2 Active Tourer.

Liczne innowacyjne technologie wspierają Cię podczas jazdy na wiele sposobów i gwarantują komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Dzięki temu możesz się skupić na tym, co naprawdę ważne – na radości z jazdy.

ZLEĆ ZADANIA NIEZAWODNYM POMOCNIKOM.Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW serii 2 Active Tourer.

Liczne innowacyjne technologie wspierają Cię podczas jazdy na wiele sposobów i gwarantują komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Dzięki temu możesz się skupić na tym, co naprawdę ważne – na radości z jazdy.

ASYSTENT JAZDY W KORKU.

ASYSTENT JAZDY W KORKU.

Asystent jazdy w korku odciąża kierowcę podczas monotonnej jazdy. Przy prędkościach do 60 km/h asystent umożliwia płynne poruszanie się samochodu w gęstym ruchu. Dzięki temu jazda w korku jest znacznie mniej stresująca dla kierowcy. Asystent automatycznie utrzymuje pożądany odstęp od poprzedzającego pojazdu, reguluje prędkość aż do zatrzymania i aktywnie uczestniczy w kierowaniu pojazdem. W ten sposób pomaga utrzymywać samochód wewnątrz pasa ruchu – przy zastrzeżeniu, że co najmniej jedna ręka kierowcy spoczywa na kierownicy. Po całkowitym zatrzymaniu trwającym do 30 sekund samochód automatycznie rusza z miejsca. To kolejny kamień milowy na drodze do zaawansowanej automatyzacji jazdy.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD UP.

Pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up transmituje informacje istotne podczas jazdy na szybce projekcyjnej w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, ułatwiając mu skupienie się na drodze. Wyświetlana jest między innymi aktualna prędkość, wskazówki systemu nawigacyjnego, ostrzeganie przed przekroczeniem ograniczenia prędkości ze wskazaniem zakazu wyprzedzania, listy telefonu i multimediów oraz informacje i ostrzeżenia systemów wspomagających kierowcę. Symbole wyświetlane na wysuwanej szybce nad zestawem wskaźników przedstawione są w kolorach, tak więc np. symbole znaków drogowych odwzorowywane są w rzeczywistym wyglądzie. Lekkie przyciemnienie szybki zwiększa kontrast obrazu.

Jasność projekcji automatycznie dostosowuje się do warunków świetlnych i można ją też dopasowywać ręcznie; oprócz tego istnieje tryb nocny i dzienny. Można także wybrać, jakie informacje mają być widoczne oprócz wskazania prędkości i wskazówek systemów wspomagających kierowcę. Z polaryzacyjnymi okularami przeciwsłonecznymi widoczność wskazań wyświetlacza BMW Head-Up jest ograniczona.

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY PLUS.

System asystujący kierowcy plus zdecydowanie podnosi poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Obejmuje funkcję ostrzegania przed kolizją i wykrywania pieszych z funkcją lekkiego hamowania miejskiego oraz funkcję ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, asystenta świateł drogowych, informacje o ograniczeniach prędkości, wykorzystujący kamery regulator prędkości z funkcją Stop&Go, a także asystenta jazdy w korku.

Uwaga: W ciemności i podczas mgły działanie systemu może być ograniczone.

  • System asystujący kierowcy

    System asystujący kierowcy obejmuje wykorzystujące kamery rozwiązania wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przez zjechaniem z pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją, selektywne oświetlenie BMW oraz informacje o ograniczeniach prędkości. System ostrzegania przed kolizją i wykrywania pieszych z funkcją lekkiego hamowania miejskiego ostrzega przed możliwością zderzenia przy prędkościach od 10 do 60 km/h, natomiast system ostrzegania przez zjechaniem z pasa ruchu aktywuje wibracje w kierownicy w razie niezamierzonego opuszczenia pasa przy prędkości co najmniej 70 km/h.

  • Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu

    Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia na jezdni i od prędkości ok. 70 km/h ostrzega kierowcę poprzez wibracje kierownicy i wskazanie na zestawie wskaźników, gdy grozi niezamierzone zjechanie z pasa ruchu. Przy włączonym kierunkowskazie, a więc przy zamierzonej zmianie pasa, ostrzeżenie się nie pojawia.

  • Ostrzeganie przed kolizją i pieszymi

    Podczas gdy system ostrzegania przed kolizją z miejską funkcją hamowania wykrywa pojazdy, system wykrywania pieszych z miejską funkcją hamowania reaguje na osoby. W przypadku ryzyka zderzenia system ostrzegania przed kolizją inicjuje dwustopniowe ostrzeżenie – najpierw zapala się odpowiedni symbol w zestawie wskaźników, a następnie rozlega alarm dźwiękowy. Funkcja wykrywania pieszych działa przy prędkościach od 10 do 60 km/h, emitując pojedyncze ostrzeżenie w razie wysokiego poziomu zagrożenia. Wraz z sygnalizowaniem ryzyka kolizji system wprowadza hamulce w stan gotowości, aby skrócić ich czas reakcji. W razie nagłej niebezpiecznej sytuacji system inicjuje hamowanie, aby zmniejszyć prędkość kolizyjną. Gdy poprzedzający pojazd mocno hamuje, BMW błyskawicznie reaguje, jeżeli aktywny jest system ostrzegania przed kolizją. System działa etapowo. W pierwszej kolejności pojawia się symbol ostrzegawczy, który następnie zaczyna migać. Aktywowany jest też akustyczny sygnał ostrzegawczy. Ostatnim etapem jest lekkie przyhamowanie (przy prędkości poniżej 60 km/h).

  • Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go.

    Wykorzystujący kamery regulator prędkości z funkcją Stop&Go utrzymuje prędkość ustawioną przez kierowcę (do 140 km/h) oraz stały odstęp do poprzedzającego pojazdu. W razie potrzeby hamuje aż do zatrzymania, a następnie automatycznie rusza z miejsca. W wolnym ruchu ulicznym utrzymuje minimalną odległość do samochodu jadącego z przodu.

ASYSTENT PARKOWANIA

Asystent parkowania ułatwia parkowanie równoległe do krawędzi jezdni. Niezależnie od tego, czy funkcja jest aktywna czy też nie, system mierzy potencjalne miejsca parkingowe, przejeżdżając z niewielką prędkością (poniżej 35 km/h) wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów przy maksymalnej odległości 1,5 m.

Po znalezieniu odpowiedniego miejsca kierowca włącza kierunkowskaz, a asystent parkowania przejmuje kierownicę. Kierowca obsługuje natomiast pedał gazu, zmianę biegów i hamulce. System wyświetla także wskazówki na monitorze pokładowym i generuje dodatkowe sygnały dźwiękowe. Dzięki temu rozwiązaniu parkowanie przebiega bezpieczniej i bez stresu dla kierowcy.

KAMERA COFANIA.

KAMERA COFANIA.

Kamera cofania umożliwia podczas manewrowania i parkowania kontrolę na monitorze pokładowym obszaru za pojazdem. Kamera cofania umożliwia lepszą orientację podczas cofania przy parkowaniu i przy prędkości nieprzekraczającej 15 km/h.
Widoczne na monitorze pokładowym linie prowadzące i kolorowe oznaczenia przeszkód wskazują kierowcy, czy dane miejsce parkingowe jest dostatecznie duże i wspomagają go przy manewrach. Przy pełnym skręcie kierownicy wyświetlane są czerwone linie okręgu zawracania i zielone linie tour jazdy dostosowujące się do danego skrętu kierownicy.
Kamera cofania wyłącza się automatycznie po dziesięciu metrach przekroczeniu prędkości 15 km/h. W połączeniu z hakiem holowniczym kamera cofania dysponuje praktyczną funkcją zoom ułatwiającą podjeżdżanie przy sprzęganiu przyczepy.

System nawigacyjny Plus z kontrolerem iDrive Touch.

System nawigacyjny Plus z wyświetlaczem BMW Head Up łączy wiele przydatnych komponentów: system nawigacyjny z wolnostojącym kolorowym ekranem ciekłokrystalicznym o przekątnej 8,8 cala, radio, odtwarzacz MP3, dwuzakresowy tuner RDS i zestaw wskaźników z wysokiej rozdzielczości wyświetlaczem TFT o przekątnej 5,7 cala. Prowadzenie do celu odbywa się za pomocą strzałek nawigacyjnych/na mapie oraz poprzez komunikaty głosowe. System nawigacyjny obsługuje się intuicyjnie za pomocą kontrolera iDrive Touch, przycisków bezpośredniego wyboru i ośmiu przycisków ulubionych funkcji lub, zależnie od wyposażenia, sterowania głosowego.
System nawigacyjny Plus prowadzi łatwo i bezpośrednio do celu w wielu krajach Europy i niektórych poza nią. TMC umożliwia odpowiednio wczesne rozpoznanie utrudnień na drodze i natychmiast proponuje alternatywne trasy. W ten sposób zawsze pewnie dotrzesz do celu.