NIEWIELKIE WYMIARY. OGROMNA RADOŚĆ Z JAZDY.

Dynamika i wydajność BMW serii 2 Active Tourer.

NIEWIELKIE WYMIARY. OGROMNA RADOŚĆ Z JAZDY.

Dynamika i wydajność BMW serii 2 Active Tourer.

W ruchu miejskim, na stromych drogach górskich czy poza znanymi Ci drogami jedno pozostaje w BMW serii 2 Active Tourer bez zmian: niesamowite wrażenia z jazdy. Technologia BMW TwinPower Turbo, innowacyjny układ kierowniczy o świetnej reakcji oraz wiele zaawansowanych systemów regulacji układu jezdnego sprawia, że BMW serii 2 Active Tourer doskonale radzi sobie z każdym zakrętem i każdą nawierzchnią – oferując bezpieczeństwo i radość z jazdy.

NIEWIELKIE WYMIARY. OGROMNA RADOŚĆ Z JAZDY.Dynamika i wydajność BMW serii 2 Active Tourer.

W ruchu miejskim, na stromych drogach górskich czy poza znanymi Ci drogami jedno pozostaje w BMW serii 2 Active Tourer bez zmian: niesamowite wrażenia z jazdy. Technologia BMW TwinPower Turbo, innowacyjny układ kierowniczy o świetnej reakcji oraz wiele zaawansowanych systemów regulacji układu jezdnego sprawia, że BMW serii 2 Active Tourer doskonale radzi sobie z każdym zakrętem i każdą nawierzchnią – oferując bezpieczeństwo i radość z jazdy.

TECHNOLOGIA BMW TWINPOWER TURBO.

Innowacyjne silniki benzynowe i wysokoprężne BMW oferują dzięki technologii BMW TwinPower Turbo znacznie lepszą charakterystykę mocy oraz spontaniczną reakcję silnika już na niskich obrotach i mają przy tym wyjątkowo niskie zużycie paliwa i emisję spalin. Silniki nowej generacji z rodziny jednostek EfficientDynamics łączą najnowsze technologie wtrysku paliwa, całkowicie adaptacyjny rozrząd oraz z innowacyjną technologią turbodoładowania, co daje im większą wydajność i dynamikę jazdy.

Mocne i wydajne.

Silniki BMW TwinPower Turbo w BMW serii 2 Active Tourer.

BMW xDrive.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dopasowuje się nawet do najtrudniejszych warunków na drodze, zapewniając idealną przyczepność. Napęd xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantują, że jazda BMW jest zawsze bezpieczna i stabilna. Napęd xDrive sterowany systemem czujników DSC elastycznie i sprawnie rozdziela siłę napędową w sposób ciągły i zmienny pomiędzy osie, zapobiegając podsterowności lub nadsterowności na zakrętach i gwarantując doskonałą stabilność kierunkową. Zapewnia ponadto szybkie i bezpieczne przyspieszanie nawet na śliskich lub stromych odcinkach dróg. Pozwala to ograniczyć interwencje DSC w krytycznych warunkach na drodze. Dzięki temu BMW xDrive łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilność kierunkową i bezpieczeństwo jazdy – z klasyczną zwinnością BMW.

TWOJA CODZIENNA PORCJA ADRENALINY.

Poznaj BMW serii 2 Active Tourer podczas jazdy.

TWOJA CODZIENNA PORCJA ADRENALINY.

Poznaj BMW serii 2 Active Tourer podczas jazdy.

BMW sDrive.

BMW sDrive.

sDrive to napęd kół tylko jednej osi. W samochodach oferujących przy niewielkich wymiarach przestronne wnętrze i elastycznie powiększany bagażnik napęd sDrive na osi przedniej połączony z silnikiem montowanym poprzecznie jest rozwiązaniem pozwalającym zyskać sporo miejsca przy zachowaniu typowej dynamiki i zwinności BMW.

100% SPORTU.

Na prostych i na zakrętach, na długich trasach i w mieści: elastyczność, precyzyjnie działająca skrzynia biegów, zwinność i doskonałe prowadzenie demonstrują atletyczny charakter BMW serii 2 Active Tourer w każdej sytuacji.

  • Skrzynia Steptronic

    6-stopniowa skrzynia Steptronic oferuje wysoki komfort jazdy i zmiany biegów oraz bardzo szybką pracę dzięki zoptymalizowanemu sterowaniu hydraulicznemu. 8-stopniowa skrzynia Steptronic oferuje znacznie większy komfort przełączania biegów i prowadzenia auta dzięki gęstszemu zestopniowaniu przełożeń i minimalizacji skoków obrotów. Takie rozwiązanie pozwala połączyć maksymalny komfort z imponującą dynamiką oraz mniejszym zużyciem paliwa.

    8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic dzięki mniejszym skokom między biegami i mniejszym różnicom obrotów zapewnia wysoki komfort zmiany przełożeń i jazdy. Biegi można też wybierać ręcznie za pomocą dźwigni biegów lub wybitnie sportowo – dźwigienkami przy kierownicy.

  • Launch Control i BMW Performance Control

    Funkcja Launch Control skierowana jest do kierowców o wybitnie sportowych ambicjach: przy zwolnieniu hamulca przy wciśniętym do końca pedale gazu umożliwia maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Ustawiane są idealne obroty do ruszenia z miejsca, a skrzynia sportowa Steptronic zmienia biegi przy optymalnych obrotach.

    Funkcja BMW Performance Control działa poprzez sterownik silnika i odpowiednie przyhamowywanie kół na zakrętach: koła po zewnętrznej stronie zakrętu dostają więcej mocy, a koła po wewnętrznej stronie mniej mocy. Można powiedzieć, że samochód „wkręca się” w zakręt, co zwiększa bezpieczeństwo i dynamikę jazdy.

  • Dynamiczna kontrola amortyzatorów

    Dynamiczna kontrola amortyzatorów umożliwia idealne dostosowanie charakterystyki amortyzatorów do oczekiwań kierowcy, tak aby zwiększyć komfort toczenia i zapewnić wyższą dynamikę jazdy. Oprócz standardowego ustawienia Comfort zapewniającego spokojną i komfortową jazdę dostępny jest jeszcze tryb Sport. Tu następuje usztywnienie amortyzatorów i właściwości jezdne są bardziej bezpośrednie i sportowe. Poszczególne tryby włącza się przełącznikiem właściwości jezdnych na konsoli środkowej.

  • Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i adaptacyjny sportowy układ kierowniczy

    Elektromechaniczne wspomaganie daje bezpośrednie wyczucie kierownicy i sprzyja zwinności i komfortowi jazdy. Aby zapewnić typowe dla BMW precyzyjne działanie układu kierowniczego również w połączeniu z napędem przednim, elektromechaniczny układ kierowniczy został idealnie dopasowany do nowej koncepcji napędu. Moduł wspomagania i przekładnia kierownicza połączone są w jeden podzespół. Dzięki temu układ kierowniczy pracuje przy bardzo niskich tarciach.
    Aby zapewnić precyzyjne i pozbawione zakłóceń kierowanie autem, elektromechaniczny układ kierowniczy generuje siły obliczone przez układ DSC przeciwdziałające siłom napędu odczuwalnym zawsze w mniejszym lub większym stopniu. Taka kompensacja napędu zapewnia taką samą precyzję kierowania, jak w samochodach z napędem tylnym.
    Doskonałe właściwości układu kierowniczego to również zasługa sztywnej konstrukcji przedniej części auta i precyzyjnej kinematyki przedniej osi. W wyniku tego elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wyróżnia się precyzją działania, bezpośrednią reakcją oraz niewielką siłą potrzebną do obracania kierownicą przy parkowaniu.

    Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy z funkcją Servotronic umożliwia bardziej bezpośrednie i zwinne kierowanie pojazdem przy mniejszym nakładzie siły. Reaguje na skręt kierownicy z różnym przełożeniem. Ułatwia to prowadzenie w sportowym stylu oraz zwiększa komfort podczas parkowania i skręcania.

TRYB ECO PRO.

Tryb ECO PRO umożliwia zależnie od indywidualnego stylu jazdy obniżenie zużycia paliwa nawet o 20%, co pokazały badania przeprowadzone przez BMW. Dodatkowy potencjał oszczędności przynoszą jeszcze inne funkcje, takie jak swobodne toczenie, asystent przewidywania i trasa ECO PRO.

  • Trasa ECO PRO

    Trasa ECO PRO wskazuje najbardziej ekonomiczną drogę w zależności od sytuacji na drogach, stylu jazdy i stanu dróg. Komputer pokładowy pokazuje, ile procent paliwa można zaoszczędzić, wybierając trasę ECO PRO.

  • Swobodne toczenie

    Gdy przy prędkościach od 50 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje, funkcja swobodnego toczenia odłącza silnik od układu przeniesienia napędu i samochód toczy się bez napędu. Asystent przewidywania rozpoznaje na podstawie danych z systemu nawigacyjnego zakręty, wjazdy na teren zabudowany, ograniczenia prędkości i zjazdy z autostrady i odpowiednio wcześniej zaleca ujęcie gazu. Trasa ECO PRO wskazuje najbardziej ekonomiczną drogę w zależności od sytuacji na drogach, stylu jazdy i stanu dróg. Komputer pokładowy pokazuje, ile procent paliwa można zaoszczędzić, wybierając trasę ECO PRO.

FUNKCJA AUTO START STOP.

FUNKCJA AUTO START STOP.

Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na światłach lub w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik, gdy tylko kierowca wyłączy bieg i zwolni sprzęgło (skrzynia manualna), lub gdy wyhamuje samochód do całkowitego zatrzymania (skrzynia Steptronic).


Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) lub zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik w ułamkach sekundy załącza się ponownie.

 

 

 

 

BRAKE ENERGY REGENERATION.

BRAKE ENERGY REGENERATION.

Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Odzysk energii hamowania wykorzystuje nieużywany do tej pory potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu.

Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem tego jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

 

 

 

 

 

 

WSKAŹNIK ZMIANY BIEGU.

WSKAŹNIK ZMIANY BIEGU.

Odpowiednio wczesna i optymalna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na dłuższych trasach, oszczędzić wiele paliwa. Optymalna zmiana biegów i mniejsze zużycie paliwa – elektronika silnika oblicza w zależności od sytuacji i prędkości obrotowej najbardziej wydajny aktualnie bieg, a strzałka na wyświetlaczu informacyjnym wskazuje, kiedy należy włączyć wyższy lub niższy bieg, aby oszczędzać paliwo. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Testy porównawcze wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają o około cztery procent mniej paliwa.