ELEKTRYZUJĄCA DYNAMIKA JAZDY.

BMW serii 2 Active Tourer z eDrive.

ELEKTRYZUJĄCA DYNAMIKA JAZDY.

BMW serii 2 Active Tourer z eDrive.

BMW 225xe Active Tourer dzięki połączeniu napędu BMW eDrive oraz silnika BMW TwinPower Turbo umożliwia zarówno jazdę na napędzie elektrycznym, jak i nieograniczoną mobilność. Inteligentna współpraca obu układów napędowych tworzy elektryczny napęd xDrive. System jest sterowany automatycznie i zapewnia w każdej sytuacji najlepszą możliwą trakcję i zwinność przy optymalnych parametrach zużycia paliwa (2,1 – 2,0 l/100 km ) i emisji CO2 (49 bis – 46 g/km).

ELEKTRYZUJĄCA DYNAMIKA JAZDY.BMW serii 2 Active Tourer z eDrive.

BMW 225xe Active Tourer dzięki połączeniu napędu BMW eDrive oraz silnika BMW TwinPower Turbo umożliwia zarówno jazdę na napędzie elektrycznym, jak i nieograniczoną mobilność. Inteligentna współpraca obu układów napędowych tworzy elektryczny napęd xDrive. System jest sterowany automatycznie i zapewnia w każdej sytuacji najlepszą możliwą trakcję i zwinność przy optymalnych parametrach zużycia paliwa (2,1 – 2,0 l/100 km ) i emisji CO2 (49 bis – 46 g/km).

KONCEPCJA POJAZDU.

Wszechstronność, oszczędność i radość z jazdy: BMW 225xe Active Tourer łączy sprawdzoną wszechstronność oraz świetne spalanie z typową dla BMW dynamiką jazdy. Technologia BMW eDrive z zakresu BMW EfficientDynamics umożliwia w trybie elektrycznym przejechanie ok. 41 km bez lokalnej emisji spalin i bez zużywania paliwa.


Komponenty napędu eDrive rozmieszone są tak, aby nie zabierać wiele miejsca – nie ograniczają komfortu, funkcjonalności i przestrzeni. Z zewnątrz samochód różni się od wersji z konwencjonalnym napędem pierścieniem świetlnym wokół gniazda ładowania oraz napisem „eDrive” na słupkach C wskazującym na innowacyjną technologię napędu. Napis „eDrive” występuje również wewnątrz auta: na listwach progowych, na przełączniku trybów jazdy, gałce dźwigni biegów i na desce rozdzielczej, gdzie pozostaje widoczny przez cały czas jazdy.

INDYWIDUALNA CHARAKTERYSTYKA JAZDY.

BMW 225xe Active Tourer jest wyposażone w napęd hybrydowy typu plug-in oraz różne tryby jazdy, dzięki którym kierowca może w istotny sposób oddziaływać na rzeczywiste zużycie energii. Zależy to zarówno od wybranego trybu jazdy, jak i osobistego stylu jazdy kierowcy. Gdy akumulator jest w pełni naładowany, można pokonać do 41 km, nie zużywając ani kropli paliwa. W trybie AUTO eDrive optymalne połączenie silnika elektrycznego i spalinowego umożliwia poprawę wydajności jazdy.

  • Jazda miejska

    Podczas jazdy w mieście BMW 225xe Active Tourer maksymalnie wykorzystuje zalety napędu elektrycznego. Gdy akumulator jest w pełni naładowany, można pokonywać niewielkie odległości (do 41 km) w mieście, nie zużywając ani kropli paliwa i nie generując lokalnych emisji.

  • Jazda codzienna

    Współdziałanie obu komponentów napędu hybrydowego typu plug-in odgrywa również istotną rolę podczas codziennych dojazdów np. do pracy. W trybie AUTO eDrive inteligentna współpraca silnika spalinowego i elektrycznego przekłada się na istotne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu z samochodami z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z tej samej klasy. W skrócie: wypróbuj wszechstronność BMW 225xe Active Tourer.

  • Jazda na długich trasach

    Wypróbuj wydajną radość z jazdy – także na długich dystansach. Napęd hybrydowy typu plug-in znakomicie sprawdza się podczas długiej jazdy – bez szkody dla zasięgu czy funkcjonalności pojazdu.

NAPĘD.

Nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 l wyróżnia pełny temperamentu przyrost mocy, spontaniczna reakcję już na niskich obrotach oraz emocjonujące brzmienie i wysoka wydajność. W połączeniu hybrydowym plug-in z silnikiem elektrycznym tworzy zaskakująco mocny napęd. Napęd samochodu składa się zasadniczo z silnika spalinowego napędzającego przednie koła oraz silnika elektrycznego na osi tylnej. Oba silniki mogą samodzielnie lub razem napędzać samochód.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Jednym z istotnych filarów koncepcji BMW eDrive jest inteligentne zarządzanie energią. System koordynuje współpracę wszystkich elementów układu napędowego, tak aby zapewnić możliwie najlepszą wydajność i wysoką dynamikę jazdy.


Przycisk eDrive umożliwia kierowcy wybór jednego z trzech trybów pracy napędu elektrycznego: AUTO eDrive (standard), MAX eDrive lub SAVE BATTERY.

  • Tryb AUTO eDrive

    W trybie AUTO eDrive inteligentny system BMW EfficientDynamics określa najbardziej wydajny sposób współpracy silnika elektrycznego i spalinowego – zależnie od prędkości jazdy i stanu naładowania akumulatora. Ten tryb dzieli się na dwie fazy: jeżeli stan naładowania akumulatora wynosi od 100 do 7%, możliwa jest jazda z prędkością do 80 km/h bez lokalnej emisji spalin i bez zużywania paliwa. Przy większych prędkościach lub wyższym zapotrzebowaniu mocy samoczynnie dołącza się silnik benzynowy. Gdy stan naładowania akumulatora spadnie poniżej ok. 7%, BMW 225xe Active Tourer może poruszać się na samym napędzie elektrycznym przy łagodnym przyspieszaniu do 20 km/h lub przy stałej prędkości jazdy do 55 km/h.

  • Tryb MAX eDrive

    Maksymalna radość z elektrycznej jazdy: w trybie MAX eDrive jazda na samym napędzie elektrycznym możliwa jest do prędkości 125 km/h. Przy większych prędkościach lub gdy wymagane jest pełne przyspieszenie, automatycznie dołącza się silnik spalinowy.

  • Tryb SAVE BATTERY

    Przy niskim stanie naładowania akumulatora kierowca może w trybie SAVE BATTERY za pomocą silnika spalinowego wydajnie ładować akumulator lub utrzymywać stan naładowania 50%. Można w ten sposób zachować energię akumulatora do późniejszej jazdy na samym napędzie elektrycznym.

  • Z perspektywą

    Po wpisaniu celu do nawigacji przewidujący system zarządzania energią analizuje planowaną trasę w oparciu o stałe dane, takie jak ograniczenia prędkości i odbierane w czasie rzeczywistym informacje o sytuacji na drogach. Dzięki temu system wykorzysta tryb elektryczny odpowiednio do sytuacji, wydajnie i przede wszystkim na odcinkach, na których będzie to najbardziej opłacalne: na przykład w mieście.

  • BMW Performance Control

    Przełącznik właściwości jezdnych umożliwia wybór trybu COMFORT ze standardowymi ustawieniami silnika i skrzyni biegów, ekonomicznego trybu ECO PRO lub trybu SPORT umożliwiającego jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Tryb ECO PRO dopasowuje charakterystykę pedału gazu, skrzyni biegów oraz działanie ogrzewania i klimatyzacji do oszczędnej jazdy.

    Tryb ECO PRO obniża zużycie paliwa nawet o 20%. Dodatkowy potencjał oszczędności daje funkcja trasy ECO PRO, która oferuje zależnie od sytuacji na drogach, indywidualnego stylu jazdy i warunków lokalnych trasę zoptymalizowaną pod kątem wydajności, pomagając tym samym obniżyć zużycie paliwa.

    Wyjątkowo komfortowe warunki jazdy gwarantuje tryb COMFORT z odpowiednio dostrojonymi komponentami układu jezdnego. W trybie SPORT wszystkie elementy napędu i układu jezdnego nastawione są na sportową jazdę. Silnik reaguje bardziej spontanicznie, biegi skrzyni automatycznej zmieniane są przy wyższych obrotach, w skrzyni manualnej punkty zmiany biegów sygnalizowane są później, a samochód ogólnie reaguje znacznie bardziej bezpośrednio i sportowo.

    Drive Performance Control oferowany jest zarówno w modelach BMW serii 2 Active Tourer z konwencjonalnym napędem, jak i w BMW 225xe Active Tourer.

ŁADOWANIE.

Czy to ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego, czy ze stacji BMW i Wallbox z bogatej oferty produktów i usług 360° ELECTRIC – ładowanie wysokonapięciowego akumulatora jest naprawdę proste. Energię w drodze zapewnia wiele publicznych stacji ładowania ChargeNow.

Usługi związane z mobilnością elektryczną.

  • Ładowanie w domu

    W domu samochód można ładować za pomocą standardowego kabla do ładowania po prostu z gniazdka i po ok. 2-4 godzinach akumulator jest całkowicie naładowany. Jeszcze szybciej i wygodniej ładuje się z oferowaną opcjonalnie stacją BMW i Wallbox: ta stacja ładowania do montażu ściennego w domu zwiększa moc ładowania, skraca czas jego trwania i jest idealnym uzupełnieniem do samochodów BMW i. Serwis instalacyjny elastycznie dostosowuje się do Twoich potrzeb. Stacja BMW i Wallbox pro oprócz jeszcze wyższej mocy ładowania oferuje inteligentną integrację z domową instalacją oraz funkcjami domu inteligentnego i systemami zarządzania energią.

    Złącze ładowania w pojeździe znajduje się pod klapką w przednim lewym błotniku. Diodowy pierścień świetlny wokół złącza ładowania informuje o stanie ładowania w sposób dobrze widoczny z zewnątrz.

  • Ładowanie w miejscach publicznych

    Oprócz ładowania w domu w ramach BMW ChargeNow opracowano usługę mobilnościową umożliwiającą ładowanie samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in również w drodze. W tym celu połączono publiczne stacje ładowania wielu operatorów w jedną dużą sieć.

    Wszystkie stacje ładowania ChargeNow można łatwo znaleźć w systemie nawigacyjnym poprzez BMW ConnectedDrive, aplikację BMW Remote lub na stronie internetowej ChargeNow. Złącze ładowania w samochodzie znajduje się pod klapką w przednim lewym błotniku, gdzie diodowy pierścień świetlny informuje o stanie ładowania w sposób widoczny na zewnątrz.

    Karta ChargeNow oraz aplikacja intercharge umożliwiają bezgotówkowy dostęp i korzystanie ze stacji ładowania. Lista wszystkich ładowań znajduje się w strefie klienta na stronie chargenow.com. ChargeNow umożliwia też przejrzystą kontrolę nad kosztami. Rozliczenie odbywa się na końcu każdego miesiąca z karty kredytowej za pośrednictwem powiązanego rachunku.

KOMUNIKACJA.

Zawsze w kontakcie ze swoim BMW: za pośrednictwem smartfonu (iOS lub Android) oprócz Usług Zdalnych BMW umożliwiających zamknięcie zamka centralnego na odległość, można korzystać też z funkcji specyficznych dla samochodów hybrydowych. Dzięki temu masz zawsze wgląd w parametry zużycia paliwa i wydajności BMW 225xe Active Tourer. Usługi BMW na każdą sytuację – do korzystania w samochodzie i poza nim.

  • Aplikacja My BMW Remote

    Aplikacja My BMW Remote na systemy iOS i Android do samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in pokazuje aktualny stan pojazdu, np. lokalizację, poziom naładowania akumulatora i pozostały zasięg.

    Procedurą ładowania można sterować zdalnie, korzystając z tygodniowego programatora czasowego. Zdalnie można też ustawić optymalną temperaturę w samochodzie przed podróżą. Prosto z aplikacji do pojazdu można też przesyłać punkty docelowe podróży, ciekawe miejsca oraz lokalizacje stacji ładowania.

    Aplikacja My BMW Remote do samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in mierzy też wydajność jazdy podczas każdej podróży i przekazuje kierowcy pożyteczne wskazówki, na przykład o sposobach optymalizacji wydajności i wydłużenia zasięgu.

  • Wstępne ustawianie temperatury

    W lecie można wsiąść do przyjemnie schłodzonego, a w zimie komfortowo podgrzanego samochodu z przejrzystymi szybami – dzięki klimatyzacji postojowej w BMW 225xe Active Tourer. Zastosowanie elektrycznej sprężarki czynnika chłodniczego i elektrycznego podgrzewacza przepływowego automatyczna klimatyzacja pracuje również przy wyłączonym silniku niemal bezgłośnie. Można zaprogramować dwa różne czasy odjazdu.

    Pół godziny przed planowanym wyjazdem inteligentny system sterowania włącza ogrzewanie, chłodzenie i wentylację zgodnie z uprzednio ustawioną temperaturą. System obsługiwany jest kontrolerem iDrive wewnątrz auta lub przy pomocy kompatybilnego smartfonu z aplikacją My BMW Remote.

    Przy dostatecznym stanie naładowania akumulatora wysokonapięciowego klimatyzacja postojowa działa niezależnie od tego, czy trwa właśnie zewnętrzne ładowanie samochodu czy nie.

WNĘTRZE I FUNKCJONALNOŚĆ.

BMW 225xe Active Tourer ma wprawdzie niewielkie zużycie paliwa, ale jego przestronność wnętrza jest duża. Dzięki podwyższonej pozycji tylnej kanapy pasażerowie mają doskonały widok dookoła. Akumulator wysokonapięciowy umieszczony jest pod tylną kanapą, gdzie nie zajmuje wiele miejsca, przez co zawsze jest dość przestrzeni do przewozu bagażu. Kanapa tylna dzielona standardowo w proporcjach 40:20:40 zwiększa możliwości praktycznego wykorzystania auta. Umożliwia to jeszcze bardziej wszechstronne wykorzystanie bagażnika i pozwala na wygodny przewóz dużego bagażu.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW 225xe Active Tourer:

    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,1 – 2,0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 49 – 46
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 11,9 – 11,8

    Zużycie paliwa, emisja CO2 i zużycie energii elektrycznej zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.
    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia energii, paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w broszurze „Informacje o zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii nowych samochodów osobowych”, która dostępna jest nieodpłatnie we wszystkich salonach BMW.