ZLEĆ ZADANIA NIEZAWODNYM POMOCNIKOM.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW serii 2 Cabrio.

Liczne innowacyjne technologie wspierają Cię podczas jazdy na wiele sposobów, gwarantując najwyższy komfort i bezpieczeństwo. Dzięki temu możesz się skupić na tym, co naprawdę ważne – na radości z jazdy.

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY.

System asystujący kierowcy obejmuje następujące elementy bezpieczeństwa: bazujące na kamerach systemy ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu i przed kolizją oraz wykrywania pieszych z funkcją lekkiego hamowania miejskiego. System ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu wykrywa oznaczenia pasów i ostrzega kierowcę wibracjami w kierownicy o ryzyku niezamierzonego opuszczenia pasa przy prędkości powyżej ok. 70 k/h. Ostrzeżenie nie pojawia się, jeżeli zmiana pasa ruchu jest zamierzona (tj. włączony jest kierunkowskaz).

System ostrzegania przed kolizją z funkcją lekkiego hamowania miejskiego wykrywa pojazdy, natomiast system wykrywania pieszych z funkcją lekkiego hamowania miejskiego reaguje na osoby. Jeżeli poprzedzający pojazd gwałtownie zahamuje, BMW błyskawicznie reaguje, gdy aktywny jest system ostrzegania przed kolizją. Najpierw wyświetla się symbol ostrzegawczy, który następnie zaczyna migać. Kolejnym etapem jest alarm akustyczny. Jeżeli kierowca nadal nie reaguje na zagrożenie, przy prędkości do 60 km/h system inicjuje automatyczne hamowanie. Przy prędkościach ok. 20–25 km/h system ostrzegania przed pieszymi pomaga uniknąć wypadków z udziałem pieszych, a przy prędkościach do 60 km/h pozwala ograniczyć ich skutki. Jeżeli wymagana jest interwencja systemu, następuje przyspieszenie reakcji układu hamulcowego oraz – w razie takiej potrzeby – rozpoczęcie hamowania. Asystent skupienia monitoruje zachowanie kierowcy pod kątem oznak zmęczenia. W razie wykrycia nietypowego zachowania na monitorze pokładowym pojawia się zalecenie przerwy w jeździe.

SYSTEM NAWIGACYJNY PROFESSIONAL.

System nawigacyjny Professional wyróżnia się zarówno stylistyką, jak i wyjątkowo szerokim zakresem funkcji. Jest to prosty w obsłudze system nawigacyjny, doskonale zintegrowany z BMW, obejmujący koncepcję iDrive i kontroler dotykowy iDrive.

W skład systemu wchodzi zestaw bezprzewodowy ze złączem USB i sterowaniem głosowym, radio BMW Professional z napędem DVD oraz 20 GB pamięci do przechowywania plików audio. System ułatwia również obsługę funkcji komunikatów drogowych podawanych w czasie rzeczywistym (RTTI). Wbudowany kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 8,8" z funkcją dzielenia ekranu (na ekran główny i pomocniczy) został zaprojektowany pod kątem optymalnej czytelności i przejrzystości.

  • iDrive Touch Controller

    Kontroler dotykowy iDrive z przyciskami bezpośredniej obsługi menu, ośmioma przyciskami przypisanymi do ulubionych funkcji i sterowaniem głosowym gwarantuje intuicyjną obsługę, umożliwiając wprowadzanie adresów pismem odręcznym na dotykowej powierzchni. Dzięki trójwymiarowemu widokowi mapy wykorzystującemu zdjęcia satelitarne jako tło – oraz fotorealistycznym obrazom wybranych miejsc – nawigacja jest wizualnie ekscytującym doświadczeniem.

  • Automatyczna aktualizacja map

    Aktualizacje mapy są dostępne w punktach dealerskich BMW przez trzy lata bez opłat licencyjnych. W ramach usług BMW ConnectedDrive w niektórych krajach europejskich system automatycznie aktualizuje mapy 3-4 razy w ciągu roku.

SPEED LIMIT INFO ZE WSKAZANIEM ZAKAZU WYPRZEDZANIA.

SPEED LIMIT INFO ZE WSKAZANIEM ZAKAZU WYPRZEDZANIA.

Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania sygnalizuje aktualnie obowiązujące ograniczenie prędkości na drodze. Informuje również o ewentualnym zakazie wyprzedzania. Wskazania widoczne są na wyświetlaczu informacyjnym na zestawie wskaźników. W tym celu kamera w lusterku wstecznym rejestruje znaki drogowe. Sterownik porównuje te informacje z danymi z systemu nawigacyjnego i wyświetla je. Ponieważ system wykorzystuje również inne komponenty pojazdu, w pewnym zakresie może również informować o zmiennych ograniczeniach prędkości – na przykład obowiązujących podczas deszczu lub okresowo.

ASYSTENT PARKOWANIA.

Asystent parkowania ułatwia parkowanie równoległe i prostopadłe do krawędzi jezdni. Niezależnie od tego, czy funkcja jest aktywna, czy też nie, system mierzy potencjalne miejsca parkingowe (w tym ciasne luki do parkowania równoległego), przejeżdżając z niewielką prędkością (poniżej 35 km/h) wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów przy maksymalnej odległości 1,5 m.

Po znalezieniu odpowiedniego miejsca kierowca włącza kierunkowskaz, a asystent parkowania przejmuje kierownicę. Kierowca obsługuje natomiast pedał gazu, zmianę biegów i hamulce. System wyświetla także wskazówki na monitorze pokładowym i generuje dodatkowe sygnały dźwiękowe.

Gdy samochód powoli zbliża się do przeszkody, asystent parkowania jest automatycznie aktywowany poprzez funkcję „Auto PDC” (czujniki parkowania). W ramach rozszerzonej funkcjonalności system wspomaga kierowcę przy parkowaniu prostopadłym do krawędzi jezdni. Gdy samochód nadmiernie zbliża się do przeszkód, czujniki parkowania (PDC) emitują sygnał ostrzegawczy.

Przy parkowaniu bez asystenta parkowania funkcja wspomagania parkowania bocznego wykorzystuje dodatkowe czujniki, które monitorują obszar po obu stronach pojazdu i pokazują przeszkody na monitorze pokładowym. Dzięki temu rozwiązaniu parkowanie przebiega bezpieczniej i bez stresu dla kierowcy.

KAMERA COFANIA.

KAMERA COFANIA.

Dzięki kamerze cofania kierowca może obserwować na monitorze pokładowym obszar za samochodem, kiedy ten cofa się z prędkością nie większą niż 15 km/h.
Widoczne na monitorze pokładowym linie prowadzące i kolorowe oznaczenia przeszkód wskazują, czy dane miejsce parkingowe jest dostatecznie duże i wspomagają kierowcę podczas manewrów. Przy pełnym skręcie kierownicy wyświetlane są czerwone linie okręgu zawracania i zielone linie toru jazdy, dostosowujące się do danego skrętu kierownicy.
Kamera cofania wyłącza się automatycznie po dziesięciu metrach po przekroczeniu prędkości 15 km/h. W połączeniu z hakiem holowniczym kamera cofania dysponuje praktyczną funkcją zoom ułatwiającą podjeżdżanie przy sprzęganiu przyczepy.