PRAWDOPODOBNIE NAJLEPSZY TOWARZYSZ PODRÓŻY.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW serii 2 Coupé.

Podczas jazdy BMW serii 2 Coupé masz zawsze ze sobą niezawodnego towarzysza podróży: liczne systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive. Pomagają kierowcy w pełni cieszyć się unikalnymi wrażeniami z jazdy. Odpowiednio wcześnie ostrzegają go w niebezpiecznych sytuacjach i asystują przy parkowaniu. Albo służą dodatkową perspektywą dzięki kamerze cofania. BMW serii 2 Coupé to niezawodny partner, który pozwala skupić się na tym, co najważniejsze: na drodze.

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY.

System asystujący kierowcy obejmuje następujące elementy bezpieczeństwa: bazujące na kamerach systemy ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu i przed kolizją oraz wykrywania pieszych z funkcją lekkiego hamowania miejskiego.

System ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu wykrywa oznaczenia pasów i ostrzega kierowcę wibracjami w kierownicy o ryzyku niezamierzonego opuszczenia pasa przy prędkości powyżej ok. 70 k/h. Ostrzeżenie nie pojawia się, jeżeli zmiana pasa ruchu jest zamierzona (tj. włączony jest kierunkowskaz).

System ostrzegania przed kolizją z funkcją lekkiego hamowania miejskiego wykrywa pojazdy, natomiast system wykrywania pieszych z funkcją lekkiego hamowania miejskiego reaguje na osoby. Jeżeli poprzedzający pojazd gwałtownie zahamuje, BMW błyskawicznie reaguje, gdy aktywny jest system ostrzegania przed kolizją. Najpierw wyświetla się symbol ostrzegawczy, który następnie zaczyna migać. Kolejnym etapem jest alarm akustyczny. Jeżeli kierowca nadal nie reaguje na zagrożenie, przy prędkości do 60 km/h system inicjuje automatyczne hamowanie. Przy prędkościach ok. 20–25 km/h system ostrzegania przed pieszymi pomaga uniknąć wypadków z udziałem pieszych, a przy prędkościach do 60 km/h pozwala ograniczyć ich skutki. Jeżeli wymagana jest interwencja systemu, następuje przyspieszenie reakcji układu hamulcowego oraz – w razie takiej potrzeby – rozpoczęcie hamowania. Asystent skupienia monitoruje zachowanie kierowcy pod kątem oznak zmęczenia. W razie wykrycia nietypowego zachowania na monitorze pokładowym pojawia się zalecenie przerwy w jeździe.

Kontroler iDrive Touch.

Kontroler iDrive Touch wchodzący w skład systemu nawigacyjnego Professional umożliwia wygodną obsługę monitora pokładowego jedną ręką. Touchpad wbudowany w kontrolerze pozwala na przykład na odręczne wprowadzanie adresów docelowych do systemu nawigacyjnego. Oprócz tego obracanie i naciskanie kontrolera umożliwia wyświetlanie i ustawianie wielu funkcji oraz przewijanie list. Prosta i intuicyjna obsługa – odbywa się dotykowo – jest dużym odciążeniem dla kierowcy, ponieważ w tylko minimalnym stopniu odwraca jego uwagę od ruchu drogowego. Funkcje sterowane kontrolerem prezentowane są w przejrzysty sposób na monitorze pokładowym.

SPEED LIMIT INFO.

Zawsze na bezpiecznym kursie – Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania wskazuje aktualnie obowiązujące ograniczenie prędkości oraz informacje o ewentualnym zakazie wyprzedzania. Wskazania widoczne są na wyświetlaczu informacyjnym na zestawie wskaźników. W tym celu specjalna kamera rejestruje znaki drogowe.
Sterownik przetwarza te informacje wraz z danymi z systemu nawigacyjnego. Ponieważ system wykorzystuje również inne komponenty pojazdu, jest w stanie informować także o zmiennych ograniczeniach prędkości – na przykład obowiązujących podczas deszczu lub w określonym czasie.Do korzystania wymagany jest system nawigacyjny Business lub Professional.

ASYSTENT PARKOWANIA.

Asystent parkowania ułatwia parkowanie równoległe i prostopadłe do krawędzi jezdni. Niezależnie od tego, czy funkcja jest aktywna, czy też nie, system mierzy potencjalne miejsca parkingowe (w tym ciasne luki do parkowania równoległego), przejeżdżając z niewielką prędkością (poniżej 35 km/h) wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów przy maksymalnej odległości 1,5 m.

Po znalezieniu odpowiedniego miejsca kierowca włącza kierunkowskaz, a asystent parkowania przejmuje kierownicę. Kierowca obsługuje natomiast pedał gazu, zmianę biegów i hamulce. System wyświetla także wskazówki na monitorze pokładowym i generuje dodatkowe sygnały dźwiękowe.

Gdy samochód powoli zbliża się do przeszkody, asystent parkowania jest automatycznie aktywowany poprzez funkcję „Auto PDC” (czujniki parkowania). W ramach rozszerzonej funkcjonalności system wspomaga kierowcę przy parkowaniu prostopadłym do krawędzi jezdni. Gdy samochód nadmiernie zbliża się do przeszkód, czujniki parkowania (PDC) emitują sygnał ostrzegawczy.

Przy parkowaniu bez asystenta parkowania funkcja wspomagania parkowania bocznego wykorzystuje dodatkowe czujniki, które monitorują obszar po obu stronach pojazdu i pokazują przeszkody na monitorze pokładowym. Dzięki temu rozwiązaniu parkowanie przebiega bezpieczniej i bez stresu dla kierowcy.

KAMERA COFANIA.

Kamera cofania umożliwia podczas manewrowania i parkowania kontrolę na monitorze pokładowym obszaru za pojazdem. Kamera cofania umożliwia lepszą orientację podczas cofania przy parkowaniu i przy prędkości nieprzekraczającej 20 km/h.
Interaktywne linie pokazują, czy wybrane miejsce do parkowania jest wystarczająco duże i pomagają kierowcy w wykonaniu tej operacji zaznaczonymi kolorystycznie powierzchniami na monitorze pokładowym. W połączeniu z hakiem holowniczym kamera cofania dysponuje praktyczną funkcją zoom ułatwiającą podjeżdżanie przy sprzęganiu przyczepy.