BEZLITOŚNIE DYNAMICZNE. BEZKOMPROMISOWO WYDAJNE.

BMW EfficientDynamics w BMW serii 2 Coupé.

Nowemu BMW serii 2 Coupé niczego nie brakuje: ani mocy, ani sportowych atutów, ani spojrzeń pełnych podziwu. Jednak auto potrafi być powściągliwe, kiedy trzeba: na przykład w zużyciu paliwa i emisji spalin. Czy to tryb ECO PRO, odzysk energii hamowania czy funkcja Auto Start Stop – Coupé w umiejętny sposób korzysta z inteligentnych rozwiązań BMW EfficientDynamics. A dzięki aerodynamicznej stylistyce BMW serii 2 Coupé robi doskonałe wrażenie również swoim wyglądem.

TRYB ECO PRO.

Tryb ECO PRO umożliwia zależnie od indywidualnego stylu jazdy obniżenie zużycia paliwa nawet o 20 procent, co pokazały badania przeprowadzone przez BMW. Kolejny potencjał oszczędności oferuje funkcja swobodnego toczenia (tylko ze skrzynią Steptronic), asystent przewidywania i trasa ECO PRO (jedno i drugie tylko z systemem nawigacyjnym Professional).
Gdy przy prędkościach od 50 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje, a asystent przewidywania nie rejestruje zmiany prędkości, funkcja swobodnego toczenia odłącza silnik od układu przeniesienia napędu i samochód toczy się bez napędu.
Asystent przewidywania rozpoznaje na podstawie danych z systemu nawigacyjnego zakręty, wjazdy na teren zabudowany, ograniczenia prędkości i zjazdy z autostrady i odpowiednio wcześniej zaleca ujęcie gazu.
Trasa ECO PRO wskazuje najbardziej ekonomiczną drogę w zależności od sytuacji na drogach, stylu jazdy i stanu dróg. Komputer pokładowy pokazuje, ile procent paliwa można zaoszczędzić, wybierając trasę ECO PRO.

AERODYNAMIKA.

Stylistyka samochodu odpowiada ściśle zasadom strategii BMW EfficientDynamics. Jego opływowa sylwetka sprzyja aerodynamice. Pas przedni jest widocznym elementem stylistycznym filozofii BMW EfficientDynamics. Zintegrowane „zasłony powietrzne” prowadzą strumień powietrza wzdłuż przednich nadkoli. Przyspieszony strumień powietrza tworzy swojego rodzaju „zasłonę” po zewnętrznej stronie kół. To innowacyjne rozwiązanie minimalizuje turbulencje oraz opory powietrza, przez co istotnie zmniejsza zużycie paliwa. Pełne osłonięcie podwozia z osłonami silnika i tylnej osi to kolejne szczegóły znacznie poprawiające aerodynamikę. Ale nowe osłony są korzystne nie tylko pod względem aerodynamiki – stanowią też lepsze wytłumienie akustyczne i lepsze zabezpieczenie antykorozyjne.

FUNKCJA AUTO START STOP.

Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na światłach lub w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik, gdy tylko kierowca wyłączy bieg i zwolni sprzęgło (skrzynia manualna), lub gdy wyhamuje samochód do całkowitego zatrzymania (skrzynia Steptronic).
Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) lub zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik w ułamkach sekundy załącza się ponownie.
Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy. W razie potrzeby centralny sterownik uruchamia silnika również podczas postoju. Na przykład gdy pojazd zaczyna się toczyć, lub gdy zaparuje przednia szyba. Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

ODZYSK ENERGII HAMOWANIA.

Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Odzysk energii hamowania wykorzystuje nieużywany do tej pory potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem tego jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

8-stopniowa skrzynia Steptronic wyznacza nowe standardy dynamiki i wydajności, stanowiąc centralny element strategii BMW EfficientDynamics. Wyjątkowo gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny rozwój mocy przy każdej prędkości. Obniża to znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą. Szczególnie przy dużych prędkościach dodatkowe biegi obniżają obroty, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika.
Sprzyja temu również sprzęgło blokujące – nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów i wyraźną redukcją hałasu.
8-stopniowa skrzynia Steptronic BMW EfficientDynamics gwarantuje teraz jeszcze lepszą dynamikę również poprzez nowy, przewidujący napęd wybierany przełącznikiem właściwości jezdnych. W trybie „Sport” powiązanie danych nawigacyjnych ze sterownikiem skrzyni biegów zapewnia odpowiednio do przebiegu trasy jeszcze bardziej sportową i spontaniczną reakcję silnika. Tryb „Comfort” oferuje odpowiednio komfortowy program zmiany przełożeń z rzadszymi zmianami biegów.

WSKAŹNIK ZMIANY BIEGU.

Odpowiednio wczesna i optymalna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na drogach pozamiejskich, oszczędzić wiele paliwa. Optymalna zmiana biegów i mniejsze zużycie paliwa – elektronika silnika oblicza w zależności od sytuacji i prędkości obrotowej najbardziej wydajny aktualnie bieg, a strzałka na wyświetlaczu informacyjnym wskazuje, kiedy należy włączyć wyższy lub niższy bieg, aby oszczędzać paliwo. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Również przy skrzyni Steptronic kierowca widzi w trybie manualnym zalecenia zmiany biegu. Testy porównawcze wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają o około cztery procent mniej paliwa.