DUŻE MOŻLIWOŚCI. MAŁE SPALANIE.

Dynamika jazdy i wydajność BMW serii 2 Gran Tourer.

DUŻE MOŻLIWOŚCI. MAŁE SPALANIE.

Dynamika jazdy i wydajność BMW serii 2 Gran Tourer.

Silniki benzynowe i wysokoprężne, zaawansowany układ jezdny i świetna skrzynia Steptronic: BMW serii 2 Gran Tourer oferuje zaskakująco sportowe wrażenia z jazdy na długich prostych i ostrych zakrętach. I jest przy tym bardzo wydajne: inteligentne zarządzanie energią oraz technologie BMW EfficientDynamics chroni dają BMW serii 2 Gran Tourer niskie parametry zużycia paliwa i emisji spalin, a Tobie oszczędność kosztów.

DUŻE MOŻLIWOŚCI. MAŁE SPALANIE.Dynamika jazdy i wydajność BMW serii 2 Gran Tourer.

Silniki benzynowe i wysokoprężne, zaawansowany układ jezdny i świetna skrzynia Steptronic: BMW serii 2 Gran Tourer oferuje zaskakująco sportowe wrażenia z jazdy na długich prostych i ostrych zakrętach. I jest przy tym bardzo wydajne: inteligentne zarządzanie energią oraz technologie BMW EfficientDynamics chroni dają BMW serii 2 Gran Tourer niskie parametry zużycia paliwa i emisji spalin, a Tobie oszczędność kosztów.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Niezależnie od tego, czy chodzi o maksymalne osiągi, czy o minimalne zużycie paliwa – tu wszystko kręci się wokół typowej dla BMW radości z jazdy. BMW EfficientDynamics to strategia BMW minimalizująca zużycie paliwa i emisji CO2 przy jednoczesnej maksymalizacji dynamiki i radości z jazdy. To pakiet rozwiązań obejmujących napęd, zarządzanie energią i koncepcję auta – standardowo w każdym BMW.

Za zoptymalizowane osiągi i niższe zużycie paliwa odpowiadają benzynowe i wysokoprężne silniki BMW TwinPower Turbo nowej generacji. Optymalna aerodynamika przekłada się na wzrost wydajności – podobnie jak strategia BMW EfficientLightweight zakładająca jednoczesne obniżanie masy i zwiększanie sztywności pojazdu dzięki stosowaniu odpowiednich materiałów w odpowiednich miejscach. Jest to potwierdzenie pozycji BMW jako lidera innowacyjności – BMW jako jedyny producent w branży motoryzacyjnej wykorzystuje ultralekkie, a zarazem wyjątkowo sztywne włókna karbonowe (CFRP) jako jeden z głównych materiałów. Jest to kompleksowy zbiór technologii obejmujących system inteligentnego zarządzania energią i optymalny tryb ECO PRO, które mają na celu optymalizację zużycia paliwa podczas jazdy.

BMW xDrive.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dopasowuje się nawet do najtrudniejszych warunków na drodze, zapewniając idealną przyczepność. Napęd xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantują, że jazda BMW jest zawsze bezpieczna i stabilna. Napęd xDrive sterowany systemem czujników DSC elastycznie i sprawnie rozdziela siłę napędową w sposób ciągły i zmienny pomiędzy osie, zapobiegając podsterowności lub nadsterowności na zakrętach i gwarantując doskonałą stabilność kierunkową. Zapewnia ponadto szybkie i bezpieczne przyspieszanie nawet na śliskich lub stromych odcinkach dróg. Pozwala to ograniczyć interwencje DSC w krytycznych warunkach na drodze. Dzięki temu BMW xDrive łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilność kierunkową i bezpieczeństwo jazdy – z klasyczną zwinnością BMW.

BMW sDRIVE.

BMW sDRIVE.

sDrive to napęd kół tylko jednej osi. Większość samochodów BMW wyposażonych jest w napęd tylny sDrive. W zależności od koncepcji auta stosowany może być również przedni napęd sDrive. Napęd przedni sDrive w BMW serii 2 Gran Tourer gwarantuje dzięki swoim kompaktowym wymiarom więcej przestrzeni wewnątrz auta. Daje też typową dla BMW dynamikę i zwinność.

RADOŚĆ Z JAZDY TO KWESTIA FORMY.

Zobacz film z BMW serii 2 Gran Tourer.

RADOŚĆ Z JAZDY TO KWESTIA FORMY.

Zobacz film z BMW serii 2 Gran Tourer.

DYNAMICZNY NAPĘD.

Dynamiczny napęd BMW serii 2 Gran Tourer oferuje zarazem wysoką moc i wysoką wydajność. Silniki benzynowe i wysokoprężne BMW TwinPower Turbo oraz 6- i 8-stopniowa skrzynia Steptronic o optymalnym doborze przełożeń gwarantują imponujący przyrost mocy, spontaniczną reakcję i niską emisję spalin przy wyśmienitej kulturze pracy.

  • Technologia BMW TwinPower Turbo

    Dzięki technologii BMW TwinPower Turbo nowe silniki benzynowe BMW EfficientDynamics oferują znacznie lepszą charakterystykę mocy oraz spontaniczną reakcję silnika już na niskich obrotach. Są przy tym oszczędne i mają niską emisję spalin przy wysokiej wydajności, wyższej dynamice i większej radości z jazdy.

  • 6-stopniowa skrzynia Steptronic

    6-stopniowa skrzynia Steptronic oferuje wysoki komfort jazdy i zmiany biegów oraz bardzo szybką pracę dzięki zoptymalizowanemu sterowaniu hydraulicznemu. Takie rozwiązanie pozwala połączyć maksymalny komfort z dynamiką oraz mniejszym zużyciem paliwa.

  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic

    8-stopniowa skrzynia Steptronic oferuje znacznie większy komfort przełączania biegów i prowadzenia auta dzięki gęstszemu stopniowaniu przełożeń i minimalizacji skoków obrotów. Takie rozwiązanie pozwala połączyć maksymalny komfort z imponującą dynamiką oraz mniejszym zużyciem paliwa.
    Sprzyja temu również sprzęgło blokujące – nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów.
    Skomunikowane funkcje, takie jak rozpoznawanie stanu pojazdu oraz sytuacji na drodze w znacznym stopniu wpływają na sposób przełączania biegów. W każdej sytuacji system wybiera optymalny bieg w zależności od trybu jazdy.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Niższe zużycie paliwa, większa radość z jazdy. Inteligentne zarządzanie energią spod znaku BMW EfficientDynamics w BMW serii 2 Gran Tourer pozwala wyciągnąć maksimum z każdej kropli paliwa. Oznacza to większą moc, wydajność i radość z jazdy.

  • Tryb ECO PRO

    W zależności od indywidualnego stylu jazdy tryb ECO PROpozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 20 procent. Potwierdziły to testy przeprowadzone przez BMW. Dodatkowy potencjał oszczędności daje funkcja swobodnego toczenia i trasa ECO PRO.

  • Funkcja Auto Start Stop

    Funkcja Auto Start Stop wyłącza silnik podczas krótkich przerw w jeździe, na przykład na czerwonym świetle lub w korku, zmniejszając przez to zużycie paliwa. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) albo zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik włącza się automatycznie w ułamkach sekundy.

  • Odzysk energii hamowania

    Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. TEchnologia odzysku energii hamowania zagospodarowuje ten potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc napędu – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

  • Wskaźnik zmiany biegu

    Optymalna i odpowiednio wczesna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na dłuższych trasach, oszczędzić sporo paliwa. Sterownik silnika w zależności od sytuacji i obrotów silnika ustala bieg najbardziej efektywny w danej sytuacji. Pojawiająca się strzałka na wyświetlaczu informacyjnym wskazuje, że samochód mógłby poruszać się oszczędniej na wyższym lub niższym biegu. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Testy porównawcze przeprowadzone przez BMW wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają paliwa o około 4 procent mniej.

AERODYNAMIKA.

Dzięki odpowiednim rozwiązaniom z zakresu aerodynamiki BMW ma optymalny współczynnik oporu powietrza. Wpływa to pozytywnie na wydajność i stabilności jazdy oraz obniża odgłosy jazdy wewnątrz auta. Są to m.in. takie rozwiązania, jak zasłona powietrzna w pasie przednim, lotki z tyłu czy całkowicie osłonięte podwozie.

  • Zasłony powietrzne

    Pas przedni z zasłoną powietrzną to jeden z elementów realizujących filozofię BMW EfficientDynamics. Zasłona powietrzna poprzez dwa pionowe wloty kieruje strumień powietrza wzdłuż przednich nadkoli, a przyspieszony w ten sposób strumień powietrza tworzy swojego rodzaju „zasłonę” po zewnętrznej stronie kół. To innowacyjne rozwiązanie minimalizuje turbulencje oraz opory powietrza, przez co istotnie zmniejsza zużycie paliwa.

  • Lotki

    Lotki stanowią boczne przedłużenia górnych słupków karoserii z tyłu auta. Zapobiegają powstawaniu turbulencji w tyle pojazdu. Rezultatem jest mniejszy opór powietrza, a tym samy niższe zużycie paliwa i niższa emisja CO2. Poza tym lotki nadają tyłowi bardziej sportowy, dynamiczny wygląd.

ZWINNOŚĆ I KOMFORT JAZDY.

ZWINNOŚĆ I KOMFORT JAZDY.

Zwinność w ruchu miejskim i komfort na długich trasach. BMW serii 2 Gran Tourer optymalnie spisuje się w każdych warunkach, oferując przy tym najwyższą radość z jazdy.
Stabilny kurs zapewnia elektromagnetyczne wspomaganie kierownicy, które daje bardzo bezpośrednie wyczucie kierownicy. Co sprzyja zwinnej i komfortowej jeździe. Jest ono idealnie dostosowane do nowej koncepcji napędu i wyróżnia się precyzją działania, bezpośrednią reakcją oraz niewielkim nakładem siły potrzebnej podczas parkowania.
Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy z funkcją Servotronic umożliwia bardziej bezpośrednie i zwinne kierowanie pojazdem przy mniejszym nakładzie siły. Reaguje na skręt kierownicy z różnym przełożeniem. Ułatwia to prowadzenie w sportowym stylu oraz zwiększa komfort podczas parkowania i skręcania.