NADAJE TEMPO. I OFERUJE MNÓSTWO MIEJSCA.

Dynamika jazdy i wydajność w BMW serii 3 Gran Turismo.

NADAJE TEMPO. I OFERUJE MNÓSTWO MIEJSCA.

Dynamika jazdy i wydajność w BMW serii 3 Gran Turismo.

Większa radość z jazdy, mniejsza emisja spalin. BMW serii 3 Gran Turismo łącz to, co pozornie trudno pogodzić. Świetne osiągi zapewnia mu cały pakiet technologiczny – od rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics, takich jak 8-stopniowa skrzynia Steptronic, po adaptacyjny układ jezdny. A aktywny spojler tylny podkreśla wizualnie dynamikę BMW serii 3 Gran Turismo.

NADAJE TEMPO. I OFERUJE MNÓSTWO MIEJSCA.Dynamika jazdy i wydajność w BMW serii 3 Gran Turismo.

Większa radość z jazdy, mniejsza emisja spalin. BMW serii 3 Gran Turismo łącz to, co pozornie trudno pogodzić. Świetne osiągi zapewnia mu cały pakiet technologiczny – od rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics, takich jak 8-stopniowa skrzynia Steptronic, po adaptacyjny układ jezdny. A aktywny spojler tylny podkreśla wizualnie dynamikę BMW serii 3 Gran Turismo.

DYNAMIKA W NAJLEPSZEJ FORMIE.

DYNAMIKA W NAJLEPSZEJ FORMIE.

Układ jezdny zapewniający wyśmienite właściwości jezdne. I silniki BMW TwinPower Turbo gwarantujące świetny napęd. Poznaj imponującą dynamikę BMW serii 3 Gran Turismo – poznaj nieograniczoną radość z jazdy.

BMW 340i Gran Turismo:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 7,3-7,0
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 166-159

Dane dotyczące zużycia paliwa, energii, emisji CO2 i klasy energetycznej zależą od wybranego zestawu opon/obręczy kół. Podstawą pomiaru zużycia paliwa jest cykl testowy wg normy ECE. Zdjęcia przedstawiają wyposażenie dodatkowe.



DYNAMICZNA WYDAJNOŚĆ.

BMW serii 3 Gran Turismo wyznacza standardy dynamiki i komfortu jazdy. W połączeniu z mocą silników BMW TwinPower Turbo 8-stopniowa skrzynia Steptronic gwarantuje optymalną charakterystykę napędu przy każdej prędkości. A jeszcze bardziej dynamiczną jazdę zapewnia adaptacyjny układ jezdny M.

  • Silniki BMW TwinPower Turbo

    Innowacyjne silniki benzynowe i wysokoprężne BMW z rodziny BMW EfficientDynamics oferują dzięki technologii BMW TwinPower Turbo znacznie lepszą charakterystykę mocy oraz spontaniczną reakcję silnika już na niskich obrotach. I mają przy tym wyjątkowo niskie parametry zużycia paliwa i emisji spalin. Wyższa wydajność i optymalna dynamika gwarantują odczuwalnie większą radość z jazdy.

    W silnikach benzynowych zastosowano innowacyjną technologię turbodoładowania, w pełni adaptacyjny rozrząd Valvetronic, układ Double VANOS i bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection. Razem te zaawansowane rozwiązania zapewniają niesamowitą charakterystykę mocy i jednocześnie wysoką wydajność.

    W silnikach wysokoprężnych również zastosowano turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny i wtrysk bezpośredni CommonRail najnowszej generacji. Zoptymalizowany w ten sposób proces spalania obniża zużycie paliwa i emisję spalin.

  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic

    8-stopniowa skrzynia Steptronic wyznacza nowe standardy komfortu i dynamiki i jest centralnym elementem strategii BMW EfficientDynamics. Wyjątkowo gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny rozwój mocy przy każdej prędkości. Obniża to znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą. Przy dużych prędkościach zmniejsza się prędkość obrotowa, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika.

    Sprzyja temu również regulowane sprzęgło blokujące – nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów.

    W trybie SPORT napęd reaguje bardziej spontanicznie, a w trybie COMFORT aktywny jest program zmiany biegów przy niższych obrotach, co zwiększa komfort jazdy. Również skomunikowane funkcje, takie jak „przewidujący” napęd, rozpoznawanie stanu pojazdu oraz sytuacji na drodze w znacznym stopniu wpływają na sposób przełączania biegów. W każdej sytuacji system wybiera optymalny bieg w zależności od trybu jazdy.

  • Adaptacyjny układ jezdny M

    Obniżony o 10 mm adaptacyjny układ jezdny M daje dodatkowy potencjał dynamiczny. Kierowca może za pomocą przełącznika właściwości jezdnych dostosować charakterystykę pracy układu jezdnego do aktualnie preferowanego stylu jazdy – od ustawienia komfortowego po wybitnie sportowe. Niezależnie od wybranego ustawienia elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M w ułamkach sekundy dostosowują się zawsze do warunków nawierzchni. W tym celu układ wykorzystuje liczne czujniki, które oprócz wibracji kół mierzą również prędkość jazdy, zapewniając optymalne ustawienie amortyzatorów i optymalizację bezpieczeństwa jazdy.

    Do wygodnego podróżowania przeznaczony jest tryb COMFORT, w którym nierówności nawierzchni są niemal nieodczuwalne. Wybitnie sportowe ustawienie układu jezdnego ze znacznie sztywniejszą pracą amortyzatorów umożliwia tryb SPORT. A wyjątkowo wysoką dynamikę jazdy oraz spontaniczną reakcję napędu i układu kierowniczego gwarantuje tryb SPORT+. W tym trybie aktywuje się funkcja DTC (tryb dynamicznej kontroli trakcji), dopuszczająca większy uślizg kół przy wybitnie sportowej jeździe. Układ DSC (dynamiczna kontrola stabilności) jest przy tym nadal aktywny, lecz działa znacznie później, stabilizując samochód – w ramach możliwości fizycznych – niemal w ostatniej chwili.

AKTYWNY SPOJLER TYLNY.

W celu zwiększenia stabilności jazdy aktywny spojler tylny wysuwa się automatycznie przy prędkości 110 km/h i chowa, gdy prędkość spadnie poniżej 70 km/h. Przycisk w drzwiach kierowcy pozwala też na jego ręczną obsługę.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Technologie BMW EfficientDynamics, takie jak Auto Start Stop, tryb ECO PRO, odzysk energii hamowania czy elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają inteligentne zarządzanie energią, które zmniejsza zużycie paliwa i stanowi wkład w ekologiczną mobilność. Wysoka dynamika jazdy i radość z jazdy pozostają przy tym na niezmiennie wysokim poziomie.

  • Przełącznik właściwości jezdnych z trybem ECO PRO

    Przełącznik właściwości jezdnych umożliwia kierowcy wybór trybu COMFORT, ekonomicznego trybu ECO PRO, trybu SPORT umożliwiającego jeszcze bardziej dynamiczną jazdę oraz trybu SPORT+ pozwalającego wykorzystać maksymalny potencjał dynamiczny auta. Tryb ECO PRO dopasowuje charakterystykę pedału gazu, skrzyni Steptronic oraz działanie ogrzewania i klimatyzacji do oszczędnej jazdy. Umożliwia zmniejszenie zużycie paliwa nawet o 20 procent*.

    Dodatkowy potencjał oszczędności daje funkcja swobodnego toczenia oraz trasa ECO PRO, która oferuje zależnie od sytuacji na drogach, indywidualnego stylu jazdy i warunków lokalnych trasę zoptymalizowaną pod kątem wydajności, pomagając tym samym obniżyć zużycie paliwa. Funkcja swobodnego toczenia pozwala na swobodne toczenie pojazdu bez napędu z prędkością do 160 km/h, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje.

    Wyjątkowo komfortowe warunki jazdy gwarantuje tryb COMFORT z odpowiednio dostrojonymi komponentami układu jezdnego. W trybach SPORT i SPORT+ wszystkie elementy napędu i układu jezdnego nastawione są na sportową jazdę. Silnik reaguje bardziej spontanicznie, biegi skrzyni automatycznej zmieniane są przy wyższych obrotach, w skrzyni manualnej punkty zmiany biegów sygnalizowane są później, a samochód ogólnie reaguje znacznie bardziej bezpośrednio.

    * Wynik badania zużycia paliwa przeprowadzonego przez BMW, zależnie od indywidualnego stylu jazdy.

  • Auto Start Stop

    Funkcja Auto Start Stop wyłącza silnik podczas krótkich przerw w jeździe, na przykład na światłach lub w korku, zmniejszając przez to zużycie paliwa. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) albo zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik włącza się automatycznie w ułamkach sekundy.

  • Brake Energy Regeneration

    Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Odzysk energii hamowania wykorzystuje ten potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować, co odciąża silnik. Rezultatem jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc napędu – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

  • Elektryczne wspomaganie kierownicy

    Wspomaganie optymalnie dostosowuje się do aktualnej prędkości jazdy. Oznacza to bezpośrednie i precyzyjne działanie układu kierowniczego przy dużych prędkościach oraz zwrotność i łatwość skręcania podczas manewrów. Układ kierowniczy zużywa przy tym energię tylko wtedy, gdy jej faktycznie potrzebuje. Zmniejsza to zużycie paliwa i emisję spalin.

    Zamiast pompy hydraulicznej stosowany jest silniczek elektryczny. Podczas gdy w konwencjonalnych układach pompa jest stale napędzana przez silnik, wspomaganie elektryczne pracuje tylko podczas poruszania kierownicą. Podczas jazdy na wprost lub przy stałym skręcie kierownicy, np. na długich łukach, silnik elektryczny nie pracuje i nie zużywa energii. Elastyczne dostosowanie wspomagania kierownicy do aktualnej sytuacji podczas jazdy i prędkości zwiększa komfort kierowania.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa oraz oficjalnej emisji CO2 nowych samochodów osobowych uzyskać można we wszystkich salonach sprzedaży BMW.

    Powyższe dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie wchodzą w zakres oferty, a służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Przy ustalaniu emisji CO2 zgodnie z dyrektywą 1999/94/WE nie zostały uwzględnione emisje CO2 powstające przy produkcji i dostarczaniu paliwa lub innych nośników energii.