DZIEŁO SYSTEMATYCZNEGO POSTĘPU.

BMW 330e iPerformance Limuzyna.

BMW iPerformance

DZIEŁO SYSTEMATYCZNEGO POSTĘPU.

BMW 330e iPerformance Limuzyna.

Połączenie silnika elektrycznego i silnika BMW TwinPower Turbo oferuje to, co najlepsze z obu napędów, dając niezwykle dynamiczną i komfortową limuzynę: BMW 330e iPerformance. Tu innowacja łączy się ze sportowym charakterem i elegancją BMW serii 3. Imponująca dynamika jazdy przy najwyższej wydajności i ekologii dzięki bezemisyjnej jeździe – unikalna koncepcja idealnie dopasowana do walorów BMW serii 3 Limuzyna.

DZIEŁO SYSTEMATYCZNEGO POSTĘPU.BMW 330e iPerformance Limuzyna.

Połączenie silnika elektrycznego i silnika BMW TwinPower Turbo oferuje to, co najlepsze z obu napędów, dając niezwykle dynamiczną i komfortową limuzynę: BMW 330e iPerformance. Tu innowacja łączy się ze sportowym charakterem i elegancją BMW serii 3. Imponująca dynamika jazdy przy najwyższej wydajności i ekologii dzięki bezemisyjnej jeździe – unikalna koncepcja idealnie dopasowana do walorów BMW serii 3 Limuzyna.

KONCEPCJA POJAZDU.

BMW serii 3 o spalaniu samochodu subkompaktowego: technologia BMW eDrive z zakresu BMW EfficientDynamics umożliwia w trybie elektrycznym przejechanie ok. 40 km bez lokalnej emisji spalin i bez zużywania paliwa. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony pod bagażnikiem. Ten ma pojemność 370 l i doskonale sprawdza się w codziennej eksploatacji – bez ograniczania komfortu, funkcjonalności i przestrzeni. Z zewnątrz model iPerformance różni się od konwencjonalnej wersji m.in. znaczkiem eDrive na obu słupkach C, znaczkiem „i” na przednich błotnikach. Na innowacyjny napęd wskazuje też niebieski grill atrapy chłodnicy i niebieskie dekielki obręczy kół. Oprócz tego hybryda plug-in zapewnia najlepszą możliwą trakcję i zwinność dzięki sportowej konfiguracji zawieszenia oraz pełną dynamikę we wszystkich trybach jazdy. Tym samym BMW 330e iPerformance Limuzyna z nawiązką spełnia wszelkie oczekiwania również w zakresie dynamiki. To niezwykle nowatorska koncepcja, która nie ma sobie równych.

BMW iPerformance.

INDYWIDUALNE WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE.

BMW 330e iPerformance Limuzyna jako hybryda plug-in ma różne tryby pracy napędu, dzięki którym kierowca może w istotny sposób wpływać na realne zużycie paliwa. Jego wielkość zależy z jednej strony od wyboru trybu jazdy – z drugiej strony od indywidualnego użytkowania auta. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze samochód może pokonać trasę do 40 km bez zużywania choćby jednej kropli paliwa. Tryb AUTO eDrive nastawiony jest na optymalną współpracę silnika elektrycznego i spalinowego przy maksymalnej wydajności.

  • Jazda w mieście

    W mieście BMW 330e iPerformance Limuzyna w pełni ukazuje zalety napędu hybrydowego plug-in. Z całkowicie naładowanym akumulatorem można pokonywać krótkie odcinki (do 40 km) bez lokalnej emisji spalin – i jeździć w mieście bez spalania kropli benzyny.

  • Jazda na co dzień

    Współdziałanie obu komponentów napędu hybrydowego typu plug-in odgrywa również istotną rolę podczas codziennych dojazdów np. do pracy. W trybie AUTO eDrive inteligentna współpraca silnika spalinowego i elektrycznego przekłada się na istotne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu z samochodami z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z tej samej klasy. W skrócie: BMW serii 3 Limuzyna to luksusowe auto, którego dodatkowym walorem jest doskonała wydajność paliwowa.

  • Jazda na długich trasach

    Wypróbuj wydajną radość z jazdy – także na długich dystansach. Napęd hybrydowy typu plug-in znakomicie sprawdza się podczas długiej jazdy – bez szkody dla zasięgu czy funkcjonalności pojazdu.

NAPĘD.

BMW 330e iPerformance Limuzyna napędzane jest przez mocny 4-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo oraz wysokowydajny silnik elektryczny eDrive. Połączenie tych technologii EfficientDynamics pozwoliło stworzyć innowacyjny samochód o niskim zużyciu paliwa oferujący przy tym pełną dynamikę jazdy i stabilność w każdych warunkach drogowych.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Inteligentne zarządzanie energią stanowi jeden z głównych filarów koncepcji BMW eDrive. System koordynuje interakcje między poszczególnymi komponentami napędu, aby uzyskać najlepszą możliwą wydajność i znakomitą dynamikę jazdy. Inteligentne zarządzanie energią optymalizuje współczynnik sprawności napędu hybrydowego poprzez predykcyjny dobór odpowiedniego napędu. Przykładowo, na podstawie danych nawigacyjnych z odpowiednim wyprzedzeniem identyfikowane są odcinki trasy i sytuacje, w których optymalne jest używanie silnika elektrycznego lub ładowanie akumulatora wysokonapięciowego.

W sytuacjach, w których silnik spalinowy cechowałby się niskim współczynnikiem sprawności, układ zwiększa obciążenie, podnosząc w ten sposób sprawność silnika. Oznacza to, że silnik spalinowy generuje dodatkową moc. Jest ona wykorzystywana do wytwarzania energii elektrycznej dla akumulatora za pośrednictwem silnika elektrycznego / generatora – i zużywana do jazdy elektrycznej albo wydajnego wspomagania silnika spalinowego. Steruje również silnikiem elektrycznym / generatorem, aby przekształcać energię kinetyczną w elektryczną podczas jazdy na biegu jałowym lub hamowania. W połączeniu z trybem ECO PRO inteligentne zarządzanie energią optymalizuje wszystkie układy pojazdu – w tym komponenty uzupełniające i funkcje poprawiające komfort jazdy – pod kątem oszczędności paliwa i wydajności.

Przyciskiem eDrive kierowca może wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy: standardowym trybem AUTO eDRIVE, całkowicie elektrycznym trybem MAX eDRIVE oraz trybem SAVE BATTERY, który utrzymuje naładowanie akumulatora na stałym poziomie.

  • Tryb AUTO eDRIVE

    W trybie AUTO eDRIVE inteligentne zarządzanie energią określa najbardziej wydajny sposób współpracy silnika elektrycznego i spalinowego – zależnie od prędkości jazdy i stanu naładowania akumulatora. Ten tryb dzieli się na dwie fazy: jeżeli stan naładowania akumulatora wynosi od 12 do 100%, możliwa jest jazda z prędkością do 80 km/h bez zużywania paliwa. Przy większych prędkościach lub wyższym zapotrzebowaniu mocy samoczynnie dołącza się silnik benzynowy. Jeżeli stan naładowania akumulatora spadnie poniżej 12%, BMW 330e iPerformance Limuzyna może przy równomiernej jeździe i łagodnym przyspieszaniu korzystać tylko z napędu elektrycznego przy prędkościach do 55 km/h.

  • Tryb MAX eDRIVE

    Maksymalna radość z elektrycznej jazdy. W trybie MAX eDRIVE jazda na samym napędzie elektrycznym możliwa jest do prędkości 120 km/h. Przy większych prędkościach lub gdy wymagane jest pełne przyspieszenie, automatycznie dołącza się silnik spalinowy.

  • Tryb SAVE BATTERY

    Przy niskim stanie naładowania akumulatora kierowca może w trybie SAVE BATTERY za pomocą silnika spalinowego wydajnie ładować akumulator lub utrzymywać dany stan naładowania. Można w ten sposób zachować energię akumulatora do późniejszej jazdy na samym napędzie elektrycznym.

  • Z perspektywą

    Po wpisaniu celu do nawigacji przewidujący system zarządzania energią analizuje planowaną trasę w oparciu o stałe dane, takie jak ograniczenia prędkości i odbierane w czasie rzeczywistym informacje o sytuacji na drogach. Dzięki temu wykorzystuje energię elektryczną odpowiednio do sytuacji, wydajnie i przede wszystkim na odcinkach, na których będzie to najbardziej opłacalne, na przykład w mieście.

ŁADOWANIE.

Czy to ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego, czy ze stacji BMW i Wallbox z bogatej oferty produktów i usług 360° ELECTRIC. Ładowanie wysokonapięciowego akumulatora jest naprawdę proste. Energię w drodze zapewnia wiele publicznych stacji ładowania ChargeNow.

Usługi związane z mobilnością elektryczną.

  • Ładowanie w domu

    W domu samochód można ładować za pomocą standardowego kabla do ładowania po prostu z gniazdka i po ok. 2-4 godzinach akumulator jest całkowicie naładowany. Jeszcze szybciej i wygodniej ładuje się z oferowaną opcjonalnie stacją BMW i Wallbox. Ta stacja ładowania do montażu ściennego w domu zwiększa moc ładowania, skraca czas jego trwania i jest idealnym uzupełnieniem do samochodów BMW i. Serwis instalacyjny elastycznie dostosowuje się do Twoich potrzeb. Stacja BMW i Wallbox pro oprócz jeszcze wyższej mocy ładowania oferuje inteligentną integrację z domową instalacją oraz funkcjami domu inteligentnego i systemami zarządzania energią.
    Złącze ładowania w pojeździe znajduje się pod klapką w przednim lewym błotniku. Diodowy pierścień świetlny wokół złącza ładowania informuje o stanie ładowania w sposób dobrze widoczny z zewnątrz.

  • Ładowanie w miejscach publicznych

    Oprócz ładowania w domu w ramach BMW ChargeNow opracowano usługę mobilnościową umożliwiającą ładowanie samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in również w drodze. W tym celu połączono publiczne stacje ładowania wielu operatorów w jedną dużą sieć.
    Wszystkie stacje ładowania ChargeNow można łatwo znaleźć w systemie nawigacyjnym poprzez BMW ConnectedDrive, aplikację BMW Remote lub na stronie internetowej ChargeNow. Złącze ładowania w samochodzie znajduje się pod klapką w przednim lewym błotniku, gdzie diodowy pierścień świetlny informuje o stanie ładowania w sposób widoczny na zewnątrz.
    Karta ChargeNow oraz aplikacja intercharge umożliwiają bezgotówkowy dostęp i korzystanie ze stacji ładowania. Lista wszystkich ładowań znajduje się w strefie klienta na stronie chargenow.com. ChargeNow umożliwia też przejrzystą kontrolę nad kosztami. Rozliczenie odbywa się na końcu każdego miesiąca z karty kredytowej za pośrednictwem powiązanego rachunku.

KOMUNIKACJA.

Zawsze w kontakcie ze swoim BMW: za pośrednictwem smartfonu (iOS lub Android), oprócz Usług Zdalnych BMW umożliwiających zamknięcie zamka centralnego na odległość, można korzystać też z funkcji specyficznych dla samochodów hybrydowych. Dzięki temu masz zawsze wgląd w parametry zużycia paliwa i wydajności BMW 330e iPerformance Limuzyna. Usługi BMW na każdą sytuację – do korzystania w samochodzie i poza nim.

  • Aplikacja My BMW Remote

    Aplikacja zdalna My BMW do samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in na systemy iOS i Android wyświetla szczegółowe dane o aktualnym stanie BMW, np. lokalizację, poziom naładowania akumulatora i pozostały zasięg jazdy.

    Procedurą ładowania można sterować zdalnie, korzystając z tygodniowego programatora czasowego. Zdalnie można też ustawić optymalną temperaturę w samochodzie przed podróżą. Prosto z aplikacji do pojazdu można też przesyłać punkty docelowe podróży, ciekawe miejsca oraz lokalizacje stacji ładowania.

    Aplikacja zdalna My BMW Remote do samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in mierzy ponadto wydajność jazdy podczas każdej podróży i przekazuje kierowcy pożyteczne wskazówki, na przykład o sposobach optymalizacji wydajności i wydłużenia zasięgu pojazdu.

  • Ogrzewanie i klimatyzacja postojowa

    Latem można wsiąść do przyjemnie schłodzonego, a zimą komfortowo podgrzanego samochodu z przejrzystymi szybami. To możliwe dzięki klimatyzacji postojowej w hybrydzie plug-in BMW 330e. Zastosowanie elektrycznej sprężarki czynnika chłodniczego i elektrycznego podgrzewacza przepływowego automatyczna klimatyzacja pracuje również przy wyłączonym silniku niemal bezgłośnie.

    Można zaprogramować dwa różne czasy odjazdu.
    W czasie od pół godziny przed planowanym odjazdem inteligentny system sterowania poprzez ogrzewanie, chłodzenie i wentylację zapewnia uzyskanie ustawionej temperatury. Obsługa odbywa się za pomocą kontrolera iDrive w pojeździe lub – bardzo wygodnie – za pomocą kompatybilnego smartfona z aplikacją BMW Remote Service.

    Przy dostatecznym stanie naładowania akumulatora wysokonapięciowego klimatyzacja postojowa działa niezależnie od tego, czy trwa właśnie zewnętrzne ładowanie samochodu czy nie.

KOMFORT.

Tak innowacyjny samochód, jak BMW 330e iPerformance Limuzyna, oferuje oczywiście najwyższy komfort jazdy. Akumulator wysokonapięciowy umieszczony jest kompaktowy sposób i pozostawia w pełni przydatny na co dzień bagażnik o pojemności 370 l. Standardowe zawieszenie zapewnia również przy dużym obciążeniu pełną dynamikę jazdy, stabilność i przyjemne wrażenia podczas jazdy również na długich trasach.