URODZONY SPORTOWIEC.

Dynamika jazdy i wydajności BMW serii 3 Limuzyna.

URODZONY SPORTOWIEC.

Dynamika jazdy i wydajności BMW serii 3 Limuzyna.

BMW serii 3 Limuzyna oferuje dynamikę w wielu różnych odsłonach. Na życzenie maksymalną zwinność zapewnia na przykład adaptacyjny układ jezdny lub adaptacyjny sportowy układ kierowniczy. Tak można cieszyć się sportową jazdą i maksymalną precyzją prowadzenia. Silniki BMW TwinPower Turbo i opcjonalna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic gwarantują nieskrywaną radość z jazdy. Ta i inne technologie BMW EfficientDynamics umożliwiają osiąganie fenomenalnej mocy przy niskim zużyciu paliwa.

URODZONY SPORTOWIEC.Dynamika jazdy i wydajności BMW serii 3 Limuzyna.

BMW serii 3 Limuzyna oferuje dynamikę w wielu różnych odsłonach. Na życzenie maksymalną zwinność zapewnia na przykład adaptacyjny układ jezdny lub adaptacyjny sportowy układ kierowniczy. Tak można cieszyć się sportową jazdą i maksymalną precyzją prowadzenia. Silniki BMW TwinPower Turbo i opcjonalna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic gwarantują nieskrywaną radość z jazdy. Ta i inne technologie BMW EfficientDynamics umożliwiają osiąganie fenomenalnej mocy przy niskim zużyciu paliwa.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Wyciągnij maksimum z każdego litra paliwa dzięki BMW EfficientDynamics: zoptymalizowane osiągi, większa wydajność i jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. Dzięki innowacjom technicznym, które obniżają zużycie paliwa, a jednocześnie zwiększają radość z jazdy, każde BMW jest ucieleśnieniem dynamiki.

ATLETA W NAJLEPSZEJ FORMIE.

Dynamika jazdy BMW serii 3.

ATLETA W NAJLEPSZEJ FORMIE.

Dynamika jazdy BMW serii 3.

8-STOPNIOWA SPORTOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

8-STOPNIOWA SPORTOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

Automatyczna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic dostosowuje się do indywidualnego stylu jazdy. Paleta możliwości sięga przy tym od komfortowej, spokojnej jazdy, po bardzo dynamiczną. Oprócz automatycznego wyboru biegów w każdej chwili można je wybierać – także według wskaźnika zmiany biegu – ręcznie. Biegi zmienia się albo skróconą dźwignią, albo łopatkami przy sportowej kierownicy skórzanej.
W trybie SPORT tryb zmiany biegów skonfigurowano pod kątem najwyższych osiągów. Niewielkie skoki obrotów pomiędzy przełożeniami sprzyjają intensywnemu przyspieszaniu. Silnik utrzymywany jest zawsze w zakresie obrotów, w którym dostępna jest wysoka moc. Funkcja Launch Control ustawia prędkość obrotową podczas ruszania i umożliwia maksymalne przyspieszenie przy starcie z miejsca.
Ósmy bieg obniża przy dużych prędkościach obroty i zużycie paliwa. Przyczynia się do tego również nowy, bardziej wydajny konwerter. 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic w połączeniu z silnikiem zapewnia doskonałą wydajność transmisji napędu oraz wysoki komfort zmiany przełożeń.

  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic

    8-stopniowa skrzynia Steptronic wyznacza nowe standardy komfortu i dynamiki. To zarazem centralny element strategii BMW EfficientDynamics. Wyjątkowo gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny rozwój mocy przy każdej prędkości. Obniża znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą. Przy dużych prędkościach zmniejsza się prędkość obrotowa, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika.
    Sprzyja temu również sprzęgło blokujące. Nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów. Skomunikowane funkcje, takie jak przewidujący napęd, rozpoznawanie stanu pojazdu oraz sytuacji na drodze w znacznym stopniu wpływają na sposób przełączania biegów. W każdej sytuacji system wybiera optymalny bieg w zależności od trybu jazdy. Przewidujący napęd dzięki komunikacji pomiędzy systemem nawigacyjnym i sterownikiem skrzyni umożliwia dobór zmiany biegów odpowiednio do przebiegu trasy: albo sportowo spontaniczny (tryb SPORT), albo komfortowy z rzadką zmianą przełożeń (tryb COMFORT).

BMW 340i Limuzyna.

BMW 340i Limuzyna.

Doskonała charakterystyka mocy i aksamitna praca to cechy rozpoznawcze 6-cylindrowych silników benzynowych BMW TwinPower Turbo z grupy jednostek BMW EfficientDynamics. Mocny silnik o pojemności 3,0 l łączy w pełni adaptacyjny rozrząd Valvetronic z układem Double VANOS, High Precision Injection i turbosprężarkę TwinScroll. Efektem jest moc 240 kW (326 KM) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 1350 do 5000 obr/min. Dzięki temu turbodoładowany silnik benzynowy pozwala BMW 340i Limuzyna przyspieszać do setki w 5,2 - 5,1 s i umożliwia maksymalną prędkość 250 km/h. Zastosowanie inteligentnych innowacji technicznych zmniejsza też zużycie paliwa, które w cyklu mieszanym wynosi tylko 7,7 - 6,5 l na 100 km przy emisji CO2 179 - 152 g/km.
Taki napęd to marzenie każdego kierowcy. Jest maksymalnie wydajny i mocny w szerokim zakresie obrotów. Reaguje szybko również na niskich obrotach. Słowem – typowy silnik BMW.

BMW 320d Limuzyna EfficientDynamics Edition.

BMW 320d Limuzyna EfficientDynamics Edition z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym BMW TwinPower Turbo o pojemności 2 litrów zapewnia imponującą efektywność paliwową i oszczędność eksploatacji. Silnik osiąga maksymalną moc 120 kW (163 KM) przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 400 Nm osiągany jest przy obrotach 1750–2500 obr/min. Dzięki temu BMW 320d Limuzyna EfficientDynamics Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9–7,8 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 4,3–3,8 litra na 100 km, a poziom emisji CO2 jedynie 113–99 g/km.

Również na niskich obrotach 4-cylindrowy diesel BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. A dzięki wtryskowi CommonRail nowej generacji wyróżnia się bardzo spokojną pracą. Turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny zapewnia wysokie ciśnienie doładowania, a tym samym wysoki moment obrotowy i mocny ciąg już w niskim zakresie obrotów.

Wyjątkowo wysoką wydajność samochód zawdzięcza również zoptymalizowanej skrzyni biegów, dostosowanemu wskaźnikowi zmiany biegu i elementom poprawiającym aerodynamikę.

UKŁAD JEZDNY.

BMW serii 3 już od kilku generacji wyznacza wzorce w zakresie dynamiki jazdy. Unowocześnione amortyzatory, zmodernizowany układ jezdny i udoskonalony układ kierowniczy gwarantują jeszcze większą radość z jazdy. Nowe zestrojenie układu jezdnego poprawiło zarówno właściwości dynamiki podłużnej, jak i poprzecznej. Dotyczy to standardowego układu jezdnego i adaptacyjnego sportowego układu jezdnego M. Oprócz tego zwiększono precyzję kierowania, zmniejszono przechyły boczne karoserii i zoptymalizowano jazdę w linii prostej. BMW serii 3 Limuzyna zapewnia wyśmienitą trakcję, idealne prowadzenie i dużą zwinność. Jednocześnie wyróżnia się najwyższym komfortem w każdej sytuacji.

  • Adaptacyjny układ jezdny M

    Obniżony o 10 mm adaptacyjny układ jezdny daje BMW serii 3 dodatkowy potencjał dynamiczny. Kierowca może za pomocą przełącznika właściwości jezdnych dostosować charakterystykę pracy układu jezdnego do aktualnie preferowanego stylu jazdy: od ustawienia komfortowego po wybitnie sportowe. Niezależnie od tego, które wybierze, elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M w ułamkach sekundy dostosowują się do warunków nawierzchni. W tym celu układ wykorzystuje liczne czujniki, które oprócz wibracji kół mierzą również prędkość jazdy, zapewniając optymalne ustawienie amortyzatorów i optymalizację bezpieczeństwa jazdy.
    Do zrelaksowanej jazdy przeznaczony jest tryb COMFORT. Wybitnie sportowe ustawienie układu jezdnego, ze znacznie sztywniejszą pracą amortyzatorów, umożliwia tryb SPORT. Ci, którzy preferują wybitnie dynamiczny styl jazdy, mają do dyspozycji tryb SPORT+. Aktywuje się w nim funkcja DTC (tryb dynamicznej kontroli trakcji), dopuszczająca większy uślizg kół przy wybitnie sportowej jeździe. Układ DSC jest przy tym nadal aktywny, lecz działa znacznie później, stabilizując samochód – w ramach możliwości fizycznych – niemal w ostatniej chwili.

  • Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy

    Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy z funkcją Servotronic umożliwia bardziej bezpośrednie i zwinne kierowanie pojazdem przy mniejszym nakładzie siły. Układ działa niezależnie od aktualnej prędkości jazdy z różnym przełożeniem odpowiednim do kąta skrętu kierownicy. Redukuje przy tym wymaganą ilość obrotów kierownicy przy bardzo dużych skrętach kół. Oferuje adaptacyjne wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy. Poprawia to odczuwalnie zwinność i ułatwia prowadzenie przy sportowym pokonywaniu ostrych zakrętów i manewrach omijania. Zwiększa też komfort przy parkowaniu, skręcaniu i manewrach. Przy małych skrętach kół układ daje poczucie stabilności kursu i wysoką precyzję prowadzenia.

  • BMW xDrive

    Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dopasowuje się nawet do najtrudniejszych warunków na drodze, zapewniając idealną przyczepność. Napęd xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantują, że jazda BMW jest zawsze bezpieczna i stabilna. Napęd xDrive sterowany systemem czujników DSC elastycznie i sprawnie rozdziela siłę napędową w sposób ciągły i zmienny pomiędzy osie, zapobiegając podsterowności lub nadsterowności na zakrętach i gwarantując doskonałą stabilność kierunkową. Zapewnia ponadto szybkie i bezpieczne przyspieszanie nawet na śliskich lub stromych odcinkach dróg. Pozwala to ograniczyć interwencje DSC w krytycznych warunkach na drodze. Dzięki temu BMW xDrive łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilność kierunkową i bezpieczeństwo jazdy – z klasyczną zwinnością BMW.

PRZEŁĄCZNIK WŁAŚCIWOŚCI JEZDNYCH Z TRYBEM ECO PRO.

Przełącznik właściwości jezdnych umożliwia kierowcy wybór trybu COMFORT ze standardowymi ustawieniami silnika i skrzyni biegów, ekonomicznego trybu ECO PRO, trybu SPORT umożliwiającego jeszcze bardziej dynamiczną jazdę oraz trybu SPORT+ pozwalającego wykorzystać maksymalny potencjał dynamiczny auta. Tryb ECO PRO dopasowuje charakterystykę skrzyni Steptronic oraz działanie ogrzewania i klimatyzacji do oszczędnej jazdy. Obniża zużycie paliwa nawet o 20 procent. Dodatkowy potencjał oszczędności daje funkcja swobodnego toczenia oraz trasa ECO PRO, która w zależności od sytuacji na drogach, indywidualnego stylu jazdy i warunków lokalnych proponuje trasę zoptymalizowaną pod kątem wydajności, pomagając tym samym obniżyć zużycie paliwa. Funkcja swobodnego toczenia pozwala na swobodne toczenie pojazdu bez napędu z prędkością do 160 km/h, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje.
Wyjątkowo komfortowe warunki jazdy gwarantuje tryb COMFORT z odpowiednio dostrojonymi komponentami układu jezdnego. W trybach SPORT i SPORT+ wszystkie elementy napędu i układu jezdnego nastawione są na sportową jazdę. Silnik reaguje bardziej spontanicznie, biegi skrzyni automatycznej zmieniane są przy wyższych obrotach, w skrzyni manualnej punkty zmiany biegów sygnalizowane są później, a samochód ogólnie reaguje znacznie bardziej bezpośrednio i sportowo.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Inteligentne zarządzanie energią w BMW serii 3 Limuzyna obejmuje standardowo takie technologie BMW EfficientDynamics, jak funkcja Auto Start Stop, Brake Energy Regeneration, elektryczne wspomaganie kierownicy i wskaźnik zmiany biegu. Ich harmonijne współdziałanie zapewnia ekologiczną mobilność i maksymalną wydajność.

  • Funkcja Auto Start Stop

    Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na czerwonym świetle lub w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik, gdy tylko kierowca wyłączy bieg i zwolni sprzęgło (skrzynia manualna), lub gdy wyhamuje samochód do całkowitego zatrzymania (skrzynia Steptronic).
    Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) lub zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik w ułamkach sekundy załącza się ponownie.
    Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy. Centralny sterownik w razie potrzeby uruchamia silnik również przy zatrzymanym samochodzie, np. gdy zacznie się on toczyć lub w razie zaparowania przedniej szyby. Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

  • Odzysk energii hamowania

    Funkcja odzysku energii hamowania pozwala obniżyć zużycie paliwa i zwiększyć wydajność działania układu jezdnego. Gdy kierowca zwalnia pedał gazu lub wciska hamulec, silnik elektryczny przekształca energię kinetyczną pojazdu w energię elektryczną. Jest ona przechowywana w akumulatorze wysokonapięciowym i wykorzystywana do napędzania silnika elektrycznego.

  • Elektryczne wspomaganie kierownicy

    Wspomaganie optymalnie dostosowuje się do aktualnej prędkości jazdy. Oznacza to bezpośrednie i precyzyjne działanie układu kierowniczego przy dużych prędkościach oraz zwrotność i łatwość skręcania podczas manewrów. Układ kierowniczy zużywa przy tym energię tylko wtedy, gdy jej faktycznie potrzebuje. Zmniejsza to zużycie paliwa i emisję spalin.
    Zamiast pompy hydraulicznej stosowany jest silniczek elektryczny. Podczas gdy w konwencjonalnych układach pompa jest stale napędzana przez silnik, wspomaganie elektryczne pracuje tylko podczas poruszania kierownicą. Przy jeździe na wprost lub przy stałym skręcie kierownicy, np. na długich łukach, silnik elektryczny nie pracuje i nie zużywa energii. Elastyczne dostosowanie wspomagania kierownicy do aktualnej sytuacji podczas jazdy i prędkości zwiększa komfort kierowania.

  • Wskaźnik zmiany biegu

    Odpowiednio wczesna i optymalna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na dłuższych trasach, oszczędzić wiele paliwa. Elektronika silnika oblicza w zależności od sytuacji i prędkości obrotowej najbardziej wydajny aktualnie bieg, a strzałka na wyświetlaczu informacyjnym wskazuje, kiedy należy włączyć wyższy lub niższy bieg, aby oszczędzać paliwo. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Również przy skrzyni Steptronic kierowca widzi w trybie manualnym zalecenia zmiany biegu. Testy porównawcze przeprowadzone przez BMW wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają o około 4 procent mniej paliwa.