INTELIGENTNE WSPOMAGANIE RADOŚCI.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW serii 3 Touring.

Im bardziej można skupić się na prowadzeniu, tym większa jest radość z jazdy. Dlatego BMW serii 3 Touring może na życzenie wyręczyć Cię w wielu sprawach. System asystujący kierowcy ostrzega Cię przed możliwymi niebezpieczeństwami. Z systemem nawigacyjnym Professional nic Cię nie zaskoczy nawet w nieznanych okolicach. A parkowanie będzie tak łatwe, jaki nigdy dotąd.

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY.

W skład pakietu rozwiązań asystujących kierowcy wchodzą wykorzystujące kamery systemy ostrzegania: przed zjechaniem z pasa ruchu i przed kolizją oraz wykrywania pieszych z miejską funkcją hamowania.

Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia na jezdni i od prędkości ok. 70 km/h ostrzega kierowcę poprzez wibracje kierownicy i wskazanie na zestawie wskaźników, gdy grozi niezamierzone zjechanie z pasa ruchu. Przy włączonym kierunkowskazie, a więc przy zamierzonej zmianie pasa, ostrzeżenie się nie pojawia.

Podczas gdy system ostrzegania przed kolizją z miejską funkcją hamowania wykrywa pojazdy, system wykrywania pieszych z miejską funkcją hamowania reaguje na osoby. Gdy poprzedzający pojazd gwałtownie hamuje, BMW serii 3 błyskawicznie reaguje, jeżeli aktywny jest system ostrzegania przed kolizją. System działa etapowo. W pierwszej kolejności pojawia się symbol ostrzegawczy, który następnie zaczyna błyskać. Aktywowany jest też dźwiękowy sygnał ostrzegawczy. Ostatnim etapem jest lekkie przyhamowanie (przy prędkości poniżej 60 km/h). Funkcja wykrywania pieszych działa przy prędkościach od 10 do 60 km/h, emitując pojedyncze ostrzeżenie w razie wysokiego poziomu zagrożenia. Wraz z sygnalizowaniem ryzyka kolizji system wprowadza hamulce w stan gotowości, aby skrócić ich czas reakcji. W razie nagłej niebezpiecznej sytuacji system uruchamia hamulce. Działanie funkcji może być ograniczone po zmroku i podczas zamglenia.

AKTYWNY REGULATOR PRĘDKOŚCI Z FUNKCJĄ STOP&GO.

AKTYWNY REGULATOR PRĘDKOŚCI Z FUNKCJĄ STOP&GO.

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go, obejmujący radarowy system ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania, poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy w korkach. System utrzymuje prędkość ustawioną przez kierowcę, a także kontroluje odległość do pojazdu poprzedzającego. Pojazd przyspiesza i zwalnia w zależności od sytuacji oraz utrzymuje ustaloną odległość do poprzedzającego samochodu nawet w powolnym ruchu ulicznym – aż do pełnego zatrzymania w korku. Jeżeli samochód zbliża się do pojazdu poprzedzającego lub inny pojazd wjeżdża na pas, system precyzyjnie dopasowuje prędkość do tego pojazdu. Funkcja może być aktywowana przy prędkości do 210 km/h.

Funkcja Stop&Go nie tylko automatycznie reguluje prędkość aż do możliwego całkowitego zatrzymania, ale również w krótkim czasie automatycznie przyspiesza do żądanej prędkości, gdy tylko pozwoli na to sytuacja na drodze.

Gdy poprzedzający pojazd gwałtownie hamuje, BMW błyskawicznie reaguje, jeżeli aktywny jest system ostrzegania przed kolizją. System działa etapowo. W pierwszej kolejności pojawia się symbol ostrzegawczy, który następnie zaczyna błyskać. Aktywowany jest też dźwiękowy sygnał ostrzegawczy. Ostatnim etapem jest mocne przyhamowanie.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD UP.

Pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head Up prezentuje informacje istotne podczas jazdy w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, nie rozpraszając jego skupienia na drodze. Wyświetla między innymi aktualną prędkość i – w zależności od wyposażenia – wskazówki systemu nawigacyjnego, informacje Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania, listy telefonu i multimediów oraz informacje i ostrzeżenia systemów wspomagających kierowcę.
Symbole wyświetlane na przedniej szybie są widoczne w doskonałej rozdzielczości. Odległość obrazu wynosząca ok. 2,3 m przed pojazdem oraz jego optymalna pozycja umożliwia szybki i komfortowy odczyt informacji przy niewielkim rozproszeniu uwagi.
Jasność projekcji automatycznie dostosowuje się do warunków świetlnych, ale można ją też dopasowywać ręcznie. Istnieje ją tryby nocny i dzienny oraz możliwość regulowania wysokości projekcji. Można także wybrać, jakie informacje mają być widoczne oprócz wskazania prędkości i wskazówek systemów wspomagających kierowcę.

PARKOWANIE.

BMW serii 3 Touring wyposażona jest opcjonalnie w inteligentne systemy ułatwiające parkowanie i wyjazd z parkingów. Pomocnicze funkcje, taki jak kamera cofania, asystent parkowania i Surround View, zapewniają komfort podczas każdego parkowania – szczególnie w sytuacjach złej widoczności i przy niewielkiej ilości miejsca.

  • Kamera cofania

    Kamera cofania umożliwia podczas manewrowania i parkowania kontrolę na monitorze pokładowym obszaru za pojazdem. Umożliwia lepszą orientację podczas cofania przy parkowaniu i przy prędkości nieprzekraczającej 15 km/h.
    Widoczne na monitorze pokładowym linie prowadzące i kolorowe oznaczenia przeszkód wskazują kierowcy, czy dane miejsce parkingowe jest dostatecznie duże i wspomagają go przy manewrach. Przy pełnym skręcie kierownicy wyświetlane są czerwone linie okręgu zawracania i zielone linie tour jazdy dostosowujące się do danego skrętu kierownicy.
    Kamera cofania wyłącza się automatycznie po dziesięciu metrach po przekroczeniu prędkości 15 km/h. W połączeniu z hakiem holowniczym kamera cofania dysponuje praktyczną funkcją zoom ułatwiającą podjeżdżanie przy sprzęganiu przyczepy.

  • Asystent parkowania

    Asystent parkowania ułatwia parkowanie równoległe do krawędzi jezdni. Niezależnie od tego, czy funkcja jest aktywna czy też nie, system mierzy potencjalne miejsca parkingowe, przejeżdżając z niewielką prędkością (poniżej 35 km/h) wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów przy maksymalnej odległości 1,5 m.

    Po znalezieniu odpowiedniego miejsca kierowca włącza kierunkowskaz, a asystent parkowania przejmuje kierownicę. Kierowca obsługuje natomiast pedał gazu, zmianę biegów i hamulce. System wyświetla także wskazówki na monitorze pokładowym i generuje dodatkowe sygnały dźwiękowe. Dzięki temu rozwiązaniu parkowanie przebiega bezpieczniej i bez stresu dla kierowcy.

    Gdy samochód powoli zbliża się do przeszkody, asystent parkowania jest automatycznie aktywowany poprzez funkcję „Auto PDC” (czujniki parkowania). W ramach rozszerzonej funkcjonalności system wspomaga kierowcę przy parkowaniu prostopadłym do krawędzi jezdni. Gdy samochód nadmiernie zbliża się do przeszkód po którejkolwiek ze stron, czujniki parkowania (PDC) emitują sygnał ostrzegawczy. Dzięki temu rozwiązaniu parkowanie przebiega bezpieczniej i bez stresu dla kierowcy.

    Przy parkowaniu bez asystenta parkowania funkcja wspomagania parkowania bocznego wykorzystuje dodatkowe czujniki, które monitorują obszar po obu stronach pojazdu i pokazują przeszkody na monitorze pokładowym. Dzięki temu rozwiązaniu parkowanie przebiega bezpieczniej i bez stresu dla kierowcy.

  • Surround View

    Surround View obejmuje funkcje działające na bazie kamery: Top View, Side View i kamerę cofania. Kamery w lusterkach zewnętrznych i kamera cofania dają kąt widzenia 270° wokół pojazdu.
    Top View pokazuje strefę drzwi i obszar po bokach pojazdu, umożliwiając komfortowe manewrowanie. Side View ułatwia powolny wjazd do obszarów o ograniczonej widoczności, na przykład na wyjazdach na drogi albo na skrzyżowaniach. Dwie cyfrowe kamery umieszczone z lewej i prawej strony na przedzie auta rejestrują sytuację przed pojazdem. Dzięki temu kierowca może odpowiednio wcześnie dostrzec innych uczestników ruchu zbliżających się w kierunku poprzecznym i właściwie zareagować. Od prędkości 15 km/h funkcja Side View wyłącza się automatycznie. Możliwe jest przełączanie się pomiędzy kamerą cofania, funkcją Top View i Side View oraz włączanie ich odpowiednio do potrzeb.
    Systemy kamer aktywować można, przełączając dźwignię biegów na „R”, za pomocą przycisku PDC lub przycisku Side View. Wskazania widoczne są na monitorze pokładowym.

SYSTEM NAWIGACYJNY PROFESSIONAL.

System nawigacyjny Professional wyróżnia się stylistyką i zakresem funkcji z najwyższej półki. Oferuje perfekcyjnie zintegrowany z BMW system nawigacyjny obejmujący system obsługi iDrive i kontroler iDrive Touch. Obejmuje zestaw głośnomówiący ze złączem USB i sterowanie głosowe, radio BMW Professional ze stacją DVD oraz pamięć 20 GB na pliki audio. Można też korzystać z funkcji Real Time Traffic Information (RTTI). Kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny o przekątnej 8,8 cala i rozdzielczości 1280 x 480 pikseli z funkcją podziału ekranu (okno główne i pomocnicze) gwarantuje optymalną czytelność i przejrzystość.

  • Kontroler iDrive Touch

    Obsługa odbywa się za pomocą kontrolera iDrive Touch z dotykową powierzchnią umożliwiającą odręczne wpisywanie adresów docelowych do nawigacji, przycisków bezpośredniego wyboru, ośmiu przycisków ulubionych funkcji i sterowania głosowego. Mapy z trójwymiarową wizualizacją, również ze zdjęciami satelitarnymi jako tło, czy realistyczne obrazy wybranych atrakcji turystycznych czynią nawigację fascynującym doświadczeniem dla oka.

  • Automatyczna aktualizacja map

    Aktualizacje map są przez trzy lata dostępne bezpłatnie u autoryzowanych dealerów BMW. W ramach BMW ConnectedDrive system aktualizuje mapy w wybranych krajach europejskich trzy do czterech razy w roku.

OSTRZEGANIE PRZY ZMIANIE PASA RUCHU.

OSTRZEGANIE PRZY ZMIANIE PASA RUCHU.

Ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, działające na bazie radaru, rozpoznaje od prędkości 20 km/h pojazdy znajdujące się w martwym kącie lusterka lub zbliżające się od tyłu na sąsiednim pasie. Trójkątny symbol ostrzegawczy na lusterkach zewnętrznych informuje o pojazdach znajdujących się w krytycznej strefie widzenia. Jeżeli kierowca mimo to ma zamiar zmienić pas ruchu i sygnalizuje ten manewr włączeniem kierunkowskazu, przed niebezpieczeństwem ostrzegą go wibracje kierownicy i migające ostrzeżenie.

SPEED LIMIT INFO ZE WSKAZANIEM ZAKAZU WYPRZEDZANIA.

SPEED LIMIT INFO ZE WSKAZANIEM ZAKAZU WYPRZEDZANIA.

Zawsze na bezpiecznym kursie. Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania wskazuje aktualnie obowiązujące ograniczenie prędkości oraz informacje o ewentualnym zakazie wyprzedzania. Wskazania widoczne są na wyświetlaczu informacyjnym na zestawie wskaźników. W tym celu kamera w lusterku wstecznym rejestruje znaki drogowe. Sterownik porównuje te informacje z danymi z systemu nawigacyjnego i wyświetla je. Ponieważ system wykorzystuje również inne komponenty pojazdu, w pewnym zakresie jest w stanie informować także o zmiennych ograniczeniach prędkości – na przykład obowiązujących podczas deszczu lub w określonym czasie.

BMW SELECTIVE BEAM.

BMW SELECTIVE BEAM.

Podróżowanie nocą z BMW Selective Beam będą dla Ciebie jeszcze przyjemniejsze i bezpieczniejsze. Wyposażenie zapewnia doskonałą widoczność po zmroku, nie oślepiając przy tym innych kierowców. System rozpoznaje innych uczestników ruchu i precyzyjnie przygasza światło. Zasięg oświetlenia wynoszący ponad 400 m umożliwia wczesne rozpoznanie niebezpieczeństw i zapewnia lepsze trzymanie się toru jazdy.