INNOWACYJNOŚĆ. W NAJMNIEJSZYM DETALU.

BMW EfficientDynamics w BMW serii 4 Cabrio.

Połączenie wysokich osiągów i maksymalnej wydajności – dzięki BMW EfficientDynamics również BMW serii 4 Cabrio może pochwalić się bogatym pakietem innowacyjnych technologii i rozwiązań. Aby zapewnić Ci radość z jazdy pod gołym niebem – dynamiczną i ekologiczną.

TRYB ECO PRO.

Tryb ECO PRO umożliwia zależnie od indywidualnego stylu jazdy obniżenie zużycia paliwa nawet o 20 procent, co pokazały badania przeprowadzone przez BMW. Kolejny potencjał oszczędności oferuje funkcja swobodnego toczenia (tylko ze skrzynią Steptronic), asystent przewidywania i trasa ECO PRO (jedno i drugie tylko z systemem nawigacyjnym Professional).

  • Funkcja swobodnego toczenia

    Funkcja swobodnego toczenia pozwala na swobodne toczenie pojazdu z prędkością do 160 km/h, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje. W trybie Sport pojazd reaguje bardziej bezpośrednio i umożliwia jeszcze bardziej sportowy styl jazdy.

  • Asystent przewidywania

    Asystent przewidywania rozpoznaje poprzez system nawigacyjny warunki lokalne i dostarcza odpowiednich wskazówek. Jeżeli za najbliższym zakrętem znajduje się ograniczenie prędkości, system zaleci zdjęcie nogi z gazu jeszcze przed zakrętem.

  • Trasa ECO PRO

    Oszczędne zużycie paliwa zapewnia również funkcja trasy ECO PRO. Zależnie od sytuacji na drogach, indywidualnego stylu jazdy i warunków lokalnych oferuje ona trasę zoptymalizowaną pod kątem wydajności.

AERODYNAMIKA.

Stylistyka samochodu odpowiada ściśle zasadom strategii BMW EfficientDynamics. Szczególnie zoptymalizowany aerodynamicznie pas przedni i podwozie wyróżniają się innowacjami zmniejszającymi opory powietrza i zużycie paliwa. Pas przedni jest widocznym elementem stylistycznym filozofii BMW EfficientDynamics. Zintegrowane „zasłony powietrzne” prowadzą strumień powietrza wzdłuż przednich nadkoli. Przyspieszony strumień powietrza tworzy swojego rodzaju „zasłonę” po zewnętrznej stronie kół. Do tego dochodzą skrzela optymalizujące przepływ powietrza przy kołach przednich. To innowacyjne rozwiązanie minimalizuje turbulencje oraz opory powietrza, przez co zmniejsza zużycie paliwa. Pełne osłonięcie podwozia i silnika to kolejne szczegóły umożliwiające znaczną poprawę aerodynamiki. Ale nowe osłony są korzystne nie tylko pod względem aerodynamiki – stanowią też lepsze wytłumienie akustyczne i lepsze zabezpieczenie antykorozyjne.

TECHNOLOGIA BMW TWINPOWER TURBO.

TECHNOLOGIA BMW TWINPOWER TURBO.

Istotnie obniża zużycie paliwa.

Technologia BMW TwinPower Turbo łączy w silnikach benzynowych innowacyjne technologie turbodoładowania, układ Valvetronic, Double VANOS i bezpośredni wtrysk benzyny. W silnikach wysokoprężnych zastosowano również specjalne zoptymalizowane technologie turbodoładowania ze zmienną geometrią turbiny i wtrysk bezpośredni CommonRail najnowszej generacji. W ten sposób znacznie zmniejszono zużycie paliwa w silnikach benzynowych i wysokoprężnych BMW TwinPower Turbo przy odczuwalnym zwiększeniu mocy w szerokim zakresie obrotów.

FUNKCJA AUTO START STOP.

Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na światłach lub w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik, gdy tylko kierowca wyłączy bieg i zwolni sprzęgło (skrzynia manualna), lub gdy wyhamuje samochód do całkowitego zatrzymania (skrzynia Steptronic).
Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) lub zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik w ułamkach sekundy załącza się ponownie.
Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy.
W razie potrzeby centralny sterownik uruchamia silnika również podczas postoju. Na przykład gdy pojazd zaczyna się toczyć, lub gdy zaparuje przednia szyba. Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

ODZYSK ENERGII HAMOWANIA.

ODZYSK ENERGII HAMOWANIA.

Niższe zużycie paliwa.

Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Odzysk energii hamowania wykorzystuje nieużywany do tej pory potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem tego jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

WSKAŹNIK ZMIANY BIEGU.

WSKAŹNIK ZMIANY BIEGU.

Oszczędność paliwa.

Odpowiednio wczesna i optymalna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na drogach pozamiejskich, oszczędzić wiele paliwa.
Optymalna zmiana biegów i mniejsze zużycie paliwa – elektronika silnika oblicza w zależności od sytuacji i prędkości obrotowej najbardziej wydajny aktualnie bieg, a strzałka na wyświetlaczu informacyjnym wskazuje, kiedy należy włączyć wyższy lub niższy bieg, aby oszczędzać paliwo. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Również przy skrzyni Steptronic kierowca widzi w trybie manualnym zalecenia zmiany biegu. Testy porównawcze wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają o około cztery procent mniej paliwa.

ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE KIEROWNICY.

ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE KIEROWNICY.

Optymalne prowadzenie.

Elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia optymalne wyczucie układu kierowniczego. Wykazuje mniejszą wrażliwość na wstrząsy, a aktywne tłumienie niezawodnie kompensuje ruchy wahadłowe pojazdu. Za pomocą opcjonalnego przycisku Sport kierowca może usztywnić charakterystykę układu kierowniczego.
W odróżnieniu od konwencjonalnego wspomagania kierownicy, nie zastosowano tu systemu hydraulicznego, lecz inteligentny układ z silniczkiem elektrycznym. Silniczek działa tylko wtedy, gdy rzeczywiście jest potrzebne wspomaganie kierownicy: podczas obracania kierownicą. Podczas jazdy na wprost, która stanowi statystycznie 90 procent czasu jazdy silniczek nie pracuje i nie zużywa energii. Zmniejsza to średnie zużycie paliwa o ok. 0,3 l/100 km w porównaniu z pojazdami z hydraulicznym układem kierowniczym. Brak oleju hydraulicznego znacząco zmniejsza koszty konserwacji i obciążenie środowiska naturalnego.
W zależności od modelu układ kierowniczy można połączyć z funkcją Servotronic. Dostosowuje ona w sposób ciągły siłę wspomagania kierownicy do aktualnej prędkości jazdy. Dzięki temu przy mniejszych prędkościach wymagane jest jedynie niewielkie użycie siły. Wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie kierownicy stale maleje, aby zoptymalizować wyczucie drogi i tym samym zapewnić optymalną stabilność jazdy.