WSZYSTKO W ZASIĘGU WZROKU. WSZYSTKO POD KONTROLĄ.

Systemy wspomagające kierowcę w BMW serii 4 Coupé.

Podczas jazdy BMW serii 4 Coupé możesz czuć się bezpiecznie. Nasze systemy wspomagające kierowcę wspierają Cię w innowacyjny, inteligentny sposób i wyznaczają nowy standard w zakresie bezpieczeństwa i komfortu.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD UP.

Pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head Up pokazuje wszystkie informacje istotne dla jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, aby mógł w pełni skoncentrować się na prowadzeniu.

Dane widoczne na wyświetlaczu obejmują między innymi aktualną prędkość oraz – w zależności od sprzętu – wskazówki nawigacyjne, informacje o ograniczeniach prędkości i zakazie wyprzedzania oraz listy numerów telefonów i opcje rozrywki wraz z danymi i ostrzeżeniami z różnych systemów wspomagających kierowcę. Ikony wyświetlane są na szybie przedniej w wyjątkowo wysokiej rozdzielczości i w pełnym kolorze. Projekcja sprawia wrażenie, że obraz znajduje się ok. 2,3 m przed pojazdem. Takie rozwiązanie – wraz z optymalnym pozycjonowaniem – umożliwia szybki i wygodny odczyt informacji przy minimalnym rozproszeniu uwagi.

  • Automatyczne dostosowanie

    Stopień jasności obrazu automatycznie dopasowuje się do warunków otoczenia. Przewidziano dzienny i nocny tryb wyświetlania. Regulowana jest też wysokość wyświetlanego obrazu. Kierowca może także wybierać dodatkowe informacje, które mają być wyświetlane poza aktualną prędkością i ostrzeżeniami z systemów wspomagających kierowcę.

SYSTEMY KAMER.

Park Distance Control, Surround View, kamera cofania: miej podczas manewrów pod kontrolą całe otoczenie. Park Distance Control (PDC) z przodu i z tyłu umożliwia komfortowe i bezpieczne parkowanie z pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych.
Surround View przedstawia widok samochodu z góry na monitorze pokładowym. Side View zawarty w tym wyposażeniu zapewnia lepszą orientację podczas wyjazdu z miejsc z utrudnioną widocznością. Kamera cofania umożliwia ponadto lepszą orientację podczas cofania przy parkowaniu i przy prędkości nieprzekraczającej 20 km/h.

AKTYWNY REGULATOR PRĘDKOŚCI BMW Z FUNKCJĄ STOP&GO.

AKTYWNY REGULATOR PRĘDKOŚCI BMW Z FUNKCJĄ STOP&GO.

Wyższy komfort i bezpieczeństwo czynne.

Opcjonalny aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go , obejmujący radarowy system ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania, podnosi poziom bezpieczeństwa i jest szczególnie wygodny podczas jazdy w gęstym ruchu. System dodatkowo mierzy odległość do pojazdu poprzedzającego i utrzymuje zadany odstęp.

Kontrolowana prędkość.

Funkcja Stop&Go nie tylko automatycznie reguluje prędkość aż do możliwego całkowitego zatrzymania, również automatycznie przyspiesza do żądanej prędkości, gdy tylko sytuacja na drodze to umożliwi.

Aktywne ostrzeganie przed kolizją.

Jeśli poprzedzający pojazd zacznie nagle hamować, to Twoje BMW natychmiast zareaguje przy włączonym ostrzeganiu przed najechaniem. W poziomie 1 ostrzega Cię sygnał wizualny, w poziomie 2 – jeżeli nie zareagujesz wcześniej – pojawia się ostrzeżenie dźwiękowe. Gdy wtedy wciąż jeszcze nie zaczniesz hamować, Twoje BMW zrobi to za Ciebie: system inicjuje hamowanie z maksymalną możliwą intensywnością.

BMW ACTIVE PROTECTION.

BMW ACTIVE PROTECTION.

Ochrona pasażerów BMW ConnectedDrive.

Active Protection to prewencyjna ochrona pasażerów w BMW ConnectedDrive.
Po zapięciu przednie pasy bezpieczeństwa są po ruszeniu z miejsca jednorazowo automatycznie napinane. W krytycznej sytuacji podczas jazdy następuje – w razie potrzeby – odwracalne naprężenie pasów bezpieczeństwa foteli przednich oraz zamknięcie przednich szyb i dachu przesuwnego (jeżeli jest). Krytyczna sytuacja podczas jazdy to na przykład hamowanie awaryjne inicjowane przez kierowcę lub silna podsterowność lub nadsterowność pojazdu.

Inteligentny asystent skupienia.

Jeżeli pojazd jest wyposażony w system ostrzegania przed kolizją lub system ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania, można odpowiednio wcześnie (w granicach możliwości systemu) wykryć zagrożenie kolizją zarówno z pojazdami poruszającymi się, jak i stojącymi.

W przypadku zderzenia system może też w określonych warunkach zatrzymać samochód bez udziału kierowcy. Zmniejsza to ryzyko dalszych kolizji oraz ogranicza ich skutki. Oprócz tego asystent skupienia rozpoznaje spadek koncentracji lub zmęczenie kierowcy na dłuższych, monotonnych trasach. Przy spadku koncentracji lub zmęczeniu kierowcy na monitorze pokładowym pojawia się zalecenie przerwy w jeździe.

BMW SELECTIVE BEAM.

Nocne podróże z BMW Selective Beam będą dla Ciebie jeszcze przyjemniejsze i bezpieczniejsze. Ponieważ to wyposażenie zapewnia doskonałą widoczność po zmroku, nie oślepiając przy tym innych kierowców.
BMW Selective Beam rozpoznaje innych uczestników ruchu i precyzyjnie omija ich światłem. Zasięg oświetlenia ponad 400 m umożliwia wczesne rozpoznanie niebezpieczeństw i zapewnia lepsze trzymanie się toru jazdy.

SPEED LIMIT INFO.

Zawsze na bezpiecznym kursie – Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania sygnalizuje na zestawie wskaźników lub wyświetlaczu Head Up aktualnie obowiązujące ograniczenie prędkości oraz informacje o ewentualnym zakazie wyprzedzania. W tym celu specjalna kamera rejestruje znaki drogowe. Sterownik przetwarza te informacje wraz z danymi z systemu nawigacyjnego. Ponieważ system wykorzystuje również inne komponenty pojazdu, jest w stanie informować także o zmiennych ograniczeniach prędkości – na przykład obowiązujących podczas deszczu lub w określonym czasie. Warunkiem korzystania z tego wyposażenia jest system nawigacyjny Business lub Professional.

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY.

W skład pakietu rozwiązań asystujących kierowcy wchodzą wykorzystujące kamery systemy ostrzegania: przed zjechaniem z pasa ruchu i przed kolizją oraz wykrywania pieszych z miejską funkcją hamowania.

Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia na jezdni i od prędkości ok. 70 km/h ostrzega kierowcę poprzez wibracje kierownicy i wskazanie na zestawie wskaźników, gdy grozi niezamierzone zjechanie z pasa ruchu. Przy włączonym kierunkowskazie, a więc przy zamierzonej zmianie pasa, ostrzeżenie się nie pojawia.

Podczas gdy system ostrzegania przed kolizją z miejską funkcją hamowania wykrywa pojazdy, system wykrywania pieszych z miejską funkcją hamowania reaguje na osoby. Gdy poprzedzający pojazd mocno hamuje, BMW błyskawicznie reaguje, jeżeli aktywny jest system ostrzegania przed kolizją. System działa etapowo. W pierwszej kolejności pojawia się symbol ostrzegawczy, który następnie zaczyna migać. Aktywowany jest też dźwiękowy sygnał ostrzegawczy. Ostatnim etapem jest lekkie przyhamowanie (przy prędkości poniżej 60 km/h). Funkcja wykrywania pieszych działa przy prędkościach od 10 do 60 km/h, emitując pojedyncze ostrzeżenie w razie wysokiego poziomu zagrożenia. Wraz z sygnalizowaniem ryzyka kolizji system wprowadza hamulce w stan gotowości, aby skrócić ich czas reakcji. W razie nagłej niebezpiecznej sytuacji system uruchamia hamulce. Działanie funkcji może być ograniczone po zmroku i podczas zamglenia.

KONTROLER DOTYKOWY iDRIVE.

Kontroler dotykowy iDrive wchodzący w skład systemu nawigacyjnego Professional umożliwia wygodną obsługę monitora pokładowego jedną ręką. Touchpad wbudowany w kontrolerze pozwala na przykład na odręczne wprowadzanie adresów docelowych do systemu nawigacyjnego. Oprócz tego obracanie i naciskanie kontrolera umożliwia wyświetlanie i ustawianie wielu funkcji oraz przewijanie list. Prosta i intuicyjna obsługa – odbywa się dotykowo – jest dużym odciążeniem dla kierowcy, ponieważ w tylko minimalnym stopniu odwraca jego uwagę od ruchu drogowego. Funkcje sterowane kontrolerem prezentowane są w przejrzysty sposób na monitorze pokładowym.