OBNIŻANIE ZUŻYCIA PALIWA. Z RADOŚCIĄ.

BMW EfficientDynamics w BMW serii 4 Coupé.

BMW serii 4 Coupé wyposażone jest w bogaty pakiet technologiczny BMW EfficientDynamics zwiększający radość z jazdy przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji spalin.

AERODYNAMIKA.

Stylistyka samochodu odpowiada ściśle zasadom strategii BMW EfficientDynamics. Szczególnie zoptymalizowany aerodynamicznie pas przedni i podwozie wyróżniają się innowacjami zmniejszającymi opory powietrza i zużycie paliwa.
Pas przedni jest widocznym elementem stylistycznym filozofii BMW EfficientDynamics. Zintegrowane „zasłony powietrzne” prowadzą strumień powietrza wzdłuż przednich nadkoli. Przyspieszony strumień powietrza tworzy swojego rodzaju „zasłonę” po zewnętrznej stronie kół. Do tego dochodzą skrzela optymalizujące przepływ powietrza przy kołach przednich. To innowacyjne rozwiązanie minimalizuje turbulencje oraz opory powietrza, przez co istotnie zmniejsza zużycie paliwa.
Pełne osłonięcie podwozia i silnika to kolejne szczegóły umożliwiające znaczną poprawę aerodynamiki. Ale nowe osłony są korzystne nie tylko pod względem aerodynamiki – stanowią też lepsze wytłumienie akustyczne i lepsze zabezpieczenie antykorozyjne.

TRYB ECO PRO.

Po wybraniu trybu ECO PRO wszystko ustawiane jest na maksymalną wydajność, co w zależności od indywidualnego stylu jazdy umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 20 procent, jak wykazało badanie przeprowadzone przez BMW. Kolejne 5 procent można oszczędzić dzięki dodatkowym funkcjom swobodnego toczenia (tylko ze skrzynią Steptronic), asystenta przewidywania i trasy ECO PRO (jedno i drugie tylko z systemem nawigacyjnym Professional). Zmienia się charakterystyka pracy pedału gazu i skrzyni biegów oraz punkty zmiany biegów. W inteligentny sposób optymalizowane jest działanie ogrzewania i klimatyzacji. Monitor pokładowy wskazuje, który element BMW EfficientDynamics zmniejsza akurat zużycie paliwa. Oprócz tego kierowca otrzymuje odpowiednie do sytuacji wskazówki ECO PRO wspierające w oszczędnej jeździe.
Kolejnym elementem trybu ECO PRO jest funkcja swobodnego toczenia oferowana w połączeniu ze skrzynią Steptronic: gdy przy prędkości od 50 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje, system odprzęga silnik i samochód toczy się swobodnie bez napędu.

  • Asystent przewidywania

    Szczególnie innowacyjnym elementem trybu ECO PRO jest asystent przewidywania oferowany w połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional. Na podstawie danych z systemu nawigacyjnego rozpoznaje na trasie zakręty, wjazdy na teren zabudowany, ronda, skrzyżowania T, ograniczenia prędkości i zjazdy z autostrady i odpowiednio wcześniej zaleca ujęcie gazu. Asystent przewidywania steruje też efektywnie funkcją swobodnego toczenia.

  • Trasa ECO PRO

    Do elementów trybu ECO PRO zalicza się także trasa ECO PRO, która w połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional proponuje najbardziej oszczędną trasę dojazdu do celu obliczoną na podstawie różnych parametrów: indywidualnego stylu jazdy kierowcy, aktualnej sytuacji na drogach i stanu dróg. Komputer pokładowy wskazuje bonusowy zasięg, czyli dodatkowe kilometry, jakie można przejechać na posiadanym paliwie, uzyskane dzięki trybowi ECO PRO.

SILNIKI BMW TWINPOWER TURBO.

Technologia BMW TwinPower Turbo łączy w silnikach benzynowych turbosprężarkę TwinScroll, układ Valvetronic, Double VANOS i bezpośredni wtrysk benzyny. W silnikach wysokoprężnych zastosowano wtrysk bezpośredni CommonRail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. W ten sposób znacznie zmniejszono zużycie paliwa w silnikach benzynowych i wysokoprężnych BMW TwinPower Turbo przy odczuwalnym zwiększeniu mocy w szerokim zakresie obrotów.

FUNKCJA AUTO START STOP.

Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na światłach lub w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik, gdy tylko kierowca wyłączy bieg i zwolni sprzęgło (skrzynia manualna), lub gdy wyhamuje samochód do całkowitego zatrzymania (skrzynia Steptronic).
Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) lub zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik w ułamkach sekundy załącza się ponownie, umożliwiając natychmiastową kontynuację jazdy, bez jakichkolwiek opóźnień.

  • Bezpiecznie i komfortowo

    Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy. W razie potrzeby centralny sterownik uruchamia silnika również podczas postoju. Na przykład gdy pojazd zaczyna się toczyć, lub gdy zaparuje przednia szyba. Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

ODZYSK ENERGII HAMOWANIA.

ODZYSK ENERGII HAMOWANIA.

Niższe zużycie paliwa.

Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Odzysk energii hamowania wykorzystuje ten niewykorzystywany do tej pory potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem tego jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

WSKAŹNIK ZMIANY BIEGU.

WSKAŹNIK ZMIANY BIEGU.

Oszczędność paliwa.

Odpowiednio wczesna i optymalna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na drogach pozamiejskich, oszczędzić wiele paliwa. Optymalna zmiana biegów i mniejsze zużycie paliwa – elektronika silnika oblicza w zależności od sytuacji i prędkości obrotowej najbardziej wydajny aktualnie bieg, a strzałka na wyświetlaczu informacyjnym wskazuje, kiedy należy włączyć wyższy lub niższy bieg, aby oszczędzać paliwo. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Również przy skrzyni Steptronic kierowca widzi w trybie manualnym zalecenia zmiany biegu. Testy porównawcze wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają o około cztery procent mniej paliwa.

ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE KIEROWNICY.

Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem zapewnia optymalne wyczucie kierownicy. Wykazuje mniejszą wrażliwość na wstrząsy, a aktywne tłumienie myszkowania niezawodnie kompensuje ruchy wahadłowe pojazdu. Za pomocą opcjonalnego przycisku Sport kierowca może w każdej chwili usztywnić charakterystykę układu kierowniczego.
W odróżnieniu od konwencjonalnego wspomagania kierownicy, w elektrycznym wspomaganiu kierownicy BMW nie zastosowano systemu hydraulicznego, lecz inteligentny układ na bazie silniczka elektrycznego. Zaletą tego jest to, że silniczek działa tylko wtedy, gdy rzeczywiście jest potrzebne wspomaganie kierownicy: podczas obracania kierownicą. Podczas jazdy na wprost, która stanowi statystycznie 90 procent czasu jazdy silnik pozostaje wyłączony i nie zużywa energii. W rezultacie tego elektryczne wspomaganie kierownicy obniża średnie zużycie paliwa o ok. 0,3 l/100 km w porównaniu z pojazdami z hydraulicznym układem kierowniczym, istotnie przyczyniając się do wzrostu wydajności. Jednocześnie wykluczenie oleju hydraulicznego znacząco zmniejsza koszty konserwacji i obciążenie środowiska naturalnego.

  • Servotronic

    W zależności od modelu układ kierowniczy może być wyposażony w funkcję Servotronic. Dostosowuje ona w sposób ciągły siłę wspomagania kierownicy do aktualnej prędkości jazdy. W tym celu obliczana jest siła wspomagania konieczna przy aktualnej prędkości i odpowiednio do tego wysterowywany jest silniczek elektrycznego wspomagania kierownicy: zatem przy prowadzeniu pojazdu w niskim zakresie prędkości, np. podczas jazdy w ciasnych, krętych uliczkach, wymagany jest jedynie niewielkie użycie siły. Wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie kierownicy stale maleje, aby zoptymalizować wyczucie drogi i tym samym zapewnić optymalną stabilność jazdy.