UNIKALNA DYNAMIKA, UNIKALNE ZUŻYCIE PALIWA.

BMW EfficientDynamics w BMW serii 4 Gran Coupé.

Sportowemu charakterowi BMW serii 4 Gran Coupé towarzyszy zawsze wyjątkowa elegancja. To zasługa bogatego pakietu rozwiązań i technologii BMW EfficientDynamics zwiększających dynamikę i zmniejszających emisję spalin. Na pierwszy rzut oka widoczna jest świetna aerodynamika, ale w ukryciu działa jeszcze wiele innych rozwiązań. I to z skutkiem odczuwalnym w niskim spalaniu i wysokiej radości z jazdy.

ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

BMW serii 4 Gran Coupé wyposażone jest standardowo w technologie BMW EfficientDynamics takie jak funkcja Auto Start Stop, odzysk energii hamowania czy elektryczne wspomaganie kierownicy. Inteligentne zarządzanie energią poprzez współdziałanie wszystkich technologii gwarantuje już dziś mobilność zgodną z ideą zrównoważonego rozwoju.

  • Funkcja Auto Start Stop

    Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na światłach lub w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik, gdy tylko kierowca wyłączy bieg i zwolni sprzęgło (skrzynia manualna), lub gdy wyhamuje samochód do całkowitego zatrzymania (skrzynia Steptronic).
    Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) lub zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik w ułamkach sekundy załącza się ponownie.
    Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy. W razie potrzeby centralny sterownik uruchamia silnika również podczas postoju. Na przykład gdy pojazd zaczyna się toczyć, lub gdy zaparuje przednia szyba. Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

  • Odzysk energii hamowania

    Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Odzysk energii hamowania wykorzystuje ten niewykorzystywany do tej pory potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem tego jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

  • Wskaźnik zmiany biegu

    Odpowiednio wczesna i optymalna zmiana biegów pozwala, przede wszystkim w mieście i na drogach pozamiejskich, oszczędzić wiele paliwa. Optymalna zmiana biegów i mniejsze zużycie paliwa – elektronika silnika oblicza w zależności od sytuacji i prędkości obrotowej najbardziej wydajny aktualnie bieg, a strzałka na wyświetlaczu informacyjnym wskazuje, kiedy należy włączyć wyższy lub niższy bieg, aby oszczędzać paliwo. System rozpoznaje przy tym sytuacje wymagające intensywnego przyspieszania i podaje wskazówkę zmiany biegu przy odpowiednio wyższych obrotach. Testy porównawcze wykazały, że samochody ze wskaźnikiem zmiany biegu spalają o około cztery procent mniej paliwa.

  • Elektryczne wspomaganie kierownicy

    Każdy ruch kierownicą zużywa energię. Ale po co zużywać energię, gdy kierownica się nie porusza? Dlatego elektryczne wspomaganie kierownicy BMW pracuje tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. W przeciwieństwie do tradycyjnych, hydraulicznych układów kierowniczych takie rozwiązanie autorstwa BMW zużywa energię tylko podczas obracania kierownicą. Przy stałym ustawieniu kierownicy – np. przy dużej prędkości na autostradzie – silnik elektryczny nie pracuje.

AERODYNAMIKA.

Stylistyka samochodu odpowiada ściśle zasadom strategii BMW EfficientDynamics. Szczególnie zoptymalizowany aerodynamicznie pas przedni i podwozie wyróżniają się innowacjami zmniejszającymi opory powietrza i zużycie paliwa.
Pas przedni jest widocznym elementem stylistycznym filozofii BMW EfficientDynamics. Zintegrowane „zasłony powietrzne” prowadzą strumień powietrza wzdłuż przednich nadkoli. Przyspieszony strumień powietrza tworzy swojego rodzaju „zasłonę” po zewnętrznej stronie kół. Do tego dochodzą skrzela optymalizujące przepływ powietrza przy kołach przednich. To innowacyjne rozwiązanie minimalizuje zawirowania oraz opory powietrza i zużycie paliwa.
Pełne osłonięcie podwozia to kolejne szczegóły umożliwiające znaczną poprawę aerodynamiki. Ale nowe osłony są korzystne nie tylko pod względem aerodynamiki – stanowią też lepsze wytłumienie akustyczne i lepsze zabezpieczenie antykorozyjne.

  • Skrzela

    Skrzela znajdujące się za oboma przednimi nadkolami należą do innowacji poprawiających właściwości aerodynamiczne auta. W połączeniu z zasłonami powietrznymi w pasie przednim skrzela znacznie redukują zawirowania powietrza i zapewniają odpowiednie prowadzenie strumienia powietrza. Zmniejsza to opory powietrza, a tym samym również zużycie paliwa i emisję CO2.

TRYB ECO PRO.

Tryb ECO PRO umożliwia zależnie od indywidualnego stylu jazdy obniżenie zużycia paliwa nawet o 20, co pokazały badania przeprowadzone przez BMW. Kolejny potencjał oszczędności oferuje funkcja swobodnego toczenia (tylko z 8-stopniową skrzynią Steptronic), asystent przewidywania (tylko z systemem nawigacyjnym Professional) i trasa ECO PRO (tylko z systemem nawigacyjnym Business lub Professional).
Trasa ECO PRO wskazuje najbardziej ekonomiczną drogę w zależności od sytuacji na drogach, stylu jazdy i stanu dróg. Komputer pokładowy pokazuje, ile procent paliwa można zaoszczędzić, wybierając trasę ECO PRO.

  • Asystent przewidywania

    Asystent przewidywania rozpoznaje na podstawie danych z systemu nawigacyjnego zakręty, wjazdy na teren zabudowany, ograniczenia prędkości i zjazdy z autostrady i odpowiednio wcześniej zaleca ujęcie gazu.

  • Swobodne toczenie

    Gdy przy prędkościach od 50 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje, a asystent przewidywania nie przewiduje wkrótce żadnego dostosowania prędkości, funkcja swobodnego toczenia odłącza silnik od układu przeniesienia napędu i samochód toczy się bez napędu.

LEKKA KONSTRUKCJA.

Z każdym ujętym gramem masy pojazdu rośnie radość z jazdy – dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji. Im mniejsza masa pojazdu, tym mniej energii potrzeba do jego napędzania. BMW już od lat trzydziestych konsekwentnie stosuje tę zasadę przy konstruowaniu pojazdów – i stale ją ulepsza. Pytanie, które nasi inżynierowie stale sobie zadają, brzmi: gdzie oszczędność masy ma sens? A gdzie nie? Odpowiedzią jest inteligentna lekka konstrukcja. W określonych strefach pojazdu stosowane są ultralekkie materiały takie jak magnez, aluminium lub karbon (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknami węglowymi).

TECHNOLOGIA BMW TWINPOWER TURBO.

Technologia BMW TwinPower Turbo łączy w silnikach benzynowych innowacyjne technologie turbodoładowania, układ Valvetronic, Double VANOS i High Precision Injection. W silnikach wysokoprężnych zastosowano również specjalne zoptymalizowane technologie turbodoładowania ze zmienną geometrią turbiny i wtrysk bezpośredni CommonRail najnowszej generacji. W ten sposób znacznie zmniejszono zużycie paliwa w silnikach benzynowych i wysokoprężnych BMW TwinPower Turbo przy odczuwalnym zwiększeniu mocy w szerokim zakresie obrotów.