NIEPOWTARZALNE DOŚWIADCZENIE.

Dynamika jazdy BMW serii 5 Gran Turismo.

Bezkonkurencyjna dynamika to cecha rozpoznawcza wszystkich samochodów BMW. W BMW serii 5 Gran Turismo jest ona wyjątkowo intensywnie odczuwalna – każdy przejechany metr to czysta radość z jazdy.

UKŁAD JEZDNY.

Podwozie BMW serii 5 Gran Turismo daje Ci odczuć na kierownicy, jak sportowa radość z jazdy przenosi się z drogi bezpośrednio na Ciebie – i jednocześnie gwarantuje bezpieczeństwo oraz komfort na najwyższym poziomie. Potrafi przy tym po mistrzowsku sprostać najróżniejszym zadaniom: jest równie sztywne, co komfortowe, dynamiczne, a zarazem bezpieczne. Umożliwia to optymalny rozkład masy w stosunku 50 : 50 na obie osie oraz perfekcyjne zestrojenie komponentów.
Aluminiowa zespolona oś tylna izoluje wibracje przenoszone z jezdni i układu napędowego, a jej konstrukcja zapewnia większe przeniesienie napędu i większy komfort. Właściwość tę można jeszcze zoptymalizować za pomocą zintegrowanego aktywnego układu kierowniczego. Za doskonałą przyczepność kół na jezdni odpowiada oś przednia z podwójnymi wahaczami. Mimo że jest wykonana z lekkiego aluminium, charakteryzuje się niezwykłą sztywnością. Poprawia to bezpieczeństwo bierne i gwarantuje pełen komfort także w przypadku bardziej sportowego manewrowania pojazdem.

  • Standardowa regulacja poziomu zawieszenia

    Przy dużym załadunku standardowa regulacja poziomu zawieszenia BMW serii 5 Gran Turismo wyrównuje różnice w wysokości pomiędzy przednią i tylną osią za pomocą amortyzacji pneumatycznej. Czujniki przy tylnych kołach mierzą odległość między karoserią a drogą. W zależności od stanu obciążenia pojazdu i sytuacji na drodze ustawiany jest zawsze optymalny skok zawieszenia. Dzięki temu także przy ciężkich bagażach kierowca może cieszyć się zwinnością auta i ma zapewnione bezpieczeństwo jazdy.

  • Dynamiczna kontrola amortyzatorów i Adaptive Drive

    Dzięki opcjonalnej dynamicznej kontroli amortyzatorów można dodatkowo dopasować charakterystykę amortyzatorów do aktualnej sytuacji. Oprócz ustawienia standardowego Comfort dostępny jest tryb Comfort+, w którym amortyzatory są ustawione szczególnie komfortowo, co minimalizuje niepożądane ruchy pojazdu zwłaszcza na nierównych nawierzchniach.
    Opcjonalny układ Adaptive Drive łączy dynamiczną kontrolę amortyzatorów z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych Dynamic Drive. Czujniki stale rejestrują prędkość jazdy, kąt skrętu oraz przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne samochodu. Na podstawie tych danych ustawiane są stabilizatory i amortyzatory. Zapewniają one w ten sposób precyzję prowadzenia i krótszą drogę hamowania przy wyższym komforcie jazdy.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

8-stopniowa skrzynia Steptronic oferuje znacznie większy komfort przełączania biegów i prowadzenia auta dzięki gęstszemu zestopniowaniu przełożeń i minimalizacji skoków obrotów. Takie rozwiązanie pozwala połączyć maksymalny komfort z imponującą dynamiką oraz mniejszym zużyciem paliwa w cyklu mieszanym. Biegi można też zmieniać ręcznie dźwignią biegów.

ZINTEGROWANY AKTYWNY UKŁAD KIEROWNICZY.

Zintegrowany aktywny układ kierowniczy w samochodach z napędem tylnym łączy skrętne koła tylne i adaptacyjne przełożenie układu kierowniczego na osi przedniej. Przy prędkości do ok. 60 km/h koła tylne skręcają przeciwnie do kół przednich. Takie rozwiązanie, odczuwane przez kierowcę jak krótszy rozstaw osi, poprawia zwrotność i zwinność auta. Przy prędkości od ok. 60 km/h koła tylne skręcają w tym samym kierunku, co koła osi przedniej. Wydłuża to odczuwalny rozstaw osi, zwiększając stabilność i komfort jazdy – szczególnie przy szybkich i gwałtownych zmianach pasa ruchu.

PRZEŁĄCZNIK WŁAŚCIWOŚCI JEZDNYCH.

Przełącznik właściwości jezdnych daje Ci wybór: przyciskiem w konsoli środkowej możesz aktywować żądany tryb jazdy. Tryb Comfort ze standardowymi ustawieniami silnika i skrzyni biegów można przełączyć na ekonomiczny tryb ECO PRO lub tryb Sport umożliwiający jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Wybrane ustawienie widoczne jest zawsze pod prędkościomierzem.

  • Tryb ECO PRO

    Ekonomiczny tryb ECO PRO powoduje inteligentne dopasowanie charakterystyki pedału gazu, skrzyni biegów oraz działania ogrzewania i klimatyzacji. Wskazówki ECO PRO pomagają w optymalizacji stylu jazdy, a bonusowy zasięg informuje, ile dodatkowych kilometrów można przejechać na posiadanym paliwie dzięki oszczędnej jeździe w trybie ECO PRO.
    Tryb ECO PRO obniża zużycie paliwa – w zależności od indywidualnego stylu jazdy – nawet o 20 procent. Dodatkowy pięcioprocentowy potencjał oszczędności umożliwiają dodatkowe funkcje: swobodne toczenie, asystent przewidywania i trasy ECO PRO dostępne w połączeniu ze skrzynią Steptronic i systemem nawigacyjnym Professional. Potencjał oszczędności obliczony w wewnętrznym badaniu zużycia paliwa przeprowadzonym przez BMW.

  • Asystent przewidywania

    Asystent przewidywania poprzez system nawigacyjny Professional najnowszej generacji uwzględnia warunki lokalne i dostarcza odpowiednich wskazówek, jeszcze zanim sytuacja jest widoczna dla kierowcy. Jeżeli za najbliższym zakrętem znajduje się wjazd na teren zabudowany albo ograniczenie prędkości, system zaleci zdjęcie nogi z gazu jeszcze przed zakrętem, pozwalając możliwie wydajnie dostosować prędkość.

  • Trasa ECO PRO i swobodne toczenie

    Oszczędne zużycie paliwa zapewnia również funkcja trasy ECO PRO. Zależnie od sytuacji na drogach, indywidualnego stylu jazdy i warunków lokalnych oferuje ona trasę zoptymalizowaną pod kątem wydajności. W oparciu o wyświetlaną oszczędność paliwa możesz samodzielnie zdecydować, czy chcesz zastosować się do tych wskazówek.
    Funkcja swobodnego toczenia (tylko skrzynia Steptronic) pozwala na swobodne toczenie pojazdu z prędkością do 160 km/h, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje, a asystent przewidywania nie doradza ekonomicznego dostosowania prędkości.

  • Tryb Sport

    W trybie Sport pojazd reaguje bardziej bezpośrednio i umożliwia jeszcze bardziej sportowy styl jazdy. Domyślna konfiguracja skutkuje – w porównaniu z ustawieniem podstawowym – znacznie bardziej sportową orientacją ustawień napędu i układu jezdnego. Silnik reaguje bardziej spontanicznie. W połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic punkty zmiany przełożeń są bardziej sportowe. W połączeniu z adaptacyjnym układem jezdnym w trybie Sport układ jezdny ma znaczniej bardziej sportową charakterystykę. A funkcja Servotronic oraz adaptacyjny sportowy układ kierowniczy ograniczają wspomaganie kierownicy.

BMW xDrive.

BMW xDrive.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dopasowuje się nawet do najtrudniejszych warunków na drodze, zapewniając idealną przyczepność. Napęd xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantują, że jazda BMW jest zawsze bezpieczna i stabilna. Napęd xDrive sterowany systemem czujników DSC elastycznie i sprawnie rozdziela siłę napędową w sposób ciągły i zmienny pomiędzy osie, zapobiegając podsterowności lub nadsterowności na zakrętach i gwarantując doskonałą stabilność kierunkową. Zapewnia ponadto szybkie i bezpieczne przyspieszanie nawet na śliskich lub stromych odcinkach dróg. Pozwala to ograniczyć interwencje DSC w krytycznych warunkach na drodze. Dzięki temu BMW xDrive łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilność kierunkową i bezpieczeństwo jazdy – z klasyczną zwinnością BMW.