CHRONI ZASOBY. I POTĘGUJE RADOŚĆ Z JAZDY.

BMW EfficientDynamics w BMW serii 5 Gran Turismo.

BMW serii 5 Gran Turismo jest wzorowe również pod względem wydajności, bo jak każde BMW serii 5 wyposażone jest w bogaty pakiet rozwiązań i technologii BMW EfficientDynamics. Obniża on znacznie zużycie paliwa i zmniejsza przy tym emisję substancji szkodliwych – dając jeszcze większą radość z jazdy.

BMW 520d.

4-cylindrowy silnik wysokoprężny BMW TwinPower Turbo generuje swoją imponującą moc 135 kW (184 KM) z 2,0 l pojemności. Wyposażony jest we wtrysk bezpośredni CommonRail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny, osiąga maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1750 do 2750 obr/min, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i pozwala uzyskać prędkość maksymalną 215 km/h. Niskie średnie zużycie paliwa: od 5,7 do 5,5 l na 100 km przy emisji CO2 wynoszącej od 149 do 144 g/km.

TRYB ECO PRO.

Po wybraniu trybu ECO PRO wszystko ustawiane jest na maksymalną wydajność, co w zależności od indywidualnego stylu jazdy umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 20 procent, jak wykazało badanie przeprowadzone przez BMW.
Kolejne 5 procent można oszczędzić dzięki dodatkowym funkcjom swobodnego toczenia (tylko ze skrzynią Steptronic), asystenta przewidywania i trasy ECO PRO. Zmienia się charakterystyka pracy pedału gazu i skrzyni biegów oraz punkty zmiany biegów. W inteligentny sposób optymalizowane jest działanie ogrzewania i klimatyzacji. Monitor pokładowy wskazuje, który element BMW EfficientDynamics zmniejsza akurat zużycie paliwa. Oprócz tego kierowca otrzymuje odpowiednie do sytuacji wskazówki ECO PRO wspierające w oszczędnej jeździe.

  • Swobodne toczenie

    Kolejnym elementem trybu ECO PRO jest funkcja swobodnego toczenia oferowana w połączeniu ze skrzynią Steptronic: gdy przy prędkości od 50 do 160 km/h nie jest potrzebna siła napędowa, system odprzęga silnik i samochód toczy się swobodnie bez napędu.

  • Asystent przewidywania

    Szczególnie innowacyjnym elementem trybu ECO PRO jest asystent przewidywania oferowany w połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional. Na podstawie danych z systemu nawigacyjnego rozpoznaje na trasie zakręty, wjazdy na teren zabudowany, ronda, skrzyżowania T, ograniczenia prędkości i zjazdy z autostrady i odpowiednio wcześniej zaleca ujęcie gazu.

  • Trasa ECO PRO

    Do elementów trybu ECO PRO zalicza się także trasa ECO PRO, która w połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional proponuje najbardziej oszczędną trasę dojazdu do celu obliczoną na podstawie różnych parametrów: indywidualnego stylu jazdy kierowcy, aktualnej sytuacji na drogach i stanu dróg. Komputer pokładowy wskazuje bonusowy zasięg, czyli dodatkowe kilometry, jakie można przejechać na posiadanym paliwie, uzyskane dzięki trybowi ECO PRO.

TECHNOLOGIA BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Silniki BMW od zawsze wyprzedzają swój czas, ponieważ już od roku 1917 budowa silników jest główną specjalnością firmy BMW. Silniki w BMW serii 5 Gran Turismo są tego najlepszym przykładem. Poprzez nieprzeciętną moc, spontaniczną reakcję i wzorcową kulturę pracy, która spełnia najwyższe wymogi w zakresie komfortu jazdy.
Przyszłościowy charakter tych silników gwarantuje również standardowa technologia BluePerformance we wszystkich jednostkach wysokoprężnych umożliwiająca dodatkową optymalizację emisji spalin. Oprócz filtra cząstek stałych i katalizatora utleniającego o jeszcze większe obniżenie emisji tlenków azotu zawartych w spalinach dba również katalizator akumulacyjny NOx. W niektórych modelach stosowana jest jeszcze jedna metoda redukcji tlenków azotu: katalizator SCR (SCR = Selective Catalytic Reduction) z wtryskiem AdBlue. Reakcja chemiczna wyzwalana przez wtrysk roztworu mocznika AdBlue powoduje znaczną redukcję emisji tlenków azotu. Dzięki temu przez długi czas będziesz jeździć jednym z najbardziej ekologicznych samochodów z silnikiem wysokoprężnym na świecie, który standardowo spełnia wymogi rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6.

ODZYSK ENERGII HAMOWANIA.

Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Odzysk energii hamowania wykorzystuje ten niewykorzystywany do tej pory potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem tego jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

FUNKCJA AUTO START STOP.

Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na światłach lub w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik, gdy tylko kierowca wyłączy bieg i zwolni sprzęgło (skrzynia manualna), lub gdy wyhamuje samochód do całkowitego zatrzymania (skrzynia Steptronic).
Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po naciśnięciu sprzęgła (skrzynia manualna) lub zwolnieniu hamulca (skrzynia Steptronic) silnik w ułamkach sekundy załącza się ponownie, umożliwiając natychmiastową kontynuację jazdy, bez jakichkolwiek opóźnień.
Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy. W razie potrzeby centralny sterownik uruchamia silnika również podczas postoju. Na przykład gdy pojazd zaczyna się toczyć, lub gdy zaparuje przednia szyba. Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.