ZLEĆ ZADANIA NIEZAWODNYM POMOCNIKOM.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW serii 7.

Liczne innowacyjne technologie wspierają Cię podczas jazdy na wiele sposobów, gwarantując komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Dzięki nim możesz się skupić na tym, co naprawdę ważne – na radości z jazdy.

SYSTEM NAWIGACYJNY PROFESSIONAL Z EKRANEM DOTYKOWYM.

System nawigacyjny Professional wyróżnia się stylistyką i zakresem funkcji z najwyższej półki. Oferuje perfekcyjnie zintegrowany z BMW system nawigacyjny obejmujący system obsługi iDrive z kontrolerem iDrive Touch i ekranem dotykowym. System obejmuje sterowanie głosowe, radio BMW Professional ze stacją DVD oraz pamięć 20 GB na pliki audio. Można też korzystać z funkcji Real Time Traffic Information (RTTI). Stały kolorowy ekran ciekłokrystaliczny o przekątnej 10,25 cala z funkcją podziału ekranu (okno główne i pomocnicze) gwarantuje optymalną czytelność i przejrzystość.
System pozwala na płynne przechodzenie pomiędzy różnymi możliwościami obsługi. Za pomocą kontrolera iDrive Touch z dotykową powierzchnią, umożliwiającą odręczne wpisywanie adresów do nawigacji, ekranu dotykowego, sterowania za pomocą gestów, sterowania głosowego przycisków czy siedmiu przycisków ulubionych funkcji.
W ramach BMW ConnectedDrive system aktualizuje mapy w wybranych krajach europejskich trzy do czterech razy w roku.
Ilustracje publikowane są z zastrzeżeniem ewentualnych zmian.

  • Automatyczna aktualizacja map

    W najnowszej generacji system nawigacyjny Professional, w połączeniu z BMW ConnectedDrive, przeprowadza nawet cztery razy w roku automatyczne aktualizacje map nawigacyjnych. Gdy tylko pojawi się nowa wersja mapy dla wybranego wcześniej regionu, następuje aktualizacja map za pośrednictwem karty SIM na stałe wbudowanej w pojeździe.
    Automatyczna aktualizacja map nie pociąga za sobą żadnych kosztów - ani za licencję, ani za transmisję danych. Rejestracja nie jest konieczna. Eliminuje to ręczną instalację map z nośników danych lub przez serwis BMW. Podczas aktualizacji wszystkie funkcje nawigacji są dostępne bez ograniczeń.

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY PLUS Z ASYSTENTEM KIEROWANIA I TORU JAZDY.

System asystujący kierowcy plus zapewnia komfort częściowo autonomicznej jazdy dzięki aktywnemu regulatorowi prędkości z funkcją Stop&Go oraz asystentowi kierowania i toru jazdy. Poza funkcjami systemu asystującego aktywną poprawę bezpieczeństwa osiągnięto także dzięki funkcji ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, asystentowi pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, funkcji ostrzegania przed kolizją i wykrywania pieszych z funkcją hamowania oraz ostrzegania przed ruchem z kierunku przecinającego trasę.

Aktywny regulator prędkości utrzymuje tempo ustawione przez kierowcę do prędkości 210 km/h i reguluje odstęp od poprzedzającego pojazdu. W tym samym zakresie prędkości działa asystent kierowania i toru jazdy, podnoszący komfort kierowania autem i automatycznie utrzymujący samochód na środku pasa ruchu. Również w powolnym ruchu i w korkach samochód utrzymuje wybrany odstęp poprzez samoczynne hamowanie i ruszanie z miejsca.

Ilustracje publikowane są z zastrzeżeniem ewentualnych zmian.

  • Asystent kierowania i toru jazdy z asystentem jazdy w korku

    Załączany asystent kierowania i toru jazdy z asystentem jazdy w korku odciąża kierowcę w monotonnych sytuacjach podczas jazdy. Przy prędkościach do 210 km/h komfortowo wspiera kierowanie i utrzymuje samochód zawsze pośrodku pasa ruchu.
    Nowoczesny system utrzymywania kursu dysponuje kilkoma systemami radarowymi i kamerą stereofoniczną do obserwacji otoczenia. Dzięki temu system kieruje się według linii wyznaczających pas ruchu i w razie potrzeby według poprzedzającego pojazdu. Jednocześnie automatycznie utrzymuje pożądany odstęp od poprzedzającego pojazdu, samoczynnie reguluje prędkość aż do zatrzymania – i aktywnie współkieruje pojazdem. Asystent kierowania i toru jazdy jest więc kolejnym krokiem na drodze do zaawansowanej automatyzacji jazdy.
    Niezależnie od tego, czy samochód jest w stanie poruszać się samoczynnie, zgodnie z obowiązującymi dotychczas przepisami to kierowca jest nadal zobowiązany do prowadzenia samochodu oburącz. W przeciwnym razie system rozpoznaje to za pośrednictwem czujników w kierownicy i po pewnym czasie ostrzega dźwiękowo kierowcę, a następnie przechodzi na tryb standby. Włącza się on również przy kierunkowskazie włączonym do zmiany pasa ruchu lub gdy nie są spełnione minimalne wymogi konieczne do działania systemu, takie jak minimalna szerokość pasa ruchu.

  • Asystent pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną

    Asystent pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną wspomaga kierowcę poprzez aktywną korektę pracy układu kierowniczego przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu i kolizją z obiektami obok pojazdu. Jeśli poprzedzający pojazd zacznie nagle hamować, to przy włączonym ostrzeganiu przed kolizją BMW natychmiast zareaguje coraz intensywniejszymi ostrzeżeniami, przyhamowaniem i w końcu hamowaniem awaryjnym.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD UP.

Pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head Up prezentuje w zależności od sytuacji informacje istotne podczas jazdy w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, nie rozpraszając jego uwagi skupionej na drodze. Wyświetlana są między innymi aktualna prędkość, wskazówki systemu nawigacyjnego, informacje Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania, listy telefonu i multimediów oraz informacje i ostrzeżenia systemów wspomagających kierowcę.
System wskazuje symbole w wyjątkowo klarownej rozdzielczości na dużej powierzchni przedniej szyby i oferuje indywidualne możliwości ustawień za pomocą kontrolera iDrive Touch. Zakręty i skrzyżowania przedstawiane są w postaci realistycznych grafik 3D. Odległość obrazu wynosząca ok. 2,3 m przed pojazdem oraz jego optymalna pozycja umożliwia szybki i komfortowy odczyt informacji przy niewielkim rozproszeniu uwagi.
Jasność projekcji automatycznie dostosowuje się do warunków świetlnych i można ją też dopasowywać ręcznie. Istnieją też tryby nocny i dzienny oraz możliwość regulowania wysokości projekcji. Można także wybrać, jakie informacje mają być widoczne oprócz wskazania prędkości i wskazówek systemów wspomagających kierowcę.

PARKOWANIE.

Trzy funkcje idealnie współpracujące ze sobą – asystent parkowania, zdalnie sterowane parkowanie i aktywny system Park Distance Control – sprawiają, że parkowanie BMW serii 7 nie stanowi żadnego problemu. Nawet w ciasnych garażach. Wysiądź z samochodu i zaparkuj swoje BMW serii 7 za pomocą zdalnego sterowania. Za naciśnięciem przycisku na kluczyku BMW z wyświetlaczem.

  • Zdalnie sterowane parkowanie

    Zdalnie sterowane parkowanie pozwala kierowcy wysiąść z auta i zdalne zaparkować je przodem w ciasnej luce parkingowej lub w garażu. Podobnie jest z wyparkowaniem. Kierowca aktywuje funkcję zdalnego parkowania poza pojazdem za pomocą kluczyka BMW z wyświetlaczem.
    Cały proces parkowania nadzorowany jest przez system Park Distance Control (PDC), asystenta parkowania i funkcję Surround View. Aby skorzystać z funkcji zdalnego zaparkowania, najpierw trzeba ustawić samochód przodem, pośrodku i na wprost przed miejscem parkingowym lub garażem. Podczas parkowania w razie potrzeby kierowca może zatrzymać cały proces. Po zaparkowaniu kluczykiem wyłącza silnik, a powracając do auta, w ten sam sposób włącza go ponownie. Podczas zdalnie sterowanego opuszczania miejsca parkingowego samochód porusza się samoczynnie w prostej linii do tyłu.

  • Asystent parkowania

    Asystent parkowania z prowadzeniem wzdłużnym parkuje samochód całkowicie automatycznie w miejscach znajdujących się równolegle lub prostopadle do jezdni. Niezależnie od aktywacji system mierzy luki parkingowe podczas przejeżdżania z niewielką prędkością (poniżej 35 km/h) obok rzędu parkujących samochodów w maksymalnej odległości 1,5 m.
    Po znalezieniu odpowiednio dużego miejsca kierowca włącza kierunkowskaz, a asystent parkowania przejmuje kierowanie, wybór właściwego biegu oraz gaz i hamulec. Kierowca odpowiada już tylko za nadzorowanie parkowania. System podaje przy tym wskazówki na monitorze pokładowym i dodatkowo sygnały dźwiękowe. Asystent parkowania kończy parkowanie sygnałem dźwiękowym i przełącza na bieg P.
    Podczas parkowania bez użycia asystenta parkowania boczne wspomaganie parkowania wykorzystuje jego dodatkowe czujniki do nadzorowania obszaru po bokach auta i wyświetla przeszkody na monitorze pokładowym.

  • Active PDC

    Funkcja hamowania Active PDC wspiera kierowcę podczas cofania przy parkowaniu, co pozwala mu uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki. W efekcie parkowanie jest komfortowe i bezpieczne.

SURROUND VIEW Z 3D VIEW, TOP VIEW I PANORAMA VIEW.

Surround View obejmuje funkcje działające na bazie kamery: kamerę cofania, Panorama Top View, Top View i 3D View. Kamery w lusterkach zewnętrznych, kamery z przodu i z tyłu dają kąt widzenia 360° wokół pojazdu.
Oprócz zwykłego wskazywania obrazu za samochodem funkcja Top View pokazuje strefę drzwi i obszar po bokach pojazdu, umożliwiając komfortowe manewrowanie. W widoku 3D wyświetlany równolegle trójwymiarowy obraz generowany komputerowo zapewnia jeszcze lepszą orientację przy parkowaniu.
Panorama View ułatwia powolny wjazd do obszarów o ograniczonej widoczności, na przykład na wyjazdach na drogi albo na skrzyżowaniach. Dwie cyfrowe kamery umieszczone z lewej i prawej strony na przedzie auta rejestrują sytuację przed pojazdem. Dzięki temu kierowca może odpowiednio wcześnie dostrzec innych uczestników ruchu zbliżających się w kierunku poprzecznym i właściwie zareagować. Od prędkości 15 km/h funkcja Side View wyłącza się automatycznie.
Można dowolnie przełączać się pomiędzy trzema funkcjami Top View, Panorama View i 3D View, przy czym przy kolejnym użyciu system automatycznie aktywuje ostatni wybór. Systemy kamer można aktywować, przełączając dźwignię biegów na „R”, za pomocą przycisku PDC lub przycisku Panorama View. Wskazania widoczne są na monitorze pokładowym.
Ilustracje publikowane są z zastrzeżeniem ewentualnych zmian.

Surround View.

Odtwórz film o tej funkcji.

BMW NIGHT VISION Z ROZPOZNAWANIEM OSÓB.

BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób zapewnia widoczność sięgającą poza strumień światła reflektorów i umożliwia dostrzeżenie ludzi lub większych zwierząt w ciemności już z dużego dystansu. Funkcja dynamicznych świateł markujących włącza nieoślepiające reflektory główne. Kamera termowizyjna umieszczona w atrapie chłodnicy transmituje obraz sprzed pojazdu na monitorze pokładowym. Rozpoznaje ludzi i zwierzęta na odległość do ok. 300 m.
Na podstawie danych o prędkości jazdy i kącie skrętu kół system oblicza, czy rozpoznane obiekty mogą stanowić zagrożenie. Przy poważnym zagrożeniu na obrazie wideo i na wyświetlaczu BMW Head Up pojawia się migający czerwony symbol (zwierzęcia lub człowieka). Dodatkowo pojawia się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, a hamulce ustawiają się w gotowości.
Ta funkcja ostrzegawcza aktywuje się automatycznie po uruchomieniu pojazdu. Dlatego ostrzeganie przed zagrożeniem następuje również przy wyłączonym obrazie. BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób to innowacja BMW ConnectedDrive.

  • Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 12,6* – 4,4
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 299 – 116


    Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 iPerformance:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,3 – 2,1
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 53 – 49
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 13,0 – 12,5


    Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW 750Li xDrive:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,5 – 8,3
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 197 – 192

    Zużycie paliwa, emisja CO2 i zużycie energii elektrycznej zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji COi zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.