ELEGANCJA PRZENIESIONA NA DROGĘ.

Dynamika jazdy i wydajność BMW serii 7.

ELEGANCJA PRZENIESIONA NA DROGĘ.

Dynamika jazdy i wydajność BMW serii 7.

Innowacyjna lekka konstrukcja, wzorcowy napęd oraz inteligentne zarządzanie energią doskonale pokazują, że innowacje inżynierów BMW EfficientDynamics wyznaczają nowe standardy w motoryzacji. BMW serii 7 łączy je z mistrzowską perfekcją. Efekty? Optymalny komfort jazdy, dynamika i wydajność.

ELEGANCJA PRZENIESIONA NA DROGĘ.Dynamika jazdy i wydajność BMW serii 7.

Innowacyjna lekka konstrukcja, wzorcowy napęd oraz inteligentne zarządzanie energią doskonale pokazują, że innowacje inżynierów BMW EfficientDynamics wyznaczają nowe standardy w motoryzacji. BMW serii 7 łączy je z mistrzowską perfekcją. Efekty? Optymalny komfort jazdy, dynamika i wydajność.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Niezależnie od tego, czy chodzi o maksymalne osiągi, czy o minimalne zużycie paliwa – tu wszystko kręci się wokół typowej dla BMW radości z jazdy. BMW EfficientDynamics to strategia BMW: mniejsze zużycie paliwa i emisji CO2, a większa dynamika i radość z jazdy. To pakiet rozwiązań obejmujących napęd, zarządzanie energią i koncepcję auta – w każdym BMW.
Nowa generacja silników BMW TwinPower Turbo, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, oferuje wyższą moc przy niższym zużyciu paliwa. Wydajność samochodu zwiększa też zoptymalizowana aerodynamika oraz BMW EfficientLightweight, czyli stosowanie odpowiednich materiałów w odpowiednich miejscach, obniżających masę pojazdu, a zwiększających jego sztywność. BMW w imponujący sposób demonstruje swoją pozycję lidera z zakresie innowacyjności. Jako jedyny producent stosuje w regularnych seriach ultralekki, a zarazem wysokowytrzymały karbon (CFRP). Bogaty pakiet środków obejmuje także inteligentne zarządzanie energią oraz tryb ECO PRO, który wspiera ekonomiczny styl jazdy. Wiele uwagi BMW skupia również na przyszłościowych formach napędu, takich jak elektryczny napęd BMW eDrive czy napędy hybrydowe plug-in.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

Program BMW EfficientLightweight to obok bardzo lekkich konstrukcji oraz inteligentnego doboru materiałów również konsekwentna optymalizacja wszystkich komponentów.
Zastosowanie aluminium, wysokowytrzymałej stali, magnezu i tworzyw sztucznych CFRP, z których wykonany jest tzw. Carbon Core, zmniejszają masę pojazdu. Jednocześnie zwiększają jego stabilność. Samochód jest lżejszy o 130 kg niż w poprzedniej generacji, mimo że ma szerszy zakres funkcji komfortu i wyposażenia. Ponadto inteligentna konstrukcja hybrydowa oraz technologie łączenia obniżające masę zapewniają jej równomierny rozkład i jeszcze bardziej obniżają środek ciężkości auta.
Tym samym BMW EfficientLightweight po raz kolejny wyznacza wzorce w zakresie lekkiej konstrukcji. W całym łańcuchu dostaw BMW serii 7 (od pozyskiwania surowców przez produkcję, eksploatację po recykling) optymalizacja procesów produkcyjnych (optymalne zastosowanie materiałów oraz energii ze źródeł odnawialnych w produkcji) oraz ekologiczne cechy produktów (aluminium wtórne, recyklat z termoplastycznych tworzyw sztucznych) pozwoliły obniżyć emisję CO2 nawet o 25 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

CARBON CORE.

Centralnym elementem konstrukcji BMW EfficientLightweight w BMW serii 7 jest innowacyjne zestawienie materiałów, z których wykonano karoserię. Dzięki zastosowaniu stali, aluminium, a przede wszystkim innowacyjnego karbonu (tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, CFRP), dynamika jazdy i komfort nie tylko spełniają wszystkie wymagania, ale też wyznaczają nowy wzorzec w klasie samochodów luksusowych.
Najważniejszym elementem całej koncepcji jest tzw. Carbon Core, którego niższa masa w zestawieniu ze stalą korzystnie wpływa na sztywność skrętną karoserii. W połączeniu z konsekwentną redukcją masy, od koncepcji po najmniejszy detal, pozwoliło to uzyskać niemal idealny rozkład masy na osie w proporcji 50:50, a także jeszcze bardziej obniżyć środek ciężkości. W efekcie uzyskano optymalne warunki dla maksymalnego komfortu jazdy przy jednoczesnej poprawie prowadzenia i zwinności. Obniżono też parametry zużycia paliwa i emisji spalin. BMW inteligentnie łączy w EfficientDynamics najwyższą wydajność z maksymalną dynamiką jazdy, demonstrując kompetencje technologiczne w zakresie lekkiej konstrukcji.

AERODYNAMIKA.

Aerodynamika to ważną sprawa, bo to od niej zależy optymalizacja wielu cech auta, takich jak opór powietrza, stabilność jazdy czy akustyka. W ramach BMW EfficientDynamics dużą rolę odgrywa przede wszystkim opór powietrza, wyrażany przez współczynnik oporu. Zależy on w 40 procentach od proporcji karoserii, w 20 procentach od podwozia, w 30 procentach od strefy kół i nadkoli, a w 10 procentach od otworów funkcyjnych w karoserii. Ponieważ stylistyka samochodu w dużej mierze determinuje kształt auta, a podwozie jest już całkowicie zabudowane, możliwości skutecznej optymalizacji pozostawiają jedynie nadkola i otwory funkcyjne.
Przede wszystkim atrapa chłodnicy Active Air Stream, z widocznymi pomiędzy listwami grilla klapami powietrza otwierającymi i zamykającymi się odpowiednio do potrzeb, oraz skrzela i tzw. zasłony powietrzne na przednich nadkolach w istotny sposób zmniejszają opory powietrza. Ponadto przy prędkościach powyżej 120 km/h zawieszenie pneumatyczne obu osi automatycznie obniża karoserię o 10 mm, co dodatkowo zmniejsza opory powietrza. Zastosowane środki pozwoliły obniżyć go nawet o 10 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

  • Atrapa chłodnicy Active Air Stream

    Atrapa chłodnicy Active Air Stream to nowy przykład optymalizacji aerodynamiki. Przy mniejszym zapotrzebowaniu na chłodzenie klapy powietrzne zamykają się elektronicznie, zmniejszając przepływ powietrza w komorze silnika. Poprawia to aerodynamikę i zmniejsza zużycie paliwa.

  • Zasłony powietrzne

    Zasłona powietrzne w zdumiewająco prosty, ale skuteczny sposób zmniejszają opory powietrza karoserii. Zwężające się kanały przyspieszają strumień powietrza wnikający przez pas przedni i prowadzą go wzdłuż kół. Redukuje to zawirowania powietrza przy nadkolach, a tym samym zużycie paliwa i emisję CO2. Poza tym zasłony powietrzne poprawiają chłodzenie ważnych komponentów pojazdu.

  • Skrzela

    Skrzela znajdujące się za przednimi nadkolami należą do innowacji poprawiających właściwości aerodynamiczne auta. W połączeniu z zasłonami powietrznymi w pasie przednim znacznie redukują zawirowania powietrza i zapewniają odpowiednie prowadzenie strumienia powietrza. Zmniejsza to opory powietrza, a tym samym również zużycie paliwa i emisję CO2.

  • Koła aerodynamiczne

    Idealna aerodynamika zmniejszająca zużycie paliwa nie kończy się na karoserii. Właśnie na kołach i obręczach kół samochodu na skutek ruchu obrotowego powstają zawirowania powietrza zakłócające idealną aerodynamikę. Zaprojektowane przez BMW nowe koła aerodynamiczne w stylistyce turbiny skutecznie przeciwdziałają temu efektowi. Zapewniają optymalne prowadzenie strumienia powietrza po bokach pojazdu. Co zmniejsza opór powietrza, a zwiększa radość z jazdy.

BMW 730d/Ld.

BMW 730d/Ld wyposażone w 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny TwinPower Turbo z nowej generacji silników BMW EfficientDynamics wyróżniają solidne osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Ta innowacyjna jednostka oferuje moment obrotowy 620 Nm i moc 195 kW (265 KM) przy zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 5,0 - 4,5 l/100 km (z xDrive 5,2 – 4,8 l/100 km) i emisji CO2 na poziomie 132 – 119 g/km (z xDrive 137 – 127 g/km). Z takim napędem BMW 730d/Ld przyspiesza od 0 do 100 km/h w jedyne 6,2 – 6,1 s (z xDrive 5,9 – 5,8 s), a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Aluminiowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l wyróżnia wysoka moc, imponująca charakterystyka i spontaniczna reakcja w każdym zakresie obrotów. Jednostka łączy wtrysk bezpośredni CommonRail i jednostopniowe turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

8-stopniowa skrzynia Steptronic wyznacza nowe standardy komfortu i dynamiki. To zarazem centralny element strategii BMW EfficientDynamics. Wyjątkowo gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny rozwój mocy przy każdej prędkości. Obniża znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą. Przy dużych prędkościach zmniejsza się prędkość obrotowa, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika. Sprzyja temu również sprzęgło blokujące. Nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów.
Skomunikowane funkcje, takie jak „przewidujący” napęd, rozpoznawanie stanu pojazdu oraz sytuacji na drodze w znacznym stopniu wpływają na sposób przełączania biegów. System zawsze wybiera optymalny bieg, w zależności od trybu jazdy. „Przewidujący” napęd dzięki komunikacji pomiędzy systemem nawigacyjnym i sterownikiem skrzyni umożliwia dobór zmiany biegów odpowiednio do przebiegu trasy: albo sportowo spontaniczny (tryb SPORT), albo komfortowy z rzadką zmianą przełożeń (tryb COMFORT).

BMW xDrive.

Inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive idealnie dopasowuje się nawet do najtrudniejszych warunków na drodze, zapewniając idealną przyczepność. Napęd xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantują, że jazda BMW jest zawsze bezpieczna i stabilna. Napęd xDrive sterowany systemem czujników DSC elastycznie i sprawnie rozdziela siłę napędową w sposób ciągły i zmienny pomiędzy osie, zapobiegając podsterowności lub nadsterowności na zakrętach i gwarantując doskonałą stabilność kierunkową. Zapewnia ponadto szybkie i bezpieczne przyspieszanie nawet na śliskich lub stromych odcinkach dróg. Pozwala to ograniczyć interwencje DSC w krytycznych warunkach na drodze. Dzięki temu BMW xDrive łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilność kierunkową i bezpieczeństwo jazdy – z klasyczną zwinnością BMW.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Inteligentne zarządzanie energią w BMW serii 7 obejmuje standardowo takie technologie BMW EfficientDynamics, jak funkcja Auto Start Stop, Brake Energy Regeneration i elektryczne wspomaganie kierownicy. Ich doskonałe współdziałanie zapewnia ekologiczną mobilność i maksymalną wydajność.
Ilustracje publikowane są z zastrzeżeniem ewentualnych zmian.

  • Funkcja Auto Start Stop

    Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na czerwonym świetle czy w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik po całkowitym zatrzymaniu auta. Pozwala to zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 6 procent.
    Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Z chwilą zdjęcia nogi z pedału hamulca następuje ponowne włączenie napędu.
    Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy. Centralny sterownik w razie potrzeby uruchamia silnik również przy zatrzymanym pojeździe, np. gdy samochód zacznie się toczyć lub w razie zaparowania przedniej szyby. Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

  • Odzysk energii hamowania

    Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Technologia odzysku energii hamowania zagospodarowuje ten potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc napędu – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.

  • Elektryczne wspomaganie kierownicy

    Wspomaganie optymalnie dostosowuje się do aktualnej prędkości jazdy. Oznacza to bezpośrednie i precyzyjne działanie układu kierowniczego przy dużych prędkościach oraz zwrotność i łatwość skręcania podczas manewrów. Układ kierowniczy zużywa przy tym energię tylko wtedy, gdy jej faktycznie potrzebuje. Zmniejsza to zużycie paliwa i emisję spalin.
    Zamiast pompy hydraulicznej stosowany jest silniczek elektryczny. Podczas gdy w konwencjonalnych układach pompa jest stale napędzana przez silnik, wspomaganie elektryczne pracuje tylko podczas poruszania kierownicą. Przy jeździe na wprost lub przy stałym skręcie kierownicy, np. na długich łukach, silnik elektryczny nie pracuje i nie zużywa energii. Elastyczne dostosowanie wspomagania kierownicy do aktualnej sytuacji podczas jazdy i prędkości zwiększa komfort prowadzenia samochodu.

PRZEŁĄCZNIK WŁAŚCIWOŚCI JEZDNYCH Z TRYBEM ECO PRO.

Przełącznik właściwości jezdnych umożliwia kierowcy wybór trybu COMFORT, który obsługuje standardowe ustawienia silnika, układu jezdnego i skrzyni biegów; trybu ECO PRO nastawionego na poprawę wydajności albo trybu SPORT, który jeszcze bardziej podnosi dynamikę jazdy. Dzięki integracji z nawigacją w czasie rzeczywistym nowa interaktywna funkcja ADAPTIVE Mode na bieżąco dostosowuje dynamiczną kontrolę amortyzatorów, układ kierowniczy i skrzynię biegów Steptronic do danej sytuacji jazdy. W trybie ECO PRO charakterystyka działania pedału gazu i skrzyni biegów oraz ustawień ogrzewania i klimatyzacji dostosowywane są pod kątem maksymalnej oszczędności paliwa. Tryb ECO PRO może obniżać zużycie paliwa nawet o 20 procent. Dodatkowe oszczędności można uzyskać dzięki trybowi jazdy na biegu jałowym, asystentowi trasy i funkcji trasy ECO PRO. Asystent trasy wykorzystuje system nawigacyjny do oceny lokalnych warunków na drodze i z odpowiednim wyprzedzeniem przekazuje kierowcy wskazówki. Jeżeli za następnym zakrętem zmienia się ograniczenie prędkości, system odpowiednio wcześnie sugeruje kierowcy, aby zwolnił. Sugerując kierowcy trasę zoptymalizowaną pod kątem wydajności, funkcja trasy ECO PRO zapewnia efektywne wykorzystywanie paliwa. Proponuje też najbardziej oszczędną trasę dojazdu do celu na podstawie różnych parametrów: natężenia ruchu, indywidualnego stylu jazdy kierowcy, aktualnej sytuacji drogowej. Funkcja swobodnego toczenia umożliwia spokojną jazdę samochodem na biegu jałowym przy prędkości poniżej 160 km/h, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu bez hamowania. W trybie SPORT samochód sprawniej reaguje, co przekłada się na większe wrażenie dynamiki jazdy.

  • Swobodne toczenie

    Funkcja swobodnego toczenia umożliwia spokojną jazdę samochodem na biegu jałowym przy prędkości poniżej 160 km/h, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu bez hamowania.

  • Asystent trasy

    Asystent trasy wykorzystuje system nawigacyjny do oceny lokalnych warunków na drodze i z odpowiednim wyprzedzeniem przekazuje kierowcy wskazówki. Jeżeli za następnym zakrętem zmienia się ograniczenie prędkości, system odpowiednio wcześnie sugeruje kierowcy, aby zwolnił.

  • Trasa ECO PRO

    ECO PRO przyczynia się do optymalizacji wykorzystywania paliwa. Proponuje też najbardziej oszczędną trasę dojazdu do celu na podstawie różnych parametrów: natężenia ruchu, indywidualnego stylu jazdy kierowcy, aktualnej sytuacji drogowej.

  • Adaptive Mode

    Adaptive Mode jest inteligentną i interaktywną funkcją dostępną w ramach przełącznika właściwości jezdnych. Adaptive Mode oddziałuje na dynamiczną kontrolę amortyzatorów, układ kierowniczy i skrzynię biegów Steptronic, na bieżąco dostosowując ustawienia do aktualnej sytuacji na drodze niezależnie od wybranego trybu jazdy (COMFORT lub SPORT).

    Tryb Adaptive Mode działa w oparciu o wiele czynników, takich jak kickdown, ruchy kierownicy i regulator prędkości, a także indywidualny styl jazdy kierowcy. System korzysta też z nawigacji w czasie rzeczywistym, dopasowując ustawienia układu jezdnego np. do zbliżających się zakrętów, skrzyżowań lub zmieniających się warunków drogowych. Poza trybem Adaptive kierowca może również wybrać tryby SPORT, COMFORT lub ECO PRO.

  • Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 12,6* – 4,4
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 299 – 116

    Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 iPerformance:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,3 – 2,1
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 53 – 49
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 13,0 – 12,5

    Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW 750Li xDrive:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,5 – 8,3
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 197 – 192

    Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW M760Li xDrive i BMW M760Li xDrive V12 Excellence:
    Zużycie paliwa in l/100 km (cykl mieszany): 12,6*
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 299

    Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW 730d:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 4,9 – 4,5
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 129 – 119

    Zużycie paliwa, emisja CO2 i zużycie energii elektrycznej zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO2 i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.