MOC. DZIEŁO KUNSZTU INŻYNIERSKIEGO.

Silniki BMW TwinPower Turbo w BMW serii 7.

Potężna moc, fenomenalna wydajność – wszystkie silniki w BMW serii 7 demonstrują pasję, jaką inżynierowie BMW EfficientDynamics wkładają w tworzenie tych jednostek. Równie dobrze pracują też w zespole. BMW 740e/Le iPerformance Limuzyna jest wzorcowym przykładem innowacyjnego, ekologicznego i mocnego napędu.

12-CYLINDROWY WIDLASTY SILNIK BENZYNOWY M PERFORMANCE TWINPOWER TURBO.

12-cylindrowy widlasty silnik benzynowy M TwinPower Turbo w BMW M760Li xDrive i BMW M760Li xDrive model V12 Excellence to szczytowe osiągnięcie w sztuce konstrukcji samochodów i doskonałe źródło napędu zapewniające niezależną radość z jazdy. Jego niezrównana gładkość i płynne dostarczanie mocy jest emocjonalnym jest emocjonalnym przeżyciem zarówno dla kierowcy jak i pasażerów.

Silnik V12 wyposażony jest w dwie turbosprężarki, płynną regulację faz rozrządu Double VANOS i układ High Precision Injection. Tym samym silnik 12-cylindrowy wytwarza w zakresie od 1500* do 5000* obr/min maksymalny moment obrotowy wynoszący potężne 800* Nm oraz moc maksymalną 448* kW (610* KM) przy 5250–6000 obr/min, dzięki czemu w jedyne in nur 3,7* sekundy przyspiesza samochód od 0 do 100 km/h. Układ High Precision Injection zapewnia bardzo efektywne wykorzystanie paliwa, a funkcja Auto Start/Stop dodatkowo zmniejsza zużycie paliwa, automatycznie wyłączając silnik podczas krótkich postojów. Dzięki tym innowacyjnym technologiom silnik spala w cyklu mieszanym mimo imponujących osiągów jedynie 12,6* l paliwa na 100 km przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 294* g/km.

Inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive rozdziela przeniesienie mocy na przednie i tylne koła w czasie rzeczywistym - dla zwiększenia przyczepności, stabilności trakcji oraz bezpieczeństwa jazdy w każdych warunkach.
 

* Przewidywane, jeszcze niepotwierdzone oficjalnie wartości.

  • BMW M760Li xDrive
    Cylindry / zawory
    12 / 4
    Pojemność w cm³
    6592
    Skok / średnica w mm
    brak
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    448 (610) / 5250–6000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    800 / 1500–5000
    Stopień sprężania :1
    b. d.
  • BMW M760Li xDrive V12 Excellence
    Cylindry / zawory
    12 / 4
    Pojemność w cm³
    6592
    Skok / średnica w mm
    b. d.
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    448 (610) / 5250–6000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    800 / 1500–5000
    Stopień sprężania :1
    b. d.

SILNIKI BENZYNOWE BMW TWINPOWER TURBO.

Silniki benzynowe BMW TwinPower Turbo najnowszej generacji zachwycają pełnym temperamentu rozwojem mocy i spontaniczną reakcją silnika już na niskich obrotach. Jednocześnie są bardziej oszczędne i emitują mniej spalin niż ich poprzednicy. Aby zapewnić im jeszcze lepszą wydajność i dynamikę, ten innowacyjny pakiet, stanowiący kamień milowy w strategii BMW EfficientDynamics, łączy najnowsze technologie wtrysku i adaptacyjny rozrząd Valvetronic z Double VANOS z innowacyjnym układem turbodoładowania. Rezultatem jest niezwykle wydajny napęd, który efektownie podkreśla niepodważalne kompetencje BMW w zakresie budowy silników. Wielokrotnie wyróżniany nagrodą „Engine of the Year Award” 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo jest doceniany na całym świecie. Uznanie zdobywa dynamicznym rozwojem mocy, doskonałą kulturą pracy i fantastyczną wydajnością. Sprawdzona koncepcja technologiczna silników z linii EfficientDynamics jest stosowana w niemal wszystkich silnikach benzynowych.

  • BMW 750i Limuzyna
    Cylindry / zawory
    8/4
    Pojemność w cm³
    4,395
    Skok / średnica w mm
    88.3/89.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    330 (450)/5,500–6,000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    650/1,800–4,500
    Stopień sprężania :1
    10.5
  • BMW 750Li Limuzyna
    Cylindry / zawory
    8/4
    Pojemność w cm³
    4,395
    Skok / średnica w mm
    88.3/89.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    330 (450)/5,500–6,000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    650/1,800–4,500
    Stopień sprężania :1
    10.5
  • BMW 750i xDrive Limuzyna
    Cylindry / zawory
    8/4
    Pojemność w cm³
    4,395
    Skok / średnica w mm
    88.3/89.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    330 (450)/5,500–6,000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    650/1,800–4,500
    Stopień sprężania :1
    10.5
  • BMW 750Li xDrive Limuzyna
    Cylindry / zawory
    8/4
    Pojemność w cm³
    4,395
    Skok / średnica w mm
    88.3/89.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    330 (450)/5,500–6,000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    650/1,800–4,500
    Stopień sprężania :1
    10.5
  • BMW 740i Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6/4
    Pojemność w cm³
    2,998
    Skok / średnica w mm
    94.6/82.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    240 (326)/5,500-6,500
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    450/1,380-5,000
    Stopień sprężania :1
    11,0
  • BMW 740Li Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6/4
    Pojemność w cm³
    2,998
    Skok / średnica w mm
    94.6/82.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    240 (326)/5,500-6,500
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    450/1,380-5,000
    Stopień sprężania :1
    11,0

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE BMW TWINPOWER TURBO.

W silnikach wysokoprężnych BMW TwinPower Turbo nowej generacji odzwierciedla się konsekwentnie realizowana myśl BMW EfficientDynamics. Chodzi o to, by uzyskać doskonałe parametry wydajności i kultury pracy w połączeniu z niskim zużyciem paliwa. Silniki wysokoprężne odznaczają się spontaniczną reakcją i pełnym temperamentu rozwojem mocy we wszystkich zakresach prędkości obrotowych oraz oszczędnością. Bez wątpienia wybijają się ponad przeciętność pod względem wydajności i dynamiki. Mają przy tym bardzo niską emisję spalin i niskie tarcie. Maksymalna radość z jazdy jest więc gwarantowana. Nowe jednostki wysokoprężne linii silników EfficientDynamics charakteryzują się lekką aluminiową konstrukcją i są wyposażone w jedną, dwie lub trzy turbosprężarki oraz zmienną geometrię turbiny. Mają również wtrysk bezpośredni CommonRail najnowszej generacji, który gwarantuje optymalne spalanie i przyczynia się w ten sposób do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.

  • BMW 730d Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6/4
    Pojemność w cm³
    2,993
    Skok / średnica w mm
    90.0/84.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    195 (265)/4,000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    620/2,000–2,500
    Stopień sprężania :1
    16.5
  • BMW 730Ld Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6/4
    Pojemność w cm³
    2,993
    Skok / średnica w mm
    90.0/84.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    195 (265)/4,000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    620/2,000–2,500
    Stopień sprężania :1
    16.5
  • BMW 730d xDrive Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6/4
    Pojemność w cm³
    2,993
    Skok / średnica w mm
    90.0/84.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    195 (265)/4,000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    620/2,000–2,500
    Stopień sprężania :1
    16.5
  • BMW 730Ld xDrive Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6/4
    Pojemność w cm³
    2,993
    Skok / średnica w mm
    90.0/84.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    195 (265)/4,000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    620/2,000–2,500
    Stopień sprężania :1
    16.5
  • BMW 740d xDrive Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6/4
    Pojemność w cm³
    2,993
    Skok / średnica w mm
    90.0/84.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    235 (320)/4,400
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    680/1,750–2,250
    Stopień sprężania :1
    16.5
  • BMW 740Ld xDrive Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6/4
    Pojemność w cm³
    2,993
    Skok / średnica w mm
    90.0/84.0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    235 (320)/4,400
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    680/1,750–2,250
    Stopień sprężania :1
    16.5
  • BMW 750d xDrive Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6 / 4
    Pojemność w cm³
    2993
    Skok / średnica w mm
    90,0 / 84,0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    294 (400) / 4000-4400
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    760 / 2000-3000
    Stopień sprężania :1
    16,0
  • BMW 750Ld xDrive Limuzyna
    Cylindry / zawory
    6 / 4
    Pojemność w cm³
    2993
    Skok / średnica w mm
    90,0 / 84,0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    294 (400) / 4000
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    760 / 2000-3000
    Stopień sprężania :1
    16,0
  • Prędkość maksymalna w modelach BMW serii 7 jest ograniczona elektronicznie (z wyjątkiem BMW 740e, BMW 740Le oraz BMW 740Le xDrive).

    Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 6. Podstawą pomiaru zużycia paliwa jest cykl pomiarowy ECE (93/116/WE). Cykl ten składa się w ok. 1/3 z jazdy w mieście, a w 2/3 z jazdy poza terenem zabudowanym (w odniesieniu do pokonywanej odległości). Oprócz zużycia paliwa mierzona jest emisja CO2. Zużycie paliwa obliczono dla samochodów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie dodatkowe (np. szersze opony) może w znacznym stopniu wpływać na zużycie paliwa i osiągi.

    Dane dotyczą wersji niemieckiej. Przedstawione modele mogą zawierać elementy wyposażenia dodatkowego wykraczające poza standardowe wyposażenie pojazdu. Z powodu różnic prawnych w poszczególnych krajach możliwe są rozbieżności w stosunku do przedstawionych tu wariantów modelowych i wyposażenia. Więcej informacji na ten temat udzielają dealerzy BMW. Zastrzegamy sobie prawo do zmian konstrukcji i wyposażenia oraz do ewentualnych pomyłek. Uwzględnienie wyposażenia typowego dla danego kraju nie było możliwe.

    Masa własna wg UE w kg: podane wartości uwzględniają 90-procentowe napełnienie zbiornika paliwa, 68 kg wagi kierowcy i 7 kg bagażu. Masa własna dotyczy samochodów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie dodatkowe może zwiększać tę wartość.

    Moc znamionowa: BMW zaleca stosowanie benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95. Dopuszczalne jest stosowanie paliwa bezołowiowego o liczbie oktanowej 91 lub wyższej i maksymalnej zawartości etanolu do 10% (E10). Dane dotyczące mocy i zużycia odnoszą się do paliwa o liczbie oktanowej 98.

    Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 12,6* – 4,4
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 299 – 116

    Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 iPerformance:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,3 – 2,1
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 53 – 49
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 13,0 – 12,5

    BMW 750i, BMW 750Li, BMW 740d xDrive i BMW 740Ld xDrive mają być dostępne od 4. kwartału 2015 r.

    Zużycie paliwa, emisja CO2 i zużycie energii elektrycznej zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO2 i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.