ELEKTRYZUJĄCA RADOŚĆ Z JAZDY.

BMW 740e Plug-in Hybrid już za 5 300 PLN netto miesięcznie.

BMW iPerformance

ELEKTRYZUJĄCA RADOŚĆ Z JAZDY.

BMW 740e Plug-in Hybrid już za 5 300 PLN netto miesięcznie.

ELEKTRYZUJĄCA RADOŚĆ Z JAZDY.BMW 740e Plug-in Hybrid już za 5 300 PLN netto miesięcznie.

Zasięg i osiągi silnika BMW TwinPower Turbo oraz wydajność silnika elektrycznego: BMW serii 7 z technologią BMW EfficientDynamics eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) łączy najlepsze cechy obu rodzajów napędu. Rezultatem tego jest znacznie niższe zużycie paliwa i niska emisja spalin. A właściwości jezdne, komfort i dobre samopoczucie w BMW serii 7 są jeszcze bardziej odczuwalne.

KONCEPCJA POJAZDU.

To luksusowa limuzyna BMW o najniższym spalaniu i wyśmienitej dynamice jazdy we wszystkich trybach jazdy. Komfort i dynamika BMW serii 7 iPerformance zadowolą nawet najbardziej wymagających. Z zewnątrz model iPerformance różni się od konwencjonalnej wersji m.in. znaczkiem eDrive na obu słupkach C, znaczkiem „i” na przednich błotnikach. Na innowacyjny napęd wskazuje też niebieski grill atrapy chłodnicy i niebieskie dekielki obręczy kół. Ale to, co naprawdę go wyróżnia, to zasięg w trybie elektrycznym. Trasy do 44 – 48 km (z xDrive 41 – 45 km) samochód pokonuje bez lokalnej emisji spalin i bez zużywania paliwa. Nawet w trybie mieszanym emisja CO2 wynosi w BMW serii 7 iPerformance 51 – 45 g/km (z xDrive 56 – 49 g/km). Akumulator wysokonapięciowy umieszczony jest pod kanapą tylną, dzięki czemu do dyspozycji pozostaje 420 l pojemności bagażowej umożliwiającej dostateczną ilość miejsca nawet na spory bagaż. To niezwykle nowatorska koncepcja, która nie ma sobie równych.

INDYWIDUALNE WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE.

BMW serii 7 iPerformance jako hybryda plug-in ma różne tryby pracy napędu, dzięki którym kierowca może w istotny sposób wpływać na realne zużycie paliwa. Jego wielkość zależy z jednej strony od wyboru trybu jazdy – z drugiej strony od indywidualnego użytkowania auta. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze samochód może pokonać trasę do 48 km (z xDrive do 45 km) na samym napędzie elektrycznym.

NAPĘD.

NAPĘD.

BMW serii 7 iPerformance napędza mocny 4-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo oraz wysokowydajny silnik elektryczny eDrive. Moc systemowa wynosi 240 kW (326 KM), a systemowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 2,2 – 2,0 l/100 km (z xDrive 2,5 – 2,1 l/100)*. Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive zapewnia optymalną trakcję. Połączenie tych technologii BMW EfficientDynamics pozwoliło stworzyć innowacyjny samochód o niskim zużyciu paliwa oferujący przy tym pełną dynamikę jazdy i stabilność w każdych warunkach drogowych.
 

* Wszystkie wartości zależą od wybranego rozmiaru opon.

  • 4-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo

    4-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l w BMW 740e/Le iPerformance gwarantuje mnóstwo radości z jazdy już na niskich obrotach oraz wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. A do tego ma niskie zużycie paliwa i niską emisję spalin.

    4-cylindrowy silnik benzynowy zawiera wszystkie zaawansowany komponenty nowoczesnych jednostek napędowych. W celu zwiększenia dynamiki i ekonomiczności BMW stosuje technologię BMW TwinPower Turbo z adaptacyjnym rozrządem Valvetronic, zmienną regulacją faz rozrządu Double VANOS i wtryskiem bezpośrednim High Precision Injection. Dzięki temu silnik przy każdym obciążeniu pracuje z maksymalną sprawnością, a więc przy minimalnym zużyciu paliwa. W hybrydzie plug-in pracuje on podczas ładowania akumulatora wysokonapięciowego na wyższym obciążeniu przy optymalnej sprawności. Oprócz bezpośredniego napędu pojazdu zapewnia więc również bardzo wydajne wytwarzanie energii elektrycznej.

    Silnik z serii BMW EfficientDynamics oferuje moc 190 kW (258 KM), moment obrotowy 400 Nm i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,5 – 5,4 s (xDrive: 5,3 s). Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 2,2 – 2,0 l na 100 km (xDrive: 2,5 – 2,1 l/100 km), a emisja CO2 51 – 45 g/km (xDrive: 56 bis 49 g/km).

  • Silnik elektryczny

    W samochodzie z napędem hybrydowym typu plug-in chłodzony cieczą silnik elektryczny jest zintegrowany ze skrzynią biegów. Generuje moc 83 kW (113 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm. W trybie całkowicie elektrycznym można pokonać odległość do ok. 40 km* (37 km z xDrive*) przy prędkości maksymalnej 120 km/h.

    Gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu, silnik elektryczny działa jak generator napędzany kołami samochodu, przekształcając energię kinetyczną w elektryczną w procesie odzysku energii. Jeszcze wyższy odzysk energii osiągany jest przy hamowaniu. Do określonego nacisku hamulców pojazd hamuje wyłącznie silnikiem elektrycznym. Dzięki temu większa ilość energii kinetycznej ulega przekształceniu w energię elektryczną. Wolna energia z odzysku może być wykorzystywana do napędzania samochodu przez silnik elektryczny lub zasilania komponentów elektrycznych. Pozwala to zmniejszyć zużycie paliwa i znacząco poprawić wydajność jazdy.
    * Wartości wstępne, jeszcze niepotwierdzone oficjalnie. Bazują na 17- i 18-calowych oponach o obniżonym oporze toczenia.

  • Akumulator wysokonapięciowy

    Akumulator wysokonapięciowy w BMW 740e/Le iPerformance Limuzyna umieszczony jest w sposób niezajmujący wiele miejsca pod kanapą tylną. Pojemność bagażnika (420 l) jest jedynie niewiele mniejsza niż w modelach z konwencjonalnym napędem.

    Akumulator można ładować za pomocą dostarczonego kabla do ładowania, na przykład z domowego gniazdka 230 V lub przy publicznych stacjach ładowania. Podczas jazdy silnik elektryczny działa też jako generator i może zamieniać energię kinetyczną na elektryczną (odzysk energii) gromadzoną w akumulatorze.

    Dzięki zastosowaniu technologii litowo-jonowej chłodzony wodą akumulator wysokonapięciowy ma dużą gęstość energii przy stosunkowo kompaktowych rozmiarach. Jego pojemność wynosi 9,2 kWh i umożliwia chwilową moc silnika elektrycznego sięgającą 83 kW. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze BMW 740e/Le iPerformance Limuzyna ma na samym napędzie elektrycznym zasięg 44 do 48 km i rozwija prędkość maksymalną do 140 km/h.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Jednym z istotnych filarów koncepcji BMW iPerformance jest inteligentne zarządzanie energią. System koordynuje współpracę wszystkich elementów układu napędowego, tak aby zapewnić możliwie najlepszą wydajność i wysoką dynamikę jazdy. Poprzez przewidujące strategie pracy inteligentne zarządzanie energią optymalizuje sprawność napędu hybrydowego. Na przykład na podstawie dostępnych danych nawigacyjnych identyfikowane są fragmenty trasy i sytuacje, które najlepiej nadają się do zastosowania silnika elektrycznego lub do ładowania akumulatora wysokonapięciowego.

System zapobiega sytuacjom, w których silnik spalinowy pracowałby z niską sprawnością poprzez zwiększenie obciążenia silnika do zakresu o wyższym stopniu sprawności. Silnik spalinowy oddaje wtedy dodatkową moc. Ta z kolei wykorzystywana jest do ładowania akumulatora za pośrednictwem silnika elektrycznego/generatora w celu późniejszej jazdy na napędzie elektrycznym lub do wydajnego wspomagania pracy silnika spalinowego. Oprócz tego system steruje silnikiem elektrycznym/generatorem, umożliwiając zamianę energii kinetycznej uwalnianej podczas jazdy bez gazu lub hamowania na elektryczną. W połączeniu z trybem ECO PRO inteligentne zarządzanie energią dostosowuje pracę wszystkich systemów oraz osprzętu i funkcji komfortu odpowiednio do potrzeb i konsekwentnie pod kątem najwyższej wydajności.

Przycisk eDrive umożliwia kierowcy wybór jednego z trzech trybów pracy napędu elektrycznego. Po uruchomieniu pojazdu standardowo włączony jest tryb hybrydowy AUTO eDrive. Tryb MAX eDrive umożliwia rozwijanie prędkości do 140 km/h na samym napędzie elektrycznym. W trybie Battery Control energia elektryczna zmagazynowana w akumulatorze zachowywana jest do późniejszego wykorzystania.

  • Tryb AUTO eDrive

    Po uruchomieniu auta standardowo aktywny jest tryb AUTO eDrive, a więc tryb hybrydowy, w którym kierowca może w kontrolowany sposób korzystać z bardzo oszczędnego napędu elektrycznego. W zależności od obciążenia i stanu naładowania akumulatora samochód może poruszać się na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 80 km/h. Wskaźnik Power Meter na zestawie wskaźników informuje kierowcę o tym, jakie jest aktualne wykorzystanie mocy elektrycznej i przy jakim obciążeniu automatycznie załączy się silnik spalinowy.

  • Tryb MAX eDrive

    W trybie MAX eDrive służącym do jazdy na samym napędzie elektrycznym silnik elektryczny pracuje na pełnej mocy. Kierowca może korzystać z pełnego skoku pedału gazu, silnik spalinowy się nie włącza, a samochód osiąga prędkość maksymalną do 120 km/h. Gdy wymagana jest wyższa moc napędu, przez przełączenie dźwigni biegów lub kickdown pedału gazu można w każdej chwili dołączyć silnik spalinowy.

  • Tryb Battery Control

    W trybie Battery Control samochód jest napędzany tylko przez silnik spalinowy i ładowany przy tym do poziomu ustawionego przez kierowcę. Energia elektryczna w akumulatorze pozostaje zarezerwowana na przykład do późniejszego wykorzystania przez napęd elektryczny.

  • Z perspektywą

    Po wpisaniu do nawigacji celu jazdy przewidujący system zarządzania energią analizuje planowaną trasę. Opiera się przy tym na stałych danych, takich jak ograniczenia prędkości i odbierane w czasie rzeczywistym informacje o sytuacji na drogach. Dzięki temu system wykorzysta tryb elektryczny odpowiednio do sytuacji, wydajnie i przede wszystkim na odcinkach, na których będzie to najbardziej opłacalne, na przykład w mieście.

ŁADOWANIE.

Czy to ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego, czy ze stacji BMW i Wallbox z bogatej oferty produktów i usług 360° ELECTRIC – ładowanie wysokonapięciowego akumulatora jest naprawdę proste. Energię w drodze zapewnia wiele publicznych stacji ładowania ChargeNow.

  • Ładowanie w domu

    Samochód można ładować wygodnie w domu ze zwykłego gniazdka 230 V i po niespełna czterech godzinach akumulator jest znów „zatankowany” do pełna. Złącze ładowania w pojeździe znajduje się pod klapką w przednim lewym błotniku. Do ładowania potrzebny jest tylko oferowany standardowo kabel schowany bezpiecznie pod podłogą bagażnika, gdzie zajmuje niewiele miejsca. Specjalne uszczelnienie zabezpiecza złącze i wtyk ładowania przed czynnikami atmosferycznymi. Zamiast zwykłego gniazdka do ładowania można stosować też montowaną na ścianie stację ładowania BMW i Wallbox. Oferuje ona większą moc, co znacznie skraca czas ładowania. Stan naładowania akumulatora wysokonapięciowego można odczytać na wielokolorowym diodowym pierścieniu świetlnym lub w aplikacji BMW ConnectedDrive. W zależności od różnych warunków, na przykład natężenia prądu przyłącza, liczby włączonych urządzeń elektrycznych w samochodzie podczas ładowania czy stosowania stacji BMW i Wallbox pełne naładowanie całkowicie wyczerpanego akumulatora wysokonapięciowego trwa ok. 2,4 godziny. Ponadto przy zewnętrznym ładowaniu można przygotować żądaną temperaturę wewnątrz auta. Wysoki udział jazdy na napędzie elektrycznym pozwala znacznie obniżyć koszty eksploatacji auta.

  • Ładowanie w miejscach publicznych

    Oprócz zwykłych domowych gniazdek samochód można ładować również w drodze, łatwo i komfortowo przy publicznych stacjach ładowania, za pośrednictwem kabla z oferty akcesoriów BMW. Dzięki temu kierowca może na przykład po zakupach kontynuować bezemisyjną jazdę na doładowanym akumulatorze. Złącze ładowania w pojeździe znajduje się pod klapką w przednim lewym błotniku. Do ładowania z domowego gniazdka elektrycznego potrzebny jest tylko oferowany w standardzie kabel schowany bezpiecznie pod podłogą bagażnika, gdzie zajmuje niewiele miejsca. Do korzystania z publicznych stacji ładowania wymagany jest kabel dostępny w ofercie akcesoriów BMW. Czas ładowania zależy od wielu czynników, na przykład natężenia prądu i liczby włączonych urządzeń elektrycznych w pojeździe. Specjalne uszczelnienie zabezpiecza złącze i wtyk ładowania przed czynnikami atmosferycznymi. Diodowe pierścienie świetlne wokół złącza ładowania informują o stanie ładowania w sposób dobrze widoczny z zewnątrz. Za pośrednictwem systemu nawigacyjnego i aplikacji BMW ConnectedDrive kierowca może uzyskać informacje o lokalizacji i dostępności odpowiednich stacji ładowania.
    Autoryzacja przy stacji ładowania i miesięczne rozliczenie przypadłych kosztów energii odbywa się za pośrednictwem oferowanej oddzielnie karty ChargeNow – usługi mobilnościowej BMW.
    Wskazówka: Korzystanie z ChargeNow jest płatną usługą z oferty 360° Electric.

KOMUNIKACJA.

Zawsze w kontakcie ze swoim BMW: za pośrednictwem smartfonu (iOS lub Android), oprócz Usług Zdalnych BMW umożliwiających zamknięcie zamka centralnego na odległość, można korzystać też z funkcji specyficznych dla samochodów hybrydowych. Dzięki temu masz zawsze wgląd w parametry zużycia paliwa i wydajności BMW serii 7 iPerformance. Usługi BMW na każdą sytuację – do korzystania w samochodzie i poza nim.

  • Aplikacja BMW Connected

    Funkcje Zdalne w aplikacji BMW Connected na iOS wskazują szczegółowe informacje o aktualnym stanie Twojego BMW – na przykład lokalizację pojazdu, stan naładowania akumulatora i pozostały zasięg.

    Procedurą ładowania można sterować zdalnie, korzystając z tygodniowego programatora czasowego. Zdalnie można też ustawić optymalną temperaturę w samochodzie przed podróżą. Prosto z aplikacji do pojazdu można też przesyłać punkty docelowe podróży, ciekawe miejsca oraz lokalizacje stacji ładowania.

    Funkcje Zdalne w aplikacji BMW Connected na iOS mierzą też wydajność każdej jazdy i udzielają pomocnych wskazówek umożliwiających jeszcze bardziej wydajną jazdę i wydłużenie zasięgu.

  • Ogrzewanie i klimatyzacja postojowa

    Latem można wsiąść do przyjemnie schłodzonego, a zimą komfortowo podgrzanego samochodu, dzięki klimatyzacji postojowej w BMW 740e/Le. Zastosowanie elektrycznej sprężarki czynnika chłodniczego i elektrycznego podgrzewacza przepływowego automatyczna klimatyzacja pracuje również przy wyłączonym silniku niemal bezgłośnie. Siedem dniom tygodnia można przyporządkować indywidualnie trzy godziny odjazdu.
    Ogrzewanie i chłodzenie zasilane są z akumulatora wysokonapięciowego, a podczas ładowania – z sieci.
    W czasie od pół godziny przed planowanym odjazdem inteligentny system sterowania poprzez ogrzewanie, chłodzenie i wentylację zapewnia uzyskanie ustawionej temperatury. Obsługa odbywa się za pomocą kontrolera iDrive w pojeździe lub – co jest bardzo wygodne – za pomocą kompatybilnego smartfona z aplikacją BMW ConnectedDrive.
    Przy dostatecznym stanie naładowania akumulatora wysokonapięciowego klimatyzacja postojowa działa niezależnie od tego, czy trwa właśnie zewnętrzne ładowanie samochodu czy nie.

  • Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 12,6* – 4,4
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 299 – 116

    Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 iPerformance:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,3 – 2,1
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 53 – 49
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 13,0 – 12,5

    Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW 740Le iPerformance:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,1
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 49
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 12,5

    Zużycie paliwa, emisja CO2 i zużycie energii elektrycznej zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO2 i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.

  • Raty miesięczne netto dla modelu BMW 740e iPerformance za 452 200 zł brutto w ofercie BMW Comfort Lease z opłatą wstępną 15%, okres leasingu: 36 miesięcy, średnioroczny deklarowany przebieg: 20 000 km, gwarantowana wartość końcowa. Niniejsza symulacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. BMW Comfort Lease jest oferowany przez BMW Financial Services Polska Sp. z o.o.