0% EMISJI SPALIN, 100% RADOŚCI Z JAZDY.

Stworzone do elektrycznej mobilności – napęd i technika BMW i3.

0% EMISJI SPALIN, 100% RADOŚCI Z JAZDY.

Stworzone do elektrycznej mobilności – napęd i technika BMW i3.

0% EMISJI SPALIN, 100% RADOŚCI Z JAZDY.Stworzone do elektrycznej mobilności – napęd i technika BMW i3.

Oto początek nowej, fascynującej ery: tam, gdzie jeszcze niedawno słychać było pracę silnika, teraz moc generowana jest niemal bezgłośnie. Okazuje się, że dynamiką w mieście można cieszyć się w całkowitym relaksie. Bo BMW i to konsekwentnie nowa i ekologiczna mobilność elektryczna. BMW i3 to pierwszy samochód zaprojektowany specjalnie pod kątem napędu elektrycznego.

BMW i

ELEKTRYZUJĄCA RADOŚĆ Z JAZDY.

Najpiękniejsza radość jest spontaniczna. Tak spontaniczna, jak napęd elektryczny BMW eDrive. Przy ruszaniu z miejsca wystarczy lekkie naciśnięcie pedału jazdy, aby pełen moment obrotowy energicznie i niemal bezgłośnie wprawił BMW i3 w ruch. Tym pedałem można również hamować: po jego zwolnieniu odczujesz natychmiastowy efekt hamowania. Dzieje się to dlatego, że Twoje BMW i3 zamienia uwolnioną energię kinetyczną w elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze. To wrażenie jazdy „na jednym pedale” nie tylko zapewnia bardzo bezpośrednie wyczucie samochodu, ale też zwiększa zasięg.

Zupełnie nowe wrażenia z jazdy.

W pełni elektryczny napęd BMW i3.

  • BMW eDrive: dynamiczny start z miejsca

    Rzadko kiedy nowa era zaczyna się tak brawurowo, jak w przypadku BMW i3. Napęd elektryczny eDrive został opracowany samodzielnie przez BMW. Moc 125 kW (170 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm gwarantują wyśmienitą dynamikę jazdy. A co to oznacza w praktyce? Już w chwili ruszania z miejsca dostępny jest pełen moment obrotowy. Konwencjonalne samochody zmieniają biegi podczas przyspieszania, a w pełni elektryczne BMW i3 (94 Ah) pokonuje sprint od 0 do 100 km/h bez przerywania transmisji napędu w 7,3 s. Szczególnie na pierwszych metrach jest w stanie zostawić w tyle nawet samochody o znacznie mocniejszych silnikach.

  • Zużycie energii: elektryczna wydajność

    BMW i3 wyznacza nowe standardy również pod względem wydajności: zużycie energii BMW i3 (60 Ah) wynosi tylko 12,9 kWh na 100 km. A w BMW i3 (94 Ah) jedynie 12,5 kWh. Daje to zdumiewająco niski koszt 3,50 euro na 100 km niemal bezgłośnej, „bezzapachowej” i w pełni komfortowej jazdy.

RANGE EXTENDER.

RANGE EXTENDER.

Jeszcze dłuższa radość z jazdy: opcjonalny Range Extender umieszczony obok silnika elektrycznego w tylnej części BMW i3 pozwala wydłużyć zasięg BMW i3 (94 Ah) w trybie COMFORT do długości od 200 do 330 km. W BMW i3 (60 Ah) zasięg można zwiększyć do długości od 130 do 270 km. Mały i cichy 2-cylindrowy silnik benzynowy napędza generator, który utrzymuje stały poziom naładowania akumulatora, dzięki czemu BMW i3 może nadal poruszać się na napędzie elektrycznym. Range Extender włącza się automatycznie przy niskim poziomie naładowania akumulatora.

INDYWIDUALNA MOBILNOŚĆ PRZEDE WSZYSTKIM.

Aby można było wejść w nową erę elektrycznej mobilności, trzeba było cały samochód zaprojektować na nowo. Jedną z największych trudności było zniwelowanie masy akumulatora wysokonapięciowego. Dlatego konstrukcja samochodu podzielona jest na dwie niezależne części: w dolnym module Drive z aluminium umieszczone są komponenty układu jezdnego i napędowego oraz akumulator, a górny moduł Life mieści przestronną kabinę pasażerską. Po raz pierwszy udało się wykonać ją z niezwykle lekkiego i wytrzymałego karbonu. Włókna węglowe, które są dziesięciokrotnie cieńsze od ludzkiego włosa, są stabilniejsze od stali, choć ważą tylko połowę. Zmniejsza to masę i obniża środek ciężkości BMW i3 – oraz zwiększa jego bezpieczeństwo i zwinność.

Wzorzec na przyszłość.

Produkcja BMW i3.

  • Moduł Life

    Dzięki innowacyjnej konstrukcji LifeDrive pasażerowie mają do dyspozycji całą przestrzeń modułu Life. Kierowcy i pasażera nie oddziela tunel środkowy. Pomiędzy otwieranymi przeciwsobnie drzwiami nie ma słupka B. Zapewnia to przestronność niespotykaną w tej klasie samochodów. Cechy te to efekt zastosowania po raz pierwszy w seryjnej produkcji kabiny pasażerskiej z wysokowytrzymałego karbonu. Dzięki temu masa własna BMW i3 wynosi tylko 1245 kg (BMW i3 (94 Ah)), co daje mu niesamowitą zwinność i pozytywnie wpływa na zasięg. Solidna konstrukcja z karbonu zapewnia przy tym wysokie bezpieczeństwo sprawdzone w licznych testach.

  • Moduł Drive

    Moduł Drive wykonany jest z aluminium i mieści wszystkie podzespoły umożliwiające jazdę. Z tyłu znajduje się silnik elektryczny, skrzynia biegów oraz opcjonalny Range Extender. Umiejscowienie stosunkowo niewielkiego silnika z tyłu pojazdu umożliwia większy skręt przednich kół, co ułatwia parkowanie i zwiększa zwrotność. Akumulator wysokonapięciowy w stabilnej obudowie z aluminium umieszczony jest absolutnie bezpiecznie pod podłogą. W tym miejscu jest optymalnie zabezpieczony na wypadek kolizji. Taka lokalizacja zapewnia również niski środek ciężkości, co doskonale sprzyja zwinności tylnonapędowego BMW i3. Akumulator objęty jest gwarancją na 8 lat lub 100 000 km.

KARBON – POCZĄTEK NOWEJ ERY.

Zalety.

CFRP to niezwykle wytrzymały materiał wykonany z mieszanki tworzyw sztucznych wzmocnionej włóknem węglowym. Jest o ok. 30% lżejszy od aluminium i o ok. 50% lżejszy od stali.

Produkcja. Krok 1.

BMW Group produkuje włókna węglowe we własnym zakresie wspólnie z firmą SGL Automotive Carbon Fibers. Po ponad dziesięciu latach badań i doświadczeń po raz pierwszy taka produkcja w przemyśle samochodowym stała się możliwa w skali przemysłowej.

Produkcja. Krok 2.

Z włókien węglowych wytwarzane są maty nasączane specjalnymi żywicami.

Produkcja. Krok 3.

Następnie wypiekane są w formie stałych elementów – części karoseryjnych.

Produkcja. Krok 4.

W kolejnym kroku poszczególne elementy karoserii klejone są ze sobą w całkowicie automatycznym procesie własnego autorstwa.

Rezultat.

Zastosowanie karbonu zapewnia większą stabilność karoserii oraz większe bezpieczeństwo pasażerów. Maksymalna sztywność umożliwia szybsze przyspieszanie oraz lepszą zwinność i lepsze właściwości jezdne, a mniejsza masa obniża zużycie energii.

SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE KIEROWCĘ.

SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE KIEROWCĘ.

Liczne systemy wspomagające kierowcę w BMW i3 ułatwiają nie tylko jazdę, ale też parkowanie. System asystujący kierowcy plus ostrzega przed grożącymi kolizjami i może w ruchu miejskim oraz podczas jazdy w korkach automatycznie utrzymywać prędkość i dystans pod poprzedzającego pojazdu. Asystent jazdy w korku przejmuje nawet kierowanie w korkach na autostradzie. Asystent parkowania sprawia, że parkowanie jest dziecinnie proste, a do tego wyjątkowo bezpieczne – a na życzenie może odbywać się samoczynnie.

  • System asystujący kierowcy plus

    Opcjonalny system asystujący kierowcy plus obejmuje bogaty pakiet innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę, dzięki którym jazda BMW i3 jest szczególnie bezpieczna i komfortowa. Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go w zakresie od 0 do 140 km/h automatycznie utrzymuje żądany odstęp od poprzedzającego pojazdu i samoczynnie reguluje prędkość nawet do całkowitego zatrzymania. A w korkach przy prędkościach do 60 km/h asystent jazdy w korku dodatkowo aktywnie wspiera kierowcę w kierowaniu. W ten sposób twoje BMW i3 pomaga Ci utrzymać kurs, o ile trzymasz kierownicę przynajmniej jedną ręką. Ostrzeganie przed kolizją z miejską funkcją hamowania ostrzega przed grożącymi kolizjami z innymi pojazdami, a ostrzeganie przed pieszymi z miejską funkcją hamowania ostrzega przy dostatecznej jasności przed kolizją z pieszymi. Speed Limit Info wyświetla na desce rozdzielczej rozpoznane obowiązujące ograniczenie prędkości.

  • Asystent parkowania

    Pakiet wspomagania parkowania obejmuje szeroki zakres funkcji ułatwiających parkowanie: czujniki Park Distance Control, kamera cofania i asystent parkowania umożliwiają nie tylko komfortowe parkowanie, ale też całkowicie automatycznie parkowanie, przy którym BMW i3 samoczynnie przyspiesza, hamuje i kieruje.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Zużycie energii i emisja CO₂ BMW i3 (60 Ah):
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO₂ w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 12,9

    Zużycie energii i emisja CO₂ BMW i3 (94 Ah):
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO₂ w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 12,6 / 13,1*

    Zużycie energii i emisja CO₂ BMW i3 (60 Ah) z Range Extenderem:
    Emisja CO₂ w g/km (cykl mieszany): 13
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 13,5
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0,6

    Zużycie energii i emisja CO₂ BMW i3 (94 Ah) z Range Extenderem:
    Emisja CO₂ w g/km (cykl mieszany): 12
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 11,3 / 11,9**
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0,6

    * Obręcze kół 2: 20’’ Styling 431

    ** Obręcze kół 2: 20’’ koła zimowe

    Zużycie paliwa, emisja CO₂ i zużycie energii elektrycznej zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.

    Zasięg zależy od wielu różnych czynników, przede wszystkim: indywidualnego stylu jazdy, uwarunkowań trasy, temperatury zewnętrznej, ogrzewania lub klimatyzacji oraz wstępnego ustawiania temperatury.

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO₂ i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.

     

    Rata miesięczna netto dla modelu i3 BEV 94Ah z silnikiem elektrycznym o mocy 125 kW za 169 785 zł w ofercie BMW eLeasing z opłatą wstępną 15%, okres leasingu: 36 miesięcy, średnioroczny deklarowany przebieg: 15 000 km, gwarantowana wartość końcowa. Szczegóły u Dealerów BMW. Niniejsza symulacja nie stanowi oferty w rozumieniu Art. 66 Kodeksu Cywilnego. BMW Comfort Lease oferowany przez BMW Financial Services Polska Sp. z o.o.