SPORTOWY I ELEKTRYZUJĄCY.

BMW i

Napęd BMW i8.

SPORTOWY I ELEKTRYZUJĄCY.

Napęd BMW i8.

Połączenie silnika elektrycznego i mocnej jednostki benzynowej stanowi solidny fundament dla jednego z najbardziej innowacyjnych samochodów sportowych obecnych czasów – BMW i8. Sportowy charakter pojazdu wyczuwa się zawsze i wszędzie: precyzyjna współpraca silnika spalinowego i napędu elektrycznegoo zapewnia w równym stopniu wydajność i dynamikę.

SPORTOWY I ELEKTRYZUJĄCY.Napęd BMW i8.

Połączenie silnika elektrycznego i mocnej jednostki benzynowej stanowi solidny fundament dla jednego z najbardziej innowacyjnych samochodów sportowych obecnych czasów – BMW i8. Sportowy charakter pojazdu wyczuwa się zawsze i wszędzie: precyzyjna współpraca silnika spalinowego i napędu elektrycznegoo zapewnia w równym stopniu wydajność i dynamikę.

BMW i

BMW eDRIVE.

Technologia BMW eDrive jest efektem długoletnich prac nad rozwiązaniami z zakresu BMW EfficientDynamics. Pełen moment obrotowy zwinnego silnika elektrycznego jest do dyspozycji już od chwili ruszenia z miejsca i gwarantuje nieporównywalną radość z jazdy. Innowacyjny układ chłodzenia utrzymuje akumulator wysokonapięciowy zawsze w optymalnej temperaturze roboczej, co zwiększa jego moc i wydłuża żywotność.
Inteligentne zarządzanie energią koordynuje współpracę silnika elektrycznego z akumulatorem oraz silnikiem elektrycznym i spalinowym – zawsze pod kątem maksymalnej mocy przy minimalnym zużyciu paliwa. Tak powstaje mocny i wydajny system hybrydowy plug-in.

BMW eDrive jako hybryda plug-in.

Pierwszy samochód sportowy zużywający tle paliwa co małe auto.

  • Wydajny system hybrydowy plug-in

    Perspektywiczne myślenie dla perspektywicznej jazdy. Inteligentny napęd eDrive BMW i8 jako hybrydowy system plug-in łączy zalety silnika elektrycznego i benzynowego, oferując przy tym wyjątkowe wrażenia z jazdy: maksymalną wydajność i maksymalną dynamikę. Na osi przedniej znajduje się silnik elektryczny z mocnym silnikiem 96 kW (131 KM). Z kolei oś tylna napędzana jest mocnym 3-cylindrowym silnikiem benzynowym BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 l, maksymalnej mocy 170 kW (231 KM) i momencie obrotowym 320 Nm i w połączeniu z elektryczną funkcją boost zapewnia typową dla BMW radość z jazdy. Wspólnie oba silniki przyspieszają BMW i8 od 0 do 100 km/h w 4,4 s. I to przy niezwykle niskim zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 2,1 l na 100 km i emisji CO2 na poziomie 49 g/km. Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia energii, paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w broszurze „Informacje o zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu prądu nowych samochodów osobowych”, która dostępna jest nieodpłatnie we wszystkich salonach BMW.
    Spaliny silnika spalinowego spełniają wymogi normy Euro 6. Podstawą pomiaru zużycia (prądu, paliwa) jest cykl pomiarowy ECE (93/116/WE). Cykl ten składa się w ok. 1/3 z jazdy w mieście, a w 2/3 z jazdy poza terenem zabudowanym (w odniesieniu do pokonywanej odległości). Oprócz zużycia energii mierzona jest emisja CO2. Zużycie paliwa obliczono dla samochodów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie dodatkowe może mieć istotny wpływ na zużycie paliwa i osiągi.
    Dane dotyczą wersji niemieckiej. Przedstawione modele mogą zawierać elementy wyposażenia dodatkowego wykraczające poza standardowe wyposażenie pojazdu. Z powodu różnic prawnych w poszczególnych krajach możliwe są rozbieżności w stosunku do przedstawionych tu wariantów modelowych i wyposażenia. Więcej informacji na ten temat udzielają dealerzy BMW. Zastrzegamy sobie prawo do zmian konstrukcji i wyposażenia oraz do ewentualnych pomyłek. Uwzględnienie wyposażenia typowego dla danego kraju nie było możliwe.
    Masa własna wg UE w kg: Podane wartości uwzględniają 90-procentowe napełnienie zbiornika paliwa, 68 kg wagi kierowcy i 7 kg bagażu. Masa własna dotyczy samochodów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie dodatkowe może zwiększać tę wartość.
    BMW zaleca stosowanie bezołowiowej benzyny super o liczbie oktanowej 95. Dopuszczalne jest stosowanie paliwa bezołowiowego o liczbie oktanowej 91 lub wyższej i maksymalnej zawartości etanolu do 10% (E10). Dane dotyczące zużycia paliwa silnika spalinowego odnoszą się do paliwa o liczbie oktanowej 98.
    Powyższe dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie wchodzą w zakres oferty, a służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu.
    Przy ustalaniu emisji CO2 zgodnie z dyrektywą 1999/94/WE nie zostały uwzględnione emisje CO2 powstające przy produkcji i dostarczaniu paliwa lub innych nośników energii.

  • Inteligentne zarządzanie energią

    Niezwykła wydajność BMW i8 bierze się z idealnej współpracy technologii BMW eDrive i silnika benzynowego. W zależności od trybu jazdy i sytuacji na drodze użycie obu elementów systemu jest precyzyjnie koordynowane i odpowiednio dostosowywane do warunków. Odzysk energii hamowania, odczuwalny w pracy pedału gazu i podczas hamowania, w znacznym stopniu wydłuża zasięg na samym napędzie elektrycznym. Zoptymalizowana aerodynamicznie sylwetka przyczynia się dodatkowo do tego, że BMW i8 jako samochód sportowy czystej krwi osiąga parametry zużycia paliwa i emisji porównywalne z parametrami małego auta.

3-CYLINDROWY SILNIK BENZYNOWY BMW TWINPOWER TURBO O POJEMNOŚCI 1,5 L.

3-CYLINDROWY SILNIK BENZYNOWY BMW TWINPOWER TURBO O POJEMNOŚCI 1,5 L.

Zaprojektowany w ramach strategii BMW EfficientDynamics 3-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 l systemu hybrydowego plug-in posiada wszelkie zalety, których oczekuje się od silnika samochodu sportowego. Układ sterowania silnikiem poprzez punkt zapłonu gwarantuje optymalny rozrząd i zapewnia szybką reakcję turbosprężarki. Silnik o mocy 170 kW (231 KM) jest przy tym nadzwyczaj energiczny i osiąga moment obrotowy do 320 Nm. Dynamika i wysoka moc idą w parze z niespotykaną wydajnością, o czym świadczy zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 2,1 l/100 km i emisja CO2 wynosząca 49 g/km.

Lekki i kompaktowy.

Silnik BMW TwinPower Turbo charakteryzuje się wysokimi osiągami i niskim zużyciem paliwa.

TRYBY JAZDY.

Kilka trybów jazdy – jedna wielka radość z jazdy: COMFORT, ECO PRO i SPORT optymalizują właściwości jezdne BMW i8 odpowiednio do sytuacji. Umożliwiają one zarówno jazdę z prędkością do 65 km/h na samym napędzie elektrycznym na odcinku do 37 km, jak i wybitnie sportową jazdę poza miastem, jak przystało na prawdziwy samochód sportowy. Pomiędzy tym znajduje się doskonała mieszanka obu światów: silnik benzynowy i elektryczny demonstrują w każdej chwili, że ich techniczna symbioza bynajmniej nie oznacza kompromisu.
Po naciśnięciu przycisku eDrive BMW i8 porusza się tylko na napędzie elektrycznym. Przycisk działa w trybie COMFORT i ECO PRO. W trybie COMFORT z włączoną funkcją eDrive BMW i8 porusza się bez wsparcia silnika spalinowego aż do niemal całkowitego rozładowania akumulatora. Podczas jazdy elektrycznej z eDrive można rozwinąć prędkość do 120 km/h. Jeżeli przycisk eDrive nie jest wciśnięty, to już przy 60 km/h załącza się dodatkowo silnik spalinowy.
* Wynik badania zużycia paliwa przeprowadzonego przez BMW. Zasięg zależny od wielu różnych czynników, przede wszystkim: indywidualnego stylu jazdy, uwarunkowań trasy, temperatury zewnętrznej, ogrzewania lub klimatyzacji oraz zastanej temperatury.

  • Tryb COMFORT

    Ruszaj i od razu nastaw się na wszelkie możliwości. W trybie COMFORT w pełni naładowane BMW i8 startuje od razu na napędzie elektrycznym. Jazda na samym napędzie elektrycznym jest możliwa z prędkością do ok. 65 km/h i dotyczy także ruszania z miejsca na światłach i manewrów wyprzedzania. Przy wyższych prędkościach włącza się automatycznie silnik benzynowy, gwarantując optymalny komfort jazdy.

  • Tryb ECO PRO

    W trybie ECO PRO BMW i8 może wykazać się swoją wydajnością. Praca pedału gazu i skrzyni biegów, a także ogrzewania i klimatyzacji ukierunkowana jest na maksymalną wydajność. Jazda na samym napędzie elektrycznym możliwa jest do 65 km/h. Przy większych prędkościach, lub gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej określonego poziomi, załącza się dodatkowo silnik spalinowy.

  • Tryb SPORT

    Dźwignią biegów kierowca może przełączyć się z ustawienia skrzyni „D” na zautomatyzowany wybór biegów w trybie SPORT. W tym trybie możliwa jest też ręczna zmiana biegów – za pomocą dźwigni biegów lub dźwigienek przy kierownicy. W trybie SPORT aktywna jest także konfiguracja pojazdu nastawiona na wybitnie sportową jazdę. W tym trybie silnik spalinowy i elektryczny oddają swój napęd z maksymalną dynamiką, charakterystyka pedału gazu dostosowana jest do błyskawicznej reakcji i w pełni wykorzystana jest funkcja boost silnika elektrycznego. Aby zapewnić zawsze dostateczną ilość energii, w trybie SPORT maksymalne jest również działanie odzysku energii podczas hamowania hamulcami lub silnikiem.

NAPĘD NA CZTERY KOŁA.

Po naciśnięciu przycisku eDrive BMW i8 jest napędzane tylko elektrycznie i wyłącznie na osi przedniej. W trybie hybrydowym napęd na cztery koła i inteligentne połączenie dwóch rodzajów napędu umożliwiają optymalną trakcję w każdej sytuacji na drodze. Na osi przedniej znajduje się silnik elektryczny, podczas gdy na osi tylnej pracuje wysokowydajna jednostka 3-cylindrowa. Dwa siniki umożliwiają więc jednoczesny napęd wszystkich czterech i w zależności od sytuacji wykorzystywanie zalet napędu przedniego i na cztery koła. Poza miastem napęd na cztery koła w BMW i8 pokazuje pełnię swojej mocy – aż do 250 km/h.