LEKKOATLETA W SZCZYTOWEJ FORMIE.

BMW i

Wydajność i dynamika w BMW i8.

LEKKOATLETA W SZCZYTOWEJ FORMIE.

Wydajność i dynamika w BMW i8.

Innowacyjna konstrukcja pojazdu LifeDrive daje BMW i8 idealne warunki dla uzyskania optymalnego rozkładu masy i najniższego środka ciężkości ze wszystkich pojazdów BMW. To idealna baza dla klasycznego samochodu sportowego. Ultralekkie materiały, optymalizacje aerodynamiczne i bogaty pakiet technologii BMW EfficientDynamics sprawiają, że BMW i8 osiąga jednocześnie zdumiewające parametry zużycia paliwa i emisji.

LEKKOATLETA W SZCZYTOWEJ FORMIE.Wydajność i dynamika w BMW i8.

Innowacyjna konstrukcja pojazdu LifeDrive daje BMW i8 idealne warunki dla uzyskania optymalnego rozkładu masy i najniższego środka ciężkości ze wszystkich pojazdów BMW. To idealna baza dla klasycznego samochodu sportowego. Ultralekkie materiały, optymalizacje aerodynamiczne i bogaty pakiet technologii BMW EfficientDynamics sprawiają, że BMW i8 osiąga jednocześnie zdumiewające parametry zużycia paliwa i emisji.

BMW i

AERODYNAMIKA.

Opływowa karoseria, charakterystyczny stożkowaty kształt, niewielka masa – BMW i8 prezentuje się zdecydowanie jak rasowe auto sportowe. Szereg zoptymalizowanych aerodynamicznie rozwiązań sprawia, że przy maksymalnej dynamice samochód szczyci się jednocześnie optymalną wydajnością. Przykładem mogą być wykonane w postaci kanałów powietrznych diodowe lampy tylne w stylistyce „warstwowej”, na które podczas jazdy kieruje się strumień powietrza.

Niskie, szerokie i dynamiczne.

BMW i8 posiada wszelkie cechy rasowego samochodu sportowego.

  • Aerodynamiczna stylistyka

    Kontury i płaska sylwetka BMW i8 sygnalizują już na pierwszy rzut oka wyraźne parcie naprzód. Auto dynamiczne nawet podczas postoju, w formie i wielu detalach zorientowane na idealną aerodynamikę, wyróżniające się przy tym nowatorską stylistyką. Tzw. „Stream Flow”, czyli zbiegające się słupki C, zakrzywiona ku górze linia błotników i kontury dachu, to nie tylko zabieg wizualny. W BMW i8 elementy te znacznie poprawiają aerodynamikę. Współczynnik oporu powietrza Cx wynoszący 0,26 nie pozostawia wątpliwości co do sportowego charakteru BMW i8 – przy aerodynamicznym klinowym kształcie, jaki trudno znaleźć gdzie indziej.

  • Cechy aerodynamiczne

    Częściowo zamknięta atrapa chłodnicy BMW i aktywne sterowanie klapami powietrza z przodu wpuszczają tylko tyle powietrza, ile potrzebne jest do chłodzenia. Duże wloty powietrza w pasie przednim, tzw. zasłony powietrzne, efektywnie przyczyniają się do zmniejszenia oporu powietrza – i sprawiają, że aerodynamikę BMW i8 widać już na pierwszy rzut oka. Także krawędzie aerodynamiczne za kołami przednimi i przed kołami tylnymi pozytywnie wpływają na redukcję oporu powietrza. Precyzyjnie ukierunkowany strumień powietrza w różnych częściach karoserii zapewnia maksymalną dynamikę i stabilność jazdy. Swój udział mają w tym także specjalne progi z dyfuzorem. Oprócz tego do ograniczenia oporu powietrza przyczyniają się koła aerodynamiczne, które minimalizują zawirowania powietrza.

INTELIGENTNA LEKKA KONSTRUKCJA.

INTELIGENTNA LEKKA KONSTRUKCJA.

Konsekwentna lekka konstrukcja w samochodach z napędem elektrycznym to rzecz nieodzowna. To jedna z ich najbardziej charakterystycznych cech, który ma istotny wpływ na dynamikę, stylistykę i zapotrzebowania na energię. Niska masa pojazdu umożliwia lepsze przyspieszenie, większą zwinność i maksymalną wydajność.

Lightweight construction in the BMW i8.

Mniej kilogramów. Większa zwinność i lepsza wydajność.

KARBON.

KARBON.

Aby skompensować większą masę akumulatora elektrycznego, w kabinie pasażerskiej stosuje się tworzywo karbonowe, które jest materiałem innowacyjnym i uniwersalnym: o 50% lżejsze od stali i o ok. 30% lżejsze od aluminium, a jednocześnie tak samo wytrzymałe i zapewniające dobrą ochronę w przypadku kolizji. Modele BMW i są pierwszymi pojazdami produkowanymi seryjnie na świecie, które w większości są wykonane z tego supernowoczesnego materiału. Tym samym karbon należy do istotnych elementów innowacyjnej konstrukcji LifeDrive, która stanowi prawdziwą rewolucję w BMW i8, i która zmieni przyszłość sportowej jazdy.

KONSTRUKCJA LIFEDRIVE.

Proporcje typowe dla samochodów sportowych łączą się z niezwykle lekką konstrukcją, w której inżynierowie zrezygnowali z każdego grama, który nie jest niezbędny. Konstrukcja LifeDrive składa się z dwóch części dostosowanych precyzyjnie do wymogów inteligentnej lekkiej konstrukcji. Pierwszym komponentem jest moduł Drive – podwozie z aluminium, w którego przedniej części osadzony jest silnik elektryczny. W tylnej części tego modułu znajduje się 3-cylindrowy silnik benzynowy. Oba elementy są połączone akumulatorem wysokonapięciowym. Drugim komponentem konstrukcji LifeDrive jest moduł Life – ultralekka kabina pasażerska z wytrzymałego karbonu. Kompensuje ona m.in. dodatkową masę silnika elektrycznego i akumulatora. Oba komponenty połączone w konstrukcję LifeDrive tworzą BMW i8 – prekursora hybryd nowej generacji. Koncepcja lekkiej konstrukcji stanowi idealne warunki ku temu, aby efektywnie połączyć autentycznie sportowy charakter z przemyślaną ekologią.

Wyjątkowa koncepcja.

Baza dla połączenia sportowego charakteru i ekologicznej wydajności.

  • Rozkład masy na osie 50:50

    Unikalna konstrukcja LifeDrive daje BMW i8 optymalny rozkład masy na osie. Z przodu silnik elektryczny, z tyłu silnik benzynowy – a jako łącznik tzw. tunel energetyczny z wbudowanym akumulatorem wysokonapięciowym biegnący wzdłuż konsoli środkowej. Technologia hybrydowa z akumulatorem w podłodze karoserii i umieszczony nad nią lekki moduł karbonowy zapewniają optymalny rozkład masy i dzięki temu doskonałe i ekstremalnie sportowe prowadzenie.