PROSTA TO NIC INNEGO NIŻ STRACHLIWY ZAKRĘT.

BMW M

Dynamika jazdy i wydajność BMW M2 Coupé.

PROSTA TO NIC INNEGO NIŻ STRACHLIWY ZAKRĘT.

Dynamika jazdy i wydajność BMW M2 Coupé.

Stworzone do spontanicznych sprintów i szybkich zakrętów. Ekstremalne wrażenia z jazdy, które budzą fascynację. Wysoka zwinność, dynamika i charakterystyczne brzmienie – BMW M2 Coupé to typowy przedstawiciel samochodów M. Opcjonalnie z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową M gwarantującą wyjątkowo szybką zmianę biegów. Hamulce M z „pływającymi” tarczami wytrzymującymi największe obciążenia. Standardowo z aktywnym mechanizmem różnicowym M zapewniającym maksymalną stabilność jazdy i trakcję. Samochód stworzony, aby dominować na trasie.

PROSTA TO NIC INNEGO NIŻ STRACHLIWY ZAKRĘT.Dynamika jazdy i wydajność BMW M2 Coupé.

Stworzone do spontanicznych sprintów i szybkich zakrętów. Ekstremalne wrażenia z jazdy, które budzą fascynację. Wysoka zwinność, dynamika i charakterystyczne brzmienie – BMW M2 Coupé to typowy przedstawiciel samochodów M. Opcjonalnie z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową M gwarantującą wyjątkowo szybką zmianę biegów. Hamulce M z „pływającymi” tarczami wytrzymującymi największe obciążenia. Standardowo z aktywnym mechanizmem różnicowym M zapewniającym maksymalną stabilność jazdy i trakcję. Samochód stworzony, aby dominować na trasie.

BMW M

OPCJE SKRZYŃ BIEGÓW.

6-biegowa skrzynia manualna M.

Lekka i kompaktowa konstrukcja 6-biegowej skrzyni manualnej M to nie tylko mniejsza masa pojazdu ze wszystkimi jej zaletami w zakresie dynamiki, zwinności, przyspieszenia i zużycia paliwa. To również lepszy rozkład masy na osie w proporcjach niemal 50:50, a tym samym neutralne, stabilne właściwości jezdne w każdej sytuacji. Wewnątrz skrzyni biegów dodatkowy komfort zapewniają nowatorskie karbonowe okładziny cierne. Nowa skrzynia pracuje jeszcze wydajniej dzięki układowi smarowania z suchą miską olejową. Ta technologia zaczerpnięta ze sportów motorowych poprawia sprawność i zmniejsza zużycie paliwa. Konstruktorom M udało się przy tym jeszcze bardziej obniżyć odgłosy pracy skrzyni. Manualna skrzynia 6-biegowa jest także w pełni zintegrowana z najnowocześniejszymi systemami regulacji: we współpracy ze sterownikiem silnika czujniki skrzyni podają przy zmianie biegów sygnały do regulacji obrotów silnika.

7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M z Drivelogic.

7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M z układem Drivelogic to innowacyjna przekładnia dostosowana specjalnie do wysokoobrotowych silników BMW M. Układ obejmuje automatyczny wybór biegu zoptymalizowany pod kątem trakcji, funkcję Launch Control, Low Speed Assistance, funkcję Auto Start Stop. Umożliwia niezwykle szybką zmianę biegów bez przerywania przeniesienia napędu. Dwa zespoły przekładniowe, każdy z własnym sprzęgłem, przenoszą napęd z silnika bez strat na oś tylną. Sterowanie odbywa się automatycznie lub za pomocą dźwigni zmiany przełożeń albo dźwigienek przy kierownicy. Podobnie jak w przypadku funkcji Launch Control umożliwiającej start zatrzymany z maksymalnym przyspieszeniem, skrzynia zapewnia ekstremalnie dynamiczną jazdę: zmianę biegów na pełnym gazie bez wciskania pedału sprzęgła, bez przerywania transmisji napędu. Układ Drivelogic oferuje przy tym zarówno w trybie zautomatyzowanym (D), jak i ręcznym (S) trzy programy wybierane przełącznikiem właściwości jezdnych – od ekstremalnie sportowego poprzez komfortowy po oszczędny.

TŁUMIK KOŃCOWY M.

TŁUMIK KOŃCOWY M.

Typowy dla M tłumik końcowy z podwójną końcówką rury wydechowej dzięki niższemu przeciwciśnieniu spalin optymalizuje moc i emisję silnika M. Elektryczne sterowanie klap spalinowych gwarantuje charakterystyczne sportowe brzmienie.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

Aktywny mechanizm różnicowy M z całkowicie adaptacyjnym rozdział momentu napędowego na tylne koła optymalizuje trakcję i stabilność jazdy przy dynamicznych zmianach pasa ruchu i przyspieszaniu na wyjściu z zakrętów, przy szybkim pokonywaniu zakrętów oraz na nawierzchni o zróżnicowanych właściwościach, na śniegu, szutrze i lodzie. Nawet przy ekstremalnych przyspieszeniach poprzecznych gwarantuje precyzyjne prowadzenie pojazdu. Stała, płynna regulacja blokady mechanizmu daje bardziej harmonijne właściwości jezdne, a tym samym lepsze panowanie nad autem w ekstremalnych sytuacjach.


Trakcja optymalizowana jest poprzez elektronicznie sterowaną wielopłytkową blokadą mechanizmu różnicowego redukującą różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami. System zaczerpnięty ze sportów motorowych powiązany jest przez sterownik elektroniczny z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i zapewnia optymalne w każdej sytuacji zmienne wykorzystanie momentu blokującego w zakresie od 0 do 100 procent, neutralizując nawet najmniejsze różnice momentu obrotowego na obu kołach napędowych – bez sprzyjania nadsterowności. W ten sposób aktywny mechanizm różnicowy M gwarantuje optymalną przyczepność, stabilne prowadzenie i niemal bezstratne przeniesienie mocy napędu na drogę.

WYŚCIGOWY CHARAKTER.

Urzekająca dynamika, wyśmienita zwinność, precyzyjne prowadzenie: trzy cechy od zawsze wyróżniające samochody ze znaczkiem M. Radość z jazdy BMW M2 Coupé to efekt zaawansowanych technologii przetestowanych w najbardziej ekstremalnych warunkach. Dzięki temu samochód jest zawsze gotowy do błyskawicznego sprintu i gwarantuje maksymalną przyczepność. Najważniejsze komponenty zoptymalizowano pod kątem eksploatacji w warunkach wyścigów i najwyższych obciążeń. Tę intrygując koncepcję auta uzupełnia DSC z trybem M Dynamic Mode, elektryczne wspomaganie kierownicy z układem M Servotronic oraz lekka konstrukcja przedniej i tylnej osi.

  • Wyścigowe zdolności

    Przyspieszenia poprzeczne i wzdłużne panujące na torach wyścigowych stanowią nie lada wyzwanie dla układu smarowania. Dzięki doświadczeniu w sportach motorowych inżynierowie BMW M GmbH zapewnili niezawodne smarowanie zarówno w codziennej eksploatacji i na torze wyścigowym.

  • M Dynamic Mode

    Tryb M Dynamic będący funkcją układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) umożliwia wysoką dynamikę jazdy poprzez dopuszczenie poślizgu kół w określonym zakresie.


    Dynamiczna kontrola stabilności (DSC) poprzez liczne czujniki rozpoznaje tendencję do utraty stabilności, np. podsterowność, nadsterowność czy utrata trakcji. W takich przypadkach w zwykłym trybie jazdy DSC natychmiast stabilizuje samochód poprzez zmniejszenie mocy silnika i w razie potrzeby przyhamowanie poszczególnych kół.


    W załączanym na życzenie trybie M Dynamic takie działanie pojawia się później, aby zwiększyć zakres graniczny dynamiki jazdy i umożliwić sportowo dynamiczną jazdę. Zwiększony poślizg kół pozwala w pełni wykorzystać maksymalny potencjał dynamiki poprzecznej i wzdłużnej. W przeciwieństwie do jazdy z wyłączonym układem DSC układ nadal zapewnia wspomagające działanie w przypadku przekroczenia zakresu granicznego. Jednak odpowiedzialność za stabilizację auta podczas jazdy pozostaje zawsze po stronie kierowcy.

  • M Servotronic.

    W każdej sytuacji odpowiednie wspomaganie kierownicy: funkcja M Servotronic optymalnie dopasowuje siłę skrętu do aktualnej prędkości jazdy, co zapewnia bezpośrednie i precyzyjne wyczucie kierownicy przy dużych prędkościach. Zapewnia też maksymalny komfort dzięki mniejszej sile kierowania i maksymalnej zwrotności podczas parkowania i manewrów lub jazdy przez ciasne ulice i zakręty.


    Na podstawie elektronicznego pomiaru prędkości sterownik oblicza wymaganą siłę wspomagania kierownicy w danej sytuacji. Elektromagnetyczny układ sterowania precyzyjnie reguluje siłę skrętu, umożliwiając bardziej dokładne dostosowanie do określonych sytuacji na drodze w porównaniu z tradycyjnym wspomaganiem kierownicy, bazującym na prędkości obrotowej silnika.


    Dzięki temu przy mniejszych prędkościach wymagane jest jedynie niewielkie użycie siły. Wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie kierownicy jest stale ograniczane, aby zoptymalizować kontakt z nawierzchnią i jazdę na wprost. M Servotronic o specjalnej charakterystyce M oferuje trzy indywidualnie ustawiane konfiguracje, które można aktywować przez naciśnięcie przycisku.

HAMULCE M Z „PŁYWAJĄCYMI” TARCZAMI.

HAMULCE M Z „PŁYWAJĄCYMI” TARCZAMI.

Hamulce M z „pływającymi” tarczami zaczerpnięte ze sportów motorowych zapewniają stałą skuteczność hamowania i odporność na efekt fadingu również przy wysokich obciążeniach bez spadku skuteczności hamowania. Zastosowanie różnych wysoko wytrzymałych materiałów zapewnia dużą odporność termiczną i długą żywotność. Precyzyjne dozowanie siły hamowania oraz stosunkowo niewielka masa hamulców mają też pozytywnym wpływ na zwinność, dynamikę, przyspieszenie i zużycia paliwa.


Perforowane i wentylowane tarcze (przód 380 mm, tył 370 mm) oraz zaciski 4-tłoczkowe z przodu i 2-tłoczkowe z tyłu zapewniają optymalną reakcję w mokrych warunkach oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Sportowy wygląd tarcz i zaciski hamulcowe w metalizowanym kolorze niebieskim z charakterystycznym logo M w wyrazisty sposób podkreślają unikalną, autentyczną stylistykę M.

270 KM/H

Z pakietem M Driver prędkość maksymalna wynosząca standardowo 250 km/h jest zwiększona do 270 km/h. Pakiet M Driver można zamówić bezpośrednio do nowego samochodu, można go też w każdej chwili bez problemu dokupić. Wszystkie inne parametry techniczne pozostają przy instalacji pakietu M Driver niezmienione. Cena obejmuje voucher na trening bezpiecznej jazdy.

INTELIGENTNA LEKKA KONSTRUKCJA.

Lekka oś przednia.

Lekka oś przednia została zaprojektowana zupełnie od podstaw pod kątem wysokich wymogów samochodów M i poprzez zmniejszenie masy nieresorowanej zapewnia wyższą dynamikę jazdy, lepszą trakcję i optymalny komfort zawieszenia. Uzyskany w ten sposób bardziej optymalny rozkład masy na osie skutkuje jeszcze bardziej neutralnymi właściwościami jezdnymi i lepszym panowaniem nad pojazdem w zakresie granicznym. Jako element koncepcji sztywności karoserii sprzyjającej dynamice jazdy zwiększa precyzję kierowania. W połączeniu ze specjalnym ogumieniem M oś zapewnia lepszą przyczepność i precyzyjne wyczucie pracy układu kierowniczego. Wahacze, wsporniki koła, rama zawieszenia i płyta wzmacniająca osi przedniej z amortyzatorami na podwójnych przegubach wykonane są w lekkiej aluminiowej konstrukcji. Dalszą redukcję masy uzyskano poprzez zastosowanie aluminiowych kolumn resorujących oraz rurowego stabilizatora poprzecznego. Płyta wzmacniająca i dodatkowe połączenie śrubowe z progami zwiększa sztywność przedniej części auta, a tym samym jego precyzję prowadzenia.

Lekka oś tylna.

Lekka oś tylna poprzez obniżenie masy pojazdu zapewnia wyższą zwinność, dynamikę jazdy i większy potencjał przyspieszenia, a mniejsza masa nieresorowana gwarantuje lepszą trakcję i optymalny komfort zawieszenia. Aby sprostać typowym dla sportów motorowych wymogom samochodów M oś została zaprojektowana całkowicie od nowa. W połączeniu ze specyficznym ogumieniem M oś zapewnia optymalną przyczepność i stabilny tor jazdy. Wszystkie wahacze i wsporniki koła pięciowahaczowej osi tylnej wykonane są z kutego aluminium, a rama zawieszenia tylnego w lekkiej stalowej konstrukcji kratownicowej. Pozwoliło to uzyskać znaczną redukcję masy. Sztywne połączenie śrubowe z karoserią daje optymalne prowadzenie kół. Poprzeczne drążki zapewniają bezpośrednie przeniesienie siły hamowania na karoserię.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Niezależnie od tego, czy chodzi o maksymalne osiągi, czy o minimalne zużycie paliwa – tu wszystko kręci się wokół typowej dla BMW radości z jazdy. BMW EfficientDynamics to strategia BMW mająca na celu minimalizację zużycia paliwa i emisji CO2 przy jednoczesnej maksymalizacji dynamiki i radości z jazdy. To pakiet rozwiązań obejmujących napęd, zarządzanie energią i koncepcję auta – w każdym BMW.


Nowa generacja silników BMW TwinPower Turbo, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, oferuje wyższą moc przy niższym zużyciu paliwa. Wydajność samochodu zwiększa też zoptymalizowana aerodynamika oraz BMW EfficientLightweight, czyli stosowanie odpowiednich materiałów w odpowiednich miejscach w celu obniżenia masy pojazdu i zwiększenia jego sztywności.

  • Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3 (60 Ah):
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 12,9

    Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3 (94 Ah):
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 12,6* / 13,1**

    Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3 (60 Ah) z Range Extenderem:
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 13
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 13,5
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0,6

    Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3 (94 Ah) z Range Extenderem:
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany):  12* / 13**
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 11,3* / 11,9**
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0,6

    * Grupa obręczy 1: 19-calowe

    ** Grupa obręczy 2: 20-calowe; opony zimowe

    Zużycie paliwa, emisja CO2 i zużycie energii elektrycznej zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.

    Zasięg zależy od wielu różnych czynników, przede wszystkim: indywidualnego stylu jazdy, uwarunkowań trasy, temperatury zewnętrznej, ogrzewania lub klimatyzacji oraz wstępnego ustawiania temperatury.

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO2 i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.

     

    Rata miesięczna netto dla modelu i3 BEV 94Ah z silnikiem elektrycznym o mocy 125 kW za 173 587 zł brutto w ofercie BMW eComfort Lease z opłatą wstępną 15%, okres leasingu: 36 miesięcy, średnioroczny deklarowany przebieg: 15 000 km, gwarantowana wartość końcowa. Szczegóły u Agentów BMW i. Niniejsza symulacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. BMW eComfort Lease jest oferowany przez BMW Financial Services Polska Sp. z o.o. Zużycie energii w kWh/100 km: 12,6/13,1 (obręcze kół 2: 20” Styling 431). Emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 0.