TO NIE SILNIK, LECZ GENERATOR MOCY.

BMW M

Dynamika jazdy BMW M3 Limuzyna.

TO NIE SILNIK, LECZ GENERATOR MOCY.

Dynamika jazdy BMW M3 Limuzyna.

Wzrok skupiony na wierzchołku zakrętu, samochód pod idealną kontrolą. BMW M3 Limuzyna stworzono pod kątem maksymalnej dynamiki aż do granic możliwości fizycznych. Moc 431 KM silnika M przenoszona jest na drogę za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej albo bez przerywania transmisji za pomocą 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej M – zawsze w precyzyjnie kontrolowany sposób. Nowy aktywny mechanizm różnicowy M gwarantuje przy tym zawsze optymalną trakcję, a M Servotronic odpowiednią pracę układu kierowniczego.

TO NIE SILNIK, LECZ GENERATOR MOCY.Dynamika jazdy BMW M3 Limuzyna.

Wzrok skupiony na wierzchołku zakrętu, samochód pod idealną kontrolą. BMW M3 Limuzyna stworzono pod kątem maksymalnej dynamiki aż do granic możliwości fizycznych. Moc 431 KM silnika M przenoszona jest na drogę za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej albo bez przerywania transmisji za pomocą 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej M – zawsze w precyzyjnie kontrolowany sposób. Nowy aktywny mechanizm różnicowy M gwarantuje przy tym zawsze optymalną trakcję, a M Servotronic odpowiednią pracę układu kierowniczego.

BMW M

PAKIET COMPETITION.

Wyścigowe wrażenia z jazdy: BMW M3 Limuzyna z pakietem Competition obejmującym podwyższenie mocy silnika, specjalną konfigurację adaptacyjnego zawieszenia M, nową konfigurację dynamicznej kontroli stabilności DSC, aktywny mechanizm różnicowy M oraz 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym gwarantuje jeszcze lepsze osiągi.

Moc 6-cylindrowego silnika benzynowego M TwinPower Turbo zwiększona jest do 331 kW (450 KM). Sportowy układ wydechowy M daje przy tym mocne, zadziorne brzmienie silnika gwarantujące dreszcz emocji. Lekkie fotele sportowe M z oparciem o regulowanej szerokości mają pionowe przełomy. Przednie pasy bezpieczeństwa zdobią dyskretne paski M. Specjalnie zestrojone adaptacyjne zawieszenie M zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią, lepszą trakcję i zwinniejsze prowadzenie. Na zewnątrz pakiet Competition oferuje ekskluzywne kute i polerowane 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Star Spoke 666 M z ogumieniem mieszanym. Sportowy charakter auta podkreślają również błyszczące obramowania BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym z zakresie obejmujące również skrzela ze znaczkiem modelu w błyszczącym kolorze czarnym oraz chromowane na czarno końcówki rur wydechowych.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

Aktywny mechanizm różnicowy M optymalizuje trakcję i stabilność jazdy podczas zmiany pasa ruchu i przyspieszaniu na wyjściu z zakrętów. A także przy szybkim pokonywaniu zakrętów oraz na nawierzchni o zróżnicowanych właściwościach.

M JAK MOC.

Zobacz na filmie stylistykę i dynamikę BMW M3 Limuzyna.

LAUNCH CONTROL.

Funkcja Launch Control pozwala na to, by przy silniku rozgrzanym do temperatury roboczej maksymalnie przyspieszyć ze startu zatrzymanego. W tym celu należy wyłączyć dynamiczną kontrolę stabilności (DSC), wybrać 3. program trybu sekwencyjnego, przytrzymać wciśnięty pedał hamulca i wcisnąć pedał gazu poza punkt oporu. Kiedy przy wciśniętym pedale gazu na zestawie wskaźników zaświeci się symbol flagi startowej, automatycznie ustawiane są obroty silnika idealne do startu z miejsca. Następnie po zwolnieniu hamulca, przy wciśniętym pedale gazu, samochód przyspiesza maksymalnie aż do momentu ujęcia gazu. Skrzynia dwusprzęgłowa określa przy tym punkty zmiany biegów, troszcząc się o to, aby zmiana na wyższy bieg następowała zawsze przy optymalnych obrotach. Ten element wyposażenia przypadnie do gustu szczególnie kierowcom o sportowych ambicjach.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.

Strategia BMW EfficientLightweight ma najwyższy priorytet w pojazdach M. Niska masa wpływa bowiem w istotny sposób na poprawę dynamiki i wydajności jazdy. Jest to zasada konsekwentnie stosowana i stale udoskonalana przy konstrukcji pojazdów BMW M. Inżynierowie BMW ciągle zadają sobie pytanie: gdzie warto byłoby obniżyć masę samochodu? Efekt tych działań? BMW EfficientLightweight.

Strategia obejmuje stosowanie ultralekkich materiałów, takich jak CFRP (plastik wzmocniony włóknem węglowym), magnez lub aluminium, w określonych strefach pojazdu. Przykładowo, jednoczęściowy wał napędowy z CFRP minimalizuje masę rotacyjną, a rozpórka z CFRP – choć lżejsza – pozwala uzyskać znacznie większą sztywność niż aluminium. Zmniejszenie masy zapewniają także lekkie materiały zastosowane w przedniej części, w przednich ściankach bocznych, belkach poprzecznych i ramie kierownicy.

W ten sposób osiąga się redukcję masy oraz obniżenie środka ciężkości samochodu, jednocześnie utrzymując najwyższe standardy bezpieczeństwa, zwiększając zwinność i dynamikę w zakrętach oraz optymalizując przyspieszenie i hamowanie.

ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY M.

ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY M.

Stałe dostosowanie do nawierzchni i stylu jazdy.

Elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M dostosowują się w ciągu milisekund do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy. Permanentnie zapewniają optymalny kontakt z podłożem, lepszą trakcję i jeszcze większą zwinność. Ustawienia Comfort, Sport i Sport+ umożliwiają wybór charakterystyki zawieszenia, od komfortowej po sportowo dynamiczną.
Tryb Comfort oferuje komfortową jazdę na co dzień i bezpieczeństwo w przypadku nagłych manewrów omijania. W trybie Sport przy zachowaniu dostatecznego komfortu redukowane są ruchy kół, a kontakt z nawierzchnią staje się bardziej bezpośredni. To idealne rozwiązanie na drogach pozamiejskich i pofalowanych trasach wyścigowych. Minimalne ruchy kół i maksymalną dynamikę jazdy na równej nawierzchni i torach wyścigowych zapewnia ustawienie Sport+.

HAMULCE.

Decydujące przy bardzo dynamicznej jeździe BMW M3 Limuzyny: układy hamulcowe. Precyzja działania i wydajność węglowo-ceramicznych hamulców M oraz hamulców M z „pływającymi” tarczami gwarantują maksymalną dynamikę i osiągi.

  • Hamulce węglowo-ceramiczne M

    Technologia hamulców węglowo-ceramicznych M została zapożyczona ze sportów motorowych. Dzięki zastosowaniu innowacyjnego kompozytu ceramicznego z włóknem węglowym uzyskano jeszcze bardziej bezpośrednią siłę hamowania i odporność na fading. Materiał ten wykazuje właściwości antykorozyjne, wysoką odporność na zarysowania i lepiej znosi wysokie temperatury. Pozwala też obniżyć masę pojazdu. Lekka konstrukcja pozwoliła zmniejszyć masę rotacyjną i nieresorowaną, a także poprawić przyspieszenie, szybkość reakcji i właściwości jezdne. Korzystnie przełożyła się też na dynamikę jazdy i przyczepność oraz komfort zawieszenia i zużycie paliwa.

    Dzięki nietypowo dużym tarczom hamulcowym ( 410 mm z przodu, 396 mm z tyłu), sześciotłokowym zaciskom z przodu i jednotłokowym pływającym zaciskom hamulcowym z tyłu, które zapewniają doskonałą odporność na wysokie temperatury nawet przy długiej eksploatacji, hamulce węglowo-ceramiczne M świetnie sprawdziłyby się nawet na torze wyścigowym. Perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe skracają czas reakcji hamulców na mokrej nawierzchni i usprawniają odprowadzanie ciepła. Hamulce węglowo-ceramiczne M mają bardzo charakterystyczny wygląd dzięki matowym złotym zaciskom z klasycznym logo M.

    Ze względu na charakterystykę materiału przed zatrzymaniem pojazdu – zależnie od sytuacji i użytkowania – mogą wystąpić dźwięki eksploatacyjne, zwłaszcza na mokrej nawierzchni.

  • Hamulce kompozytowe M

    Hamulce M wykonane ze specjalnego kompozytu są efektem transferu technologii ze sportów motorowych. Dzięki temu długo zachowują skuteczność i są odporne na fading nawet w trudnych warunkach eksploatacji. Zastosowanie różnych materiałów o wysokiej odporności zapewnia znakomitą stabilność termiczną, długi okres eksploatacji i precyzyjną kontrolę. Pozwala również zmniejszyć masę hamulców, co ma korzystny wpływ na zwinność, dynamikę i przyspieszenie.

    Perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe (380 mm z przodu, 370 mm z tyłu) i zaciski hamulców z czterema tłokami z przodu i dwoma z tyłu gwarantują optymalne reagowanie układu hamulcowego na mokrej nawierzchni oraz usprawniają odprowadzanie ciepła. Zaciski hamulców w metalizowanym kolorze niebieskim z charakterystycznym logo M uwydatniają sportowy charakter i autentyczną stylistykę M.

M SERVOTRONIC.

M Servotronic dopasowuje siłę potrzebną do skrętu kierownicy do prędkości jazdy. W efekcie zapewnia bezpośrednie i precyzyjne wyczucie prowadzenia również przy dużych prędkościach.

SKRZYNIA M DKG DRIVELOGIC.

Dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynia M Drivelogic to innowacyjna przekładnia dostosowana specjalnie do wysokoobrotowych silników BMW M. Układ obejmuje automatyczny wybór biegu zoptymalizowany pod kątem trakcji, funkcję Launch Control, Low Speed Assistance i funkcję Auto Start Stop.