ZLEĆ ZADANIA NIEZAWODNYM POMOCNIKOM.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW M4 Cabrio.

Liczne innowacyjne technologie wspierają Cię podczas jazdy na wiele sposobów i gwarantują komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Dzięki temu możesz się skupić na tym, co naprawdę ważne – na radości z jazdy.

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY.

W skład rozwiązań asystujących kierowcy wchodzą wykorzystujące kamery systemy ostrzegania: przed zjechaniem z pasa ruchu i przed kolizją oraz wykrywania pieszych z miejską funkcją hamowania.

Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia na jezdni i od prędkości ok. 70 km/h ostrzega kierowcę poprzez wibracje kierownicy i wskazanie na zestawie wskaźników, gdy grozi niezamierzone zjechanie z pasa ruchu. Przy włączonym kierunkowskazie, a więc przy zamierzonej zmianie pasa, ostrzeżenie się nie pojawia.

Podczas gdy system ostrzegania przed kolizją z miejską funkcją hamowania wykrywa pojazdy, system wykrywania pieszych z miejską funkcją hamowania reaguje na osoby. Gdy poprzedzający pojazd mocno hamuje, BMW błyskawicznie reaguje, jeżeli aktywny jest system ostrzegania przed kolizją. System działa etapowo. W pierwszej kolejności pojawia się symbol ostrzegawczy, który następnie zaczyna migać. Aktywowany jest też dźwiękowy sygnał ostrzegawczy. Ostatnim etapem jest lekkie przyhamowanie (przy prędkości poniżej 60 km/h). Funkcja wykrywania pieszych działa przy prędkościach od 10 do 60 km/h, emitując pojedyncze ostrzeżenie w razie wysokiego poziomu zagrożenia. Wraz z sygnalizowaniem ryzyka kolizji system wprowadza hamulce w stan gotowości, aby skrócić ich czas reakcji. W razie nagłej niebezpiecznej sytuacji system uruchamia hamulce. Działanie funkcji może być ograniczone po zmroku i podczas zamglenia.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD UP W STYLISTYCE M.

Najważniejsze zawsze pod kontrolą: pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head Up poprzez projekcję optyczną transmituje informacje istotne podczas jazdy w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Jednym naciśnięciem przycisku można przejść do bardziej sportowego widoku dedykowanego dla M. Oprócz prędkości jazdy wskazuje on również wybrany bieg oraz wielokolorowy symbol obrotomierza wraz z kontrolkami Shift Lights sygnalizującymi optymalny punkt zmiany biegu. Oprócz tego wyświetla wskazówki nawigacyjne, informacje funkcji Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania, często używane funkcje, taki jak listy kontaktów czy odtwarzania (stacje radiowe, utwory muzyczne) oraz ostrzeżenia systemów wspomagających kierowcę. Dzięki projekcji na wysokości oczu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. Zaletą tego jest większe bezpieczeństwo i wyjątkowe wrażenia z jazdy.

SPEED LIMIT INFO ZE WSKAZANIEM ZAKAZU WYPRZEDZANIA.

Zawsze na bezpiecznym kursie – Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania wskazuje aktualnie obowiązujące ograniczenie prędkości oraz informacje o ewentualnym zakazie wyprzedzania. Wskazania widoczne są na wyświetlaczu informacyjnym lub wyświetlaczu BMW Head Up. W tym celu kamera w lusterku wstecznym rejestruje znaki drogowe. Sterownik porównuje te informacje z danymi z systemu nawigacyjnego i wyświetla je. Ponieważ system wykorzystuje również inne komponenty pojazdu, w pewnym zakresie jest w stanie informować także o zmiennych ograniczeniach prędkości – na przykład obowiązujących podczas deszczu lub w określonym czasie.

KONTROLER DOTYKOWY iDRIVE.

Kontroler dotykowy iDrive wchodzący w skład systemu nawigacyjnego Professional umożliwia wygodną obsługę monitora pokładowego jedną ręką. Touchpad wbudowany w kontrolerze pozwala na przykład na odręczne wprowadzanie adresów docelowych do systemu nawigacyjnego. Oprócz tego obracanie i naciskanie kontrolera umożliwia wyświetlanie i ustawianie wielu funkcji oraz przewijanie list. Prosta i intuicyjna obsługa – odbywa się dotykowo – jest dużym odciążeniem dla kierowcy, ponieważ w tylko minimalnym stopniu odwraca jego uwagę od ruchu drogowego. Funkcje sterowane kontrolerem prezentowane są w przejrzysty sposób na monitorze pokładowym.

BMW SELECTIVE BEAM.

Nieoślepiający asystent świateł drogowych (BMW Selective Beam) automatycznie reguluje wiązkę świateł drogowych w zależności od sytuacji, aby optymalnie oświetlać drogę podczas jazdy w ciemności. Umożliwia również szybszą identyfikację obiektów znajdujących się na poboczu. System wykrywa samochody poprzedzające i nadjeżdżające z przeciwka, płynnie dostosowując intensywność świateł drogowych, aby nie oślepiać innych użytkowników drogi.

ASYSTENT PARKOWANIA.

Asystent parkowania ułatwia parkowanie równoległe do krawędzi jezdni. Niezależnie od tego, czy funkcja jest aktywna czy też nie, system mierzy potencjalne miejsca parkingowe, przejeżdżając z niewielką prędkością (poniżej 35 km/h) wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów przy maksymalnej odległości 1,5 m. Po znalezieniu odpowiedniego miejsca kierowca włącza kierunkowskaz, a asystent parkowania przejmuje kierownicę. Kierowca obsługuje natomiast pedał gazu, zmianę biegów i hamulce. System wyświetla także wskazówki na monitorze pokładowym i generuje dodatkowe sygnały dźwiękowe. Dzięki temu rozwiązaniu parkowanie przebiega bezpieczniej i bez stresu dla kierowcy.

SYSTEMY KAMER.

Park Distance Control, Surround View, kamera cofania: miej podczas manewrów pod kontrolą całe otoczenie.
Czujniki Park Distance Control (PDC) z przodu i z tyłu ułatwiają manewrowanie na niewielkich przestrzeniach. Zbliżanie się do przeszkody sygnalizowane jest przez sygnał ostrzegawczy i wskazywane na monitorze pokładowym.
Surround View obejmuje Top View, kamerę cofania i Panorama View. Kamery w lusterkach zewnętrznych i kamera cofania dają kąt widzenia 270° wokół pojazdu. Panorama View ułatwia podjeżdżanie do skrzyżowań i włączanie się do ruchu. Na monitorze pokładowym pokazuje sytuację przed pojazdem.

ACTIVE PROTECTION.

Funkcja Active Protection jest prewencyjnym systemem ochrony pasażerów dostępnym w ramach BMW ConnectedDrive. Zapięcie pasów bezpieczeństwa w fotelach przednich powoduje ich automatyczne naprężenie, gdy samochód rusza z miejsca. W razie niebezpiecznej sytuacji na drodze przednie pasy bezpieczeństwa ulegają odwracalnemu naprężeniu, a przednie szyby boczne zamykają się. W przypadku regulowanych foteli oparcie przedniego fotela pasażera ustawiane jest w pozycji pionowej. Przykładową niebezpieczną sytuacją jest hamowanie awaryjne. Jeżeli pojazd jest wyposażony w system ostrzegania przed kolizją lub system ostrzegania przed kolizją z funkcją lekkiego hamowania, można odpowiednio wcześnie (w granicach możliwości systemu) wykryć zagrożenie kolizją zarówno z pojazdami poruszającymi się, jak i stojącymi. W niektórych sytuacjach wypadkowych system może zatrzymać pojazd bez żadnej interwencji kierowcy. Takie rozwiązanie pozwala zminimalizować szkody powstałe podczas wypadku i obniżyć ryzyko kolejnych kolizji.