FASCYNACJA JAZDĄ WOLNĄ OD OGRANICZEŃ

Dynamika jazdy BMW M4 Cabrio.

FASCYNACJA JAZDĄ WOLNĄ OD OGRANICZEŃ

Dynamika jazdy BMW M4 Cabrio.

Podczas przyspieszania BMW M4 Cabrio moc samochodu można poczuć wszystkimi zmysłami. Siłę ciągu kontroluje się przy tym z maksymalną precyzją aż po najwyższy zakres obrotów. A dzięki licznym technologiom rodem ze sportów motorowych, takim jak aktywna blokada mechanizmu różnicowego M czy układ Servotronic M, BMW M4 Cabrio reaguje w każdej sytuacji tak, jak przystało na wybitnego sportowca: niezwykle precyzyjnie i z absolutną techniczną perfekcją.

FASCYNACJA JAZDĄ WOLNĄ OD OGRANICZEŃDynamika jazdy BMW M4 Cabrio.

Podczas przyspieszania BMW M4 Cabrio moc samochodu można poczuć wszystkimi zmysłami. Siłę ciągu kontroluje się przy tym z maksymalną precyzją aż po najwyższy zakres obrotów. A dzięki licznym technologiom rodem ze sportów motorowych, takim jak aktywna blokada mechanizmu różnicowego M czy układ Servotronic M, BMW M4 Cabrio reaguje w każdej sytuacji tak, jak przystało na wybitnego sportowca: niezwykle precyzyjnie i z absolutną techniczną perfekcją.

PAKIET COMPETITION.

Wyścigowe wrażenia z jazdy: BMW M4 Cabrio z pakietem Competition obejmującym podwyższenie mocy silnika, specjalną konfigurację adaptacyjnego układu jezdnego M, nową konfigurację dynamicznej kontroli stabilności DSC, aktywny mechanizm różnicowy M oraz 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym gwarantuje jeszcze większą dynamikę i zwinność na drodze. Modyfikacje układu jezdnego obejmują nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizatory oraz specjalnie dopasowane tryby jazdy Comfort, Sport i Sport+.
Moc 6-cylindrowego silnika benzynowego M TwinPower Turbo zwiększona jest do 331 kW / 450 KM. Sportowy układ wydechowy M daje przy tym mocne, zadziorne brzmienie silnika gwarantujące dreszcz emocji. Na zewnątrz pakiet Competition oferuje ekskluzywne kute i polerowane 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Star Spoke 666 M z ogumieniem mieszanym. Są one dodatkowo usztywnione. Sportowy charakter auta podkreślają również błyszczące obramowania BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym z zakresie obejmujące również skrzela ze znaczkiem modelu w błyszczącym kolorze czarnym oraz chromowane na czarno końcówki rur wydechowych.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

Aktywny mechanizm różnicowy M z całkowicie adaptacyjnym rozdział momentu napędowego na tylne koła optymalizuje trakcję i stabilność jazdy przy dynamicznych zmianach pasa ruchu i przyspieszaniu na wyjściu z zakrętów, przy szybkim pokonywaniu zakrętów oraz na nawierzchni o zróżnicowanych właściwościach, na śniegu, szutrze i lodzie. Nawet przy ekstremalnych przyspieszeniach poprzecznych gwarantuje precyzyjne prowadzenie pojazdu. Stała, płynna regulacja blokady mechanizmu daje bardziej harmonijne właściwości jezdne, a tym samym lepsze panowanie nad autem w ekstremalnych sytuacjach.
Trakcja optymalizowana jest za pomocą elektronicznie sterowanej wielopłytkowej blokady mechanizmu różnicowego, redukującej różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami. System zaczerpnięty ze sportów motorowych powiązany jest przez sterownik elektroniczny z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i zapewnia optymalne w każdej sytuacji zmienne wykorzystanie momentu blokującego w zakresie od 0 do 100 procent, neutralizując nawet najmniejsze różnice momentu obrotowego na obu kołach napędowych – bez sprzyjania nadsterowności. W ten sposób aktywny mechanizm różnicowy M gwarantuje optymalną przyczepność, stabilne prowadzenie i niemal bezstratne przeniesienie mocy napędu na drogę.

KWINTESENCJA MOCY.

Zobacz na filmie stylistykę i dynamikę BMW M4 Cabrio.

KWINTESENCJA MOCY.

Zobacz na filmie stylistykę i dynamikę BMW M4 Cabrio.

LAUNCH CONTROL.

7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M Drivelogic to innowacyjna przekładnia dostosowana specjalnie do wysokoobrotowych silników BMW M. Układ obejmuje automatyczny wybór biegu zoptymalizowany pod kątem trakcji, funkcję Launch Control, Low Speed Assistance, funkcję Auto Start Stop. Umożliwia niezwykle szybką zmianę biegów bez przerywania przeniesienia napędu. Dwa zespoły przekładniowe, każdy z własnym sprzęgłem, przenoszą napęd z silnika bez strat na oś tylną.
Sterowanie odbywa się automatycznie lub za pomocą dźwigni zmiany przełożeń albo łopatek przy kierownicy. Podobnie jak w przypadku funkcji Launch Control umożliwiającej start zatrzymany z maksymalnym przyspieszeniem, skrzynia zapewnia ekstremalnie dynamiczną jazdę: zmianę biegów na pełnym gazie bez wciskania pedału sprzęgła, bez przerywania transmisji napędu. Drivelogic oferuje przy tym zarówno w trybie zautomatyzowanym (D), jak i ręcznym (S) trzy programy – od ekstremalnie sportowego poprzez komfortowy po oszczędny.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.

Strategia BMW EfficientLightweight ma najwyższy priorytet w pojazdach M. Niska masa wpływa bowiem w istotny sposób na poprawę dynamiki i wydajności jazdy. Jest to zasada konsekwentnie stosowana i stale udoskonalana przy konstrukcji pojazdów BMW M. Inżynierowie BMW ciągle zadają sobie pytanie: gdzie warto byłoby obniżyć masę samochodu? Efekt tych działań? BMW EfficientLightweight.

Strategia obejmuje stosowanie ultralekkich materiałów, takich jak CFRP (plastik wzmocniony włóknem węglowym), magnez lub aluminium, w określonych strefach pojazdu. Przykładowo, jednoczęściowy wał napędowy z CFRP minimalizuje masę rotacyjną, a rozpórka z CFRP – choć lżejsza – pozwala uzyskać znacznie większą sztywność niż aluminium. Zmniejszenie masy zapewniają także lekkie materiały zastosowane w przedniej części, w przednich ściankach bocznych, belkach poprzecznych i ramie kierownicy.

W ten sposób osiąga się redukcję masy oraz obniżenie środka ciężkości samochodu, jednocześnie utrzymując najwyższe standardy bezpieczeństwa, zwiększając zwinność i dynamikę w zakrętach oraz optymalizując przyspieszenie i hamowanie.

ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY M.

Elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M dostosowuje się w ciągu milisekund permanentnie do nawierzchni oraz stylu jazdy kierowcy, zapewniając optymalny kontakt z podłożem, lepszą trakcję i jeszcze większą zwinność. Ustawienia Comfort, Sport i Sport+ umożliwiają wybór charakterystyki zawieszenia od komfortowej po sportowo dynamiczną.
Tryb Comfort oferuje komfortową jazdę na co dzień i bezpieczeństwo w przypadku nagłych manewrów omijania. W trybie Sport przy zachowaniu dostatecznego komfortu redukowane są ruchy kół i kontakt z nawierzchnią staje się bardziej bezpośredni – idealne na drogach pozamiejskich i trasach wyścigowych. Minimalne ruchy kół i maksymalną dynamikę jazdy na równej nawierzchni i torach wyścigowych zapewnia ustawienie Sport+.

HAMULCE.

Decydujące przy bardzo dynamicznej jeździe BMW M4 Cabrio: układy hamulcowe. Precyzja działania i wydajność węglowo-ceramicznych hamulców M oraz hamulców M z „pływającymi” tarczami gwarantują maksymalną dynamikę i osiągi.

  • Hamulce węglowo-ceramiczne M.

    Technologia hamulców węglowo-ceramicznych M została zapożyczona ze sportów motorowych. Dzięki zastosowaniu innowacyjnego kompozytu ceramicznego z włóknem węglowym uzyskano jeszcze bardziej bezpośrednią siłę hamowania i odporność na fading. Materiał ten wykazuje właściwości antykorozyjne, wysoką odporność na zarysowania i lepiej znosi wysokie temperatury. Pozwala też obniżyć masę pojazdu. Lekka konstrukcja pozwoliła zmniejszyć masę rotacyjną i nieresorowaną, a także poprawić przyspieszenie, szybkość reakcji i właściwości jezdne. Korzystnie przełożyła się też na dynamikę jazdy i przyczepność oraz komfort zawieszenia i zużycie paliwa.

    Dzięki nietypowo dużym tarczom hamulcowym ( 410 mm z przodu, 396 mm z tyłu), sześciotłokowym zaciskom z przodu i jednotłokowym pływającym zaciskom hamulcowym z tyłu, które zapewniają doskonałą odporność na wysokie temperatury nawet przy długiej eksploatacji, hamulce węglowo-ceramiczne M świetnie sprawdziłyby się nawet na torze wyścigowym. Perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe skracają czas reakcji hamulców na mokrej nawierzchni i usprawniają odprowadzanie ciepła. Hamulce węglowo-ceramiczne M mają bardzo charakterystyczny wygląd dzięki matowym złotym zaciskom z klasycznym logo M.

    Ze względu na charakterystykę materiału przed zatrzymaniem pojazdu – zależnie od sytuacji i użytkowania – mogą wystąpić dźwięki eksploatacyjne, zwłaszcza na mokrej nawierzchni.

  • Hamulce kompozytowe M

    Hamulce M wykonane ze specjalnego kompozytu są efektem transferu technologii ze sportów motorowych. Dzięki temu długo zachowują skuteczność i są odporne na fading nawet w trudnych warunkach eksploatacji. Zastosowanie różnych materiałów o wysokiej odporności zapewnia znakomitą stabilność termiczną, długi okres eksploatacji i precyzyjną kontrolę. Pozwala również zmniejszyć masę hamulców, co ma korzystny wpływ na zwinność, dynamikę i przyspieszenie.

    Perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe (380 mm z przodu, 370 mm z tyłu) i zaciski hamulców z czterema tłokami z przodu i dwoma z tyłu gwarantują optymalne reagowanie układu hamulcowego na mokrej nawierzchni oraz usprawniają odprowadzanie ciepła. Zaciski hamulców w metalizowanym kolorze niebieskim z charakterystycznym logo M uwydatniają sportowy charakter i autentyczną stylistykę M.

M SERVOTRONIC.

M Servotronic dopasowuje siłę potrzebną do skrętu kierownicy do prędkości jazdy, co zapewnia bezpośrednie i precyzyjne wyczucie prowadzenia również przy dużych prędkościach. Ponadto funkcja zwiększa komfort dzięki mniejszej sile kierowania i maksymalnej zwrotności podczas parkowania i manewrów lub jazdy przez ciasne ulice i zakręty.

7-STOPNIOWA SKRZYNIA DWUSPRZĘGŁOWA M DRIVELOGIC.

7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M Drivelogic to innowacyjna przekładnia dostosowana specjalnie do wysokoobrotowych silników BMW M. Układ obejmuje automatyczny wybór biegu zoptymalizowany pod kątem trakcji, funkcję Launch Control, Low Speed Assistance, funkcję Auto Start Stop. Umożliwia niezwykle szybką zmianę biegów bez przerywania przeniesienia napędu. Dwa zespoły przekładniowe, każdy z własnym sprzęgłem, przenoszą napęd z silnika bez strat na oś tylną.
Sterowanie odbywa się automatycznie lub za pomocą dźwigni zmiany przełożeń albo łopatek przy kierownicy. Podobnie jak w przypadku funkcji Launch Control umożliwiającej start zatrzymany z maksymalnym przyspieszeniem, skrzynia zapewnia ekstremalnie dynamiczną jazdę: zmianę biegów na pełnym gazie bez wciskania pedału sprzęgła, bez przerywania transmisji napędu. Drivelogic oferuje przy tym zarówno w trybie zautomatyzowanym (D), jak i ręcznym (S) trzy programy – od ekstremalnie sportowego poprzez komfortowy po oszczędny.