ZLEĆ ZADANIA NIEZAWODNYM POMOCNIKOM.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW M4 Coupé.

Liczne innowacyjne technologie wspierają Cię podczas jazdy na wiele sposobów, gwarantują komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Dzięki temu możesz się skupić na tym, co naprawdę ważne – na radości z jazdy.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD UP W STYLISTYCE M.

Pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head Up z dedykowanymi wskazaniami M (tylko w połączeniu z systemem nawigacyjnym) wyświetla informacje ważne podczas jazdy w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Jednym naciśnięciem przycisku można przejść do bardziej sportowego widoku dedykowanego M. Oprócz prędkości jazdy wskazuje on również wybrany bieg oraz wielokolorowy symbol obrotomierza wraz z kontrolkami zmiany biegów. Widoczne są też wskazówki nawigacyjne, funkcja Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania oraz wskazówki z zakresu informacji i rozrywki. Dzięki projekcji na wysokości oczu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. A to zwiększa bezpieczeństwo i daje wyjątkowe wrażenia z jazdy.

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY.

System asystujący kierowcy obejmuje wykorzystujące kamery systemy ostrzegania: przed zjechaniem z pasa ruchu i przed kolizją oraz wykrywania pieszych z miejską funkcją hamowania.

Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia na jezdni i poprzez wibracje kierownicy i wskazanie na zestawie wskaźników ostrzega kierowcę, gdy grozi niezamierzone zjechanie z pasa ruchu. Przy włączonym kierunkowskazie, a więc przy zamierzonej zmianie pasa, ostrzeżenie się nie pojawia.

Podczas gdy system ostrzegania przed kolizją z funkcją lekkiego hamowania miejskiego wykrywa pojazdy, system wykrywania pieszych z miejską funkcją hamowania reaguje na osoby. Gdy poprzedzający pojazd mocno hamuje, BMW błyskawicznie reaguje, jeżeli aktywny jest system ostrzegania przed kolizją. System działa etapowo. W pierwszej kolejności pojawia się symbol ostrzegawczy, który następnie zaczyna migać. Aktywowany jest też dźwiękowy sygnał ostrzegawczy. Ostatnim etapem jest lekkie przyhamowanie (przy prędkości poniżej 60 km/h). Funkcja wykrywania pieszych działa przy prędkościach od 10 do 60 km/h, emitując pojedyncze ostrzeżenie w razie wysokiego poziomu zagrożenia. Wraz z sygnalizowaniem ryzyka kolizji system wprowadza hamulce w stan gotowości, aby skrócić ich czas reakcji. W razie nagłej niebezpiecznej sytuacji system uruchamia hamulce. Działanie funkcji może być ograniczone po zmroku i podczas zamglenia.

SPEED LIMIT INFO.

Zawsze na bezpiecznym kursie – Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania wskazuje aktualnie obowiązujące ograniczenie prędkości oraz informacje o ewentualnym zakazie wyprzedzania. Wskazania widoczne są na wyświetlaczu informacyjnym lub wyświetlaczu Head Up. W tym celu specjalna kamera rejestruje znaki drogowe. Sterownik przetwarza te informacje wraz z danymi z systemu nawigacyjnego. Ponieważ system wykorzystuje również inne komponenty pojazdu, może informować także o zmiennych ograniczeniach prędkości – na przykład obowiązujących podczas deszczu lub w określonym czasie. Warunkiem korzystania z tego wyposażenia jest system nawigacyjny Professional.

KONTROLER DOTYKOWY IDRIVE.

Kontroler dotykowy iDrive wchodzący w skład systemu nawigacyjnego Professional umożliwia wygodną obsługę monitora pokładowego jedną ręką. Touchpad wbudowany w kontrolerze pozwala na przykład na odręczne wprowadzanie adresów docelowych do systemu nawigacyjnego. Oprócz tego obracanie i naciskanie kontrolera umożliwia wyświetlanie i ustawianie wielu funkcji oraz przewijanie list. Prosta i intuicyjna obsługa – odbywa się dotykowo – jest dużym odciążeniem dla kierowcy, ponieważ w tylko minimalnym stopniu odwraca jego uwagę od ruchu drogowego. Funkcje sterowane kontrolerem prezentowane są w przejrzysty sposób na monitorze pokładowym.

BMW SELECTIVE BEAM.

Nocne podróże z BMW Selective Beam będą dla Ciebie jeszcze przyjemniejsze i bezpieczniejsze. Wyposażenie zapewnia doskonałą widoczność po zmroku, nie oślepiając przy tym innych kierowców. BMW Selective Beam rozpoznaje innych uczestników ruchu i precyzyjnie omija ich światłem. Zasięg oświetlenia ponad 400 m umożliwia wczesne rozpoznanie niebezpieczeństw i zapewnia lepsze trzymanie się toru jazdy.

ASYSTENT PARKOWANIA.

Asystent parkowania ułatwia parkowanie równoległe do krawędzi jezdni. Niezależnie od tego, czy funkcja jest aktywna czy też nie, system mierzy potencjalne miejsca parkingowe, przejeżdżając z niewielką prędkością (poniżej 35 km/h) wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów przy maksymalnej odległości 1,5 m.

Po znalezieniu odpowiedniego miejsca kierowca włącza kierunkowskaz, a asystent parkowania przejmuje kierownicę. Kierowca obsługuje natomiast pedał gazu, zmianę biegów i hamulce. System wyświetla także wskazówki na monitorze pokładowym i generuje dodatkowe sygnały dźwiękowe. Dzięki temu rozwiązaniu parkowanie przebiega bezpieczniej i bez stresu dla kierowcy.

SYSTEMY KAMER.

Park Distance Control, Surround View, kamera cofania: miej podczas manewrów pod kontrolą całe otoczenie.
Park Distance Control (PDC) z przodu i z tyłu umożliwia komfortowe i bezpieczne parkowanie z pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych.
Surround View przedstawia widok samochodu z góry na monitorze pokładowym. Side View zawarty w tym wyposażeniu zapewnia lepszą orientację podczas wyjazdu z miejsc z utrudnioną widocznością. Kamera cofania umożliwia ponadto lepszą orientację podczas cofania przy parkowaniu i przy prędkości do 20 km/h.

ACTIVE PROTECTION.

Funkcja Active Protection jest prewencyjnym systemem ochrony pasażerów dostępnym w ramach BMW ConnectedDrive.

Zapięcie pasów bezpieczeństwa w fotelach przednich powoduje ich automatyczne naprężenie, gdy samochód rusza z miejsca. W razie niebezpiecznej sytuacji na drodze przednie pasy bezpieczeństwa ulegają odwracalnemu naprężeniu, a szyby boczne i dach przesuwny (jeśli jest) zamykają się. Niebezpieczne sytuacje obejmują np. awaryjne hamowanie przez kierowcę lub wykrycie w pojeździe podsterowności lub nadsterowności.

Jeżeli pojazd jest wyposażony w system ostrzegania przed kolizją lub system ostrzegania przed kolizją z funkcją lekkiego hamowania, można odpowiednio wcześnie (w granicach możliwości systemu) wykryć zagrożenie kolizją zarówno z pojazdami poruszającymi się, jak i stojącymi.

W niektórych sytuacjach wypadkowych system może zatrzymać pojazd bez żadnej interwencji kierowcy. Takie rozwiązanie pozwala zminimalizować szkody powstałe podczas wypadku i obniżyć ryzyko kolejnych kolizji.

Oprócz tego asystent koncentracji kierowcy monitoruje sposób prowadzenia samochodu pod kątem oznak zmęczenia kierowcy. Asystent analizuje sposób prowadzenia samochodu i w razie nieprawidłowości wyświetla na monitorze pokładowym zalecenie przerwy w jeździe.