STWORZONY NA TOR.

Model specjalny BMW M4 GTS.

STWORZONY NA TOR.

Model specjalny BMW M4 GTS.

STWORZONY NA TOR.Model specjalny BMW M4 GTS.
BMW M

Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min

368 (500)/6.250

Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min

600/4.000–5.500

Przyspieszenie 0-100 km/h w s

3,8

Prędkość maksymalna w km/h

305

Wraz z BMW M4 GTE firma BMW M GmbH prezentuje fascynujący wyczynowy samochód w tradycji wcześniejszych legendarnych modeli specjalnych na bazie BMW M3. BMW M4 GTS wyposażone jest w nowatorskie technologie dobrane specjalnie pod kątem jazdy na torach wyścigowych. Demonstruje to czas okrążenia na Pętli Północnej toru Nürburgring wynoszący 7 minut i 28 sekund. Jednocześnie samochód jest nadal dopuszczony do poruszania się po drogach publicznych. Edycja limitowana do 700 egzemplarzy daje BMW M4 GTS dodatkową ekskluzywność.

DYNAMIKA JAZDY.

Transfer technologii rodem z wyścigów na drogę: BMW M4 GTS wyposażone jest w innowacyjny wtrysk wody zastosowany już w BMW M4 MotoGP Safety Car dający znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego. Rozwiązanie to polega na wtrysku drobno rozpylonej wody do kolektora modułu ssącego. Parowanie wody powoduje znaczne schłodzenie zasysanego powietrza, co obniża końcową temperaturę sprężania w komorze spalania i ogranicza skłonność do spalania stukowego. Dzięki temu w 6-cylindrowym silniku rzędowym M TwinPower Turbo można zastosować wyższe ciśnienie doładowania i wcześniejszy punkt zapłonu. Zwiększa się moc i moment obrotowy, a zmniejsza obciążenie termiczne.


Układ jezdny, splitter przedni i skrzydło tylne są regulowane manualnie. Pozwala to uzyskać zawsze idealny balans aerodynamiczny. Dzięki temu samochód można indywidualnie dostosować do danego toru wyścigowego lub jazdy w zwykłym ruchu drogowym.

  • Gwintowy układ jezdny M

    Specyficzny dla M potrójny gwintowy układ jezdny ze zmodyfikowanymi stabilizatorami i łożyskami wahliwymi frezowanymi z litego aluminium umożliwia płynne obniżenie zawieszenia z przodu o maks. 20, a z tyłu o maks. 17 mm, oraz dostosowanie tłumienia. Szybsze lub wolniejsze dobicie można regulować oddzielnie.

  • Dwusprzęgłowa skrzynia biegów M z Drivelogic

    7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M z układem Drivelogic to innowacyjna przekładnia dostosowana specjalnie do wysokoobrotowych silników BMW M. Układ obejmuje automatyczny wybór biegu zoptymalizowany pod kątem trakcji, funkcję Launch Control, Low Speed Assistance, funkcję Auto Start Stop. Umożliwia niezwykle szybką zmianę biegów bez przerywania przeniesienia napędu.

    Dwa zespoły przekładniowe, każdy z własnym sprzęgłem, przenoszą napęd z silnika bez strat na oś tylną. Zmiana biegów odbywa się automatycznie lub za pomocą dźwigni zmiany przełożeń albo dźwigienek przy kierownicy. Układ Drivelogic oferuje przy tym zarówno w trybie zautomatyzowanym (D), jak i ręcznym (S) trzy programy – od ekstremalnie sportowego poprzez komfortowy po oszczędny. Podobnie jak w przypadku funkcji Launch Control umożliwiającej start zatrzymany z maksymalnym przyspieszeniem, skrzynia zapewnia ekstremalnie dynamiczną jazdę: zmianę biegów na pełnym gazie bez wciskania pedału sprzęgła, bez przerywania transmisji napędu. Sterownik skrzyni biegów i zintegrowana funkcja Launch Control dostosowane są do wyższej mocy i momentu obrotowego M4 GTS.

NIESAMOWITE OSIĄGI.

BMW M4 GTS w akcji.

The BMW M4 GTS engine.

500 KM

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY.

Ekskluzywne karbonowe komponenty zapewniają optymalny rozkład masy na osie oraz aerodynamikę ze zmiennym dociskiem tylnej osi. Z karbonu z widoczną strukturą włókien wykonany jest dyfuzor tylny, regulowane skrzydło tylne na aluminiowych nóżkach oraz również regulowany splitter przedni. Karbonowa maska silnika lakierowana jest w kolorze karoserii, np. w ekskluzywnym lakierze metalizowanym BMW Individual w kolorze mroźnym ciemnoszarym. Efektowny kontrast stanowi akcent na splitterze przednim w kolorze jaskrawopomarańczowym. Wygląd auta uzupełniają kute i polerowane obręcze kół M ze stopów lekkich Star Spoke 666 M w kolorze jaskrawopomarańczowym. 19-calowe obręcze z przodu i 20-calowe z tyłu oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 przystosowane są do wyczynowej jazdy.

Opcjonalnym elementem optymalizującym osiągi są ultralekkie koła karbonowe M. Mają innowacyjną konstrukcję z kompozytu karbonowo-aluminiowego i mierzą 9,5 J x 19 (oś przednia) oraz 10,5 J x 20 (oś tylna).

Błyszczące obramowania BMW Individual Shadow Line uzupełniono o atrapę chłodnicy i elementy skrzeli w błyszczącym kolorze czarnym. Po raz pierwszy zastosowano tu lampy tylne w technologii OLED (organiczne diody świecące), dzięki którym ten wyczynowy model specjalny prezentuje się naprawdę widowiskowo.

STYLISTYKA WNĘTRZA.

Lekka konsola środkowa obita jest wysokiej jakości alcantarą z kontrastującymi szwami w kolorze granatowym, podobnie jak mieszek dźwigni hamulca ręcznego. Oryginalnie ukształtowane boczki drzwi i tyłów wykonane są z lekkiego materiału z surowców odnawialnych i ważą połowę tego, co elementy seryjne. Klasyczne uchwyty drzwi zastąpione zostały przez pętle i paskami M. Podłokietniki wykonano z antypoślizgowej alcantary. Wygląd wnętrza uzupełnia charakterystyczna listwa wewnętrzna z antracytowej alcantary z perforowanym napisem GTS w kolorze jaskrawopomarańczowym.


Kierownica sportowa M z przyciskami wielofunkcyjnymi, emblematem M i poduszką powietrzną doskonale sprawdza się na torze. Koło kierownicy obite alcantarą z kontrastującymi szwami, mające wyprofilowane zagłębienia na kciuki idealnie leży w dłoniach. Oznaczenie na godzinie 12. ułatwia orientację podczas dynamicznej jazdy, a przyciski M Drive pozwalają kierowcy dostosowywać ustawienia auta podczas jazdy.

The optional Clubsport package.

Pakiet Clubsport.

Opcjonalny pakiet Clubsport oferuje na torze wyższe bezpieczeństwo i dodatkowo wzmaga sportowe wrażenia z jazdy. Głównym elementem pakietu jest pałąk antykapotażowy z wysokowytrzymałej stali lakierowany w kolorze Acid Orange. Oprócz tego pałąk ma punty mocowania dla zawartych w pakiecie Clubsport 6-punktowych pasów bezpieczeństwa oferujących kierowcy i pilotowi dodatkowe trzymanie przy ekstremalnych przyspieszeniach poprzecznych. Oprócz tego w razie zderzenia pasy krokowe zapobiegają wysunięciu się spod pasów. Pakiet Clubsport uzupełnia gaśnica.

Discover all colours and wheels interactively.

BMW M4 GTS W WIDOKU 360°.

Odkryj interaktywnie wszystkie kolory i obręcze kół.

BMW M4 GTS W WIDOKU 360°.

Odkryj interaktywnie wszystkie kolory i obręcze kół.

  • Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW M4 GTS:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,5
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 199


    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia energii, paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w broszurze „Informacje o zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu prądu nowych samochodów osobowych”, która dostępna jest nieodpłatnie we wszystkich salonach BMW.