KONIE MECHANICZNE+

BMW M

Dynamika jazdy BMW M4 Coupé.

KONIE MECHANICZNE+

Dynamika jazdy BMW M4 Coupé.

KONIE MECHANICZNE+Dynamika jazdy BMW M4 Coupé.

Przez ponad czterdzieści lat zbierania doświadczeń w budowaniu samochodów wyczynowych celem było zawsze uzyskanie idealnej współpracy napędu, zawieszenia, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Miernikiem sukcesu były odczucia kierowcy. Wszystko, co wyróżnia BMW M, można znaleźć również w BMW M4 Coupé. Każdy detal jest nastawiony na najlepsze osiągi i precyzję działania. Taką konfigurację trudno jest przebić.


BMW M4 Coupé:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,8 (8,3)
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 204 (194)


Wszystkie dane w nawiasach odnoszą się do modeli z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową z Drivelogic.


Wartości zużycia paliwa ustalono na podstawie cyklu testowego ECE i są zależnie od rozmiaru opon. Zdjęcia przedstawiają wyposażenie dodatkowe.

BMW M

PO IDEALNEJ LINII.

BMW M4 Coupé ma za sobą setki testów na torze wyścigowym prowadzonych w celu dostrojenia innowacji zaczerpniętych ze sportów motorowych do seryjnego auta. Rezultat jest bardzo przekonujący: skoncentrowana moc, fenomenalne przyspieszenie oraz ekstremalna zwinność i niezwykła precyzja prowadzenia. W każdej sytuacji. Na każdej nawierzchni. Z gwarancją adrenaliny – i pełnego zadowolenia.

PAKIET M COMPETITION.

Wyścigowe wrażenia z jazdy: BMW M4 Coupé z pakietem M Competition obejmującym podwyższenie mocy silnika, specjalną konfigurację adaptacyjnego zawieszenia M, nową konfigurację dynamicznej kontroli stabilności DSC, mechanizm różnicowy M oraz 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym gwarantuje jeszcze lepsze osiągi.

  • Najważniejsze cechy dynamiki jazdy z pakietem M Competition

    Moc 6-cylindrowego silnika benzynowego M TwinPower Turbo zwiększona jest do 331 kW (450 KM). Sportowy układ wydechowy M daje przy tym mocne, zadziorne brzmienie silnika gwarantujące dreszcz emocji. Specjalnie zestrojone adaptacyjne zawieszenie M zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią, lepszą trakcję i zwinniejsze prowadzenie.

  • Najważniejsze cechy wyglądu zewnętrznego z pakietem M Competition

    Na zewnątrz pakiet M Competition oferuje ekskluzywne kute i polerowane 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Star Spoke 666 M z ogumieniem mieszanym. Sportowy charakter auta podkreślają też błyszczące obramowania BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym z zakresie obejmujące również atrapę chłodnicy, skrzela ze znaczkiem modelu w błyszczącym oraz chromowane na czarno końcówki rur wydechowych.

SKRZYNIE BIEGÓW W BMW M4 COUPÉ.

W BMW M4 Coupé do wyboru jest 6-biegowa skrzynia manualna M oraz 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M. Obie gwarantują fenomenalne wrażenia z jazdy.

  • 6-biegowa skrzynia manualna M

    Redukcja masy o 12 kg w porównaniu z poprzednim modelem i kompaktowa konstrukcja 6-biegowej skrzyni M w BMW M4 Coupé wpisują się w ideę inteligentnej lekkiej konstrukcji. Nowe karbonowe okładziny pierścieni synchronizatorów zapewniają wyższy komfort zmiany biegów, a układ smarowania z suchą miską olejową lepsze smarowanie.

  • 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M

    Zmiana biegów bez przerywania transmisji napędu, bez wysprzęglania, bez ujmowania gazu: umożliwia to 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M z układem Drivelogic. Zmiana biegów odbywa się automatycznie lub ręcznie za pomocą łopatek przy kierownicy lub dźwigni biegów. Funkcja Launch Control gwarantuje optymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

Aktywny mechanizm różnicowy M optymalizuje trakcję i stabilność jazdy podczas zmiany pasa ruchu i przyspieszaniu na wyjściu z zakrętów, przy szybkim pokonywaniu zakrętów oraz na nawierzchni o zróżnicowanych właściwościach. Trakcja optymalizowana jest poprzez elektronicznie sterowaną wielopłytkową blokadą mechanizmu różnicowego redukującą różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami.

ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY M.

ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY M.

Poprzez elektroniczną regulację adaptacyjne zawieszenie M zapewnia optymalne dostosowanie amortyzatorów – automatycznie i adekwatnie do sytuacji. Ustawienia COMFORT, SPORT i SPORT+ umożliwiają wybór charakterystyki układu jezdnego od komfortowej po sportowo dynamiczną.

WYŚCIGOWY KLIMAT PRZEZ 365 DNI W ROKU.

Jedną ze specjalności BMW M GmbH jest transfer innowacyjnych technologii ze sportów motorowych do seryjnej produkcji samochodów sportowych. Dlatego BMW M4 Coupé oferuje idealny balans pomiędzy osiągami a funkcjonalnością w codziennej eksploatacji.

  • Launch Control

    Funkcja Launch Control umożliwia maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Automatycznie ustawiane są obroty silnika idealne do ruszenia z miejsca, a skrzynia dwusprzęgłowa M zmienia biegi przy optymalnych obrotach.

  • Pakiet M Driver

    Pakiet M Driver zwiększa prędkość maksymalną do 280 km/h. Pakiet M Driver można zamówić bezpośrednio przy zakupie nowego samochodu, można go też w każdej chwili dokupić. Wszystkie inne parametry techniczne pozostają bez zmian. Oprócz tego obejmuje voucher na intensywny trening BMW M prowadzony przez BMW Driving Experience.

  • M Drive

    M Drive umożliwia indywidualne ustawienie trybu DSC, widoku wyświetlacza Head-Up i wybór indywidualnych profili kierowcy, od komfortowego po sportowy, zmieniających pracę silnika, amortyzatorów i układu kierowniczego oraz charakterystykę zmiany biegów. Do ich aktywacji wystarczy naciśnięcie jednego z dwóch przycisków M Drive na kierownicy skórzanej M.

  • M Servotronic

    M Servotronic dopasowuje siłę potrzebną do skrętu kierownicy do prędkości jazdy, co zapewnia bezpośrednie i precyzyjne wyczucie prowadzenia również przy dużych prędkościach. Ponadto funkcja zwiększa komfort dzięki mniejszej sile kierowania i maksymalnej zwrotności podczas parkowania i manewrów lub jazdy przez ciasne ulice i zakręty.

  • M Dynamic Mode

    Tryb M Dynamic będący funkcją układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) dopuszcza w pewnym zakresie poślizg kół, odczuwalnie zwiększając dynamikę jazdy. DSC przeciwdziała podsterowności i nadsterowności, a tryb M Dynamic umożliwia wykorzystanie maksymalnego potencjału dynamiki poprzecznej i podłużnej. Układ zachowuje jednak działanie wspomagające jazdę.

MOCNE HAMULCE.

Ważne przy bardzo dynamicznej jeździe BMW M4 Coupé: układy hamulcowe. Precyzja działania i wydajność hamulców M z „pływającymi” tarczami oraz hamulców węglowo-ceramicznych gwarantują maksymalną dynamikę i osiągi.

  • Hamulce M z „pływającymi” tarczami

    Dzięki zastosowaniu różnych materiałów hamulce M z „pływającymi” tarczami, oprócz doskonałych parametrów hamowania, oferują wysoką odporność i długą żywotność oraz niższą masę, która pozytywnie wpływa na zwinność, dynamikę i przyspieszenie. Ten wysokowydajny układ hamulcowy wyróżniają zaciski hamulcowe w metalizowanym kolorze niebieskim z logo M.

  • Hamulce węglowo-ceramiczne M

    Hamulce węglowo-ceramiczne M zapewniają jeszcze bardziej bezpośrednie działanie, są niepodatne na korozję, jeszcze bardziej odporne na wysokie temperatury i zużycie oraz zmniejszają masę pojazdu, co pozytywnie wpływa na zwinność, dynamikę i przyspieszenie. To wyjątkowe wyposażenie rozpoznawalne jest po zaciskach hamulcowych w matowym kolorze złotym z logo M.

    Z uwagi na właściwości materiału mogą w zależności od sytuacji i zużycia występować odgłosy podczas działania, szczególnie na mokrej nawierzchni krótko przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu. Na skutek działania wilgoci i soli drogowej skuteczność hamowania może być porównywalna ze skutecznością konwencjonalnego układu hamulcowego. Odczuwalne to jest jako obniżenie skuteczności hamowania i w razie potrzeby można to skompensować przez mocniejsze naciśnięcie pedału hamulca.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Podstawą pomiaru zużycia paliwa jest cykl jezdny ECE. Zdjęcia przedstawiają wyposażenie dodatkowe.

    Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa oraz oficjalnej emisji CO2 nowych samochodów osobowych uzyskać można we wszystkich salonach sprzedaży BMW.

    Powyższe dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie wchodzą w zakres oferty, a służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Przy ustalaniu emisji CO2 zgodnie z dyrektywą 1999/94/WE nie zostały uwzględnione emisje CO2 powstające przy produkcji i dostarczaniu paliwa lub innych nośników energii.