BUDZI SENSACJĘ. 575 KM.

8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo w BMW X5 M.

Ekstremalna radość z jazdy wymaga najwyższej jakości. Podstawę stanowi – odpowiednio dozowana – niesamowita moc. Do tego dochodzi elastyczność i wytrzymałość. Najpierw sprint, potem utrzymanie tempa. Krótkie hamowanie i znów sprint. Za każdym razem aż po limit. Potężny silnik BMW X5 M jest do tego po prostu stworzony. Technologia M TwinPower Turbo z BMW EfficientDynamics obejmuje układ Valvetronic, bezpośredni wtrysk benzyny oraz innowacyjne turbodoładowanie.

SILNIKI BENZYNOWE BMW TWINPOWER TURBO.

Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa Bi-Turbo i typowemu dla M idealnemu dostrojeniu silnik reaguje entuzjastycznym zrywem i doskonałym momentem obrotowym nawet na najlżejsze wciśnięcie pedału gazu. Koncepcja chłodzenia rodem ze sportów motorowych oraz dodatkowa osłona miski olejowej i pompa oleju gwarantują, że silnik M sprosta każdemu wyzwaniu. Liczne innowacje, np. konstrukcja beztulejowa oraz lżejszy, odlewany wał korbowy, wpisują się w inteligentną lekką koncepcję, poprawiają dynamikę i przyspieszenie, obniżają zużycie paliwa i sprzyjają optymalnemu rozkładowi masy zbliżonemu do 50:50. Efekt? Niezrównanie zwinna jazda, którą podkreśla imponujący, charakterystyczny odgłos silnika M.

  • M TwinPower Turbo
    Cylindry / zawory
    8/4
    Pojemność w cm3
    4.395
    Skok / średnica w mm
    88,3/89,0
    Moc znamionowa w kW (KM) przy obr/min
    423 (575)/6.000–6.500
    Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min
    750/2.200–5.000
    Stopień sprężania :1
    10,0