KILKA SEKUND I WSZYSTKO JASNE.

Silniki BMW TwinPower Turbo w BMW X4.

Wystarczy nacisnąć przycisk Start, aby poczuć energię BMW X4. Imponujące osiągi i niezwykła wydajność to oczywiste cechy wszystkich silników BMW TwinPower Turbo. Kluczowe znaczenie odgrywa tu technologia BMW EfficientDynamics łącząca najnowszy układ wtryskowy, w pełni adaptacyjny rozrząd i innowacyjne turbodoładowanie. Rezultatem tego jest wysoka moc przy zdumiewająco niskich parametrach zużycia paliwa i emisji spalin.

6-CYLINDROWY RZĘDOWY SILNIK BENZYNOWY M PERFORMANCE TWINPOWER TURBO.

6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy M performance TwinPower Turbo wyróżnia wyśmienita charakterystyka, aksamitna praca i wysoki potencjał mocy. Ta mocna 3-litrowa jednostka z układem wydechowym z innowacyjnymi klapami ma przy tym fascynująco sportowe brzmienie.

 

Silnik łączy w pełni adaptacyjny rozrząd Valvetronic z układem Double VANOS, High Precision Injection i turbosprężarkę TwinScroll. Rezultat: moc 265 kW (360 KM) i maksymalny moment obrotowy 465 Nm. Dzięki temu turbodoładowany silnik benzynowy daje rewelacyjne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s i pozwala osiągać maksymalną prędkość 250 km/h. Zastosowanie inteligentnych innowacji technicznych zmniejsza też zużycie paliwa, które w cyklu mieszanym wynosi tylko 8,6 l na 100 km przy emisji CO2 199 g/km.

 

Imponująca wydajność, wysoka moc i bezpośrednia reakcja silnika również na niskich obrotach – takiego właśnie napędu oczekują kierowcy samochodów M Performance.

 

Wszystkie parametry zostały zmierzone wg cyklu pomiarowego UE i obowiązują w zależności od wybranego rozmiaru opon.

  • BMW X4 M40i
    Liczba cylindrów / zaworów
    6 / 4
    Pojemność w cm³
    2979
    Skok / średnica w mm
    89,6 / 84,0
    Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
    265 (360) / 5800-6000
    Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
    465 / 1350-5250
    Stopień sprężania : 1
    10,2

SILNIKI BENZYNOWE BMW TWIN POWER TURBO.

Silniki benzynowe BMW TwinPower Turbo najnowszej generacji zachwycają pełnym temperamentu rozwojem mocy i spontaniczną reakcją silnika już na niskich obrotach. Jednocześnie są wydajniejsze, bardziej oszczędne i emitują mniej spalin niż ich poprzednicy. Aby zapewnić jeszcze lepszą wydajność i dynamikę, ten innowacyjny pakiet, stanowiący kamień milowy w strategii BMW EfficientDynamics, łączy najnowsze technologie wtrysku i adaptacyjny rozrząd Valvetronic z Double VANOS z innowacyjnym układem turbodoładowania. Rezultatem jest niezwykle wydajny napęd, który efektownie podkreśla niepodważalne kompetencje BMW w zakresie budowy silników. Wielokrotnie wyróżniany nagrodą „Engine of the Year Award” 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo cieszy się uznaniem na całym świecie z uwagi na dynamiczny rozwój mocy, doskonałą kulturę pracy i fantastyczną wydajność. Sprawdzona koncepcja technologiczna silników z linii EfficientDynamics jest stosowana w niemal wszystkich silnikach benzynowych.

  • BMW xDrive35i
    Liczba cylindrów / zaworów
    6 / 4
    Pojemność w cm³
    2979
    Skok / średnica w mm
    89,6 / 84,0
    Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
    225 (306) / 5800-6400
    Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
    400 / 1200-5000
    Stopień sprężania : 1
    10,2
  • BMW xDrive28i
    Liczba cylindrów / zaworów
    4 / 4
    Pojemność w cm³
    1997
    Skok / średnica w mm
    90,1 / 84,0
    Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
    180 (245) / 5000-6500
    Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
    350 / 1250-4800
    Stopień sprężania : 1
    10,0
  • BMW xDrive20i
    Liczba cylindrów / zaworów
    4 / 4
    Pojemność w cm³
    1997
    Skok / średnica w mm
    90,1 / 84,0
    Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
    135 (184) / 5000-6250
    Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
    270 / 1250-4500
    Stopień sprężania : 1
    10,0

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE BMW TWINPOWER TURBO.

W silnikach wysokoprężnych BMW TwinPower Turbo nowej generacji odzwierciedla się konsekwentnie realizowana myśli BMW EfficientDynamics: także tutaj celem jest uzyskanie doskonałych parametrów wydajności i kultury pracy w połączaniu z niskim zużyciem paliwa. Silniki wysokoprężne odznaczają się spontaniczną reakcją i pełnym temperamentu rozwojem mocy we wszystkich zakresach prędkości obrotowych oraz oszczędnością. Bez wątpienia wybijają się ponad przeciętność pod względem wydajności i dynamiki. Swoją pracę wykonują przy tym sprawnie, emitując mało spalin. Maksymalna radość z jazdy jest więc gwarantowana. Nowe jednostki wysokoprężne linii silników EfficientDynamics charakteryzują się lekką aluminiową konstrukcją i są wyposażone w jedną, dwie lub trzy turbosprężarki oraz zmienną geometrię turbiny. Posiadają również wtrysk bezpośredni CommonRail najnowszej generacji, który gwarantuje zoptymalizowane spalanie, przyczyniając się w ten sposób do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.

  • BMW xDrive35d
    Liczba cylindrów / zaworów
    6 / 4
    Pojemność w cm³
    2993
    Skok / średnica w mm
    90,0 / 84,0
    Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
    230 (313) / 4400
    Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
    630 / 1500-2500
    Stopień sprężania : 1
    16,5
  • BMW xDrive30d
    Liczba cylindrów / zaworów
    6 / 4
    Pojemność w cm³
    2993
    Skok / średnica w mm
    90,0 / 84,0
    Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
    190 (258) / 4000
    Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
    560 / 1500-3000
    Stopień sprężania : 1
    16,5
  • BMW xDrive20d
    Liczba cylindrów / zaworów
    4 / 4
    Pojemność w cm³
    1995
    Skok / średnica w mm
    90,0 / 84,0
    Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
    140 (190) / 4000
    Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
    400 / 1750-2500
    Stopień sprężania : 1
    16,5