INTELIGENTNI ASYSTENCI.

Systemy wspomagające kierowcę w BMW X5.

Najlepszy towarzysz podróży, jakiego można sobie wyobrazić. Wszystkie systemy wspomagające kierowcę w BMW X5 mają jeden cel: zapewnić Ci komfort jazdy i bezpieczne dotarcie do celu.

Ekran na monitorze pokładowym przedstawia nowy interfejs użytkownika, który ma być dostępny od 10/2016 r.

ASYSTENT JAZDY W KORKU.

ASYSTENT JAZDY W KORKU.

Wspomaganie kierowcy.

Asystent jazdy w korku odciąża kierowcę podczas monotonnej jazdy. Przy prędkościach do 60 km/h asystent umożliwia płynne poruszanie się samochodu w gęstym ruchu. Dzięki temu jazda w korku jest znacznie mniej stresująca dla kierowcy. Asystent automatycznie utrzymuje pożądany odstęp od poprzedzającego pojazdu, reguluje prędkość aż do zatrzymania i aktywnie uczestniczy w kierowaniu pojazdem. W ten sposób pomaga utrzymywać samochód wewnątrz pasa ruchu – przy zastrzeżeniu, że co najmniej jedna ręka kierowcy spoczywa na kierownicy. Po całkowitym zatrzymaniu trwającym do 30 sekund samochód automatycznie rusza z miejsca. To kolejny kamień milowy na drodze do zaawansowanej automatyzacji jazdy.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD UP.

Pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head Up pokazuje wszystkie informacje istotne dla jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, aby mógł w pełni skoncentrować się na prowadzeniu. Dane widoczne na wyświetlaczu obejmują między innymi aktualną prędkość oraz – w zależności od sprzętu – wskazówki nawigacyjne, informacje o ograniczeniach prędkości i zakazie wyprzedzania oraz listy numerów telefonów i opcje rozrywki wraz z danymi i ostrzeżeniami z różnych systemów wspomagających kierowcę. Ikony wyświetlane są na szybie przedniej w wyjątkowo wysokiej rozdzielczości i w pełnym kolorze. Projekcja sprawia wrażenie, że obraz znajduje się ok. 2,3 m przed pojazdem. Takie rozwiązanie – wraz z optymalnym pozycjonowaniem – umożliwia szybki i wygodny odczyt informacji przy minimalnym rozproszeniu uwagi. Stopień jasności obrazu automatycznie dopasowuje się do warunków otoczenia. Przewidziano dzienny i nocny tryb wyświetlania. Regulowana jest też wysokość wyświetlanego obrazu. Kierowca może także wybierać dodatkowe informacje, które mają być wyświetlane poza aktualną prędkością i ostrzeżeniami z systemów wspomagających kierowcę.

SYSTEM NAWIGACYJNY PROFESSIONAL.

System nawigacyjny Professional wyróżnia się zarówno stylistyką, jak i wyjątkowo szerokim zakresem funkcji. Jest to prosty w obsłudze system nawigacyjny, doskonale zintegrowany z BMW, obejmujący koncepcję iDrive i kontroler dotykowy iDrive. W skład systemu wchodzi zestaw bezprzewodowy ze złączem USB i sterowaniem głosowym, radio BMW Professional z napędem DVD oraz 20 GB pamięci do przechowywania plików audio. System ułatwia również obsługę funkcji komunikatów drogowych podawanych w czasie rzeczywistym (RTTI). Wbudowany kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 10,25" z funkcją dzielenia ekranu (na ekran główny i pomocniczy) został zaprojektowany pod kątem optymalnej czytelności i przejrzystości.

Kontroler dotykowy iDrive z przyciskami bezpośredniej obsługi menu, ośmioma przyciskami przypisanymi do ulubionych funkcji i sterowaniem głosowym gwarantuje intuicyjną obsługę, umożliwiając wprowadzanie adresów pismem odręcznym na dotykowej powierzchni. Dzięki trójwymiarowemu widokowi mapy wykorzystującemu zdjęcia satelitarne jako tło – oraz fotorealistycznym obrazom wybranych miejsc – nawigacja jest wizualnie ekscytującym doświadczeniem.

Aktualizacje mapy są dostępne w punktach dealerskich BMW przez trzy lata bez opłat licencyjnych. W ramach usług BMW ConnectedDrive w niektórych krajach europejskich system automatycznie aktualizuje mapy 3-4 razy w ciągu roku.

Kontroler iDrive Touch

Kontroler iDrive Touch

Kontroler iDrive Touch wchodzący w skład systemu nawigacyjnego Professional umożliwia wygodną obsługę monitora pokładowego jedną ręką. Touchpad wbudowany w kontrolerze pozwala na przykład na odręczne wprowadzanie adresów docelowych do systemu nawigacyjnego. Oprócz tego obracanie i naciskanie kontrolera umożliwia wyświetlanie i ustawianie wielu funkcji oraz przewijanie list. Prosta i intuicyjna obsługa – odbywa się dotykowo – jest dużym odciążeniem dla kierowcy, ponieważ w tylko minimalnym stopniu odwraca jego uwagę od ruchu drogowego. Funkcje sterowane kontrolerem prezentowane są w przejrzysty sposób na monitorze pokładowym.

BMW NIGHT VISION Z DYNAMIC LIGHT SPOT.

Doskonała widoczność również w nocy: BMW Night Vision z funkcją Dynamic Light Spot rozpoznaje w ciemności ludzi i większe zwierzęta już z dużych odległości – i odpowiednio je oświetla.
Umieszczona w atrapie chłodnicy kamera termowizyjna transmituje obraz ludzi i zwierząt bezpośrednio na monitorze pokładowym. Inteligentny system wczesnego ostrzegania z doświetlaniem: gdy kamera na podczerwień rozpozna w ciemności pieszych lub zwierzęta na kursie kolizyjnym, system kieruje na nich dwa dodatkowe reflektory punktowe Dynamic Light Spot, nie powodując przy tym oślepiania. Światło bardzo efektywnie ostrzega zarówno kierowcę, jak i pieszych przed możliwym niebezpieczeństwem.
Przy włączonym obrazie z kamery termowizyjnej widoczne są dodatkowe ostrzeżenia na zestawie wskaźników lub pełnokolorowym wyświetlaczu BMW Head Up. Przy nagłym zagrożeniu, w przypadku rozpoznania ludzi lub zwierząt, pojawia się dodatkowo ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, a hamulce ustawiają się w gotowości. BMW Night Vision z funkcją Dynamic Light Spot to innowacja BMW ConnectedDrive.

ASYSTENT PARKOWANIA.

ASYSTENT PARKOWANIA.

Komfortowe parkowanie w nowej odsłonie.

Asystent parkowania ułatwia parkowanie równolegle do jezdni. Przejmuje kierowanie, a kierowca nadzoruje działanie.
W pełni automatyczny asystent parkowania to zupełnie nowa generacja komfortowego parkowania w BMW. System wybiera odpowiedni bieg, przejmuje prowadzenie, samoczynnie dodaje gazu i hamuje. Kierowca musi jedynie włączyć przed parkowaniem kierunkowskaz, a podczas parkowania trzymać wciśnięty przycisk PDC i obserwować otoczenie pojazdu, w czym pomaga mu włączająca się automatycznie kamera cofania. Na zakończenie manewru system włącza bieg P. Podczas jazdy z prędkością do 35 km/h i maksymalnym odstępie 1,5 m od rzędu parkujących samochodów czujniki ultradźwiękowe BMW informują na monitorze pokładowym o luce nadającej się do parkowania równolegle do jezdni.

SYSTEMY KAMER.

Ciesz się lepszą widocznością: w BMW X5 system kamer zapewnia lepszą orientację na skrzyżowaniach lub w nieprzejrzystych sytuacjach na drodze.

  • Surround View

    Surround View provides support when parking and manoeuvring in tight situations. To this end, the area to the side of the car and behind it are shown in the Control Display from a bird's-eye perspective (360° Top View).

  • Side View

    Wyposażenie obejmuje również funkcję Side View, która ułatwia wjazd w obszary o utrudnionej widoczności (np. włączanie się do ruchu, osłonięte skrzyżowania). Kamera w atrapie chłodnicy rejestruje sytuację po bokach pojazdu i wyświetla ją na monitorze pokładowym. Dzięki temu kierowca może odpowiednio wcześnie dostrzec innych uczestników ruchu zbliżających się w kierunku poprzecznym i właściwie zareagować.

  • Kamera cofania

    Dzięki kamerze cofania podczas manewrowania i parkowania kontrolujesz na monitorze pokładowym obszar za pojazdem. Kamera cofania umożliwia ponadto lepszą orientację podczas cofania przy parkowaniu i przy prędkości nieprzekraczającej 20 km/h. Interaktywne linie pokazują, czy wybrane miejsce do parkowania oferuje dość przestrzeni na samochód, i wspiera Cię przy parkowaniu poprzez kolorowe powierzchnie widoczne na monitorze pokładowym. W połączeniu z hakiem holowniczym kamera cofania dysponuje praktyczną funkcją zoom ułatwiającą podjeżdżanie przy sprzęganiu przyczepy.
    Można przy tym wybierać pomiędzy trzema możliwościami, kamerą cofania, Surround View i Side View oraz aktywować je odpowiednio do potrzeb. Wybrane fragmenty wyświetlane są na monitorze pokładowym.

BMW SELECTIVE BEAM

Nocne podróże z BMW Selective Beam będą dla Ciebie jeszcze przyjemniejsze i bezpieczniejsze. Ponieważ to wyposażenie zapewnia doskonałą widoczność po zmroku, nie oślepiając przy tym innych kierowców.
System rozpoznaje innych uczestników ruchu i precyzyjnie przygasza światło. Zasięg oświetlenia wynosi ponad 400 m, dzięki czemu umożliwia wczesne rozpoznanie niebezpieczeństw i zapewnia lepsze trzymanie się toru jazdy.