PEŁNE WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU.

Dynamika jazdy i wydajność BMW X5.

PEŁNE WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU.

Dynamika jazdy i wydajność BMW X5.

PEŁNE WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU.Dynamika jazdy i wydajność BMW X5.

Dynamika BMW X5 jest zawsze źródłem radości. Przy każdym manewrze i każdej prędkości. Na ostrych zakrętach, podczas zjazdu ze stoku i przy dużych prędkościach systemy wspomagające kierowcę zapewniają wyśmienite prowadzenie. Dzięki dopracowanej aerodynamice, oszczędnym silnikom i licznym rozwiązaniom z zakresu EfficientDynamics BMW X5 może pochwalić się dużą wydajnością. Zwłaszcza w wersji BMW X5 xDrive40e z napędem eDrive.

Zdjęcia BMW X5 xDrive40e iPerformance przedstawiają BMW iPerformance w nowej stylistyce, które będzie dostępne od drugiej połowy 2016 r.

Ekran na monitorze pokładowym przedstawia nowy interfejs użytkownika, który ma być dostępny od 10/2016 r.

 

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Niezależnie od tego, czy chodzi o maksymalne osiągi, czy o minimalne zużycie paliwa – tu wszystko kręci się wokół typowej dla BMW radości z jazdy. BMW EfficientDynamics to strategia BMW mająca na celu minimalizację zużycia paliwa i emisji CO2 przy jednoczesnej maksymalizacji dynamiki i radości z jazdy.

To pakiet rozwiązań obejmujących napęd, zarządzanie energią i koncepcję auta – i to w każdym BMW. Wyższa moc przy niższym zużyciu paliwa w tej hybrydzie plug-in to zasługa m.in. inteligentnego połączenia silnika BMW TwinPower Turbo i silnika elektrycznego. Wydajność samochodu zwiększa też zoptymalizowana aerodynamika oraz BMW EfficientLightweight, czyli stosowanie odpowiednich materiałów w odpowiednich miejscach w celu obniżenia masy pojazdu i zwiększenia jego sztywności. BMW w imponujący sposób demonstruje swoją pozycję lidera z zakresie innowacyjności. Bogaty pakiet środków obejmuje także inteligentne zarządzanie energią oraz tryb ECO PRO wpierający ekonomiczny styl jazdy.

  • Norma emisji spalin Euro 6

    Nowatorskie technologie w silnikach BMW X5 już teraz standardowo spełniają surowe wymogi normy emisji spalin Euro 6.
    Silniki BMW od zawsze wyprzedzają swój czas, ponieważ firma specjalizuje się w ich budowie już od 1917 roku. Silniki w BMW X5 są tego najlepszym dowodem. Poprzez nieprzeciętną moc, spontaniczną reakcję i wzorcową kulturę pracy, która spełnia najwyższe wymogi w zakresie komfortu jazdy.
    Przyszłościowy charakter tych silników gwarantuje również standardowa technologia BluePerformance we wszystkich jednostkach wysokoprężnych. Umożliwia ona dodatkową optymalizację emisji spalin. Obok filtra cząstek stałych i katalizatora utleniającego o obniżenie emisji tlenków azotu zawartych w spalinach dba również katalizator akumulacyjny NOx. To jeszcze nie wszystko. Kolejną metodą redukcji tlenków azotu jest katalizator SCR (SCR = Selective Catalytic Reduction) z wtryskiem AdBlue. Reakcja chemiczna wyzwalana przez wtrysk roztworu mocznika AdBlue powoduje znaczną redukcję emisji tlenków azotu. Dzięki temu przez długi czas będziesz jeździć jednym z najbardziej ekologicznych samochodów z silnikiem wysokoprężnym na świecie, który spełnia wymogi rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6.

DYNAMIKA JAZDY.

Maksymalne osiągi. Poznaj bezkonkurencyjne właściwości jezdne BMW X5.

DYNAMIKA JAZDY.

Maksymalne osiągi. Poznaj bezkonkurencyjne właściwości jezdne BMW X5.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

8-stopniowa skrzynia automatyczna wyznacza nowe standardy dynamiki i wydajności, stanowiąc centralny element strategii BMW EfficientDynamics.
Niezwykle gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny przyrost mocy – od niewielkich aż po duże prędkości. Obniża to znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą.
Szczególnie przy dużych prędkościach dodatkowe biegi obniżają obroty, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika. Sprzyja temu również sprzęgło blokujące – nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń pozwala na komfortową zmianę biegów i wyraźną redukcją hałasu.

100% SPORTU.

Dzięki takim opcjom, jak aktywny układ kierowniczy czy pakiety adaptacyjnego układu jezdnego możesz podkreślić sportową albo komfortową stronę swojego BMW X5. Aktywny układ kierowniczy umożliwia jeszcze większą zwinność i precyzję jazdy. Decydując się na jeden z pakietów adaptacyjnego układu jezdnego, możesz wybrać większy komfort, większą dynamikę jazdy – albo najbardziej efektywne połączenie obu tych cech.

  • Aktywny układ kierowniczy

    Nowy wymiar komfortu prowadzenia auta. Aktywny układ kierowniczy zapewnia precyzję, zwinność i komfort w każdej sytuacji na drodze.
    Przy małej prędkości, na przykład w mieście, podczas parkowania czy na serpentynach, aktywny układ kierowniczy zwiększa skręt kół. Wystarczy niewielki obrót kierownicą bez przekładania rąk, aby wykonać trudny manewr na ograniczonej przestrzeni. Zwiększa to odczuwalnie zwinność BMW i ułatwia parkowanie.
    Aby zwiększyć stabilność jazdy przy większych prędkościach, od ok. 120 do 140 km/h (w zależności od modelu i konfiguracji), aktywny układ kierowniczy reaguje mniej bezpośrednio. Tym samym redukuje obroty kierownicy. Dzięki temu przy większych obrotach kierownicą można bardziej precyzyjnie sterować kołami, co daje większą stabilność i komfort jazdy. Aktywny układ kierowniczy wspomaga kierowcę również w krytycznych sytuacjach, na przykład przy nadsterowności lub hamowaniu na zróżnicowanym podłożu. Przeciwdziała również zarzucaniu auta – i to szybciej niż nawet wprawny kierowca.
    Aktywny układ kierowniczy jest systemem uzupełniającym, który nie przerywa bezpośredniego oddziaływania kierowcy na ruch kół. Dlatego sterowność BMW pozostaje w pełni utrzymana nawet w przypadku awarii systemu. W razie rozpoznania nieprawidłowego działania układ bezpieczeństwa natychmiast blokuje mechanizm regulacyjny aktywnego układu kierowniczego. Tym samym to kierowca jest zawsze panem sytuacji.

  • Pakiety adaptacyjnego układu jezdnego

    Wszystko, co BMW X5 zapowiada swoim pewnym siebie wyglądem, całkowicie potwierdza się na każdej drodze. W wersji sportowej czy komfortowej, opcjonalne pakiety adaptacyjnego układu jezdnego zapewniają na życzenie optymalny kontakt z nawierzchnią w każdej sytuacji.

  • Comfort

    Pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Comfort oferuje maksymalny komfort jazdy przy zachowaniu typowych dla BMW właściwości dynamiki jazdy. Dynamiczna kontrola amortyzatorów umożliwia przy tym w każdej chwili indywidualne dostosowanie charakterystyki pracy sprężynowania i amortyzacji. Natomiast zawieszenie pneumatyczne tylnej osi gwarantuje niezmiennie wysoki komfort jazdy niezależnie od stopnia załadunku pojazdu.
    Chcąc od czasu do czasu skorzystać z bardziej dynamicznej konfiguracji układu jezdnego, można przełącznikiem właściwości jezdnych aktywować jeden z dwóch dodatkowych trybów: Sport i Sport+.

  • Dynamic

    Jeszcze większe wykorzystanie potencjału samochodu umożliwia pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Dynamic. Dynamic Performance Control oraz Dynamic Drive zapewniają bardzo sportową dynamikę jazdy, widoczną m.in. w bardzo neutralnej pracy układu kierowniczego i minimalnych przechyłach karoserii na zakrętach. I to przy bardzo wysokim komforcie jazdy.

  • Professional

    Kto nie może się zdecydować pomiędzy pakietami Comfort i Dynamic, ten wybiera po prostu pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Professional. To rozwiązanie optymalnie łączy funkcje obu możliwości. Oferuje najwyższy komfort przy maksymalnej dynamice jazdy.

  • Adaptacyjny układ jezdny M

    Wyższa dynamika jazdy. Adaptacyjny układ jezdny M umożliwia jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału dynamiki jazdy Twojego samochodu. Oferowana w tym wyposażeniu dynamiczna kontrola amortyzatorów i pneumatyczne zawieszenie osi tylnej zestrojone są pod kątem wybitnie sportowych właściwości jezdnych. Adaptacyjny układ jezdny M oferowany jest tylko w opcjonalnym pakiecie sportowym M.

BMW xDrive.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dopasowuje się nawet do najtrudniejszych warunków na drodze, zapewniając idealną przyczepność. Napęd xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantują, że jazda BMW jest zawsze bezpieczna i stabilna. Napęd xDrive sterowany systemem czujników DSC elastycznie i sprawnie rozdziela siłę napędową w sposób ciągły i zmienny pomiędzy osie, zapobiegając podsterowności lub nadsterowności na zakrętach i gwarantując doskonałą stabilność kierunkową. Zapewnia ponadto szybkie i bezpieczne przyspieszanie nawet na śliskich lub stromych odcinkach dróg. Pozwala to ograniczyć interwencje DSC w krytycznych warunkach na drodze. Dzięki temu BMW xDrive łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilność kierunkową i bezpieczeństwo jazdy – z klasyczną zwinnością BMW.

AERODYNAMIKA.

Stylistyka samochodu odpowiada ściśle zasadom strategii BMW EfficientDynamics. Szczególnie zoptymalizowany aerodynamicznie pas przedni i podwozie wyróżniają się innowacjami zmniejszającymi opory powietrza i zużycie paliwa.

  • Zasłony powietrzne i skrzela

    Pas przedni jest widocznym elementem stylistycznym filozofii BMW EfficientDynamics. Zintegrowane zasłony powietrzne prowadzą strumień powietrza wzdłuż przednich nadkoli. Przyspieszony strumień powietrza tworzy swojego rodzaju „zasłonę” po zewnętrznej stronie kół. Do tego dochodzą skrzela optymalizujące przepływ powietrza przy kołach przednich. To innowacyjne rozwiązanie minimalizuje zawirowania oraz opory powietrza i zużycie paliwa.

  • Sterowanie klapami powietrza

    Oferowane w zależności od wyposażenia sterowanie klapami powietrza podczas jazdy stale bada za pomocą czujnika aktualne zapotrzebowanie silnika na chłodzenie. W zależności od potrzeb otwiera bądź zamyka klapy powietrzne przy chłodnicy. Poprawia w ten sposób aerodynamikę, skraca fazę rozgrzewania silnika i zmniejsza zużycie paliwa.

  • Tylny spojler i lotka

    Spojler tylny na krawędzi dachu i łączące się z nią po bokach lotki tworzą wspólnie wyjątkowo efektywną krawędź aerodynamiczną. Powoduje ona przerwanie strumienia powietrza w tylnej części auta, co ogranicza do minimum uciążliwe turbulencje i hamujące podciśnienia.

TRYB ECO PRO.

Tryb ECO PRO umożliwia zależnie od indywidualnego stylu jazdy obniżenie zużycia paliwa nawet o 20%, co pokazały badania przeprowadzone przez BMW. Dodatkowy potencjał oszczędności przynoszą jeszcze inne funkcje, takie jak swobodne toczenie, asystent przewidywania i trasa ECO PRO.

Gdy przy prędkościach od 50 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje, funkcja swobodnego toczenia odłącza silnik od układu przeniesienia napędu i samochód toczy się bez napędu. Asystent przewidywania rozpoznaje na podstawie danych z systemu nawigacyjnego zakręty, wjazdy na teren zabudowany, ograniczenia prędkości i zjazdy z autostrady i odpowiednio wcześniej zaleca ujęcie gazu. Trasa ECO PRO wskazuje najbardziej ekonomiczną drogę w zależności od sytuacji na drogach, stylu jazdy i stanu dróg. Komputer pokładowy pokazuje, ile procent paliwa można zaoszczędzić, wybierając trasę ECO PRO.