ELEKTRYZUJĄCA RADOŚĆ Z JAZDY.

BMW X5 xDrive40e Plug-in Hybrid.

BMW iPerformance

ELEKTRYZUJĄCA RADOŚĆ Z JAZDY.

BMW X5 xDrive40e Plug-in Hybrid.

ELEKTRYZUJĄCA RADOŚĆ Z JAZDY.BMW X5 xDrive40e Plug-in Hybrid.

Wszystko to, co najlepsze połączone w niesamowicie komfortowej hybrydzie plug-in z napędem na cztery koła: BMW X5 xDrive40e iPerformance. Tu innowacja łączy się z luksusem i wszechstronnością BMW X5. Imponująca dynamika jazdy przy maksymalnej wydajności i ekologii – unikalna koncepcja idealnie dopasowana do koncepcji Sports Activity Vehicles.

Zdjęcia BMW X5 xDrive40e iPerformance przedstawiają BMW iPerformance w nowej stylistyce, które będzie dostępne od drugiej połowy 2016 r.

Ekran na monitorze pokładowym przedstawia nowy interfejs użytkownika, który ma być dostępny od 10/2016 r.

KONCEPCJA POJAZDU.

BMW X5 o spalaniu samochodu subkompaktowego. Najlepsza możliwa trakcja i zwinność dzięki napędowi na cztery koła BMW xDrive i pełna dynamika we wszystkich trybach jazdy. Poprzez swoją wszechstronność i dynamikę BMW X5 xDrive40e iPerformance spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje. Z zewnątrz model iPerformance różni się od konwencjonalnej wersji m.in. znaczkiem eDrive na obu słupkach C, znaczkiem „i” na przednich błotnikach. Na innowacyjny napęd wskazuje też niebieski grill atrapy chłodnicy i niebieskie dekielki obręczy kół. Ale to, co naprawdę go wyróżnia, to zasięg w trybie elektrycznym. Samochód może pokonać ok. 30 km bez lokalnej emisji spalin i bez zużywania paliwa. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony bezpiecznie pod bagażnikiem. Ten z kolei jest jak zwykle bardzo pojemny (do 1720 l) i świetnie nadaje się do przewozu dużego bagażu. To niezwykle nowatorska koncepcja, która nie ma sobie równych.

INDYWIDUALNE WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE.

BMW X5 xDrive40e iPerformance jako hybryda plug-in ma różne tryby pracy napędu, dzięki którym kierowca może w istotny sposób wpływać na realne zużycie paliwa. Jego wielkość zależy z jednej strony od wyboru trybu jazdy – z drugiej strony od indywidualnego użytkowania auta.

Przy całkowicie naładowanym akumulatorze samochód może pokonać trasę do 31 km bez zużywania choćby jednej kropli paliwa. Tryb AUTO eDrive nastawiony jest na optymalną współpracę silnika elektrycznego i spalinowego przy maksymalnej wydajności.

  • Jazda w mieście

    Podczas jazdy w mieście BMW X5 xDrive40e iPerformance w pełni ukazuje zalety systemu hybrydowego plug-in. Z całkowicie naładowanym akumulatorem można pokonywać krótkie odcinki (do 31 km) bez lokalnej emisji spalin – i jeździć w mieście bez spalania kropli benzyny.

  • Jazda na co dzień

    Współdziałanie obu komponentów napędu hybrydowego typu plug-in odgrywa również istotną rolę podczas codziennych dojazdów np. do pracy. W trybie AUTO eDrive inteligentna współpraca silnika spalinowego i elektrycznego przekłada się na istotne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu z samochodami z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z tej samej klasy. Jednym słowem, możesz cieszyć się luksusem modelu BMW X, którego dodatkowym walorem jest doskonała wydajność paliwowa.

  • Jazda na długich trasach

    Wypróbuj wydajną radość z jazdy – także na długich dystansach. Napęd hybrydowy typu plug-in znakomicie sprawdza się podczas długiej jazdy – bez szkody dla zasięgu czy funkcjonalności pojazdu.

DYNAMIKA ZAMIAST EMISJI.

Poznaj BMW X5 xDrive40e – multimedialnie.

DYNAMIKA ZAMIAST EMISJI.

Poznaj BMW X5 xDrive40e – multimedialnie.

NAPĘD.

BMW X5 xDrive40e iPerformance napędza mocny 4-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo oraz wysokowydajny silnik elektryczny eDrive. Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive zapewnia optymalną trakcję. Połączenie tych technologii EfficientDynamics pozwoliło stworzyć innowacyjny samochód o niskim zużyciu paliwa oferujący przy tym pełną dynamikę jazdy i stabilność w każdych warunkach drogowych.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Jednym z istotnych filarów koncepcji BMW iPerformance jest inteligentne zarządzanie energią. System koordynuje współpracę wszystkich elementów układu napędowego, tak aby zapewnić możliwie najlepszą wydajność i wysoką dynamikę jazdy.

Poprzez przewidujące strategie pracy inteligentne zarządzanie energią optymalizuje sprawność napędu hybrydowego. Na przykład na podstawie dostępnych danych nawigacyjnych identyfikowane są fragmenty trasy i sytuacje, które najlepiej nadają się do zastosowania silnika elektrycznego lub do ładowania akumulatora wysokonapięciowego.

System zapobiega sytuacjom, w których silnik spalinowy pracowałby z niską sprawnością poprzez zwiększenie obciążenia silnika do zakresu o wyższym stopniu sprawności. Silnik spalinowy oddaje wtedy dodatkową moc. Ta z kolei wykorzystywana jest do ładowania akumulatora za pośrednictwem silnika elektrycznego/generatora w celu późniejszej jazdy na napędzie elektrycznym lub do wydajnego wspomagania pracy silnika spalinowego. Oprócz tego system steruje silnikiem elektrycznym/generatorem, umożliwiając zamianę energii kinetycznej uwalnianej podczas jazdy bez gazu lub hamowania na elektryczną. W połączeniu z trybem ECO PRO inteligentne zarządzanie energią dostosowuje pracę wszystkich systemów oraz osprzętu i funkcji komfortu odpowiednio do potrzeb i konsekwentnie pod kątem najwyższej wydajności.

Przycisk eDrive umożliwia kierowcy wybór jednego z trzech trybów pracy eDrive. Jest to tryb podstawowy AUTO eDRIVE, tryb elektryczny MAX eDRIVE oraz tryb SAVE BATTERY.

  • Tryb AUTO eDRIVE

    W trybie AUTO eDRIVE inteligentny system BMW EfficientDynamics określa najbardziej wydajny sposób współpracy silnika elektrycznego i spalinowego – zależnie od prędkości jazdy i stanu naładowania akumulatora. Ten tryb dzieli się na dwie fazy: jeżeli stan naładowania akumulatora wynosi od 12 do 100%, możliwa jest jazda z prędkością do 70 km/h bez lokalnej emisji spalin i bez zużywania paliwa. Przy większych prędkościach lub wyższym zapotrzebowaniu mocy samoczynnie dołącza się silnik benzynowy. Jeżeli stan naładowania akumulatora spadnie poniżej 12%, BMW X5 xDrive40e iPerformance może korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego tylko przy łagodnym przyspieszaniu i do prędkości 55 km/h.

  • Tryb MAX eDRIVE

    Maksymalna radość z elektrycznej jazdy. W trybie MAX eDRIVE jazda na samym napędzie elektrycznym możliwa jest do prędkości 120 km/h. Przy większych prędkościach lub gdy wymagane jest pełne przyspieszenie, automatycznie dołącza się silnik spalinowy.

  • Tryb SAVE BATTERY

    Przy niskim stanie naładowania akumulatora kierowca może w trybie SAVE BATTERY za pomocą silnika spalinowego wydajnie ładować akumulator lub utrzymywać dany stan naładowania. Można w ten sposób zachować energię akumulatora do późniejszej jazdy na samym napędzie elektrycznym.

  • Z perspektywą

    Po wpisaniu celu do nawigacji przewidujący system zarządzania energią analizuje planowaną trasę w oparciu o stałe dane, takie jak ograniczenia prędkości i odbierane w czasie rzeczywistym informacje o sytuacji na drogach. Dzięki temu system wykorzysta tryb elektryczny odpowiednio do sytuacji, wydajnie i przede wszystkim na odcinkach, na których będzie to najbardziej opłacalne: na przykład w mieście.

ŁADOWANIE.

Czy to ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego, czy ze stacji BMW i Wallbox z bogatej oferty produktów i usług 360° ELECTRIC. Ładowanie wysokonapięciowego akumulatora jest naprawdę proste. Energię w drodze zapewnia wiele publicznych stacji ładowania ChargeNow.

Usługi związane z mobilnością elektryczną.

  • Ładowanie w domu

    Samochód można ładować wygodnie w domu ze zwykłego gniazdka 230 V i po niespełna czterech godzinach akumulator jest znów „zatankowany” do pełna. Złącze ładowania w pojeździe znajduje się pod klapką w przednim lewym błotniku. Do ładowania potrzebny jest tylko oferowany standardowo kabel schowany bezpiecznie pod podłogą bagażnika, gdzie nie zajmuje wiele miejsca. Specjalne uszczelnienie zabezpiecza złącze i wtyk ładowania przed czynnikami atmosferycznymi. Zamiast zwykłego gniazdka do ładowania można stosować też montowaną na ścianie stację ładowania BMW i Wallbox. Oferuje ona większą moc, co znacznie skraca czas ładowania. Wskazanie na zestawie wskaźników informuje o aktualnym stanie naładowania akumulatora wysokonapięciowego.

    W zależności od różnych warunków, na przykład natężenia prądu przyłącza, liczby włączonych urządzeń elektrycznych w samochodzie podczas ładowania czy stosowania stacji Wallbox pełne naładowanie całkowicie wyczerpanego akumulatora wysokonapięciowego trwa ok. 3-4 godziny. Przy zewnętrznym ładowaniu można uzyskać w pojeździe żądaną temperaturę bez wpływu na stan naładowania akumulatora wysokonapięciowego. Wysoki udział jazdy na napędzie elektrycznym pozwala znacznie obniżyć koszty eksploatacji auta.

  • Ładowanie w miejscach publicznych

    Oprócz zwykłych domowych gniazdek samochód można ładować również w drodze, łatwo i wygodnie w publicznych stacjach ładowania. W ten sposób kierowca na przykład po zakupach może kontynuować bezemisyjną jazdę na doładowanym akumulatorze. Do ładowania potrzebny jest tylko oferowany standardowo kabel schowany bezpiecznie pod podłogą bagażnika, gdzie nie zajmuje wiele miejsca. Diodowe pierścienie świetlne wokół złącza ładowania informują o stanie ładowania w sposób dobrze widoczny z zewnątrz. Za pośrednictwem systemu nawigacyjnego i aplikacji My BMW Remote do hybryd plug-in kierowca może uzyskać informacje o lokalizacji i dostępności odpowiednich stacji ładowania.
    Autoryzacja przy stacji ładowania i miesięczne rozliczenie przypadłych kosztów energii odbywa się za pomocą karty ChargeNow – usługi mobilnościowej BMW. Samochód można ładować prądem przemiennym i różnym natężeniu. Czas ładowania zależy od wielu czynników, na przykład natężenia prądu i liczby włączonych urządzeń elektrycznych w pojeździe.

KOMUNIKACJA.

Zawsze w kontakcie ze swoim BMW: za pośrednictwem smartfonu (iOS) oprócz Usług Zdalnych umożliwiających zamknięcie zamka centralnego na odległość można korzystać też z funkcji specyficznych dla samochodów hybrydowych. Dzięki temu masz zawsze wgląd w parametry zużycia paliwa i wydajności BMW X5 xDrive40e iPerformance. Usługi BMW na każdą sytuację – do korzystania w samochodzie i poza nim.

  • Aplikacja BMW Connected do hybryd plug-in

    Funkcje Zdalne w aplikacji BMW Connected na iOS wskazują.

    Procedurą ładowania można sterować zdalnie, korzystając z tygodniowego programatora czasowego. Zdalnie można też ustawić optymalną temperaturę w samochodzie przed podróżą. Prosto z aplikacji do pojazdu można też przesyłać punkty docelowe podróży, ciekawe miejsca oraz lokalizacje stacji ładowania.

    Funkcje Zdalne w aplikacji BMW Connected na iOS mierzą też wydajność każdej jazdy i udzielają pomocnych wskazówek umożliwiających jeszcze bardziej wydajną jazdę i wydłużenie zasięgu.

  • Wstępne klimatyzowanie wnętrza

    Przyjemnie chłodne wnętrze latem i ciepłe wnętrze bez zaparowanych szyb zimą – a to dzięki klimatyzacji i ogrzewaniu postojowemu w BMW X5 z napędem hybrydowym typu plug-in. Elektryczna sprężarka czynnika chłodniczego i bezzbiornikowy podgrzewacz elektryczny sprawiają, że klimatyzacja automatyczna działa niemal bezgłośnie nawet przy wyłączonym silniku. Z wyprzedzeniem można zaprogramować dwie różne godziny wyjazdu.

    W czasie od pół godziny przed planowanym odjazdem inteligentny system sterowania poprzez ogrzewanie, chłodzenie i wentylację zapewnia uzyskanie ustawionej temperatury. Obsługa odbywa się za pomocą kontrolera iDrive w pojeździe lub – bardzo wygodnie – na smartfonie z aplikacją BMW Connected do hybryd plug-in.

    Przy zastrzeżeniu, że akumulator wysokonapięciowy jest wystarczająco naładowany, ogrzewanie i chłodzenie postojowe działa niezależnie od tego, czy samochód jest ładowany z zewnątrz czy też nie.

KOMFORT.

Tak innowacyjny samochód, jak BMW X5 xDrive40e iPerformance, oferuje oczywiście najwyższy komfort jazdy. Standardowy pakiet adaptacyjnego zawieszenia Comfort zapewnia również przy dużym obciążeniu pełną dynamikę jazdy, stabilność i przyjemne wrażenia podczas jazdy również na długich trasach. Adaptacyjne amortyzatory i specjalne zawieszenie z regulacją wysokości na tylnej osi zapewniają doskonałą stateczność również przy dużym obciążeniu.

  • Raty miesięczne netto dla modelu BMW X5 xDrive40e iPerformance za 352 147 zł brutto w ofercie BMW Comfort Lease z opłatą wstępną 15%, okres leasingu: 36 miesięcy, średnioroczny deklarowany przebieg: 20 000 km, gwarantowana wartość końcowa. Niniejsza symulacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. BMW Comfort Lease jest oferowany przez BMW Financial Services Polska Sp. z o.o.