KONSEKWENTNIE NOWATORSKIE.

BMW X5 xDrive40e iPerformance.

KONSEKWENTNIE NOWATORSKIE.

BMW X5 xDrive40e iPerformance.

KONSEKWENTNIE NOWATORSKIE.BMW X5 xDrive40e iPerformance.

Wszystko, co najlepsze, zostało połączone w niesamowicie komfortowej hybrydzie plug-in z napędem na cztery koła. Oto BMW X5 xDrive40e. Tu innowacja łączy się z luksusem i wszechstronnością BMW X5. Efektem jest imponująca dynamika jazdy przy maksymalnej wydajności i ekologii. Ta unikalna koncepcja idealnie pasuje do koncepcji Sports Activity Vehicles.

KONCEPCJA POJAZDU.

BMW X5 o poziomie spalania paliwa typowym dla samochodów kompaktowych. Optymalną trakcja i zwinność auto zawdzięcza systemowi napędu na cztery koła BMW xDrive oraz dynamicznej charakterystyce jazdy we wszystkich trybach. Wszechstronność i dynamika sprawiają, że BMW X5 xDrive40e spełnia wszystkie oczekiwania. Napis „eDrive” na słupkach C stanowi subtelną wizualną różnicę w stosunku do BMW X5. Wymierną różnicą jest natomiast zasięg w trybie całkowicie elektrycznym. Auto pokonuje ok. 30 km przy zerowym zużyciu paliwa i bez lokalnej emisji spalin. Akumulator wysokonapięciowy zamontowany jest pod podłogą bagażnika, która dzięki wyjątkowej przestronności (1720 litrów) idealnie nadaje się do przewożenia sporych ładunków. Krótko mówiąc: pionierska koncepcja, która nie ma konkurencji.

INDYWIDUALNE WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE.

BMW X5 xDrive40e jest wyposażone w napęd hybrydowy typu plug-in oraz różne tryby jazdy, dzięki którym kierowca może w istotny sposób oddziaływać na rzeczywiste zużycie energii. Zależy to zarówno od wybranego trybu jazdy, jak i osobistego stylu jazdy kierowcy. Gdy akumulator jest w pełni naładowany, można pokonać do 31 km, nie zużywając ani kropli paliwa. W trybie AUTO eDrive optymalne połączenie silnika elektrycznego i spalinowego umożliwia poprawę wydajności jazdy.

  • Jazda w mieście

    Podczas jazdy w mieście BMW X5 xDrive40e maksymalnie wykorzystuje zalety napędu elektrycznego. Gdy akumulator jest w pełni naładowany, można pokonywać niewielkie odległości (do 31 km) w mieście, nie zużywając ani kropli paliwa i nie generując lokalnych emisji.

  • Jazda na co dzień

    Współdziałanie obu komponentów napędu hybrydowego typu plug-in odgrywa również istotną rolę podczas codziennych dojazdów np. do pracy. W trybie AUTO eDrive inteligentna współpraca silnika spalinowego i elektrycznego przekłada się na istotne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu z samochodami z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z tej samej klasy. Jednym słowem, możesz cieszyć się luksusem modelu BMW X, którego dodatkowym walorem jest doskonała wydajność paliwowa.

  • Jazda na długich trasach

    Wypróbuj wydajną radość z jazdy – także na długich dystansach. Napęd hybrydowy typu plug-in znakomicie sprawdza się podczas długiej jazdy – bez szkody dla zasięgu czy funkcjonalności pojazdu.

DYNAMIKA ZAMIAST EMISJI.

Poznaj BMW X5 xDrive40e – multimedialnie.

DYNAMIKA ZAMIAST EMISJI.

Poznaj BMW X5 xDrive40e – multimedialnie.

NAPĘD.

BMW X5 xDrive40e napędzają mocny 4-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo oraz wysokowydajny silnik elektryczny eDrive. Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive zapewnia optymalną trakcję. Połączenie tych technologii EfficientDynamics pozwoliło stworzyć innowacyjny samochód o niskim zużyciu paliwa. W dodatku taki, który oferuje pełną dynamikę jazdy i stabilność w każdych warunkach drogowych.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Inteligentne zarządzanie energią stanowi jeden z głównych filarów koncepcji BMW eDrive. System koordynuje interakcje między poszczególnymi komponentami napędu, aby uzyskać najlepszą możliwą wydajność i znakomitą dynamikę jazdy.

Inteligentne zarządzanie energią optymalizuje współczynnik sprawności napędu hybrydowego poprzez predykcyjny dobór odpowiedniego napędu. Przykładowo, na podstawie danych nawigacyjnych z odpowiednim wyprzedzeniem identyfikowane są odcinki trasy i sytuacje, w których optymalne jest używanie silnika elektrycznego lub ładowanie akumulatora wysokonapięciowego.

W sytuacjach, w których silnik spalinowy cechowałby się niskim współczynnikiem sprawności, układ zwiększa obciążenie, podnosząc w ten sposób sprawność silnika. Oznacza to, że silnik spalinowy generuje dodatkową moc. Jest ona wykorzystywana do wytwarzania energii elektrycznej dla akumulatora za pośrednictwem silnika elektrycznego / generatora – i zużywana do jazdy elektrycznej albo wydajnego wspomagania silnika spalinowego. Steruje również silnikiem elektrycznym / generatorem, aby przekształcać energię kinetyczną w elektryczną podczas jazdy na biegu jałowym lub hamowania. W połączeniu z trybem ECO PRO inteligentne zarządzanie energią optymalizuje wszystkie układy pojazdu – w tym komponenty uzupełniające i funkcje poprawiające komfort jazdy – pod kątem oszczędności paliwa i wydajności.

Przyciskiem eDrive kierowca może wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy: standardowym trybem AUTO eDRIVE, całkowicie elektrycznym trybem MAX eDRIVE oraz trybem SAVE BATTERY, który utrzymuje naładowanie akumulatora na stałym poziomie.

  • Tryb AUTO eDRIVE

    W trybie AUTO eDRIVE inteligentny system BMW EfficientDynamics określa najbardziej wydajny sposób współpracy silnika elektrycznego i spalinowego. Zależy on od prędkości jazdy i stanu naładowania akumulatora. Ten tryb dzieli się na dwie fazy: jeżeli stan naładowania akumulatora wynosi od 12 do 100%, możliwa jest jazda z prędkością do 70 km/h bez lokalnej emisji spalin i bez zużywania paliwa. Przy większych prędkościach lub wyższym zapotrzebowaniu mocy samoczynnie włącza się silnik benzynowy. Jeżeli stan naładowania akumulatora spadnie poniżej 12%, BMW X5 xDrive40e może korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego tylko przy łagodnym przyspieszaniu i do prędkości 55 km/h.

  • Tryb MAX eDRIVE

    Maksymalna radość z elektrycznej jazdy. W trybie MAX eDRIVE jazda na samym napędzie elektrycznym możliwa jest do prędkości 120 km/h. Przy większych prędkościach lub gdy wymagane jest pełne przyspieszenie, automatycznie dołącza się silnik spalinowy.

  • Tryb SAVE BATTERY

    Przy niskim stanie naładowania akumulatora kierowca może w trybie SAVE BATTERY za pomocą silnika spalinowego wydajnie ładować akumulator lub utrzymywać dany stan naładowania. Można w ten sposób zachować energię akumulatora do późniejszej jazdy na samym napędzie elektrycznym.

  • Z perspektywą

    Po wpisaniu celu do nawigacji przewidujący system zarządzania energią analizuje planowaną trasę w oparciu o stałe dane, takie jak ograniczenia prędkości i odbierane w czasie rzeczywistym informacje o sytuacji na drogach. Dzięki temu system wykorzysta tryb elektryczny odpowiednio do sytuacji, wydajnie i przede wszystkim na odcinkach, na których będzie to najbardziej opłacalne: na przykład w mieście.

ŁADOWANIE.

Czy to ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego, czy ze stacji BMW i Wallbox z bogatej oferty produktów i usług 360° ELECTRIC. Ładowanie wysokonapięciowego akumulatora jest naprawdę proste. Energię w drodze zapewnia wiele publicznych stacji ładowania ChargeNow.

Usługi związane z mobilnością elektryczną.

  • Ładowanie w domu

    Samochód można ładować wygodnie w domu ze zwykłego gniazdka 230 V i po niespełna czterech godzinach akumulator jest znów „zatankowany” do pełna. Złącze ładowania w pojeździe znajduje się pod klapką w przednim lewym błotniku. Do ładowania potrzebny jest tylko specjalny kabel schowany bezpiecznie pod podłogą bagażnika, gdzie nie zajmuje wiele miejsca. Specjalne uszczelnienie zabezpiecza złącze i wtyk ładowania przed czynnikami atmosferycznymi. Diodowe pierścienie świetlne wokół złącza ładowania informują o stanie ładowania w sposób dobrze widoczny z zewnątrz.
    Zamiast zwykłego gniazdka do ładowania można stosować też montowaną na ścianie stację ładowania BMW i Wallbox. Oferuje ona większą moc, co znacznie skraca czas ładowania. Wskazanie na specyficznym zestawie wskaźników informuje o aktualnym stanie naładowania akumulatora wysokonapięciowego. W zależności od różnych warunków, na przykład natężenia prądu przyłącza, włączonych urządzeń elektrycznych w samochodzie podczas ładowania czy stosowania stacji Wallbox pełne naładowanie całkowicie wyczerpanego akumulatora trwa niespełna trzy godziny. Przy zewnętrznym ładowaniu można uzyskać w pojeździe żądaną temperaturę bez wpływu na stan naładowania akumulatora wysokonapięciowego.

  • Ładowanie w miejscach publicznych

    Oprócz zwykłych domowych gniazdek samochód można ładować również w drodze, łatwo i wygodnie w publicznych stacjach ładowania. W ten sposób kierowca na przykład po zakupach może kontynuować bezemisyjną jazdę na doładowanym akumulatorze. Do ładowania potrzebny jest tylko oferowany standardowo kabel schowany bezpiecznie pod podłogą bagażnika, gdzie nie zajmuje wiele miejsca. Diodowe pierścienie świetlne wokół złącza ładowania informują o stanie ładowania w sposób dobrze widoczny z zewnątrz. Za pośrednictwem systemu nawigacyjnego i aplikacji My BMW Remote do hybryd plug-in kierowca może uzyskać informacje o lokalizacji i dostępności odpowiednich stacji ładowania.
    Autoryzacja przy stacji ładowania i miesięczne rozliczenie przypadłych kosztów energii odbywa się za pomocą karty ChargeNow – usługi mobilnościowej BMW. Samochód można ładować prądem przemiennym i różnym natężeniu. Czas ładowania zależy od wielu czynników, na przykład natężenia prądu i liczby włączonych urządzeń elektrycznych w pojeździe.

KOMUNIKACJA.

Stała łączność z Twoim BMW: poprzez smartfon (z systemem iOS lub Android) – dostępne są nie tylko usługi zdalne, takie jak zamek centralny, ale też funkcje hybrydowe. Dzięki temu zawsze możesz sprawdzić zużycie paliwa i wydajność w swoim BMW X5 xDrive40e. Usługi BMW na każdą okazję, z których można korzystać nie tylko wewnątrz pojazdu, ale także poza nim.

  • My BMW Remote do samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in

    Aplikacja My BMW Remote na systemy iOS i Android do samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in pokazuje aktualny stan pojazdu, np. lokalizację, poziom naładowania akumulatora i pozostały zasięg.

    Procedurą ładowania można sterować zdalnie, korzystając z tygodniowego programatora czasowego. Zdalnie można też ustawić optymalną temperaturę w samochodzie przed podróżą. Prosto z aplikacji do pojazdu można też przesyłać punkty docelowe podróży, ciekawe miejsca oraz lokalizacje stacji ładowania.

    Aplikacja My BMW Remote do samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in mierzy też wydajność jazdy podczas każdej podróży i przekazuje kierowcy pożyteczne wskazówki, na przykład o sposobach optymalizacji wydajności i wydłużenia zasięgu. Wydajność jazdy rejestrowaną podczas przejazdów można anonimowo porównywać z innymi kierowcami.

  • Wstępne klimatyzowanie wnętrza

    Przyjemnie chłodne wnętrze latem i ciepłe wnętrze bez zaparowanych szyb zimą – a to dzięki klimatyzacji i ogrzewaniu postojowemu w BMW X5 z napędem hybrydowym typu plug-in. Elektryczna sprężarka czynnika chłodniczego i bezzbiornikowy podgrzewacz elektryczny sprawiają, że klimatyzacja automatyczna działa niemal bezgłośnie nawet przy wyłączonym silniku. Z wyprzedzeniem można zaprogramować dwie różne godziny wyjazdu.

    Pół godziny przed planowanym wyjazdem inteligentny system sterowania włącza ogrzewanie, chłodzenie i wentylację zgodnie z uprzednio ustawioną temperaturą. System obsługiwany jest kontrolerem iDrive wewnątrz auta lub przy pomocy kompatybilnego smartfonu z aplikacją My BMW Remote App do samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in.

    Przy zastrzeżeniu, że akumulator wysokonapięciowy jest wystarczająco naładowany, ogrzewanie i chłodzenie postojowe działa niezależnie od tego, czy samochód jest ładowany z zewnątrz czy też nie.

KOMFORT.

Tak innowacyjny samochód, jak BMW X5 xDrive40e, oferuje oczywiście najwyższy komfort jazdy. Standardowy pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Comfort zapewnia również przy dużym obciążeniu pełną dynamikę jazdy, stabilność i przyjemne wrażenia podczas jazdy również na długich trasach. Adaptacyjne amortyzatory i specjalne zawieszenie z regulacją wysokości na tylnej osi zapewniają doskonałą stateczność również przy dużym obciążeniu.