ROBI WRAŻENIE. W KAŻDEJ SYTUACJI.

Dynamika jazdy BMW X6.

ROBI WRAŻENIE. W KAŻDEJ SYTUACJI.

Dynamika jazdy BMW X6.

Wyrazisty wygląd BMW X6 jest jedyny w swoim rodzaju. Ale tak naprawdę liczy się to, jak ten atletyczny samochód się prowadzi. Standardowy układ jezdny BMW X6 jest wzorcem w swojej kategorii. BMW xDrive gwarantuje doskonałą trakcję – na każdej trasie i przy każdej pogodzie. Również maksymalną stabilność kursu i fenomenalną zwinność. Opcjonalnie oferowane są także pakiety adaptacyjnego układu jezdnego i aktywny układ kierowniczy zapewniające jeszcze większą radość z jazdy.

ROBI WRAŻENIE. W KAŻDEJ SYTUACJI.Dynamika jazdy BMW X6.

Wyrazisty wygląd BMW X6 jest jedyny w swoim rodzaju. Ale tak naprawdę liczy się to, jak ten atletyczny samochód się prowadzi. Standardowy układ jezdny BMW X6 jest wzorcem w swojej kategorii. BMW xDrive gwarantuje doskonałą trakcję – na każdej trasie i przy każdej pogodzie. Również maksymalną stabilność kursu i fenomenalną zwinność. Opcjonalnie oferowane są także pakiety adaptacyjnego układu jezdnego i aktywny układ kierowniczy zapewniające jeszcze większą radość z jazdy.

JEGO MAKSYMA: MAKSIMUM.

Odkryj stylistykę i dynamikę jazdy BMW X6.

JEGO MAKSYMA: MAKSIMUM.

Odkryj stylistykę i dynamikę jazdy BMW X6.

BMW xDrive.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dopasowuje się nawet do najtrudniejszych warunków na drodze, zapewniając idealną przyczepność. Napęd xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantują, że jazda BMW jest zawsze bezpieczna i stabilna. Napęd xDrive sterowany systemem czujników DSC elastycznie i sprawnie rozdziela siłę napędową w sposób ciągły i zmienny pomiędzy osie, zapobiegając podsterowności lub nadsterowności na zakrętach i gwarantując doskonałą stabilność kierunkową. Zapewnia ponadto szybkie i bezpieczne przyspieszanie nawet na śliskich lub stromych odcinkach dróg. Pozwala to ograniczyć interwencje DSC w krytycznych warunkach na drodze. Dzięki temu BMW xDrive łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilność kierunkową i bezpieczeństwo jazdy – z klasyczną zwinnością BMW.

  • Stan xDrive

    Przejżysta informacja w niejasnych sytuacjach: dzięki wskazaniom stanu xDrive masz zawsze pełen ogląd sytuacji. Zestaw wskaźników i centralny monitor pokładowy dostarczy Ci istotnych informacji, tak bardzo przydatnych podczas jazdy terenowej. Oprócz kompasu (tylko w połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional) wskazywany jest tam również poziom przechyłu do przodu i do tyłu – i to nie tylko podowany za pomocą stopni, ale również graficznej wizualizacji 3D.

UKŁAD JEZDNY.

Możesz na nim polegać: układ jezdny BMW X6 dzięki szerokiemu rozstawowi kół i pięciowahaczowej osi tylnej zapewnia optymalne właściwości jezdne. I jest przy tym niezwykle komfortowy – bez kompromisów pod względem dynamiki jazdy.

PAKIETY ADAPTACYJNYCH UKŁADÓW JEZDNYCH.

Dostosuj układ jezdny BMW X6 do swojego indywidualnego gustu. Do dyspozycji są cztery różne opcje.

  • Comfort

    Najwyższy komfort jazdy przy typowej dla BMW dynamice: pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Comfort umożliwia w każdej chwili indywidualne dostosowanie resorowania i amortyzacji.
    Główne elementy pakietu adaptacyjnego układu jezdnego Comfort to dynamiczna kontrola amortyzatorów oraz pneumatyczne zawieszenie osi tylnej. Podstawowe ustawienie zorientowane na wysoki komfort jazdy i resorowania można jeszcze precyzyjniej dostosować do własnych wymogów za pomocą przełącznika właściwości jezdnych. Za pośrednictwem dynamicznej kontroli amortyzatorów zmienia on charakterystykę ich działania. Zawarte w pakiecie zawieszenie pneumatyczne tylnej osi gwarantuje niezmiennie wysoki komfort jazdy niezależnie od stopnia załadunku pojazdu.
    Chcąc od czasu do czasu skorzystać z bardziej dynamicznej konfiguracji układu jezdnego, można przełącznikiem właściwości jezdnych aktywować jeden z dwóch dodatkowych trybów: Sport i Sport+. Powoduje to m.in. usztywnienie amortyzatorów, co skutkuje bardziej bezpośrednią reakcją pojazdu na ruchy kierownicy i ogólnie bardziej sportową charakterystyką prowadzenia.

  • Dynamic

    Dynamika jazdy na najwyższym poziomie: pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Dynamic umożliwia jeszcze większą optymalizację dynamiki jazdy. Zawarty w pakiecie układ Dynamic Performance Control oraz Dynamic Drive zapewniają zasadniczo bardzo sportową dynamikę jazdy widoczną m.in. w bardzo neutralnej pracy układu kierowniczego i minimalnych przechyłach karoserii na zakrętach – i to przy wysokim komforcie jazdy.
    Układ Dynamic Performance Control rozdziela płynnie siłę napędu na osi tylnej pomiędzy lewe a prawe koło. Na zakrętach zwiększa na przykład przeniesienie momentu obrotowego silnika na koła o lepszej trakcji – po zewnętrznej stronie zakrętu. Efektem tego jest maksymalna dynamika i optymalna stabilność. A Dynamic Drive poprzez aktywne stabilizatory przed osią tylną redukuje przechyły karoserii do ledwo odczuwalnego minimum.
    W BMW X6 M50d pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Dynamic wyróżnia się indywidualną, jeszcze bardziej sportową charakterystyką.

  • Professional

    Idealne połączenie: pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Professional obejmuje wyposażenie pakietu Comfort i Dynamic. Dzięki temu oferuje maksimum komfortu przy maksymalnej dynamice jazdy. Dzięki temu możesz w każdej chwili dostosować charakterystykę układu jezdnego do swych indywidualnych życzeń za pomocą przełącznika właściwości jezdnych.
    Jeżeli zależy Ci na szczególnie dynamicznej jeździe, możesz zdać się na liczne innowacyjne technologie. Na przykład układ Dynamic Performance Control rozdziela płynnie siłę napędu na osi tylnej pomiędzy lewe a prawe koło. Na zakrętach zwiększa na przykład przeniesienie momentu obrotowego silnika na koła o lepszej trakcji – po zewnętrznej stronie zakrętu. Efektem tego jest maksymalna dynamika i optymalna stabilność. A Dynamic Drive poprzez aktywne stabilizatory przed osią tylną redukuje przechyły karoserii do minimum.
    Te zminimalizowane przechyły boczne są bardzo korzystne dla kierowców, którzy preferują bardziej komfortowe ustawienie. Mniejsze ruchy karoserii w bok, skutkują bardziej zrelaksowaną jazdą. W przypadku nierównych nawierzchni można przełączyć charakterystykę amortyzatorów na jeszcze większy komfort jazdy za pomocą dynamicznej kontroli amortyzatorów. Natomiast zawarte w pakiecie zawieszenie pneumatyczne tylnej osi gwarantuje niezmiennie wysoki komfort jazdy niezależnie od stopnia załadunku pojazdu.

  • Adaptacyjny układ jezdny M

    Zwiększona dynamika jazdy: adaptacyjny układ jezdny M w pełni wykorzystuje dynamiczny potencjał BMW X6. Oferowana w tym wyposażeniu dynamiczna kontrola amortyzatorów i pneumatyczne zawieszenie osi tylnej zestrojone są pod kątem wybitnie sportowych właściwości jezdnych.
    Przełącznikiem właściwości jezdnych można aktywować jeden z dwóch dodatkowych trybów: Sport i Sport+. Nadają one autu jeszcze bardziej dynamiczne właściwości jezdne, między innymi za sprawą sztywniejszego ustawienia amortyzatorów. Samochód reaguje też jeszcze bardziej bezpośrednio na ruchy kierownicy i pedału gazu. W trybie Sport+ aktywowany jest dodatkowo tryb dynamicznej kontroli trakcji (DTC), który pozwala kierowcom o sportowych ambicjach na przykład na kontrolowany dryft. W BMW X6 M50d wszystkie tryby wyróżniają się ponadto jeszcze bardziej sportową charakterystyką.
    W celu zrelaksowanej jazdy na dłuższych trasach można poza tym wybrać tryb Comfort.

AKTYWNY UKŁAD KIEROWNICZY.

Nowy wymiar komfortu kierowania – aktywny układ kierowniczy zapewnia precyzję, zwinność i komfort w każdej sytuacji na drodze.
Przy małej prędkości, na przykład w mieście, podczas parkowania czy na serpentynach, aktywny układ kierowniczy zwiększa skręt kół. Wystarczy niewielki obrót kierownicą bez przekładania rąk, aby wykonać trudny manewr na ograniczonej przestrzeni. Zwiększa to odczuwalnie zwinność BMW X6 i ułatwia parkowanie.
Aby zwiększyć stabilność jazdy przy większych prędkościach, od ok. 120 do 140 km/h (w zależności od modelu i konfiguracji) aktywny układ kierowniczy reaguje mniej bezpośrednio. Tym samym redukuje obroty kierownicy. Dzięki temu przy większych obrotach kierownicą można bardziej precyzyjnie sterować kołami, co daje w efekcie większą stabilność i komfort jazdy.
Aktywny układ kierowniczy wspomaga kierowcę również w krytycznych sytuacjach, na przykład przy nadsterowności lub hamowaniu na zróżnicowanym podłożu, i przeciwdziała zarzucaniu auta – i to szybciej, niż nawet wprawny kierowca.
Aktywny układ kierowniczy jest hydraulicznym systemem uzupełniającym, który nie przerywa bezpośredniego oddziaływania kierowcy na ruch kół, dlatego sterowność BMW X6 pozostaje w pełni utrzymana nawet w przypadku awarii systemu. W razie rozpoznania nieprawidłowego działania układ bezpieczeństwa natychmiast blokuje mechanizm regulacyjny aktywnego układu kierowniczego.