OSZCZĘDZA NA PALIWIE. A NIE NA MOCY.

BMW EfficientDynamics w BMW X6.

BMW X6 wie, jak się obchodzić z zasobami. Dowodem na to jest fascynująca dynamika przy niskich parametrach zużycia paliwa i emisji spalin. Innowacyjne technologie BMW EfficientDynamics, taki jak inteligentna lekka konstrukcja czy dopracowana aerodynamika, dają czystą radość z jazdy.

Ekran na monitorze pokładowym przedstawia nowy interfejs użytkownika, który ma być dostępny od 10/2016 r.

INTELIGENTNA LEKKA KONSTRUKCJA.

Z każdym ujętym gramem masy pojazdu rośnie radość z jazdy – dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji. Im mniejsza masa pojazdu, tym mniej energii potrzeba do jego napędzania. BMW już od lat trzydziestych konsekwentnie stosuje tę zasadę przy konstruowaniu pojazdów – i stale ją ulepsza. Pytanie, które nasi inżynierowie stale sobie zadają, brzmi: gdzie oszczędność masy ma sens? A gdzie nie? Odpowiedzią jest inteligentna lekka konstrukcja. Polega ona na zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak magnez w podstawie deski rozdzielczej czy aluminium w elementach układu jezdnego i masce silnika. Również wytłumiające osłony podwozia z materiałów tekstylnych zmniejszają masę pojazdu. Dzieki tym zabiegom udao się znacząco zredukować masę pojazdu w stosunku do poprzedniego modelu.

AERODYNAMIKA.

Stylistyka BMW X6 kieruje się ściśle zasadami strategii BMW EfficientDynamics. Szczególnie zoptymalizowany aerodynamicznie pas przedni i podwozie wyróżniają się innowacjami rozwiązaniami majacymi na celu zmniejszenie oporu powietrza i zużycia paliwa.
Zintegrowane „zasłony powietrzne” prowadzą strumień powietrza wzdłuż przednich nadkoli. Przyspieszony strumień powietrza tworzy swojego rodzaju „zasłonę” po zewnętrznej stronie kół. Do tego dochodzą skrzela optymalizujące przepływ powietrza przy kołach przednich. To innowacyjne rozwiązanie minimalizuje zawirowania oraz opory powietrza i zużycie paliwa.
Kontrola klap powietrznych bada za pomocą czujnika aktualne zapotrzebowanie silnika na chłodzenie i odpowiednio do tego otwiera bądź zamyka klapy powietrzne przy chłodnicy. Poprawia to aerodynamikę, skraca fazę rozgrzewania silnika i zmniejsza zużycie paliwa.

8-STOPNIOWA SPORTOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

8-stopniowa skrzynia Steptronic wyznacza nowe standardy komfortu i dynamiki i jest kluczowym elementem strategii BMW EfficientDynamics.
Wyjątkowo gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny rozwój mocy przy każdej prędkości. Obniża to znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą.
Szczególnie przy dużych prędkościach dodatkowe biegi obniżają obroty, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika. Sprzyja temu również sprzęgło blokujące – nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów i wyraźną redukcją hałasu.
8-stopniowa skrzynia Steptronic BMW EfficientDynamics gwarantuje teraz jeszcze lepszą dynamikę również poprzez nowy, przewidujący napęd wybierany przełącznikiem właściwości jezdnych. W trybie „Sport” powiązanie danych nawigacyjnych ze sterownikiem skrzyni biegów zapewnia odpowiednio do przebiegu trasy jeszcze bardziej sportową i spontaniczną reakcję silnika. Tryb „Comfort” oferuje odpowiednio komfortowy program zmiany przełożeń z rzadszymi zmianami biegów.

TRYB ECO PRO.

Tryb ECO PRO umożliwia zależnie od indywidualnego stylu jazdy obniżenie zużycia paliwa nawet o 20 procent, co pokazały badania przeprowadzone przez BMW. Kolejne 5 procent można oszczędzić dzięki dodatkowym funkcjom swobodnego toczenia, asystenta przewidywania i trasy ECO PRO.

  • Swobodne toczenie

    Gdy przy prędkościach od 50 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje, a asystent przewidywania nie przewiduje wkrótce żadnego dostosowania prędkości, funkcja swobodnego toczenia odłącza silnik od układu przeniesienia napędu i samochód toczy się bez napędu.

  • Asystent przewidywania

    Asystent przewidywania rozpoznaje na podstawie danych z systemu nawigacyjnego zakręty, wjazdy na teren zabudowany, ograniczenia prędkości i zjazdy z autostrady i odpowiednio wcześniej zaleca zmniejszenie gazu.

  • Trasa ECO PRO

    Trasa ECO PRO wskazuje najbardziej ekonomiczną drogę w zależności od sytuacji na drogach, stylu jazdy i stanu dróg. Komputer pokładowy pokazuje, ile procent paliwa można zaoszczędzić, wybierając trasę ECO PRO.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Inteligentne zarządzanie energią w BMW X6 obejmuje standardowo takie technologie BMW EfficientDynamics jak: funkcja Auto Start Stop, elektryczne wspomaganie kierownicy i odzysk energii hamowania. Współdziałanie tych technologii zapewnia zrównoważoną mobilność i maksymalną wydajność.

  • Funkcja Auto Start Stop

    Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na światłach, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik po całkowitym zatrzymaniu auta.
    Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje zadziałanie funkcji. Po zwolnieniu hamulca silnik w ułamkach sekundy załącza się ponownie.
    Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, oraz podczas pracy układu kierowniczego. Funkcja jest nieaktywna również, jeśli temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, lub gdy stan naładowania akumulatora jest zbyt niski . Centralny sterownik w razie potrzeby uruchamia silnik również przy zatrzymanym pojeździe, np. gdy pojazd zacznie się toczyć lub w razie zaparowania przedniej szyby.
    Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

  • Elektryczne wspomaganie kierownicy

    Każdy ruch kierownicą zużywa energię. Ale po co zużywać energię, gdy kierownica się nie porusza? Dlatego elektryczne wspomaganie kierownicy BMW pracuje tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. W przeciwieństwie do tradycyjnych, hydraulicznych układów kierowniczych takie rozwiązanie autorstwa BMW zużywa energię tylko podczas obracania kierownicą. Przy nieruchomej kierownicy silniczek elektryczny nie pracuje.

  • Odzysk energii hamowania

    Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Odzysk energii hamowania wykorzystuje nieużywany do tej pory potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem tego jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.