BMW DRIVES CULTURE.

Kultura nas porusza. Jest siłą napędową inspirującą ludzi.

BMW DRIVES CULTURE.

Kultura nas porusza. Jest siłą napędową inspirującą ludzi.

BMW DRIVES CULTURE.Kultura nas porusza. Jest siłą napędową inspirującą ludzi.

Miłość do sztuki wpisana jest w charakter marki BMW, która od ponad 40 lat inicjuje i wspiera wydarzenia artystyczne na całym świecie.

BMW jako podmiot korporacyjny, świadomy swojej roli w biznesie odpowiedzialnym społecznie, angażuje się w inicjowanie i wspieranie projektów z różnych dziedzin ekspresji artystycznej. W ramach tych długofalowych działań BMW Group koncentruje się przede wszystkim na sztuce współczesnej, muzyce klasycznej i jazzowej, a także architekturze i wzornictwie.

W roku 1972 artysta Gerhard Richter namalował trzy wielkoformatowe obrazy, wiszące we foyer monachijskiej centrali firmy. Od tego czasu z BMW współpracowało wielu artystów – m.in. Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Jeff Koons czy Gerhard Richter. Firma zleca również projektowanie ważnych budynków przemysłowych i terenów zielonych słynnym architektom, takim jak Karl Schwanzer, Zaha Hadid czy duetowi Coop Himmelb(l)au.

MUZYKA KLASYCZNA I JAZZ.

Jednym z pierwszych partnerstw publiczno-prywatnych była zapoczątkowana w 1979 roku w Niemczech wspólna inicjatywa Miasta Monachium i BMW - "Spielmotor München eV". Celem stowarzyszenia było inicjowanie i sponsorowanie wydarzeń kulturalnych. Wielokrotnie nagradzany projekt "Oper für alle" (Opera dla wszystkich) został rozpoczęty w 1997 roku w bliskiej współpracy z Bavarian State Opera. Podobne inicjatywy realizowane były, wspólnie z Operą Staatsoper Unter den Linden w Berlinie, a także, we współpracy z London Symphony Orchestra, w Londynie. Koncern BMW sponsoruje również festiwale jazzowe w Niemczech, na Węgrzech, w Polsce, Czechach, Mołdawii, São Paulo, Panama City, Chinach i Korei Południowej.

SZTUKA WSPÓŁCZESNA.

Sztuka współczesna to dla BMW ważna dziedzina w aspekcie promocji kultury. Moment, w którym w 1972 roku na ścianach monachijskiej siedziby koncernu zawisły trzy, wykonane na zlecenie BMW, wielkoformatowe prace artysty Gerharda Richtera, można uznać za symboliczny początek ogromnego zaangażowania BMW w sztukę współczesną. Przedsięwzięcia inicjowane przez ogromną liczbę muzeów na całym świecie są nieprzerwanie wspierane przez BMW. BMW może poszczycić się absolutnie wyjątkową kolekcją BMW Art Cars – dzieł sztuki na kołach. Liczy obecnie 17 eksponatów, a wśród artystów zaproszonych do współpracy są Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Olaffur Eliasson oraz Jeff Koons. Przyznawane przez BMW nagrody takie jak „Nationalgalerie Prize” w Berlinie, "Prix BMW" podczas Paris Photo, czy "Premio de Pintura" w Hiszpanii mają na celu promowanie młodej sztuki. BMW wspiera również wiodące na świecie targi sztuki – m.in. Art Basel, Art Basel Miami Beach, Frieze London, Frieze New York, Paris Photo, TEFAF, Międzynarodowe Targi Sztuki w Hong Kongu ARTHK, Art Toronto, Art Fair Kanada, Gallery Weekend Berlin, Art Amsterdam i KIAF - Międzynarodowe Targi Sztuki w Korei. W 2011 roku w Nowym Jorku rozpoczęty został Guggenheim Lab BMW - globalna inicjatywa Fundacji Solomon R. Guggenheim, Muzeum Guggenheima i BMW Group.

ARCHITEKTURA I DESIGN.

Kiedy w 1972 roku Karl Schwanzer projektował siedzibę główną BMW - "Cztery Cylindry", duży nacisk kładziono na innowacyjny i dynamiczny design. Później te same cechy można było dostrzec w wyznaczających trendy budynkach Zahy Hadid w Lipsku i siedzibie BMW Welt stworzonej przez Coop Himmelb(l)au w Monachium.W 1986 roku konstrukcję Centrum Badań i Innowacji BMW uznano za jedno z najmodniejszych centrów rozwoju w branży automotive.

 

Od blisko 100 lat, wzornictwo w BMW tworzone jest przez ludzi i dla ludzi. Wspólnym celem jest jak najlepszy i spójny rozwój koncepcji w zakresie projektowania pojazdów. W 2006 roku niezależna BMW Group Subsidiary Designworks USA otworzyła swoje trzecie międzynarodowe studio projektowe.