ZAPRASZAMY DO ŚWIATA SZTUKI.

BMW Group Polska nawiązała współpracę z wybitnymi ośrodkami kulturalnymi w Polsce: między innymi z Filharmonią im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach oraz Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie. Marka kontynuuje także wieloletnią współpracę z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie.

W ramach strategii BMW Drives Culture BMW w Polsce angażuje się w inicjowanie i wspieranie projektów z różnych dziedzin ekspresji artystycznej, koncentrując się na sztuce współczesnej, muzyce klasycznej i jazzowej, architekturze oraz wzornictwie.

 

BMW i kulturę łączy kreatywność, wolność oraz dążenie do doskonałości. Kooperacja z czołowymi instytucjami daje nam możliwość przełożenia wartości, które chcemy promować na język sztuki – powiedziała Małgorzata Cecherz-Kowalska z BMW Group Polska.

Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, to nie tylko przestrzeń tworzenia nowej jakości życia artystycznego ale także niezwykła architektura. Budynek filharmonii został doceniony w konkursie im. Miesa van der Rohe 2015. To pierwsze w historii zwycięstwo Polski w tym najważniejszym w Europie konkursie architektonicznym.

Równie imponująco prezentują się przestrzenie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Jej zespół współpracował z jednymi z największych kompozytorów drugiej połowy XX wieku – Witoldem Lutosławskim, Henrykiem Mikołajem Góreckim i Krzysztofem Pendereckim, prezentując pierwsze wykonania ich dzieł.

Muzeum Łazienki Królewskie jest najpiękniejszym układem przestrzennym Warszawy i jednym z najpiękniejszych w Europie. Dawna letnia rezydencja króla Stanisława Augusta zachwyca zielenią i architekturą. To jedyne miejsce, o którym można powiedzieć, że jest sercem nie tylko Warszawy, ale także Polski.

Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie to kolejna z wielu szanowanych instytucji kultury na świecie, z którą blisko współpracuje BMW Group. BMW od wielu lat jest jedynym partnerem motoryzacyjnym Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. 

 

BMW Group jako pierwsza wprowadziła do programu Opery Narodowej muzykę jazzową, organizując w niej koncerty w ramach cyklicznego wydarzenia BMW Jazz Club (więcej informacji w zakładce: BMW Jazz Club).

 

W latach 2012-2014 roku wspólnie z Operą Narodową prowadzony był również projekt „OperaLab”, łączący w sobie cechy galerii i think tanku (więcej informacji w zakładce: OperaLab).

 

W tym roku mija także dziesięć lat współpracy BMW z Operą Narodową w Warszawie, gdzie firma co roku zaprasza znawców muzyki jazzowej i smooth jazzowej do udziału w elitarnym cyklu muzycznym BMW JAZZ CLUB. W ramach cyklu deskach Opery wystąpili m.in. Dianne Reeves, Branford Marsalis, Tomasz Stańko, Michał Urbaniak, Anna Maria Jopek czy Ive Mendes.

Opera Nova w Bydgoszczy to jedyna instytucja w kuj.-pomorskim, z którą BMW Dynamic Motors z Bydgoszczy podpisało umowę o długoterminowej współpracy i jest jej jedynym partnerem motoryzacyjnym.

 

21 grudnia nastąpiło uroczyste przekazanie auta BMW serii 7 do korzystania bezpłatnie przez Operę do celów reprezentacyjnych. Współpraca obejmuje promocję Opery i jej działalności lokalnie przez BMW Dynamic Motors i ogólnokrajowo przez BMW Polska.

 

Opera Nova to największa instytucja artystyczna Kujaw i Pomorza, jeden z największych, a z pewnością najpiękniej położony polski teatr operowy.

 

Repertuar obejmuje ponad trzydzieści dzieł, zarówno operowych, baletowych jak i operetkowych czy musicale. Jest jedynym w Polsce teatrem, który wystawia Manru Paderewskiego, Rusałkę Dvořaka, La Giocondę Ponchiellego, legendę dramatyczną Potępienie Fausta Berlioza, czy Lakmé Delibesa.

 

Od 1994 roku Opera Nova jest organizatorem corocznego Bydgoskiego Festiwalu Operowego, imprezy o dość szerokiej formule programowej, która gości zarówno znakomite przedstawienia operowe, jak i baletowe w wykonaniu kompanii tanecznych z Europy, Ameryki i Azji.

Centrum Spotkania Kultur jest największą instytucją kultury na Lubelszczyźnie, idealnie wpasowującą się w strategię BMW Drives Culture. CSK to przestrzeń stworzona dla spotkań człowieka z człowiekiem w otoczeniu sztuki. Goście obiektu mogą tu obcować z różnorodnymi dyscyplinami - architekturą, sztuką współczesną, wydarzeniami poświęconymi muzyce klasycznej, jazzowej i teatrowi.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z:

 

Katarzyna Gospodarek, Corporate Communications Manager

Tel.: +48 728 873 932

e-mail:

BMW Group

BMW Group, reprezentująca marki BMW, MINI i Rolls-Royce, jest jednym z wiodących na świecie producentów samochodów i motocykli w segmencie premium, a także dostawcą wysokiej jakości usług finansowych i mobilnościowych. Ten międzynarodowy koncern obejmuje 31 zakładów produkcyjnych i montażowych w 14 krajach oraz międzynarodową sieć dystrybutorów z przedstawicielstwami w ponad 140 krajach.

 

W roku 2015 firma BMW Group sprzedała około 2,247 mln samochodów oraz niemal 137 000 motocykli na całym świecie. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 9,22 mld EUR, a obroty 92,18 mld EUR. Na dzień 31 grudnia 2015 r. globalne zatrudnienie w przedsiębiorstwie wynosiło 122 244 osoby.

 

Sukces BMW Group od samego początku wynika z myślenia długofalowego oraz podejmowania odpowiedzialnych działań. Dlatego też przedsiębiorstwo stworzyło politykę równowagi ekologicznej i społecznej w całym łańcuchu dostaw, pełnej odpowiedzialności za produkt i jasnych zobowiązań do oszczędzania zasobów, która to stanowi integralną część jego strategii rozwoju.