DZIAŁANIA BMW GROUP POLSKA.

W BMW Group wierzymy, że zrównoważony rozwój stanowi inwestycję w naszą przyszłość.

Polski oddział BMW Group uczestniczy w inicjatywach realizowanych w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu już od kilku lat. Firma wdrożyła wiele nowatorskich projektów i koncepcji.
Zgodnie ze strategią globalną BMW Group opierają się one na czterech filarach:

EFEKTYWNE WYKORZYSTYWANIE ZASOBÓW I ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ MIAST.

Efektywne wykorzystywanie zasobów i zrównoważony rozwój miast to punkty centralne dwóch inicjatyw. W ramach projektów BMW/Urban/TRANSFORMS oraz „Miasto i Ogród” idee zrównoważonego rozwoju wdrożono na gruncie codziennego życia w aglomeracjach miejskich.
Głównym celem konkursu BMW/Urban/ TRANSFORMS było opracowanie i wdrożenie rozwiązania zapewniającego bardziej zrównoważone środowisko życia w miastach. Innowacyjne rozwiązanie miało również przynosić wymierne korzyści mieszkańcom. Nagrodę główną przyznano projektowi „Reflex”. Zwycięski projekt zakładał montaż na elewacji budynków specjalnie zaprojektowanych ekranów odbijających światło słoneczne, aby doświetlić ciemne północne i wschodnie ściany. Reflex został wdrożony pilotażowo na podwórku przy ul Szpitalnej 6 w Warszawie.

W ramach inicjatywy „Miasto i ogród” realizowanej w latach 2014-2015 r. w Warszawie zaprezentowano trend „ogrodnictwa miejskiego” stanowiący jeden z elementów zrównoważonego stylu życia. Zadaniem projektu była edukacja dzieci, jak i dorosłych w tematyce związanej z przyjaznym dla środowiska życiem w przestrzeni miejskiej. Projekt stanowił również idealną oprawę do zaprezentowania symbolu zrównoważonej mobilności, czyli całkowicie elektrycznego BMW i3. Miejski ogródek odwiedziły tysiące Warszawiaków. Specjalnie dla nich zorganizowano warsztaty, wykłady i wystawy. Dla uczniów i seniorów przygotowano cotygodniowe programy aktywizacji społecznej. Miejsce zyskało sobie również popularność wśród młodych, kreatywnych osób.

INTEGRACJA SPOŁECZNA I EDUKACJA.

BMW Group Polska jako odpowiedzialna firma napędzana innowacyjnością od lat wspiera rozwój nauki i edukacji. W ramach działań byliśmy m.in. partnerem polskiej edycji międzynarodowego konkursu - FameLab dla ambitnych, młodych naukowców. Wydarzenie miało na celu popularyzację nauki – także w kręgach biznesowych – po to, by urzeczywistniać odkrycia naukowe studentów. Projekt został zrealizowany przez Centrum Nauki Kopernik – jedną z najbardziej renomowanych instytucji edukacyjnych w Polsce.

BMW jest ponadto partnerem Fundacji Ashoka zajmującej się propagowaniem i wspieraniem innowacji na rzecz społeczeństwa.

Wspieramy także rozwój naukowy studentów Politechniki Warszawskiej.

KULTURA.

W Polsce BMW Group od wielu lat angażuje się w liczne projekty kulturalne, jak: BMW Jazz Club, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Camerimage czy OperaLab. Odpowiedni dobór partnerów i projektów z dziedziny kultury oraz konsekwentne działania pozwoliły zbudować BMW Group pozytywny wizerunek marki.
Jesienią 2014 roku w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie miłośnicy sztuki współczesnej
i motoryzacji mogli obejrzeć wystawę sześciu "mobilnych dzieł sztuki" z kolekcji BMW Art Cars. Ekspozycja była prawdziwą sensacją zarówno dla miłośników sztuki, jak i fanów motoryzacji. Sześć „mobilnych rzeźb” w ciągu zaledwie trzech tygodni obejrzało ponad 25 tys. zwiedzających.
Wydarzeniem nawiązującym do słynnej BMW Art Cars Collection jest realizowany w Polsce BMW/ART/TRANSFORMS. To unikatowy projekt artystyczny, a jednocześnie program stypendialny stworzony z myślą o polskich artystach młodego pokolenia. W ramach pierwszej edycji projektu 22 artystów wzięło udział w Warsztacie Twórczym, podczas którego stworzyli oryginalne obiekty sztuki. Ich inspiracją i głównym tworzywem były maski modelu BMW serii 3.
BMW Group Polska jest także obecne w świecie muzyki klasycznej wspierając Festiwal Beethovenowski czy współpracując z Teatrem Wielkim Operą Narodową, czego przykładem jest wspólnie prowadzony od 2012 roku projekt OperaLab, łączący w sobie cechy galerii i think tanku.
Zaangażowania BMW Group Polska w muzykę doceniają od lat wielbiciele jazzu. BMW Jazz Club to jeden z najbardziej prestiżowych cykli muzycznych w Polsce. Od 10 lat, cykl jest synonimem artystycznej otwartości, przenikania kultur i łączenia wielu muzycznych wątków.

BEZPIECZEŃSTWO NA DROGACH.

Popularyzacja wiedzy na temat zasad udzielania pierwszej pomocy oraz edukacja na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach to główne cele leżące u podstaw programu zainicjowanego przez BMW Polska i Pokojowy Patrol Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W ciągu 3 lat trwania projektu przeszkolono ponad 1 500 osób z zakresu udzielania pomocy na drogach w razie sytuacji zagrożenia życia.