BEZSTRESOWE PARKOWANIE.

Inteligentne parkowanie.

Aby kierowca mógł się cieszyć nie tylko na każdą jazdę swoim BMW, lecz również na parkowanie, dostępne są inteligentne systemy wspomagające BMW ConnectedDrive. Twoje BMW pomoże Ci w każdej sytuacji. Sprawi, że parkowanie będzie prostsze i szybsze.

Kamera cofania.

Kamera cofania zapewnia wygodny widok tego, co znajduje się z tyłu pojazdu. Szerokokątny obiektyw odwzorowuje na monitorze pokładowym w kolorze i w zoptymalizowanej perspektywie każdą przeszkodę. Interaktywne linie pokazują na przykład, czy wybrane miejsce do parkowania jest wystarczająco duże i ułatwiają wykonanie całej operacji. Także przy manewrowaniu z przyczepą kamera cofania pomaga kierowcy poprzez rozszerzoną funkcję zoom. Dzięki temu nic mu nie umknie.

Zdalnie sterowane parkowanie.

System zdalnie sterowanego parkowania zaparkuje Twoje BMW za Ciebie. Dzięki niemu kierowca wysiada z auta, a system samodzielnie wprowadza auto do garażu lub parkuje nawet w ciasnej przestrzeni. Analogiczna procedura obowiązuje przy wyjeździe. Wystarczy włączyć funkcję zdalnego parkowania poza pojazdem za pomocą kluczyka BMW z wyświetlaczem. Cały proces parkowania nadzorowany jest przez czujniki parkowania (PDC), asystenta parkowania i funkcję Surround View. Aby skorzystać z funkcji zdalnego parkowania, należy ustawić samochód przodem, centralnie i na wprost miejsca parkingowego lub garażu. Kierowca może też w razie potrzeby aktywować kontrolowane zatrzymanie pojazdu. Po zaparkowaniu można wyłączyć samochód kluczykiem. Analogicznie można później kluczykiem włączyć silnik ponownie. Podczas zdalnie sterowanego wyjazdu z miejsca parkingowego samochód automatycznie porusza się w prostej linii do tyłu.

Surround View.

Poznaj nową perspektywę. Surround View oferuje panoramiczny kąt widzenia 270°. Zapewnia orientację zwłaszcza przy wjazdach i wyjazdach z ograniczoną widocznością na ruch poprzeczny i w ciasnych lukach parkingowych. Gwarantują to kamery w lusterkach zewnętrznych i kamera cofania. Dodatkowo dwie kamery cyfrowe po prawej i lewej stronie przedniej części pojazdu rejestrują sytuację z boku i przesyłają obraz na monitor pokładowy. Dzięki temu kierowca może odpowiednio wcześnie dostrzec jadące w poprzek pojazdy i właściwie na nie zareagować.

Park Distance Control.

Odtąd parkowanie i manewrowanie na ciasnej przestrzeni to pestka. System Park Distance Control (PDC) z przodu i z tyłu mierzy za pomocą ultradźwięków odstęp od możliwych przeszkód, ostrzega kierowcę akustycznie i wskazuje odstęp na monitorze pokładowym. System włącza się automatycznie od odstępu 80 cm podczas jazdy i 30 cm podczas postoju.

BEZPIECZNA JAZDA.

Ciesz się najwyższym bezpieczeństwem na krótkich i długich trasach, w mieście i poza miastem. Nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, takie jak Active Protection czy system asystujący kierowcy, wspierają Cię w każdej sytuacji, gwarantując zawsze komfortową radość z jazdy.

Systemy asystujące kierowcę.

Systemy asystujące kierowcę obejmuje działające na bazie kamery ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania. Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia na jezdni i od prędkości ok. 70 km/h ostrzega kierowcę poprzez wibracje kierownicy i wskazanie na zestawie wskaźników, gdy grozi niezamierzone zjechanie z pasa ruchu. Przy włączonym kierunkowskazie, a więc przy zamierzonej zmianie pasa, ostrzeżenie się nie pojawia. Funkcja ostrzegania przed kolizją z poprzedzającym pojazdem z miejską funkcją hamowania rozpoznaje samochody, z kolei ostrzeganie przed pieszymi z miejską funkcją hamowania reaguje na pieszych. Jeśli poprzedzający pojazd zacznie nagle hamować, to przy włączonym ostrzeganiu przed kolizją BMW natychmiast zareaguje. Najpierw pojawia się symbol ostrzegawczy, który chwilę później zaczyna migać, a potem pojawia się sygnał dźwiękowy. Jeżeli kierowca wciąż nie reaguje, system przy prędkościach do 60 km/h zaczyna samoczynnie hamować. Przy prędkościach do ok 20-25 km/h ostrzeganie przed pieszymi pozwala zapobiec kolizji, a przy prędkościach do 60 km/h zmniejsza skutki takiej kolizji. W razie konieczności zadziałania system przygotowuje hamulce do szybszego zadziałania i w razie potrzeby inicjuje hamowanie.

System Active Protection.

System Active Protection to prewencyjna ochrona pasażerów w BMW ConnectedDrive. Już po zapięciu przednie pasy bezpieczeństwa są po ruszeniu z miejsca jednorazowo automatycznie napinane. W krytycznych sytuacjach następuje naprężenie pasów bezpieczeństwa na fotelach przednich i zamknięcie wszystkich szyb oraz dachu przesuwnego. W przypadku foteli z regulacją elektryczną oparcie przedniego fotela pasażera ustawiane jest w wyprostowanej pozycji. Krytyczna sytuacja podczas jazdy to na przykład hamowanie awaryjne lub silna podsterowność lub nadsterowność pojazdu. W określonych sytuacjach kolizyjnych samochód może być wyhamowany automatycznie do całkowitego zatrzymania. Dzięki temu można ograniczyć lub całkowicie wykluczyć prawdopodobieństwo wystąpienia następnej kolizji. Oprócz tego asystent skupienia monitoruje zachowanie kierowcy pod kątem objawów zmęczenia. Układ analizuje sposób kierowania i reaguje na objawy zmęczenia: Na monitorze pokładowym pojawia się zalecenie przerwy i włącza się sygnał dźwiękowy.

ASYSTENT PARKOWANIA.

Asystent parkowania z prowadzeniem wzdłużnym parkuje samochód całkowicie automatycznie równolegle lub prostopadle do jezdni. System mierzy lukę parkingową podczas przejeżdżania obok niej z małą prędkością. W przypadku ręcznego parkowania bez asystenta aktywny układ Park Distance Control (PDC) ze wsparciem parkowania równoległego stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed szkodami parkingowymi.

  • Wymagania i dostępność

    Dostępność:

    • Szczegółowe informacje o dostępności poszczególnych funkcji w różnych modelach BMW znaleźć można w konfiguratorze obowiązującym w danym kraju.
    • Funkcja zdalnego parkowania jest aktualnie dostępna tylko w BMW serii 7.

PRZYJEMNOŚĆ Z KAŻDEJ PRZEJAŻDŻKI.

Inteligentna jazda.

Zawsze pełen relaks. Bo możesz zawsze polegać na systemach wspomagających kierowcę BMW ConnectedDrive. Pomogą Ci w korku, utrzymają odstęp, a w razie potrzeby w ułamku sekundy zareagują na niebezpieczeństwo. Czuj się bezpiecznie w swoim BMW.

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go.

Zachowuje dystans. Chroni przed stresem. Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go i radarowym ostrzeganiem przed kolizją z funkcją hamowania przez cały czas skutecznie udziela Ci wsparcia. Czujniki radarowe nieustannie nadzorują jezdnię, dostosowują Twoją prędkość i utrzymują odległość od poprzedzającego pojazdu. Po zwolnieniu pasa ruchu system automatycznie przyspiesza. A funkcja ostrzegania przed kolizją zapewnia Ci bezpieczeństwo w każdej sytuacji – nawet wtedy, gdy regulator prędkości nie jest akurat włączony. Gdy pojazd przed Tobą gwałtownie hamuje, kierowca jest ostrzegany najpierw sygnałem optycznym, a następnie akustycznym. Jeśli nie zahamuje, jego BMW zrobi to za niego.

Asystent kierowania i pasa ruchu.

Załączany asystent kierowania i toru jazdy z asystentem jazdy w korku odciąża kierowcę w monotonnych sytuacjach podczas jazdy. Przy prędkościach do 210 km/h komfortowo system wspiera kierowanie i utrzymuje samochód zawsze pośrodku pasa ruchu. Nowoczesny system utrzymywania kursu działa niezależnie od aktywnego regulatora prędkości. Dysponuje on kilkoma systemami radarowymi i kamerą stereofoniczną do obserwacji otoczenia. Dzięki temu system kieruje się według linii wyznaczających pas ruchu i w razie potrzeby według poprzedzającego pojazdu. Jednocześnie automatycznie utrzymuje pożądany odstęp od poprzedzającego pojazdu, samoczynnie reguluje prędkość aż do zatrzymania – i aktywnie współkieruje pojazdem. Asystent kierowania i toru jazdy jest więc kolejnym krokiem na drodze do zaawansowanej automatyzacji jazdy. Niezależnie od tego, czy samochód jest w stanie poruszać się samoczynnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami to kierowca jest nadal zobowiązany do prowadzenia samochodu oburącz. W przeciwnym razie system rozpoznaje to za pośrednictwem czujników w kierownicy i ostrzega dźwiękowo kierowcę po pewnym czasie, a następnie przechodzi w tryb gotowości. Tryb ten włącza się również przy kierunkowskazie włączonym do zmiany pasa ruchu lub gdy nie są spełnione minimalne wymogi konieczne do działania systemu, takie jak minimalna szerokość pasa ruchu.

Asystent pasa ruchu.

Jeżeli pojazd nie porusza się w trybie automatycznym, asystent pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną poprzez aktywną korektę kierunku jazdy zapobiega niezamierzonemu zjazdowi z pasa ruchu oraz kolizjom z obiektami obok pojazdu. Jeśli poprzedzający pojazd zacznie nagle hamować, to przy włączonym ostrzeganiu przed kolizją z poprzedzającym pojazdem BMW natychmiast zareaguje coraz intensywniejszymi ostrzeżeniami, przyhamowaniem i w końcu hamowaniem awaryjnym.

Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu.

Trzymaj się kursu. Funkcja ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu z ostrzeganiem przed kolizją rejestruje na dystansie 50 metrów powyżej prędkości ok. 70 km/h oznaczenia pasa ruchu. Jeśli tylko przekroczysz – bez włączania kierunkowskazu – linie po prawej lub lewej stronie, układ ostrzeże Cię przez lekkie wibrowanie kierownicy. Funkcja ostrzegania przed kolizją rozpoznaje za pomocą kamery poprzedzające pojazdy i ostrzega w przypadku zbyt małego odstępu lub grożącej kolizji. Dzięki temu możesz odpowiednio wcześnie zareagować i uniknąć wypadku.

Ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu.

Zachowuje dystans. Chroni przed stresem. Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go i radarowym ostrzeganiem przed kolizją z funkcją hamowania przez cały czas skutecznie udziela Ci wsparcia. Czujniki radarowe nieustannie nadzorują jezdnię, dostosowują Twoją prędkość i utrzymują odległość od poprzedzającego pojazdu. Po zwolnieniu pasa ruchu system automatycznie przyspiesza. A funkcja ostrzegania przed kolizją zapewnia Ci bezpieczeństwo w każdej sytuacji – nawet wtedy, gdy regulator prędkości nie jest akurat włączony. Gdy pojazd przed Tobą gwałtownie hamuje, kierowca jest ostrzegany najpierw sygnałem optycznym, a następnie akustycznym. Jeśli nie zahamuje, jego BMW zrobi to za niego.

System asystujący kierowcy/System asystujący kierowcy plus.

System asystujący kierowcy obejmuje wykorzystujące kamery funkcje ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu i przed kolizją. Funkcja ostrzegania przed kolizją i wykrywania pieszych z aktywacją hamulców podczas jazdy miejskiej sygnalizuje kierowcy ryzyko zderzenia z pojazdami lub pieszymi przy prędkościach 10-60 km/h i hamuje w razie krytycznej sytuacji. System ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu wykrywa oznaczenia pasów i ostrzega kierowcę wibracjami w kierownicy w przypadku ryzyka niezamierzonego opuszczenia pasa przy prędkości powyżej ok. 70 k/h. Jeżeli włączony jest kierunkowskaz, czyli zmiana pasa ruchu jest zamierzona, ostrzeżenie nie pojawia się. Poza systemem ostrzegania przed kolizją i zjechaniem z pasa ruchu, system asystujący kierowcy plus obejmuje też aktywny regulator prędkości z funkcjami Stop&Go oraz asystenta jazdy w korku, który przejmuje kierowanie pojazdem i kontroluje odległość do pojazdu poprzedzającego przy prędkości do 60 km/h, podnosząc bezpieczeństwo i komfort jazdy.
  • Wymagania i dostępność

    Dostępność:

    • asystent jazdy w korku jest dostępny w wielu modelach BMW od grudnia 2013 r., początkowo przewidziano wyłącznie możliwość korzystania z asystenta na autostradach w Europie i USA
    • Szczegółowe informacje o dostępności poszczególnych funkcji w różnych modelach BMW znaleźć można w konfiguratorze obowiązującym w danym kraju.
    • asystent kierowania i toru jazdy z asystentem jazdy w korku jest dostępny wyłącznie w BMW serii 7

AKTYWNY REGULATOR PRĘDKOŚCI Z FUNKCJĄ STOP&GO.

Dba o bezpieczną odległość, zapewniając relaks podczas jazdy. Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go wraz z radarowym systemem ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania wspomaga kierowcę na bieżąco podczas jazdy. Czujniki radarowe stale „skanują” drogę, dopasowując prędkość samochodu i utrzymując odległość do poprzedzającego pojazdu. Gdy ruch się rozluźnia, system automatycznie przyspiesza. System ostrzegania przed kolizją gwarantuje z kolei bezpieczną jazdę w każdej sytuacji – nawet przy wyłączonym regulatorze prędkości. W przypadku gwałtownego hamowania najpierw aktywowany jest alarm wizualny, a następnie akustyczny. Jeżeli kierowca nie zareaguje hamowaniem, BMW przejmuje kontrolę i aktywuje hamulce.

  • Wymagania i dostępność

    Dostępność:

    • Asystent jazdy w korku jest dostępny w wielu modelach BMW od grudnia 2013 r., początkowo przewidziano wyłącznie możliwość korzystania z asystenta na autostradach w Europie i USA
    • Dokładniejsze informacje na temat dostępności wyposażenia w poszczególnych modelach BMW można znaleźć w konfiguratorze dla danego kraju.

WSZYSTKO W ZASIĘGU WZROKU.

Inteligentny widok.

Na każdej trasie kierowca powinien zawsze wszystko widzieć. Dzięki innowacyjnym technologiom nie stanowi to żadnego problemu. Pomagają one w nieprzejrzystych sytuacjach i gwarantują najlepszą widoczność w nocy. Z BMW widzisz więcej.

Side View.

Zobacz wcześniej, co nadjeżdża: Side View daje możliwość „wyjrzenia zza rogu” w przypadku wyjeżdżania przy ograniczonej widoczności na ruch poprzeczny. Dwie wbudowane w przednich nadkolach kamery umożliwiają obserwację ruchu poprzecznego. Obraz wideo wyświetla się na monitorze pokładowym. Tak będziesz mieć wszystko w polu widzenia.

Speed Limit Info.

Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania wyświetla na zestawie wskaźników i wyświetlaczu Head Up obowiązujące aktualnie ograniczenie prędkości oraz informację o ewentualnym zakazie wyprzedzania. W tym celu specjalna kamera rejestruje odpowiednie znaki drogowe. Natomiast kamera w lusterku wewnętrznym identyfikuje piktograficzne oznaczenia dodatkowe (samochód ciężarowy, przyczepa itp.). Dzięki temu możesz lepiej skoncentrować się na ruchu drogowym i jego uczestnikach.

BMW Night Vision.

Rewolucja w zakresie bezpieczeństwa w nocy: BMW Night Vision z funkcją Dynamic Light Spot pozwala rozpoznać w ciemności ludzi i zwierzęta już z dużych odległości na obrazie z kamery termowizyjnej – i odpowiednio je oświetla. Dzięki temu szczególnie wyraźnie widzisz wszystko to, co nie powinno umknąć Twojej uwadze. W krytycznych sytuacjach kierowca widzi ostrzeżenia na ekranie lub wyświetlaczu BMW Head Up. W przypadku bezpośredniego zagrożenia miga czerwony symbol (zwierzę lub człowiek). Dodatkowo pojawia się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, a hamulce ustawiają się w gotowości.

Asystent świateł drogowych.

Więcej światła oznacza większe bezpieczeństwo: asystent świateł drogowych przejmuje podczas jazdy w nocy przełączanie świateł mijania i drogowych w Twoim BMW. Kamera w rejonie lusterka wewnętrznego stale nadzoruje sytuację na drodze i reaguje na źródła światła w odległości do 1000 m. W zależności od widoczności system decyduje, kiedy włączyć światła drogowe.

BMW Selective Beam.

Nocne podróże z BMW Selective Beam będą dla Ciebie jeszcze przyjemniejsze i bezpieczniejsze. Ponieważ to wyposażenie zapewnia doskonałą widoczność po zmroku, nie oślepiając przy tym innych kierowców. System rozpoznaje innych uczestników ruchu i precyzyjnie przygasza światło. Zasięg oświetlenia ponad 400 m umożliwia wczesne rozpoznanie niebezpieczeństw.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD-UP.

Wszystkie informacje w zasięgu wzroku.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD-UP.

Wszystkie informacje w zasięgu wzroku.

Bezpośrednio przed Tobą. I nie tylko to. Gdy koncentrujesz się na ruchu drogowym, kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up za pomocą projektora optycznego wyświetla w Twoim polu widzenia wszystkie informacje istotne podczas jazdy, takie jak prędkość, ostrzeżenia przed kolizją, Speed Limit Info lub komunikaty kontrolne. Podróżujesz bezpiecznie i wygodnie, nie musząc ciągle przenosić wzroku z jezdni na wyświetlacz na desce rozdzielczej.

  • Wymagania i dostępność

    Dostępność:
    • Dokładniejsze informacje na temat dostępności wyposażenia w poszczególnych modelach BMW można znaleźć w konfiguratorze dla danego kraju.

ZDALNIE STEROWANE PARKOWANIE.

SURROUND VIEW.

Surround View obejmuje funkcje działające na bazie kamery: kamerę cofania, Panorama Top View, Top View i 3D View. Kamery w lusterkach zewnętrznych oraz z przodu i z tyłu pojazdu umożliwiają widoczność w zakresie 360°. Oprócz zwykłego wskazywania obrazu za samochodem funkcja Top View pokazuje strefę drzwi i obszar po bokach pojazdu, umożliwiając komfortowe manewrowanie. W widoku 3D wyświetlany równolegle trójwymiarowy obraz generowany komputerowo zapewnia jeszcze lepszą orientację przy parkowaniu. Panorama View ułatwia powolny wjazd do obszarów o ograniczonej widoczności, na przykład na wyjazdach na drogi albo na skrzyżowaniach. Cyfrowa kamera z przodu auta rejestruje sytuację przed pojazdem. Dzięki temu kierowca może odpowiednio wcześnie dostrzec inne pojazdy nadjeżdżające z boku i właściwie zareagować. Od prędkości 15 km/h funkcja Side View wyłącza się automatycznie.


Można dowolnie przełączać się pomiędzy trzema funkcjami Top View, Panorama View i 3D View, przy czym przy kolejnym użyciu system automatycznie aktywuje ostatni wybór. Systemy kamer aktywować można, przełączając dźwignię biegów na „R”, za pomocą przycisku PDC lub przycisku Panorama View. Wskazania widoczne są na monitorze pokładowym.

  • 3D View

    Surround View oferuje funkcje działające na bazie kamery: kamerę cofania, Top View, Panorama View i 3D View. Kamery w lusterkach zewnętrznych oraz z przodu i z tyłu pojazdu umożliwiają widoczność w zakresie 360°. Panorama View ułatwia podjeżdżanie do skrzyżowań i włączanie się do ruchu. Na monitorze pokładowym pokazuje sytuację z prawej i lewej strony przed pojazdem.