WIĘKSZA ZWINNOŚĆ. MNIEJSZE OPORY.

Aerodynamika.

WIĘKSZA ZWINNOŚĆ. MNIEJSZE OPORY.

Aerodynamika.

Dobre pomysły wcale nie muszą być skomplikowane. Elementy poprawiające aerodynamikę, np. sterowanie klapami powietrza, aktywny spojler tylny czy zasłona powietrzna w pasie przednim, pozwalają Twojemu BMW uzyskać optymalny współczynnik oporu powietrza. Ma to korzystny wpływ na wydajność i stabilność jazdy, a jednocześnie ogranicza poziom hałasu wewnątrz auta. Przekonaj się o tym.

WIĘKSZA ZWINNOŚĆ. MNIEJSZE OPORY.Aerodynamika.

Dobre pomysły wcale nie muszą być skomplikowane. Elementy poprawiające aerodynamikę, np. sterowanie klapami powietrza, aktywny spojler tylny czy zasłona powietrzna w pasie przednim, pozwalają Twojemu BMW uzyskać optymalny współczynnik oporu powietrza. Ma to korzystny wpływ na wydajność i stabilność jazdy, a jednocześnie ogranicza poziom hałasu wewnątrz auta. Przekonaj się o tym.

ATRAPA CHŁODNICY ACTIVE AIR STREAM.

Atrapa chłodnicy Active Air Stream jest skoordynowana z zapotrzebowaniem silnika, hamulców i innych komponentów na powietrze i automatycznie otwiera klapy. Gdy dopływ powietrza nie jest już potrzebny, klapy są ponownie zamykane. Poprawia to aerodynamikę i zmniejsza poziom zużycia paliwa.

ZASŁONA POWIETRZNA.

Ty kierujesz autem, a zasłona powietrzna przepływem powietrza. Rozwiązanie to w niezwykle prosty, ale bardzo skuteczny sposób zmniejsza opory powietrza oddziałujące na nadwozie. Zwężające się kanały przyspieszają strumień powietrza i kierują go wzdłuż kół. Ogranicza to turbulencje w nadkolach i obniża opory powietrza stawiane poruszającemu się samochodowi, zmniejszając zużycie paliwa i emisję CO2.

SKRZELA.

Przyspieszasz. Jedziesz coraz szybciej. A mimo to nie czujesz wzrostu oporu powietrza. Dlaczego? Ponieważ skrzela prowadzą strumień powietrza wzdłuż przednich kół. Takie rozwiązanie minimalizuje turbulencje w nadkolach i rozbija zawirowania powietrza. Zmniejsza w ten sposób zużycie paliwa i wielkość emisji CO2.

AKTYWNY SPOJLER TYLNY.

Wraz ze wzrostem prędkości następuje zwiększenie sił oddziałujących na nadwozie. Przy prędkości 110 km/h automatycznie wysuwa się aktywny spojler tylny. Umożliwia on zmniejszenie oporów powietrza, poprawia przyczepność oraz ogranicza wypór tylnej osi. A przy tym zmniejsza zużycie paliwa i wielkość emisji CO2. Przy prędkości 70 km/h spojler tylny automatycznie wsuwa się z powrotem.

LOTKA.

Lotka stanowi aerodynamicznie wyprofilowane przedłużenie słupka C, które powoduje rozdzielenie strumienia powietrza, a przez to zmniejsza strefę oporu powietrza za tyłem auta. Zmniejsza to opory aerodynamiczne z tyłu pojazdu, a to z kolei obniża zużycie paliwa i emisję CO2.

AERODYNAMICZNE OBRĘCZE KÓŁ.

Z wiatrem za pan brat. Aerodynamiczne obręcze kół o stylistyce inspirowanej kształtem turbiny prowadzą strumień powietrza wzdłuż boków auta, wydatnie poprawiając parametry aerodynamiczne.

AERODYNAMIKA W BMW i8.

Opływowa karoseria, efektowny klinowy kształt, niska masa – BMW i8 prezentuje się jak rasowe auto sportowe. Szeroki wachlarz zoptymalizowanych aerodynamicznie rozwiązań sprawia, że oprócz bezkonkurencyjnej dynamiki auto może się pochwalić optymalną wydajnością. Jednym z przykładów są diodowe lampy tylne o konstrukcji wielowarstwowej z kanałami, przez które przepływa strumień powietrza podczas jazdy.

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 2,1
Emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 49
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym w kWh/100 km: 11,9

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa i emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.