WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ. MNIEJSZA MASA.

BMW EfficientLightweight.

WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ. MNIEJSZA MASA.

BMW EfficientLightweight.

BMW EfficientLightweight jest sztandarowym przykładem na to, że wydajność i dynamika jazdy wcale nie muszą się wykluczać. Dzięki zastosowaniu wyjątkowo lekkich i sztywnych materiałów, np. karbonu w kabinie pasażerskiej, aluminium w podwoziu, stali o wysokiej wytrzymałości w karoserii czy ultranowoczesnych stopów magnezu w silniku, obniżono zużycie paliwa, jednocześnie zwiększając osiągi i dynamikę jazdy.

WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ. MNIEJSZA MASA.BMW EfficientLightweight.

BMW EfficientLightweight jest sztandarowym przykładem na to, że wydajność i dynamika jazdy wcale nie muszą się wykluczać. Dzięki zastosowaniu wyjątkowo lekkich i sztywnych materiałów, np. karbonu w kabinie pasażerskiej, aluminium w podwoziu, stali o wysokiej wytrzymałości w karoserii czy ultranowoczesnych stopów magnezu w silniku, obniżono zużycie paliwa, jednocześnie zwiększając osiągi i dynamikę jazdy.

WYSOKA SZTYWNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO. KABINA PASAŻERSKA Z KARBONU.

Pierwsza produkowana seryjnie kabina pasażerska z karbonu sprawia, że BMW i jest rewolucją w motoryzacji. Tym samym BMW wyznacza nowy standard w dziedzinie lekkiej konstrukcji. Dzięki swojej wytrzymałości kabina z jednej strony zapewnia maksymalną ochronę w razie wypadku, a z drugiej strony jest na tyle lekka, że rekompensuje masę akumulatora wysokonapięciowego. Efektem jest większe bezpieczeństwo, przestronność i komfort wnętrza przy redukcji masy – a dzięki temu jeszcze wyższa dynamika jazdy.

Zastosowanie nowoczesnego karbonu w wielkoseryjnej produkcji samochodu – jak w przypadku BMW i3 oraz BMW i8 – jest bezprecedensowe. Przez długi czas zastosowanie karbonu było niemal niemożliwe, ponieważ jego produkcja odbywała się ręcznie. Dzisiaj BMW Group produkuje włókna węglowe i płyty z włókien węglowych we własnym zakresie, co pozwala na zastosowanie ich w seryjnej produkcji samochodów.

MAŁA MASA. DUŻE PRZYSPIESZENIE.

MAŁA MASA. DUŻE PRZYSPIESZENIE.

Od tylnej osi po aluminiową maskę silnika, od obręczy kół M ze stopów lekkich po karbonowy dach. Odkryj różnorodności rozwiązań BMW EfficientLightweight na przykładzie BMW M4 Coupé.

Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,8 [8,3]
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 204 [194]

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂.

Zużycie paliwa i emisja CO2 zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.
Wartości bez nawiasów dotyczą modelu podstawowego ze skrzynią biegów oferowaną w wyposażeniu standardowym, wartości w nawiasach dotyczą modelu z opcjonalną skrzynią biegów (patrz wyposażenie dodatkowe).
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych otrzymać można we wszystkich salonach sprzedaży BMW.