WIĘKSZA ZRYWNOŚĆ. MNIEJSZE SPALANIE.

Silniki BMW TwinPower Turbo.

WIĘKSZA ZRYWNOŚĆ. MNIEJSZE SPALANIE.

Silniki BMW TwinPower Turbo.

Innowacyjne silniki benzynowe i wysokoprężne z technologią BMW TwinPower Turbo stanowią główny element każdego BMW. Łączą one najnowsze układy wtryskowe, w pełni adaptacyjny rozrząd oraz innowacyjną technologię turobodoładowania.

WIĘKSZA ZRYWNOŚĆ. MNIEJSZE SPALANIE.Silniki BMW TwinPower Turbo.

Innowacyjne silniki benzynowe i wysokoprężne z technologią BMW TwinPower Turbo stanowią główny element każdego BMW. Łączą one najnowsze układy wtryskowe, w pełni adaptacyjny rozrząd oraz innowacyjną technologię turobodoładowania.

SILNIKI BENZYNOWE BMW TWINPOWER TURBO.

Innowacyjny 3-cylindrowy silnik benzynowy o wyjątkowo płynnej pracy, 4-cylindrowy silnik benzynowy oraz 6-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo – wielokrotnie nagradzany tytułem „Engine of the Year Award” – wyznaczają nowe standardy w branży. W swojej najnowszej generacji silniki BMW EfficientDynamics są jeszcze bardziej ekonomiczne, mają mniejszą emisję i jednocześnie większą moc niż poprzednie modele.

Aby uzyskać jeszcze lepszą wydajność i dynamikę, ten innowacyjny pakiet będący kamieniem milowym w strategii BMW EfficientDynamics łączy w sobie najnowsze technologie wtrysku i adaptacyjny rozrząd Valvetronic z Double VANOS oraz innowacyjne turbodoładowanie. W efekcie powstał niezwykle wydajny napęd, który potwierdza eksperckie kompetencje BMW w dziedzinie budowy silników.

DWIE DYSCYPLINY. JEDEN MISTRZ.

Jeszcze wyższa moc, jeszcze niższe zużycie paliwa. 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo.

DWIE DYSCYPLINY. JEDEN MISTRZ.

Jeszcze wyższa moc, jeszcze niższe zużycie paliwa. 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo.

BMW M4 Coupé: zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,8 [8,3]
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 204 [194]

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE BMW TWINPOWER TURBO.

Silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo idealnie wpisują się w konsekwentnie realizowaną ideę BMW EfficientDynamics. Zgodnie z nią silnik ma być maksymalnie wydajny, zapewniać wysoki uzysk mocy i doskonałą charakterystykę jazdy przy niskim zużyciu paliwa. Silniki te zdecydowanie nie mają sobie równych pod względem wydajności i dynamiki. Jednocześnie 3-cylindrowe silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo, czyli podstawowe jednostki napędowe, a także innowacyjne 4-cylindrowe silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo oraz bezkonkurencyjne 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo, wyróżniają się wyjątkowo niską emisją spalin i niskim tarciem. Efekt? Gwarancja maksymalnej radości z jazdy. Wysokoprężne jednostki napędowe z rodziny BMW EfficientDynamics o lekkiej aluminiowej konstrukcji są wyposażone w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Za wtrysk paliwa odpowiada natomiast układ bezpośredniego wtrysku paliwa w technologii CommonRail.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA STEPTRONIC. ZAWSZE W CZOŁÓWCE.

Ośmiostopniowa skrzynia Steptronic zapewnia wyjątkowo sprawną transmisję mocy, a przy tym obniża zużycie paliwa oraz poprawia dynamikę i sportowy charakter jazdy.

8-STOPNIOWA SPORTOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic oferuje znacznie większy komfort przełączania biegów i prowadzenia auta dzięki gęstszemu stopniowaniu przełożeń i minimalizacji skoków obrotów. Takie rozwiązanie pozwala połączyć maksymalny komfort z imponującą dynamiką oraz mniejszym zużyciem paliwa. Ponadto, dzięki funkcji Launch Control BMW może pochwalić się niesamowitym startem z miejsca. Hasło: maksymalne przyspieszenie. Wystarczy krótkie naciśnięcie przycisku DSC, ustawienie dźwigni biegów w pozycji „S”, przytrzymanie hamulca i wciśnięcie gazu aż po kickdown – po zwolnieniu hamulca przekonasz się, co znaczy moment obrotowy. I czym jest prawdziwa radość z jazdy.

BMW BluePerformance.

Technologie BMW BluePerformance minimalizują wytwarzanie tlenków azotu (NOx) w silnikach wysokoprężnych. Oprócz filtra cząstek stałych i katalizatora NOx w niektórych modelach wprowadzono także katalizator SCR (SCR = Selective Catalytic Reduction) z wtryskiem AdBlue®. Technologie te jeszcze bardziej optymalizują emisję spalin silnika wysokoprężnego.

  • Modele wyposażone w technologie BMW BluePerformance

    Następujące modele są wyposażone w technologię SCR (stan na 2016 r., Europa, Turcja, Japonia, Korea):

    BMW serii 5 Limuzyna: 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive
    BMW serii 5 Touring: 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive
    BMW serii 5 Gran Turismo: 520d, 530d xDrive, 535d xDrive
    BMW serii 7 Limuzyna: 725d, 730d, 730d xDrive, 740d xDrive, 750d xDrive
    BMW X5: sDrive25d, xDrive25d, xDrive30d, xDrive40d, M50d
    BMW X6: xDrive30d, xDrive40d, M50d

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂.

BMW i8: zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,1
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 49
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 11,9
Wartości bez nawiasów dotyczą modelu podstawowego ze skrzynią biegów oferowaną w wyposażeniu standardowym, wartości w nawiasach dotyczą modelu z opcjonalną skrzynią biegów (patrz wyposażenie dodatkowe).
Zużycie paliwa i emisja CO2 zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych otrzymać można we wszystkich salonach sprzedaży BMW.