DOMINACJA. W JEJ NAJLEPSZEJ ODSŁONIE.

BMW M

Stworzone na tor wyścigowy. Doskonałe na wszystkich drogach. Samochody M.

DOMINACJA. W JEJ NAJLEPSZEJ ODSŁONIE.

Stworzone na tor wyścigowy. Doskonałe na wszystkich drogach. Samochody M.

Najtrudniejszy na świecie tor testowy to dla BMW M dopiero początek. Pętla Północna toru Nürburgring kształtuje w każdym samochodzie M jego duszę. W pełni oddaną sportom motorowym. Doskonałą na każdej drodze.

DOMINACJA. W JEJ NAJLEPSZEJ ODSŁONIE.Stworzone na tor wyścigowy. Doskonałe na wszystkich drogach. Samochody M.

Najtrudniejszy na świecie tor testowy to dla BMW M dopiero początek. Pętla Północna toru Nürburgring kształtuje w każdym samochodzie M jego duszę. W pełni oddaną sportom motorowym. Doskonałą na każdej drodze.

SAMOCHODY M: AUTENTYCZNA RADOŚĆ Z JAZDY.

Kto nie poświęci wszystkiego, ten przegra. Sport motorowy nie zna kompromisów. Takie są też wyzwania, jakie przed sobą stawiamy. Było tak w przypadku legendarnego sportowego auta wyścigowego BMW M1, w którym Niki Lauda i Nelson Piquet walczyli o najwyższe miejsce na podium podczas wyścigów serii Procar. Bezkompromisowe zacięcie towarzyszy nam i dzisiaj, podczas konstruowania i produkcji naszych wyjątkowych samochodów. Tylko dzięki perfekcji w każdym detalu samochody M są właśnie tym, czym są. Prawdziwymi autami wyścigowymi. Doskonale sprawdzają się również w codziennej eksploatacji. W mieście, za miastem, na autostradzie.

FASCYNUJĄCA STYLISTYKA. UNIKALNE M.

Perfekcja i piękno zawsze idą w parze. Estetyka dotyczy nie tylko powierzchowności, koloru, struktury lakieru czy użytego materiału. Wyraża się również w aerodynamice karoserii oraz innych komponentach technicznych. Dlatego projektanci i inżynierowie BMW M wspólnie opracowują rozwiązania, które w możliwie najlepszy sposób łączą formę i funkcjonalność, tworząc dzieła sztuki.
W samochodzie wyścigowym nie ma żadnych zbędnych elementów. Dotyczy to zwłaszcza aerodynamiki. Dlatego nawet lusterka zewnętrzne BMW M muszą pozytywnie zaliczyć test w tunelu aerodynamicznym. Jednak nie tylko tutaj powietrze jest naszym najpotężniejszym sojusznikiem. Napływając przez duże wloty powietrza na charakterystycznym dla serii M pasie przednim, pozwala na swobodną wentylację silnika i chłodzi duże tarcze hamulcowe za obręczami kół M ze stopów lekkich. A opływając tylny dyfuzor, zmniejsza wypór na osi tylnej. Wszystko to daje w efekcie rasowy samochód sportowy, rozpoznawalny na pierwszy rzut oka dzięki bocznym „skrzelom” M i typowym podwójnym końcówkom rury wydechowej.

M POWER. PORUSZAJĄCY MOMENT.

Cecha wyróżniająca wszystkie silniki M. Nie mówimy tu mocniejszych wersjach modeli z produkcji seryjnej, ale o specjalnych konstrukcjach, w których technologie sportów wyścigowych przeniesiono do ruchu drogowego. Są one prekursorami innych silników BMW. Właśnie dlatego napis „M Power” jest ekskluzywnym znakiem jakości. Zapowiada wyjątkowe rozwiązania techniczne, znakomite osiągi i perfekcyjną jakość.
Niecodzienne, maksymalne osiągi. Moment obrotowy, o jakim inne silniki mogą tylko pomarzyć. Bezpośrednie przełożenie każdego ruchu pedału gazu na obroty i moc. Kryje się za tym wiele indywidualnych innowacji technicznych. Wysokoobrotowy charakter, technologie M TwinPower Turbo, kute wały korbowe, adaptacyjny rozrząd. Bez względu na to, ile ma cylindrów, każdy z naszych silników łączy maksymalną moc z najwyższą wydajnością.

WZORCOWE INNOWACJE. NIEKONWENCJONALNE MYŚLENIE SPRZYJA KREATYWNOŚCI.

BMW M pozostawia swoim inżynierom sporo swobody, by mogli kreować nowe pomysły. Takie podejście pozwoliło stworzyć fenomenalne rozwiązania techniczne, które często okazywały się wzorcowymi. Nie tylko dla samochodów sportowych, ale również dla licznych modeli BMW. Dlatego „BMW M” jest również synonimem innowacyjności w BMW Group.
Innowacje powstają w wyniku przemyślenia każdego szczegółu od początku do końca. Skrzynia dwusprzęgłowa Drivelogic pozwala uwydatnić siłę silnika o wysokich obrotach V8, zastosowanego w BMW M3, bez przerywania podczas przełączania biegów. Międzyrzędowy kolektor wydechowy, bez którego nie byłoby bezpośredniej reakcji silnika M TwinPower Turbo w BMW X5 M i X6 M. Mniejsza masa, większa moc, pełna kontrola. Radość z jazdy powstaje dzięki dynamice.

ZWINNOŚĆ M. PRZEKRACZANIE GRANIC.

Płynne przejścia pomiędzy hamowaniem, przyspieszeniem poprzecznym i przyspieszeniem na wyjściu z zakrętu. Poszukiwanie idealnej linii jest szukaniem perfekcji na granicy możliwości fizycznych. A samochody M doskonale się do tego nadają. Inteligentna lekka konstrukcja z nisko usytuowanym środkiem ciężkości i niższe masy nieresorowane. Sztywne nadwozie. Amortyzatory i stabilizatory, które doskonale sprawdzają się zarówno na przyczepnym asfalcie toru wyścigowego, jak i na serpentynach przełęczy alpejskich. A do tego dach z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi (CFRP), błotniki i układ jezdny z aluminium. I adaptacyjny układ jezdny M doskonale uzupełniający tę perfekcyjną konstrukcję mechaniczną.