ELEKTRYZUJĄCA DYNAMIKA JAZDY.

BMW serii 2 Active Tourer Plug-in Hybrid.

BMW iPerformance
BMW iPerformance

ELEKTRYZUJĄCA DYNAMIKA JAZDY.

BMW serii 2 Active Tourer Plug-in Hybrid.

ELEKTRYZUJĄCA DYNAMIKA JAZDY.BMW serii 2 Active Tourer Plug-in Hybrid.

BMW 225xe iPerformance Active Tourer dzięki połączeniu napędu BMW eDrive oraz silnika BMW TwinPower Turbo umożliwia zarówno jazdę na napędzie elektrycznym, jak i nieograniczoną mobilność. Inteligentna współpraca obu układów napędowych tworzy elektryczny napęd xDrive. System jest sterowany automatycznie i zapewnia w każdej sytuacji najlepszą możliwą trakcję i zwinność przy optymalnych parametrach zużycia paliwa (2,1 – 2,0 l/100 km ) i emisji CO2 (49 – 46 g/km).

KONCEPCJA POJAZDU.

Wszechstronność, oszczędność i radość z jazdy: BMW 225xe iPerformance Active Tourer łączy sprawdzoną wszechstronność oraz świetne spalanie z typową dla BMW dynamiką jazdy. Technologia BMW eDrive z zakresu BMW EfficientDynamics umożliwia w trybie elektrycznym przejechanie ok. 41 km bez lokalnej emisji spalin i bez zużywania paliwa.

Komponenty napędu eDrive rozmieszone są tak, aby nie zabierać wiele miejsca – nie ograniczają komfortu, funkcjonalności i przestrzeni. Z zewnątrz model iPerformance różni się od konwencjonalnej wersji m.in. znaczkiem eDrive na obu słupkach C, znaczkiem „i” na przednich błotnikach. Na innowacyjny napęd wskazuje też niebieski grill atrapy chłodnicy i niebieskie dekielki obręczy kół. Napis „eDrive” występuje również wewnątrz auta: na przełączniku trybów jazdy, gałce dźwigni biegów i na desce rozdzielczej, gdzie pozostaje widoczny przez cały czas jazdy.

INDYWIDUALNA CHARAKTERYSTYKA JAZDY.

BMW 225xe iPerformance Active Tourer ma jako hybryda plug-in tryby różne pracy napędu, dzięki którym kierowca może w istotny sposób wpływać na realne zużycie paliwa. Jego wielkość zależy z jednej strony od wyboru trybu jazdy – z drugiej strony od indywidualnego użytkowania auta. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze samochód może pokonać trasę do 41 km bez zużywania choćby jednej kropli paliwa. Tryb AUTO eDrive nastawiony jest na optymalną współpracę silnika elektrycznego i spalinowego przy maksymalnej wydajności.

  • Jazda miejska

    W mieście BMW 225xe iPerformance Active Tourer w pełni ukazuje zalety systemu hybrydowego plug-in. Z całkowicie naładowanym akumulatorem można pokonywać krótkie odcinki (do 41 km) bez lokalnej emisji spalin – i jeździć w mieście bez spalania kropli benzyny.

  • Jazda codzienna

    Podczas codziennych dojazdów do pracy można idealnie wykorzystać zalety współpracy obu napędu w hybrydzie plug-in. W trybie AUTO eDrive inteligentne współdziałanie silnika spalinowego i elektrycznego zapewnia niskie zużycie paliwa. Jest ono niższy niż w samochodach z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym w tej klasie. Ciesz się wszechstronnością BMW 225xe iPerformance Active Tourer.

  • Jazda na długich trasach

    Wypróbuj wydajną radość z jazdy – także na długich dystansach. Napęd hybrydowy typu plug-in znakomicie sprawdza się podczas długiej jazdy – bez szkody dla zasięgu czy funkcjonalności pojazdu.

NAPĘD.

Hybrydę plug-in wyróżnia niezwykle wydajna koncepcja napędu. Składa się on zasadniczo z umieszczonego z przodu silnika spalinowego i silnika elektrycznego na osi tylnej.

Oba silniki mogą pracować zależnie od sytuacji i stanu naładowania akumulatora wysokonapięciowego pojedynczo lub razem. Gdy pracuje tylko silnik spalinowy, napędzane są przednie koła. Z kolei silnik elektryczny napędza tylne koła. Układ elektroniczny może więc zapewnić elektryczny napęd eDrive tylnej osi, napęd na cztery koła xDrive lub spalinowy napęd przedni.

Podczas hamowania silnikiem i hamulcami silnik elektryczny pracuje jako generator i przetwarza energię kinetyczną samochodu na energię elektryczną. Ta magazynowana jest w akumulatorze wysokonapięciowym i wykorzystywana jest później do zasilania silnika elektrycznego.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Jednym z istotnych filarów koncepcji BMW iPerformance jest inteligentne zarządzanie energią. System koordynuje współpracę wszystkich elementów układu napędowego, tak aby zapewnić możliwie najlepszą wydajność i wysoką dynamikę jazdy.

Przycisk eDrive umożliwia kierowcy wybór jednego z trzech trybów pracy napędu elektrycznego: AUTO eDrive (standard), MAX eDrive lub SAVE BATTERY.

  • Tryb AUTO eDrive

    W trybie AUTO eDrive inteligentny system BMW EfficientDynamics określa najbardziej wydajny sposób współpracy silnika elektrycznego i spalinowego – zależnie od prędkości jazdy i stanu naładowania akumulatora. Ten tryb dzieli się na dwie fazy: jeżeli stan naładowania akumulatora wynosi od 100 do 7%, możliwa jest jazda z prędkością do 80 km/h bez lokalnej emisji spalin i bez zużywania paliwa. Przy większych prędkościach lub wyższym zapotrzebowaniu mocy samoczynnie dołącza się silnik benzynowy. Gdy stan naładowania akumulatora spadnie poniżej ok. 7%, BMW 225xe iPerformance Active Tourer może poruszać się na samym napędzie elektrycznym przy łagodnym przyspieszaniu do 20 km/h lub przy stałej prędkości jazdy do 55 km/h.

  • Tryb MAX eDrive

    Maksymalna radość z elektrycznej jazdy: w trybie MAX eDrive jazda na samym napędzie elektrycznym możliwa jest do prędkości 125 km/h. Przy większych prędkościach lub gdy wymagane jest pełne przyspieszenie, automatycznie dołącza się silnik spalinowy.

  • Tryb SAVE BATTERY

    Przy niskim stanie naładowania akumulatora kierowca może w trybie SAVE BATTERY za pomocą silnika spalinowego wydajnie ładować akumulator lub utrzymywać stan naładowania 90%. Można w ten sposób zachować energię akumulatora do późniejszej jazdy na samym napędzie elektrycznym.

  • Z perspektywą

    Po wpisaniu celu do nawigacji przewidujący system zarządzania energią analizuje planowaną trasę w oparciu o stałe dane, takie jak ograniczenia prędkości i odbierane w czasie rzeczywistym informacje o sytuacji na drogach. Dzięki temu system wykorzysta tryb elektryczny odpowiednio do sytuacji, wydajnie i przede wszystkim na odcinkach, na których będzie to najbardziej opłacalne: na przykład w mieście.

  • BMW Performance Control

    Przełącznik właściwości jezdnych umożliwia wybór trybu COMFORT ze standardowymi ustawieniami silnika i skrzyni biegów, ekonomicznego trybu ECO PRO lub trybu SPORT umożliwiającego jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Tryb ECO PRO dopasowuje charakterystykę pedału gazu, skrzyni biegów oraz działanie ogrzewania i klimatyzacji do oszczędnej jazdy.

    Tryb ECO PRO obniża zużycie paliwa nawet o 20%. Dodatkowy potencjał oszczędności daje funkcja trasy ECO PRO, która oferuje zależnie od sytuacji na drogach, indywidualnego stylu jazdy i warunków lokalnych trasę zoptymalizowaną pod kątem wydajności, pomagając tym samym obniżyć zużycie paliwa.

    Wyjątkowo komfortowe warunki jazdy gwarantuje tryb COMFORT z odpowiednio dostrojonymi komponentami układu jezdnego. W trybie SPORT wszystkie elementy napędu i układu jezdnego nastawione są na sportową jazdę. Silnik reaguje bardziej spontanicznie, biegi skrzyni automatycznej zmieniane są przy wyższych obrotach, w skrzyni manualnej punkty zmiany biegów sygnalizowane są później, a samochód ogólnie reaguje znacznie bardziej bezpośrednio i sportowo.

    Drive Performance Control oferowany jest zarówno w modelach BMW serii 2 Active Tourer z konwencjonalnym napędem, jak i w BMW iPerformance 225xe Active Tourer.

ŁADOWANIE.

360° Electric obejmuje wiele innowacyjnych produktów i usług zapewniających komfortową i nowoczesną mobilność elektryczną na co dzień: od ładowania w domu poprzez komfortowe korzystanie ze stale rosnącej sieci publicznych stacji ładowania po skomunikowaną nawigację.

Świat inteligentnej mobilności elektrycznej BMW.

  • Ładowanie w domu

    Samochód można w pełni naładować w domu za pośrednictwem dostarczonego kabla do ładowania albo oferowanej oddzielnie stacji BMW i Wallbox – wygodnie i szybko w ciągu ok. czterech godzin. Złącze ładowania w pojeździe znajduje się pod klapką w przednim lewym błotniku. Stan naładowania sygnalizuje już od zewnątrz diodowy pierścień świetlny.

  • Ładowanie w miejscach publicznych

    Samochód można ładować nie tylko w domu, ale też w miejscach publicznych. Usługa mobilnościowa ChargeNow i komfortowe Usługi Assistance pomagają kierowcy w znalezieniu publicznej stacji ładowania i korzystaniu z niej. Bezgotówkowy dostęp za pośrednictwem karty ChargeNow i aplikacji intercharge z comiesięcznym rozliczeniem ułatwia korzystanie z elektrycznej mobilności.

KOMUNIKACJA.

Zawsze w kontakcie ze swoim BMW: za pośrednictwem smartfonu (iOS) oprócz Usług Zdalnych BMW umożliwiających zamknięcie zamka centralnego na odległość, można korzystać też z funkcji specyficznych dla samochodów hybrydowych. Dzięki temu masz zawsze wgląd w parametry zużycia paliwa i wydajności BMW 225xe iPerformance Active Tourer. Usługi BMW na każdą sytuację – do korzystania w samochodzie i poza nim.

  • Aplikacja BMW Connected

    Funkcje Zdalne w aplikacji BMW Connected na iOS wskazują szczegółowe informacje o aktualnym stanie Twojego BMW – na przykład lokalizację pojazdu, stan naładowania akumulatora i pozostały zasięg.

    Można też zdalnie kontrolować ładowanie akumulatora za pomocą timera tygodniowego oraz aktywować klimatyzację punktualnie w momencie rozpoczęcia jazdy. Cele podróży, tzw. Points of Interest, i lokalizacje stacji ładowania można w prosty sposób wysyłać bezpośrednio do samochodu. Funkcje Zdalne w aplikacji BMW Connected na iOS mierzą też wydajność każdej jazdy i udzielają pomocnych wskazówek umożliwiających jeszcze bardziej wydajną jazdę i wydłużenie zasięgu.

  • Wstępne ustawianie temperatury

    W lecie można wsiąść do przyjemnie schłodzonego, a w zimie komfortowo podgrzanego samochodu z przejrzystymi szybami – dzięki klimatyzacji postojowej w BMW 225xe iPerformance Active Tourer. Zastosowanie elektrycznej sprężarki czynnika chłodniczego i elektrycznego podgrzewacza przepływowego automatyczna klimatyzacja pracuje również przy wyłączonym silniku niemal bezgłośnie. Można zaprogramować dwa różne czasy odjazdu.

    Pół godziny przed planowanym wyjazdem inteligentny system sterowania włącza ogrzewanie, chłodzenie i wentylację zgodnie z uprzednio ustawioną temperaturą. System obsługiwany jest kontrolerem iDrive wewnątrz auta lub przy pomocy kompatybilnego smartfonu z aplikacją My BMW Remote.

    Przy dostatecznym stanie naładowania akumulatora wysokonapięciowego klimatyzacja postojowa działa niezależnie od tego, czy trwa właśnie zewnętrzne ładowanie samochodu czy nie.

     

WNĘTRZE I FUNKCJONALNOŚĆ.

BMW 225xe iPerformance Active Tourer ma wprawdzie niewielkie zużycie paliwa, ale jego przestronność wnętrza jest duża. Dzięki podwyższonej pozycji tylnej kanapy pasażerowie mają doskonały widok dookoła. Akumulator wysokonapięciowy umieszczony jest pod tylną kanapą, gdzie nie zajmuje wiele miejsca, przez co zawsze jest dość przestrzeni do przewozu bagażu. Kanapa tylna dzielona standardowo w proporcjach 40:20:40 zwiększa możliwości praktycznego wykorzystania auta. Umożliwia to jeszcze bardziej wszechstronne wykorzystanie bagażnika i pozwala na wygodny przewóz dużego bagażu.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW 225xe Active Tourer:

    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,1 – 2,0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 49 – 46
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 11,9 – 11,8

    Zużycie paliwa, emisja CO2 i zużycie energii elektrycznej zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.
    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia energii, paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w broszurze „Informacje o zużyciu paliwa, emisji CO2 i zużyciu energii nowych samochodów osobowych”, która dostępna jest nieodpłatnie we wszystkich salonach BMW.

  • Raty miesięczne netto dla modelu BMW 225xe iPerformance za 159 000 zł brutto w ofercie BMW Comfort Lease z opłatą wstępną 15%, okres leasingu: 36 miesięcy, średnioroczny deklarowany przebieg: 20 000 km, gwarantowana wartość końcowa. Niniejsza symulacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. BMW Comfort Lease jest oferowany przez BMW Financial Services Polska Sp. z o.o.